• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi haalt drie jaar oude TT naar Ingolstadt

Auteur: RubenBaeten, gepost 13 juli 2009 om 19:46 – 30 Reacties

Audi mega-TT


Ter ere van hun 100-jarig bestaan, dat over een paar dagen gevierd wordt, plant Audi een oude TT op een rotonde in hun thuisbasis Ingolstadt. Beetje een armzalig cadeautje aan henzelf, zou je zeggen. Klein detail is wel dat deze TT ruim 10 meter lang is, 3,25 meter hoog en meer dan 10 ton weegt.

De mega-TT bestaat al sinds 2006 en is in Berlijn, Beijing, Hong Kong en (BMW-fans laat je horen) München tentoongesteld. Met het heuglijke moment in het vooruitzicht vond Audi het tijd om hem naar huis te halen, waar hij voortaan verkeer uit de richtingen Neuburg en Eichstätt mag verwelkomen op een druk kruispunt. Volgens Audi symboliseert de TT de band die het merk heeft met de regio. De burgemeester van Ingolstadt is er alvast erg blij mee:

“The TT sculpture will be a true landmark. (…) It gives the entrance to our city a modern face.”

Audi mega-TT in Berlijn

Het gevaarte is opgebouwd uit glasvezellaminaat en Neopor-schuim, wat dat ook mag zijn. Het gelakte oppervlak bedraagt maar liefst 150 m2.

Dit is nog maar het begin van Audi’s feestje; er staat ons ook nog een heuse ceremonie met Angela Merkel, een optreden van de band “Die Fantastischen Vier” en een concert van het Tsjechische Philharmonic Choir en de Brno Philharmonic Orchestra te wachten. Joepiejee!

Bekijk op Autojunk meer materiaal van deze TT, zoals deze foto en dit filmpje:

Video Audi mega-TT

Giant Audi TT serves as a new landmark

– Well-traveled sculpture to stand at Audi roundabout in Ingolstadt
– Steel-frame construction weighs about 10 tons
– Audi Human Resources Director Widuckel: “A true symbol of Audi’s strong ties to the city and region”

A new landmark has arrived in the city of Ingolstadt just in time for Audi’s 100th anniversary. The giant Audi TT was presented this morning in the grassy area within the Audi roundabout by Dr. Werner Widuckel, Member of the Board of Management for Human Resources at AUDI AG, and Mayor of Ingolstadt Dr. Alfred Lehmann. The steel-frame construction, which has already been shown in Berlin, Beijing, Hong Kong and Munich, is 10.2 meters long, 4.5 meters wide, 3.25 meters high, and weighs about 10 tons.

“We’re delighted that this car has found a new home in this prominent and highly frequented traffic junction in Ingolstadt,” Widuckel said at the official presentation of the sculpture. “From now on, the sculpture will both adorn the center of the Audi roundabout and serve as a symbol of the company’s strong ties with the city and region.”

The large-format Audi TT is a true high-tech product: the model car’s components include glass-fiber laminate and Neopor foam, and it features 150 square meters of painted surface.

Produced especially for the “Germany – Land of Ideas” initiative, the sculpture stood at the Brandenburg Gate in Berlin back in 2006, and later featured in Beijing and Hong Kong, as well as at the Allianz Arena in Munich. It was brought by heavy transporter to Ingolstadt last week, and last Friday was lifted by crane onto its base in the middle of the Audi roundabout.

“The TT sculpture will be a true landmark for all of the drivers coming from Neuburg and Eichstätt. It gives the entrance to our city a modern face,” Mayor Lehmann emphasized. He sees the new look of the Audi roundabout as a symbol of the Ingolstadt region as an attractive location.

