• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit wordt ‘m dan: de Peugeot RCZ

Auteur: RubenBaeten, gepost 13 juli 2009 om 20:26 – 65 Reacties

Afbeelding Dit wordt ‘m dan: de Peugeot RCZAfbeelding Dit wordt ‘m dan: de Peugeot RCZAfbeelding Dit wordt ‘m dan: de Peugeot RCZAfbeelding Dit wordt ‘m dan: de Peugeot RCZ

Peugeot RCZ
Wij zijn altijd scherp, dus wisten we je twee jaar geleden al te melden dat Peugeot met een productieversie van de 308 RCZ zou komen. En jawel, het is bijna zo ver. Echter, als je een auto presenteert kun je hem natuurlijk niet meteen in z’n geheel op de foto zetten. Dus moeten we het voorlopig maar doen met een klein stukje auto, een hoop lucht en een man die moet poepen.

Gelukkig trakteert Peugeot ons ook op een giga-koplamp, een velg en een foto in het donker. Doen we het voor. Wel maakt het merk bekend dat de auto alleen ‘RCZ’ gaat heten, dus zonder ‘308’; dit om te benadrukken hoe bijzonder hij wel niet is. Ook noemenswaardig is dat Peugeot zegt de RCZ, tegen productietechnische of commerciële bezwaren in, zo dicht mogelijk bij de conceptcar te hebben gehouden. Bovendien gaan ze, in tegenstelling tot andere door de crisis getroffen fabrikanten, niet bij de pakken neer zitten; de Fransen hebben er zin in en noemen de RCZ “een heuse uitdaging in het huidige economische klimaat”. That’s the spirit!

Op de IAA Frankfurt in september krijgen we deze bijzondere Peug in z’n blootje te zien. In het voorjaar van 2010 verschijnt hij op de markt.

RCZ – Pure passie!

In september 2007 heeft Peugeot op de Autotentoonstelling in Frankfurt een studiemodel laten zien waar iedereen laaiend enthousiast over was: de 308 RCZ. De wens om deze auto daadwerkelijk op de markt te brengen, werd al snel realiteit.

Ontwerpers en ingenieurs hebben intensief samengewerkt om een auto te ontwikkelen die qua prestaties waarmaakt wat zijn opvallende uiterlijk doet vermoeden.

Aanvankelijk werd gefocust op het behoud van de bijzondere styling van het concept, ondanks eventuele productietechnische of commerciële bezwaren. Een ambitieus doel, evenals de strenge eisen die gesteld worden aan rijeigenschappen en kwaliteit.

Op die manier ontstond een compacte 2+2 coupé, een auto met een zeer sterke eigen identiteit, voor een modern en veeleisend publiek dat hoge verwachtingen heeft van rijplezier.

De RCZ is de eerste personenauto van Peugeot met een typeaanduiding zonder nul of dubbelnul en symboliseert hiermee zijn opvallende en unieke positie binnen het Peugeot-gamma .

De RCZ is een goed voorbeeld van de Peugeot merkwaarden, vaste waarden die constant geëvalueerd worden en meegaan met de tijd.

Het ontwikkelen van het model in een zeer korte tijd was eveneens een grote – maar niet onmogelijke – uitdaging. Slechts 2 jaar na de presentatie van de concept-car, zal de RCZ op de 63e Autotentoonstelling in Frankfurt in definitieve vorm te zien zijn.

In het voorjaar van 2010 komt de RCZ op de markt. Een heuse uitdaging in het huidige economische klimaat!

Breukelen, 13 juli 2009

Ook interessant!

