Genoeg om je Akita Inu de stuipen op het lijf te jagen.
Gisteren schotelden we je nog de TT RS-R van ABT voor. Deze opper-TT wordt in een beperkte oplage van 50 stuks gebouwd. Vandaag knalt ABT er nog een ronkend persberichtje uit, dit maal over hun versie van de Audi RS6 Performance. Nog niet zo lang geleden ging @casperh een blokje om met die auto (rijtest). In zijn rapportage zei hij niks over te weinig power, wat ook een beetje gek zou zijn daar de auto beschikt over 605 pk. ABT vindt dat echter nog lang niet genoeg en pompt de RS6 Performance verder op tot 705 pk en 880 Nm.
ABT geeft de auto zelf de zeer gründliche naam RS6+ mee. Van buiten herken je de auto aan een carbon fiber lip aan de voorbumper, carbon spiegelkappen, carbon skirts, een carbon spoiler op de achterklep en carbon eindstukken voor de uitlaten. Tevens beschikt de RS6+ over dezelfde stijl wielen als de TT RS-R, maar dan nog twee duim groter wat het totaal brengt op 22″.
Aan de binnenkant is er ook bij de RS6+ de nodige aandacht besteed aan de juiste hoeveelheid badges. Sowieso wordt er een RS6+ baaadge op de grond geprojecteerd als je de deur open doet, maar daarnaast zitten er ook vaste RS6+ op vloermatten en in de kofferruimte. Zoals de geinponums van ABT zelf zeggen heeft de auto dus voldoende pluspunten, opdat je niet vergeet dat je in iets speciaals rondrijdt. De tuner claimt overigens dat de RS6+ ook verkrijgbaar is met ‘carbon fiber seat panels’. Dat lijkt ons niet heel comfortabel, maar dat zal wel een Duits dingetje zijn.
Loop je warm voor deze auto dan moet je snel zijn: net als in geval van de TT RS-R worden er maar 50 (officiële) stuks van gemaakt. De ABT RS6+ is later deze maand te bewonderen in Genève.
toyotafortuner zegt
Zozo. Je moet maar durven hoor. Een rode Audi.
kennone zegt
@toyotafortuner: Is gaaf!! Net als mijn rode 850R
toyotafortuner zegt
@kennone: mja. Ik word nooit echt warm van een RS6. Zo’n 850R echter
romeoalfa zegt
@toyotafortuner: Een RS6 of zo’n hok…
bmwm3gtr zegt
@romeoalfa: het is maar wat je een hok noemt…
nicolasr zegt
@toyotafortuner: Hee… Ik heb vorige week óók een rode Audi gekocht… ik durf dat best!
toyotafortuner zegt
@nicolasr: ben natuurlijk voor rode Audi’s. T is alleen dat ik ze weinig zie. Zag nog een tijdje een rode RS5 cabrio. Zelfs dat vond ik wel een fijne gezicht.
Btw: wat werd het? Een S4 B5 Avant? ;)
nicolasr zegt
@toyotafortuner: De S4 Avant B5 was al bezet. ;-) Daarom is het een (zoals gezegd knalrode) A4 B6 2.4 cabrio uit 2002 geworden. Als nieuw en toch een youngtimer rijden. I like!
toyotafortuner zegt
@nicolasr: geen verkeerde keus! Veel plezier er mee. Zien we tzt wat plaatjes op de Junks verschijnen?
mrrallycross zegt
@toyotafortuner: dieven zullen hem niet stelen die denken dat het een Kia is ofzo. Die weten niet beter dan dat ze rs6en grijs of zwart zijn
dare2think zegt
Elke auto wordt toch beter van 100 pk extra? ;)
Jochempie zegt
@dare2think: I raise you…. 2CV!
Jochempie zegt
Brrr. Wat schroeft ABT toch altijd een AutoStyle-zooi op hun auto’s..
leaper035t zegt
@Jochempie: Idd jammer. T.e.m. de C6 vond ik ABT’s heerlijk ingetogen dik. Nu overdrijven ze met hun body kits.
Dutchdriftking zegt
Nogmaals, laat ABT links liggen, JD is de Nederlandse en MTM de Duitse maatstaf in het tunen van dikke Audi’s.
poes zegt
@dutchdriftking: 100% waar!
unknown234 zegt
@dutchdriftking: 5 pk meer bij JD, maar geen (fabrieks)garantie. Wat is dan het voordeel? Of mis ik iets?
Dutchdriftking zegt
@unknown234: 750pk, en een veel mooiere koppelkromme. En volgensmij krijg je op deze RS6 geen garantie. Dat is alleen op de pakketten die je via de dealer kan krijgen. MTM heeft zelfs een pakket met 840pk in de aanbieding. Kost wel wat maar toch.
bennieokkels zegt
@dutchdriftking: krijg je bij JD wel garantie?
Dutchdriftking zegt
@bennieokkels: vanuit JD wel op de tuning. Maar je dealer garantie is wel een dingetje. Maar ze kunnen de auto kosteloos zonder sporen terug zetten naar origineel.
oemplus zegt
@unknown234: ABT alias Dokter Bibber. Vermogensuitdraaien waar je misselijk van word.
peug206 zegt
@oemplus: ik weet niet, maar als ze meer momenten meten is het logisch dat de lijn minder vloeiend is. Tenzij je echt een goeie tunert hebt.
oemplus zegt
@peug206: JD meet ook meerdere momenten, gewoon vlakke lijnen, met geleidelijke opbouw, zoals het hoort. ABT tuning rijd erg piekerig en zenuwachtig..
peug206 zegt
@oemplus: wat is meerdere momenten? Ik heb dezelfde auto op 3 testbanken gehad, en verschillende uitdraaien. Vermogen en koppel kan ik in komen, afhankelijk van meetmethode, maar de een bank meet om de 250 rpm, en de ander meet om de 100rpm. Daar is het verschil in de pieken, dit is bij 250 veel vloeiender, maar minder nauwkeurig.
jasvl zegt
Abt heeft tenminste die stortkokers van uitlaatsierstukken er vanaf geschroeft.
Heb ik altijd al lelijk gevonden, 4 pijpjes staat m veel beter.
87sandyd zegt
@jasvl: ik ben opzich wel fan van die ovale pijpen. Jammer dat het hartstikke nep is. Je ziet de echte uitlaat er gewoon inzitten. Zo jammer dat automerken dat doen…
bmwfreak038 zegt
@jasvl: ovale pijpen misstaan hem ook niet.
mar10us zegt
Ik heb deze ( http://s.aliexpress.com/R7JNfAN7) op m’n Octavia 1.9tdi. Ben ik nu ook extra snel?
rufctr01 zegt
Een rode Audi, dat ziet er gewoon goed uit! Ik denk dat jebde enige bent in NL en deze wordt zeker niet gejat.
misterdrogba zegt
@rufctr01: In een wereld waar zelfs de wereldberoemde RS6 van Jon Olsson gestolen en uitgefikt werd is zo’n rode RS6 ook niet veilig, helaas.
rufctr01 zegt
@misterdrogba: dat was een één tweetje met Leitner en de dieven. 100% zeker.
mashell zegt
Aanplak frutsels zien er niet uit. Dat extra motorvermogen heeft niemand nodig. Dit is dus pure kapitaalvernietiging. Mooie kleur rood, dat wel.