• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi Q3 Sportback nu interessant voor Henk en Ingrid

Auteur: willeme, gepost 9 december 2019 om 12:58 – 43 Reacties

Afbeelding Audi Q3 Sportback nu interessant voor Henk en IngridAfbeelding Audi Q3 Sportback nu interessant voor Henk en IngridAfbeelding Audi Q3 Sportback nu interessant voor Henk en IngridAfbeelding Audi Q3 Sportback nu interessant voor Henk en IngridAfbeelding Audi Q3 Sportback nu interessant voor Henk en IngridAfbeelding Audi Q3 Sportback nu interessant voor Henk en IngridAfbeelding Audi Q3 Sportback nu interessant voor Henk en Ingrid

Audi Q3 35 TFSI '19
Nu nog bereikbaarder!

Wie naar de prijslijst keek van de Audi Q3 Sportback, zag een kleine discrepantie c.q. hiaat. Ondanks dat de auto al een tijdje leverbaar is in Nederland, was er nog niet echt een ‘Nederlandse’ uitvoering. Daar is verandering in gekomen, want dít is de almachtige Audi Q3 35 TFSI!

We zullen het even kort toelichten. Als een model net op de markt gebracht wordt, zijn vaak niet alle motoren leverbaar. Als de productie eenmaal op gang is, wordt het complete motorengamma stukje bij beetje uitgerold. Bij de Audi Q3 Sportback miste er zoals vermeld ‘een Nederlandse’ uitvoering. Instappen deed je met een diesel en dat is niet bij iedere consument populair. Wilde je een Q3 Sportback op benzine, dan zat je automatisch vast aan een 2.0 TFSI motor met 230 pk, S Tronic-transmissie en vierwielaandrijving. Voor velen weer iets te goed van het goede.

Audi Q3 Sportback 35 TFSI '19

Viercilinder
De Q3 Sportback 35 TFSI heeft een 1.5 TFSI viercilinder onder de kap. Net als de ’45 TFSI’ heb je een zeventraps automaat tot je beschikking. Een groot verschil is de aandrijving: de Q3 Sportback 35 TFSI heeft voorwielaandrijving. Het maximale vermogen is 150 pk. Daarmee accelereert de 1.505 kg zware auto in 9,5 seconden naar de 100 km/u. De topsnelheid bedraagt 201 km/u.

Audi Q3 Sportback 35 TFSI '19

Drie uitvoeringen
De auto is interessanter dan ooit voor de Henks en Ingrids van deze wereld. De Q3 Sportback is leverbaar vanaf 50.860 euro. Voor dat geld heb je een zogenaamde ‘Pro Line’-uitvoering. Een zakelijke ‘Pro Line Business’ en sportieve ‘Pro Line S’ kosten respectievelijk 53.550 euro en 57.500 euro.

Audi Q3 Sportback 35 TFSI '19

Concurrentie
Kijken we naar de concurrenten, is het vrij lastig te bepalen welke auto’s nu echte concurrenten zijn. De BMW X2 is de enige die er een beetje in de buurt komt. De X2 sDrive18i kost 45.186 euro. De X2 is wel iets kleiner, lichter en is voorzien van een driecilinder. De prestaties zijn echter bijna identiek en het type auto is dat natuurlijk ook.

BMW X2 sDrive18i '19

Ook interessant!

  • Video: Audi RS3 Sportback én Sedan scheuren op de 'Ring
  • Audi dealerschap onder water
  • Audi laat nieuwe RS3 Sportback en Sedan alvast zien
  • Audi Q3 krijgt limited edition, maar niemand heeft dat door
    Audi Q3 krijgt limited edition, maar niemand heeft dat door

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, geld, q3

Vorig bericht: « Maar natuurlijk, er is nu nóg een snelle McLaren
Volgend bericht: Maak je achtcilinder C63 net even wat lichter »

Lees Interacties

Reacties

  1. nietcreatief zegt

    9 december 2019 om 13:03

    Haha een auto van 50k definiëren als ideaal voor een bevolkingsgroep die blij mogen zijn als er 45k per jaar bruto binnen komt.

    Login om te reageren
    • rutgerg zegt

      9 december 2019 om 13:11

      @nietcreatief: inderdaad. Dit is meer een auto voor de vrouw van Roderick. Handig als ze met de labradoodle naar het bos wil nadat ze met haar vriendinnen een salade niçoise heeft geluncht op de golfclub.