  • Peugeot 308 SW is even wennen
    Peugeot 308 SW is even wennen
  • nieuwe Peugeot 308
    Nieuwe Peugeot 308 is langer en meer premium
  • Nieuwe Peugeot 308: dit is de prijs
  • Peugeot 308 SW
    Dit kost de fraaiste C-segment station van dit moment

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

Peugeot, rcz, teaser

Vorig bericht: « Audi haalt drie jaar oude TT naar Ingolstadt
Volgend bericht: Video: Valentino Balboni doet 270 km/h met een LP640 »

Lees Interacties

Reacties

  1. BananaFlip zegt

    13 juli 2009 om 20:30

    Jammer dat Peugeot er toch die oerlelijke voorbumper van de 308 op heeft geplakt, maar verder lijkt me dit een uiterst leuk uitstapje van Peugeot.
    Eindelijk eens iets écht spannends.

    Login om te reageren
  2. S3revo zegt

    13 juli 2009 om 20:32

    specs anyone?

    Login om te reageren
  3. JanJansen zegt

    13 juli 2009 om 20:34

    Inderdaad leuke auto en toch jammer van het beugelbekkie,
    hier kan je de concept zien rijden:

    http://www.youtube.com/watch?v=ppBYJP2Xtgw

    Login om te reageren
  4. robbie zegt

    13 juli 2009 om 20:34

    Eindelijk een Peugeot met ballen zo te zien. Ook stoer dat ze dat double bubble dak in productie laten gaan!

    Login om te reageren
  5. BananaFlip zegt

    13 juli 2009 om 20:40

    @ S3revo

    Een 1,6 liter turbo met 218 pk, i.c.m. met een mechanische zesbak goed voor ongeveer 235 km/u.
    Volgens Auto55.be dan…

    Login om te reageren
  6. BananaFlip zegt

    13 juli 2009 om 20:41

    Edit: i.c.m. met slaat natuurlijk nergens op…

    Login om te reageren
  7. Laue zegt

    13 juli 2009 om 20:41

    @ filmpje van janjansen.

    bwoooooh wat een dikke reet, nog steeds een te grote muil. frans is gewoon niet mijn ding. nu weet ik het zeker.

    Login om te reageren
  8. Dennis zegt

    13 juli 2009 om 20:43

    Gaaf!

    Beter dan een TT…veel mooier.

    Misschien wordt dit nog een leuk alternatief voor mn 407 coupe.

    Login om te reageren
  9. CrazyHenkie zegt

    13 juli 2009 om 20:43

    @ Robbie

    Precies! Dat wou ik dus ook net zeggen! Dat Zagato-achtige dak, de forse CC-stoelen, de deuren zonder raamstijlen, die aluminium dakstijlen, echt top! This beats a TT! (iig qua looks, de prestaties zullen er wel onder/hooguit op dat niveau liggen ;))

    Login om te reageren
  10. BananaFlip zegt

    13 juli 2009 om 20:48

    @ Dennis, CrazyHenkie

    Dit… schepsel mooier dan een TT?
    Absolutely NOT!
    Hoe kun je zo’n mislukte veel te vaak gebruikte chromen muil nou mooi vinden?
    Van mij mag je, maar een Peugeot die een TT verslaat?
    Voorlopig nog lang niet…

    Van achteren moet ik zeggen dat ie erg goed oogt, en de aflopende daklijn is toch ook zeer mooi gemaakt.
    Op die twee gebieden zou deze RCZ misschien de TT verslaan, maar met die belachelijk lelijke smoel wordt die overwinning weer helemaal verpest.

    Login om te reageren
  11. BananaFlip zegt

    13 juli 2009 om 20:49

    Trouwens… hoe wil je daar achterin ooit twee mensen dumpen?
    Zelfs twee kinderen zal moeilijk gaan.

    Login om te reageren
  12. BananaFlip zegt

    13 juli 2009 om 20:50

    @ CrazyHenkie

    Prestaties zullen er sowieso zwaar onder komen te liggen…

    Login om te reageren
  13. C6_R zegt

    13 juli 2009 om 20:53

    Kek karretje, leuk dat dak en een fraaie achterkant ook. Jammer van die huisstijl voorkant, wat mij betreft mag daar het roer om…

    Login om te reageren
  14. Janjaapkarelkees zegt

    13 juli 2009 om 20:54

    Hmm achterkant wel wat gejat van de vorige TT, die ronde kont.
    En dan die rare peugeot neus.. Kan echt niet..
    Een TT is veel mooier. Al is dat dak wel gaaf ja.

