Het goede nieuws: je Audi krijgt er wel extra performance en betere(?) looks door.
Het grote nieuws van Audi vandaag is natuurlijk de onthulling van de nieuwe A8, maar de boksbeugel had nog meer voor ons in petto vandaag. Je kan in Ingolstadt namelijk binnenkort Audi Sport Performance Parts bestellen. Je kan met deze onderdelen je auto sneller maken én ‘m er sneller uit laten zien. Het idee is waarschijnlijk om de tuners de wind uit de zeilen te halen met deze ’tuning af fabriek’.
Maar, het komt allemaal zo bekend voor dit verhaal. Hebben we dit bericht dan al eens eerder gebracht? Ik meende er namelijk al een keer over gelezen te hebben op 17 februari 2012. Eens even zoeken in het archief. Oh ja kijk! Vijf en een half jaar geleden werden BMW M Performance Parts officieel geïntroduceerd!
Oké, beetje flauw natuurlijk want de Duitsers kopiëren elkaar wel vaker. Vanaf eind deze zomer kan je je Audi R8 of TT RS volhangen met carbon, voorzien van betere veren en remmen en goudkleurige Akra’s, of de achterbank uit je TT laten slopen. De goodies zijn niet alleen beschikbaar voor nieuwe Audi’s, want je kan ze ook laten retrofitten. In een later stadium komen er ook voor de andere modellen in het gamma Audi Sport Performance Parts beschikbaar.
Ik weet dat die montage aan de bovenkant van de spoiler beter helpt bij het genereren van downforce, maar het zie er op z’n zachtst gezegd knullig uit op zo’n TT-RS.
Dit levert BMW gewoon keiharde pegels op, dus Audi zou wel gek zijn als ze niets vergelijkbaars aanbieden..
Tering dat ziet er lekker uit, zal waarschijnlijk ook wel lekker kosten, maar ’t ziet er wel echt lekker uit.
@noflexzone: lekker he
Dat doen die gasten van Akrapovic toch handig. De gemiddelde Miltec uitlaat is vele malen beter, maar ze komen binnen bij heel veel fabrikanten!
@dutchdriftking: Jup, marketing heeft de wereld.
@dutchdriftking: dat weet ik niet of de gemiddelde Miltec beter is. Heb in 2007 een volledig systeem laten plaatsen onder m’n rs4…was vorig jaar op de originele lasnaden volledig doorgeroest. Dus ik heb inmiddels eea weer laten veranderen. Ik hoop dat ze tegenwoordig hun zaken beter geregeld hebben.
@cpp1: Milltek is kwalitatief nog steeds niet goed helaas, zoals je al aangeeft zijn de lasnaden nog steeds het probleem. Geluid voor bij een RS4 is wel perfect met een Milltek;) Daarentegen is Akrapovic ook niet te vergelijken met Milltek en spreek je vaak over Titanium uitlaatsystemen bij hun.
@nigelbennisphotography: ja bij een R8. Volledig akra systeem op een rs4 of rs6 is niet tot achter titanium
Gaaf! Waarschijnlijk ook functioneel.
Wat is er precies nieuw aan? Je hebt toch altijd al huistuners gehad waarbij je nog betere onderdelen kon bestellen?
Bij de Japanners in ieder geval al sinds eind jaren 80. Bij Toyota kan dat bijvoorbeeld zijn dat je nog even een leuke compressor mee bestelt (of achteraf bestelt) om je Tundra V8 nog harder te laten gaan, maar ook genoeg aan vering en remmen voor de sportieve modellen.
@fanboy: klopt. Bedrijven als DRS (Daihatsu), Mugen (Honda), Mazdaspeed (Mazda), Ralliart (Mitsubishi), Nismo (Nissan), STI (Subaru), Suzuki Works (Suzuki) en TRD (Toyota) doen dit al jaren.
@fanboy: mustang/focus met Roush, volvo met polestar. Gebeurt nu nog steeds. Alleen is dat goedkoper en kan het zonder dit soort bodykits.
@fanboy: vroegah ABT toch bij Audi?
Ik vind het er niet uitzien. Niet op de R8 en al helemaal niet op de TT. Wat is kermisattractie is dat zeg.
Het mag dan wel functioneel zijn, maar als ik een sportwagen wil voor ca. 100k dan zou ik geen TT kopen. Dan koop ik wel een auto die in de basis een echte sportwagen is en al die opsmuk niet nodig heeft.
@berlinetta: dus je zou ook geen clubsport s kopen omdat in die in de basis geen hothhatch onderstel heeft? Laat me niet lachen wat een onzin kraam je toch uit man.
@tttijn: Je bedoelt de Golf? Ik vind je vergelijking nogal raar. Dat is een hothatch van 50k. Wat heeft dat te maken met een sportwagen van 100k zoals in dit artikel is afgebeeld?
@berlinetta: Ik weet niet waar jij die 100.000 voor een TT vandaan haalt. De TT kost vanaf 45.670 tot max 76830 euro . De duurste met de 5 cil en 400 pk . Je moet van goede huize komen om deze bij te houden,
@dijan: Ik heb het over de hier afgebeelde TT RS en die kost bijna 88k. Met opties ga je dus over de ton heen.
Als je deze spullen gaat bestellen op een normale TT dan rij je wat mij betreft al helemaal voor lul.
Ik durf het haast niet te zeggen, maar ik vind die goudkleurige eindstukken op de TTRS wel wat hebben…
Als je dan kan rekenen op een betere fit and finish, dus betere kwaliteit. Daar zie ik geen problemen? Ja het is duurder, maar kies je voor als je het koopt. Je kan het namelijk ook niet doen. Zie dit hopelijk niet in de toekomst op een Audi A3 1.0 TSI schraapmobiel, dat doet dan weer wel afbreuk aan het semi exclusieve en sportieve. Er zal vast over nagedacht zijn door de paarse broeken.
Ha. Need for Speed Underground is terug van weggeweest!
Zonder gekheid, zo suf als Audi’s zijn vormgegeven, zo uitbundig zijn die ‘aerodynamische delen’. Als een l*l op een slagroomtaart…
@davelepeef: dat zal dan de reden zijn dat er zo weinig mensen op je verjaardag komen…
Maar je hebt gelijk deze wagens zien er nogal gekunstelt uit. Pubers zullen het prachtig vinden maar passen bij Audi doet het niet.
Audi en kopiëren..
Dat zijn 2 woorden die bij elkaar passen..
Op een lambo had het niet misstaan…
Wat een afschuwelijke zooi, alleen de velgen zijn interessant.
Wat een kinderachtige prullaria.
Is dit dan die langverwachte redding voor al die RS3’tjes met remproblemen?! Dat je nu een setje keramisch kan aanschaffen voor een groffe duit?! @autoblog.
Overigens verbaasde ik mij vandaag over het feit dat een TTRS niet met keramisch is te bestellen en de nieuwe RS3 wel. Wellicht zodoende ook die performance parts.
Hehe, eindelijk een auto waar ik m’n Biljarttriangel in kan monteren.
https://www.libertygames.co.uk/images/1/products/3244_suzo-plastic-triangle-2-1-4.jpg
Als ik een ordinaire auto wil, dan koop ik wel een BMW