      Login om te reageren
      • knapzuur zegt

        9 december 2019 om 18:43

        @rutgerg: de vrouw die jij omschrijft rijd een Q7 hybrid indien milieu bewust of een dikke Range als het haar allemaal geen bàl interesseert, maar haar kerel het wel een aardig voorkomen vind.

        Login om te reageren
        • vondick zegt

          9 december 2019 om 21:19

          @knapzuur: ongeveer hetzelfde als dit dus. Allebei BELACHELIJK duur. Zo’n suf klein SUVje zou nooit meer dan 25K mogen kosten.

          Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      9 december 2019 om 13:20

      @nietcreatief: Dat het de ideale auto voor Henk en Ingrid is betekend inderdaad niet dat ze hem ook kunnen betalen….

      Login om te reageren
    • michelschouten zegt

      9 december 2019 om 14:19

      @nietcreatief: ik wou net zeggen. Niet de ideale optie voor Jan modaal zeg maar

      Login om te reageren
      • dromedaris zegt

        9 december 2019 om 14:25

        @michelschouten: geen enkele wagen is geschikt voor Jan modaal, spaar eens min. €15.000 bijeen voor een nieuwe wagen + een spaarreserve van min. 6 nettomaandlonen.

        Leve de tweedehandsmarkt en bedrijfswagens zeg ik dan.

        Login om te reageren
        • michelschouten zegt

          9 december 2019 om 15:22

          @dromedaris: zo is het precies. Met pijn en moeite sparen is al een opgave op zich

          Login om te reageren
        • nissanfairladyz zegt

          9 december 2019 om 18:32

          @dromedaris: Jonge gezinnen gaan tegenwoordig massaal voor de private lease in het A segment. Dat is nog het enige wat ze kunnen betalen. En dat zijn jonge gezinnen met beide HBO opleiding. :) Babyboomers moeten ze aanpakken. Die hebben het echt breed. Die kunnen dit soort auto’s met gemak betalen.

          Login om te reageren
          • mashell zegt

            9 december 2019 om 19:43

            @nissanfairladyz: maar die bezoeken wel 40 festivals per jaar, kopen ondanks de HBO opleiding wel telkens de nieuwste iPhone en hebben abonnementen op alle streaming diensten. Ze zijn niet arm, ze maken gewoon andere keuzes.

            Login om te reageren
            • roelster zegt

              10 december 2019 om 08:25

              @mashell: OK boomer

              Login om te reageren
    • knapzuur zegt

      9 december 2019 om 18:41

      @nietcreatief: volgens mij zijn Henk en Ingrid beide werkzaam en zijn de inkomsten op hun huishouden richting de 60k gecombineerd. Met die gedachte is een auto van 50k niet eens zo gek, hele volksstammen die een jaar salaris stukslaan op hun auto, op afbetaling.

      Login om te reageren
      • nietcreatief zegt

        9 december 2019 om 20:53

        @knapzuur: tja, op afbetaling..
        Dat wil er bij mij op alles behalve een huis eigenlijk niet in.
        Al zijn nieuwe auto’s ondertussen niet zo heel veel minder prijzig dan huizen. Wel iets minder waardevast

        Login om te reageren
  2. langejohn zegt

    9 december 2019 om 13:06

    Henk en Ingrid kunnen over 10 jaar misschien een zesdehandse kopen.

    Login om te reageren
    • nissanfairladyz zegt

      9 december 2019 om 18:19

      @langejohn: Geloof niet dat henk en ingrid de onderhoud van een Audi kunnen betalen. Onbetrouwbare techniek.

      Login om te reageren
  3. dare2think zegt

    9 december 2019 om 13:16

    SUV’s als deze zijn puur overbodig, ontnemen andere automobilisten het overzicht op de weg en maken in het algemeen de verkeerssituatie minder veilig. Je kunt immers niet door de achterruit heen de remlichten van de auto’s ervoor zien oplichten; daarvoor zit die te hoog. Dat terwijl je wel op tijd op de rem moet, want de desbetreffende Audi-bestuurster remt meestal op het laatste moment. Ik weet dat ik nogal generaliseer nu, maar heb dat harde late remmen vaak genoeg meegemaakt met dit type auto’s met een feminiene bezetting van de bestuurdersstoel om direct wat meer afstand te houden.