    Login om te reageren
  15. BananaFlip zegt

    13 juli 2009 om 20:56

    @ robbie

    Dat dak is inderdaad heel erg kewl, maar dat is niet waar je als eerst naar kijkt als je een auto ziet.
    Waar kijk je dan naar?
    Precies, de voorkant.
    En dat is nou juist het grote zwakke punt van deze auto.

    Login om te reageren
  16. M5_power zegt

    13 juli 2009 om 20:57

    @ Bannaneflip

    Jij bent zeker een audi-fan:d

    verder vind ik het een mooie auto juist spijtig dat hij die 308 neus heeft maar vind hem ook mooier dan een tt die is een beetje te saai en er zouden meer merken de middelvinger moeten opsteken naar die milieunormen!

    Login om te reageren
  17. robbie zegt

    13 juli 2009 om 21:01

    Persoonlijk ben ik geen fan van de huidige Peugeot neusjes, maar op deze (vrij) aggresief ogende auto is het tenminste nog enigszins op zijn plaats. Het geheel is in elk geval (iets) meer in balans.

    Login om te reageren
  18. BananaFlip zegt

    13 juli 2009 om 21:02

    @ M5_power

    Niet Audi-fan in het speciaal, maar ik kan het gewoon niet verdragen dat Peugeot eindelijk een spannende, sexy auto gaat maken en dan toch dat goedkope standaardfrontje monteert.
    En ja, ik vind de TT gewoon erg mooi… :mrgreen:

    Login om te reageren
  19. Edge zegt

    13 juli 2009 om 21:04

    Nice Work @ Peugeot. Het zou leuk zijn als Citroën ook met zo’n model zou komen.

    Login om te reageren
  20. BananaFlip zegt

    13 juli 2009 om 21:06

    Laat ze dit frontje er maar eens opzetten :lol: .

    Login om te reageren
  21. M5_power zegt

    13 juli 2009 om 21:06

    @ Bannanaflip

    Ja dat merk je wel dat je hem mooi vind:p
    en het is wel idd spijtig van die neus zou al stukken beter zijn met een neus van een 407 coupé ofzo

    Login om te reageren
  22. Autogek zegt

    13 juli 2009 om 21:16

    Nou, dat is pas een gaycar. En een pracht exemplaar ook.

    PS: krijg ik die man er ook bij als ik er eentje koop? ;)

    Login om te reageren
  23. Laue zegt

    13 juli 2009 om 21:16

    @ Bananaflip met pic

    wat is dat?

    Login om te reageren
  24. BananaFlip zegt

    13 juli 2009 om 21:19

    @ Laue

    Dat is een Peugeot :mrgreen: .
    Het is één of andere vage rendering, genaamd Peugeot 207 Extreme.

    Login om te reageren
  25. BananaFlip zegt

    13 juli 2009 om 21:20

    @ Laue

    Komt van deze site.

    Login om te reageren
  26. CrazyHenkie zegt

    13 juli 2009 om 21:37

    @ Bananaflip

    Nou, kijk, ik heb de foto met de muil expres overgeslagen :P maar daar heb je gelijk in, die muil verpest het. Als ik die muil zie, denk ik aan lease-grijs, kleine velgjes, ratelende 1.6-dieseltjes en een trekhaak ;) Maar de rest (en ik heb dus vooral naar de andere foto´s gekeken) vind ik wél mooier dan bijv. een TT. Ik ben sowieso geen TT-fan, ik vind ´m zeker niet lelijk, maar ik vind het niet iets voor mezelf.