Presentation of the sculpture is also one more step in the prelude to the “100 years of the Audi brand” anniversary celebrations. A major ceremony featuring German Chancellor Angela Merkel will be held July 16 at the Audi Forum Ingolstadt; on July 17, the band “Die Fantastischen Vier” will appear in Ingolstadt for the “Audi Rocks 100” party. Motorsport is the focus on July 18, when scores of fast cars from Audi’s successful racing history will lap the historic Donauring circuit. A concert in Ingolstadt’s Klenzepark on July 19 will conclude the week of celebrations. The Czech Philharmonic Choir and the Brno Philharmonic Orchestra will perform Beethoven’s Ninth Symphony; admission is free.

Ook interessant!

  • nieuwe gave lakken
    Nieuwe gave lakken voor dikke kleine Audi's
  • Audi TT is goedkoper, maar nog steeds te duur
  • TT RS Heritage is eerbetoon aan Ur-quattro
  • Dit is dan écht de aller-allerlaatste Audi TT

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, TT

Vorig bericht: « Bugatti teast met nieuw model
Volgend bericht: Dit wordt ‘m dan: de Peugeot RCZ »

Lees Interacties

Reacties

  1. koreantaxiproductions zegt

    13 juli 2009 om 19:48

    een Focus RS killer ofzo zou ook mooi zijn!

    Login om te reageren
  2. Snoop_Deville zegt

    13 juli 2009 om 19:49

    gaan ze dan ook geen nieuw model tonen ? dacht’k toch

    Login om te reageren
  3. Ronhetkanon zegt

    13 juli 2009 om 19:50

    Damn wat is die auto groot wil ik ook hebben. Voor mijn verzameling HAHA

    Login om te reageren
  4. CC2U zegt

    13 juli 2009 om 19:51

    In welke periode zijn de feesten gepland…

    Login om te reageren
  5. Ronald zegt

    13 juli 2009 om 19:55

    WOW! De eerste Audi TT waar ik met mijn 2.02m in ga passen. Toch nog een sportief autootje voor de lange Nederlander! Chapot!

    Login om te reageren
  6. Laue zegt

    13 juli 2009 om 19:56

    zet hem maar in de voortuin s.v.p

    Login om te reageren
  7. BananaFlip zegt

    13 juli 2009 om 19:57

    Waarom geen TT-RS?
    Dan ook even een geluidsinstallatie erin met die heerlijke geblazen vijfpittersound.

    Login om te reageren
  8. Nick zegt

    13 juli 2009 om 19:58

    @Ronald: Een maat van mij heeft ook een eerste generatie Audi TT en is zo ongv. 2,10-2,15 m. Geen problemen zover ik weet?

    Login om te reageren
  9. Ronald zegt

    13 juli 2009 om 20:06

    @Nick: Dan ben ik echt verrast, ik heb het echt geprobeerd, maar zat klem. Misschien de stoel niet goed ingesteld of heeft jouw maat de stoelrails laten verlengen of de stoel nog wat lager laten plaatsen? (een verkoper bij Porsche vertelde me eens dat dat bij een 911 goed kan, maar ja, een 911 ligt helaas buiten mijn bereik…)

    Login om te reageren
  10. Punk zegt

    13 juli 2009 om 20:11

    De BMW Z4 !

    Login om te reageren
  11. M-lover zegt

    13 juli 2009 om 20:13

    indrukwekkende specs, maar er staat wel geen 0-100 tijd bij ;)

    Login om te reageren
  12. AutoInformatief zegt

    13 juli 2009 om 20:50

    En hoelang zou het duren voordat deze TT vol zit met graffiti?

    Login om te reageren
  13. MDA zegt

    13 juli 2009 om 20:52

    al drie jaar de bandjes ook niet opgepompt?