    En inderdaad, het is een tweezitter, alhoewel de TT, behalve voor kleine kinderen, kabouters, landmijnslachtoffers en andere lichamelijk aangetasten, toch vooral ook een tweezitter is ;)

    En de prestaties zullen er idd onder liggen, misschien dat je een TT 1.8 met een opa achter het stuur nog verrast, of een TDI, maar verder mag je vooral naar dat vreemde kontje van de TT kijken.

    Login om te reageren
  27. mashell zegt

    13 juli 2009 om 21:37

    Of het een succes gaat worden zal van de prijs af hangen. Zetten ze deze tegenover de Megane Coupe wordt het een succes, halen ze zich premium gedachten in het hoofd en maken ze de wagen flink duurder dan wordt het een flop.

    Maar de prijs voor meest bijzonder gevormde achterruit hebben ze al vast binnen.

    Login om te reageren
  28. SIM zegt

    13 juli 2009 om 21:47

    @Maschell
    PREMIUM is marketingpraat.
    Heel veel mensen lopen daar in.

    Login om te reageren
  29. AMG Powerrr zegt

    13 juli 2009 om 21:50

    Ik zal eens aan mijn opa vragen of hij zijn 308SW niet toevallig wil inruilen voor deze RCZ.

    Login om te reageren
  30. VSTMcLaren zegt

    13 juli 2009 om 21:51

    word dat de Pace car van Le Mans 2010?

    Login om te reageren
  31. jorn_v_v zegt

    13 juli 2009 om 21:57

    ik zag vandaag nog een nieuwe 308 cc bij de dealer staan. wat een gedrocht ! van achteren lijkt het wel alsof hij een string aan heeft en de voorkant grijnst 10x te erg! hopelijk word die rcz aantrekelijker…

    Login om te reageren
  32. Graafke zegt

    13 juli 2009 om 22:07

    Bubble dak…cool :D

    Login om te reageren
  33. Willem zegt

    13 juli 2009 om 22:10

    goeie lijn

    Login om te reageren
  34. Headhunterz zegt

    13 juli 2009 om 22:14

    mooie auto, alleen ja die voorkant :?

    Login om te reageren
  35. Unknown zegt

    13 juli 2009 om 22:18

    Zeer benieuwd.. ziet er tot zover goed uit !

    Login om te reageren
  36. SIM zegt

    13 juli 2009 om 22:40

    De 308 cc is al zo’n beauty, de rc is de kers op de taart.

    Login om te reageren
  37. Kuukske zegt

    13 juli 2009 om 22:41

    Ik vind hem er beter uitzien dan die van het huidige gamma ;)

    Login om te reageren
  38. kcoupe24 zegt

    13 juli 2009 om 22:52

    misschien wel de Z van zagato (twee bulten op het dak) en in de verte wat stijlelementen van Spyker overgenomen??
    En inderdaad, die grilllll!

    Login om te reageren
  39. VivelaFRANCE zegt

    13 juli 2009 om 23:33

    “Een heuse uitdaging in het huidige economische klimaat” Haha, geweldig :lol: !

    Audi TT killer?? ;)

    Login om te reageren
  40. Citrofiel zegt

    14 juli 2009 om 00:05

    Hij lijkt inderdaad nog erg dicht bij de conceptvariant te liggen. Dat kan men óf heel stoer vinden, óf overdreven excentriek waardoor hij niet verkoopt (Avantime ofzo). Ik vind het in ieder geval een geslaagde auto. De bek vind ik op veel Peugeots niet mooi (met de 107 facelift vooraan), maar zoals robbie zegt: Op deze auto komt zo’n bek veel meer tot zijn recht.

    Login om te reageren
  41. PEUGEOT FAN zegt

    14 juli 2009 om 00:11

    ik kan niet wachten tot ik hem in het echt kan zien.
    Wat een mooie wagen zeg.

    Login om te reageren
  42. 9000cse zegt

    14 juli 2009 om 04:03

    Voor mij het bewijs, dat PSA het echt wel kan! Laat die Audi-fans maar lullen over die Peugeot muil.
    Als ze zien, wat de concept A-6 is en bijv. de concept Ferrari F-450, dan zullen ze wel moeten toegeven, dat grote muilen en doorgetrokken koplampen niet voorbehouden zijn aan “mislukkingen” van PSA.
    Ik vind deze RCZ echt een plaatje en hoop, dat hij er echt komt en (betrekkelijk) goed verkocht zal worden. Bijvoorbeeld in verhouding tot de Audi TT.
    PSA: GO! GO! GO!

    Login om te reageren
  43. Bert zegt

    14 juli 2009 om 07:09

    Zijn die 2 bobbels bovenop niet HET handelsmerk van Zagato?

    Login om te reageren
  44. Dennis zegt

    14 juli 2009 om 07:56

    @ Bananaflip:

    Ik vind de TT een lelijke auto. Ik vind de Peugeot wel mooier. Smaken verschillen nu eenmaal.
    De TT rijder wil het liefst een Porsche maar hebben daar geen geld voor. De TT is nu hetzelfde als wat de Calibra 15 jaar terug was.
    Een ordinaire petjes tractor zonder uitstraling.
    Maar goed dit is mijn mening.
    En ja ik heb ook Audi gereden. En was er niet tevreden over!

    Login om te reageren
  45. Dennis zegt

    14 juli 2009 om 07:57

    Oh ja en die gasten die lopen te piepen over de muil van Peiugeot.
    Heeft Audi ook niet zo’n lelijke grill? Is toch ook een groot gapend gat?

    Login om te reageren
  46. rwnkl zegt

    14 juli 2009 om 08:20

    Zo mag hij er wel wezen!
    …nu nog wachten tot Frankfurt, en dan volgend jaar voorjaar naar de showroom

    Login om te reageren
  47. Carabo zegt

    14 juli 2009 om 08:22

    Zit Zagato nou achter dit ontwerp? Het dak en het bodywork rond the achterwielen zijn nogal typisch Zagato namelijk.

    Login om te reageren
  48. Tedje de Haag zegt

    14 juli 2009 om 10:00

    Nou nog een paar lekkere kleuren en dan hebben we een serieuze kandidaat voor Tedjes 2010 bak

    Login om te reageren
  49. BananaFlip zegt

    14 juli 2009 om 10:42

    @ CrazyHenkie

    Vanochtend in bed lag ik nog eens na te denken over deze auto, en kwam ik tot de volgende conclusie.
    Misschien kun je deze auto het beste vergelijken met Michael Jackson.
    Vrijwel alles klopt, vrijwel alles is perfect, behalve de neus :D .
    Het enige verschil is dan dat Michael Jackson meer betaalde voor zijn mislukte neus en dat Peugeot juist minder betaald door er dat standaardsmoeltje op te zetten.

    Login om te reageren
  50. BananaFlip zegt

    14 juli 2009 om 10:44

    @ Dennis

    Ja, eigenlijk zijn dit soort discussies redelijk zinloos.
    Jij vindt de TT lelijk, ik de muil van de RCZ.
    Inderdaad een kwestie van smaak.
    Of, in premium Audi-Duits: das ist Geschmackssache! ;)

    Login om te reageren
  51. Freewarefreak zegt

    14 juli 2009 om 10:46

    Hele mooie auto. Zeker in de kleurstelling zoals op de foto. Dus zwart met mooie zilveren dakstijlen.

    Ook mooie details: De oplopende knik op de taillelijn, de tegengestelde wissers a la oude Mercedes. En de mooie centrale uitlaat weggewerkt in de bumper. De mooie daklijn met twee koepeltjes er in. Heel apart.

    Ik zou zeggen laat maar komen, dit kon wel eens de eerste Franse auto zijn die ik begeer.

    Login om te reageren
  52. hvdkaa zegt

    14 juli 2009 om 11:06

    wow the manneljk versie van de 308 cc. Nice!!