    Login om te reageren
  14. Klassiekerrally zegt

    13 juli 2009 om 20:53

    Heb ‘m destijds (2006) in Berlijn zien staan, maar heb er geen foto van gemaakt! :roll:

    Wel van dit stapeltje boeken:

    Dacht dat het bij een en dezelfde tentoonstelling hoorde: Supersize mich of zo ;)

    Login om te reageren
  15. AlwinH zegt

    13 juli 2009 om 20:53

    @Ronald: ik ben 1m92 en heb 2 jaar een TT gereden. Paste net aan, beetje krap met m’n been tussen stuur en middenconsole.
    Heb nu toevallig inderdaad een 911 (m’n 2e ondertussen), en dat zit een stuk beter.

    Tip: Gallardo kun je uit je hoofd zetten. Gaat nie passen nie :-)

    Login om te reageren
  16. Mr. Dj M. zegt

    13 juli 2009 om 20:58

    Nou dan hadden ze hem ook wel van wat meer deatils mogen voorzien zeg, zo groot en minde gedetailleerd dan een Corgi van 20 jaar oude :P

    Login om te reageren
  17. M5_power zegt

    13 juli 2009 om 21:04

    Waarom hebben ze geen grote R8 laten maken?
    het is nu niet dat de tt één van hun spannendsta wagens is hé

    Login om te reageren
  18. Kuukske zegt

    13 juli 2009 om 22:43

    Die “normale” TT lijkt nu wel een speelgoedauto :P

    Login om te reageren
  19. Citrofiel zegt

    14 juli 2009 om 00:01

    “Die Fantastischen Vier”? Hebben The Fantastic Four nu ook een bandje? De films liepen blijkbaar niet zo goed… :P

    Login om te reageren
  20. rikkon zegt

    14 juli 2009 om 08:15

    @ Citro. Best een leuk bandje, zanger Smudo is fanatiek amateur coureur. Deed ook al een paar keer mee aan de 24h op de Nurburgring.

    Login om te reageren
  21. Draeckendoder zegt

    14 juli 2009 om 08:33

    Waar hebben ze de zijspiegels gelaten???

    Login om te reageren
  22. Kap zegt

    14 juli 2009 om 09:16

    @ Draeckendoder: Ligt aan de bouwkwaliteit van Audi, Speiegels zijn er vanaf gevallen en de banden zijn ook al lek :lol:

    Login om te reageren
  23. Tifosi4Life zegt

    14 juli 2009 om 10:05

    Netjes, zelf een mooie cover in die afmetingen.
    Maar ik zou dat geval lekker in Müchen neer knallen, als is het alleen maar om die BMW fan te treiteren.

    Login om te reageren
  24. Freewarefreak zegt

    14 juli 2009 om 10:47

    Ik zou hem wel in mijn voortuin willen hebben. Maar dan niet in schaal 3:1 zoals in dit geval maar in 1:3. Cool!

    Login om te reageren
  25. Jipino zegt

    14 juli 2009 om 11:08

    BMW gaat bij hun 100 jarig bestaan een 20 meter lange Z4 maken met in koeienletters ‘checkmate’ erop.:P

    Login om te reageren
  26. Timmie zegt

    14 juli 2009 om 11:36

    Soms hebben die zogenaamde premiummerken het iets te hoog in hun bol…

    Login om te reageren
  27. Lucb zegt

    14 juli 2009 om 13:40

    Doe mij maar een rijden exemplaar.

    Login om te reageren
  28. daniël zegt

    14 juli 2009 om 16:50

    Hey,

    In berlijn stond hij toen toch vlakbij de Reichtstag. heb er nog wel ergens foto’s van. zal wel even zoeken en er hier dan een of twee posten…

    Login om te reageren
  29. Klassiekerrally zegt

    14 juli 2009 om 18:42

    @ daniël: ik meende dat hij in de buurt van het voormalige ‘Palast der Republik’ stond, maar ik kan me vergissen… Heb een slecht geheugen ;)

    Login om te reageren
  30. Horus zegt

    15 juli 2009 om 13:39

    Een standbeeld van een audi TT, mijn god. Audi heeft zoveel prachtige klasses maar dan toch die pietluttige audi TT kiezen…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North