    Login om te reageren
  53. Initial_D zegt

    14 juli 2009 om 11:21

    leuke opvolger voor m’n 306 GTI… NOT! blijf dat front lelijk vinden, en wat een gewicht zeg: 1250 kg met carbon fiber. Zeg maar productieversie 1450 kg.

    Peugeot moet zichzelf weer gaan uitvinden denk ik.

    Login om te reageren
  54. 0.0002% zegt

    14 juli 2009 om 11:36

    veelbelovend! maar leunt wel tegen kappers wagentje aan.. ff wachten op de final foto’s

    Login om te reageren
  55. Timmie zegt

    14 juli 2009 om 11:38

    Het weglaten van de 308-benaming is puur marketingtechnisch. Die 308-benaming zou slecht zijn voor de waardevastheid, voor het imago, voor de verkoopsresultaten en voor de algehele reputatie van het merk.

    Login om te reageren
  56. CrazyHenkie zegt

    14 juli 2009 om 12:56

    @ Bananaflip

    :lol: dat is wel een treffende vergelijking ja :p zou de RC-Z dan ook het loodje leggen als vergane glorie? ;)

    Login om te reageren
  57. Benjamin1 zegt

    14 juli 2009 om 13:06

    308: Fail
    308 SW: fail
    308 CC: cool
    308 Rcz: Sub zero.

    Login om te reageren
  58. BananaFlip zegt

    14 juli 2009 om 13:26

    @ CrazyHenkie

    Dan wel zo’n groene elektrowaggie als lijkwagen. :D

    Login om te reageren
  59. KoguchiPower zegt

    14 juli 2009 om 13:37

    Ziet er meer belovend uit dan de TT :)

    Login om te reageren
  60. j zegt

    14 juli 2009 om 13:58

    slecht speelgoed playmobiel
    en vooral lelijk

    Login om te reageren
  61. kajagogo zegt

    14 juli 2009 om 15:48

    @ J:
    Met wat voor koekblikken er nu op de weg rijden is dit zeker vooruitgang.
    Bring it on.Vind de 206cc ook erg gaaf.

    Login om te reageren
  62. Dennis zegt

    14 juli 2009 om 16:45

    @ Bananaflip:

    Audi is NIET premium.
    Je mag alleen premium betalen en ik heb er ook nog premium ellende bij gekregen.

    Login om te reageren
  63. BananaFlip zegt

    14 juli 2009 om 17:32

    @ Dennis

    Premium is maar een vage term, en jouw ervaring met Audi’s hoeft niet elke Audi-rijder te hebben ervaren.

    Login om te reageren
  64. dirk jansen zegt

    20 juli 2009 om 18:19

    Dennis heeft overschot van gelijk, twee Audi’s (A6) gehad, nooit meer. Veel te duur in aankoop met opties die verschrikkelijk duur zijn en achterna rommel met de motoren die (TDI’s) van Volkswagen kwamen. Audi is gewoon een duur verkochte VW terwijl Skoda een goedkoop verkochte VW is. Rij nu al enkele jaren met een Vel Satis 3,5 V6 (ook een “lelijke snuit” volgens velen) met 300.000 km op de teller zonder al de problemen die ik met Audi had. En ik gun deze sympathieke Peugeot alle succes (misschien een tweede speeltje voor m’n minnares ;-))

    Login om te reageren
  65. dirk jansen zegt

    20 juli 2009 om 18:47

    en, by the way, wie won de 24uur van Le Mans dit jaar met zijn diesels? juist, Peugeot en niet Audi. Duitse auto’s zijn gewoon over het paard getild. Wacht maar tot binnen 10 jaar de Chinezen er staan. Dertig jaar geleden kwamen de Japanners, uitgelachen maar nu met Lexus aan de top, daarna de Koreanen die hetzelfde verhaal waarmaken en binnen x aantal jaren de Chinezen die het geld en de wil hebben om aan de top te geraken. Wij hier in Eupora worden gewoon aan de kant gezet. Geef dan frisse initiatieven zoals dat van Peugeot het voordeel van de twijfel.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North