    Login om te reageren
    • rutgerg zegt

      9 december 2019 om 13:26

      @dare2think: en precies om die reden vind ik dat bestelbussen van de linkerbaan geweerd moeten worden en moeten worden begrensd op 100km/h.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        9 december 2019 om 15:10

        @rutgerg: straks is alles op 100 gelimiteerd… Maar ik ben het helemaal met je eens, als je van de financiële voordelen van een grijskenteken geniet en je kentekenplaat met een B of V begint dan blijft je gewoon rechts tussen de andere vrachtwagens.

        Login om te reageren
        • rutgerg zegt

          9 december 2019 om 15:15

          @mashell: nee straks mag alles 100… gaat natuurlijk niet gebeuren. Nu rijdt ook niet iedereen netjes 100/120/130. Ik heb het echt over een begrenzer op de bestelbussen. Sowieso onverantwoord hoe sommige rijden, bumperkleven etc met serieus gewicht achterin.

          Login om te reageren
        • melkkoe zegt

          9 december 2019 om 22:22

          @mashell: zelf rij ik ook met een V in het kenteken. En ik ben best bereid om rechts te blijven, mits alle leaserijders dat dan ook gaan doen. Die genieten ook van voordelen, die de particuliere koper niet heeft

          Login om te reageren
    • mashell zegt

      9 december 2019 om 15:27

      @dare2think: het probleem wat je beschrijft is over een paar jaar vanzelf opgelost, als iedereen een SUV heeft… Overigens zou het ook handig zijn dat mensen leren dat privacy glas er wel voor zorgt dat je kindjes geen straaltje zonlicht teveel krijgen maar je achterligger de doorkijk ontnemen net zo asociaal is als met groot licht aan rijden.

      Login om te reageren
      • knapzuur zegt

        9 december 2019 om 22:58

        @mashell: wow, just wow ?

        Login om te reageren
      • nietcreatief zegt

        10 december 2019 om 02:03

        @mashell: als de huidige trend doorzet kan ik vanzelf onder de file door rijden.
        1,39 bodemspeling moeten die K suvs krijgen, dan heb ik nog een centimeter spelling voor hobbels

        Login om te reageren
      • enjoypunani zegt

        10 december 2019 om 02:10

        @mashell: hou gewoon wat meer afstand. Probleem opgelost.

        Login om te reageren
  4. kendi zegt

    9 december 2019 om 13:31

    Prijzen zijn absurd hoog. Voor hetzelfde geld haal je een glc..

    Login om te reageren
    • karhengst zegt

      9 december 2019 om 13:46

      @kendi: maar dat is een Mercedes, die is voor oude mensen. Dit is een Audi, voor hippe, jonge mensen met een dynamische levensstijl.

      Login om te reageren
      • chriscross zegt

        9 december 2019 om 13:50

        @karhengst: je kan zo aan de slag als (gladde)verkoper

        Login om te reageren
      • nissanfairladyz zegt

        9 december 2019 om 18:21

        @karhengst: Ik mag hopen dat het sarcasme is. Ga ik dan maar vanuit. Iemand die een Audi boven een Mercedes verkiest is echt niet goed bij zijn hoofd.

        Login om te reageren
        • karhengst zegt

          10 december 2019 om 22:30

          @nissanfairladyz: al helemaal niet wanneer je een Q3 boven een GLC verkiest.

          En ja, het was sarcasme.

          Login om te reageren
      • laarhovenn zegt

        10 december 2019 om 13:51

        @karhengst: hedendaags precies andersom… Wat zijn die Mercedessen toch populair, vooral onder de jongeren

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      9 december 2019 om 13:59

      @kendi: dat zie je wel vaker bij Pon, ze zetten sommige auto’s onrealistisch hoog in de markt.

      Login om te reageren
  5. berlinetta zegt

    9 december 2019 om 13:39

    Nou, dan wil ik later ook wel Henk zijn als ik 50k voor een nieuwe auto kan aftikken. Neem ik Ingrid gratis erbij.

    Login om te reageren
  6. ericc zegt

    9 december 2019 om 14:24

    Wat zijn auto’s in Nederland duur. Ben zelf bezig met een Q3-sportback maar voor de 150 pk- versie (zowel diesel als benzine) is de vanaf prijs minder dan 37000 euro. Met mijn opties kom ik nog niet aan 45000 euro en ziet hij eruit als bovenaan op de foto’s. Maar ik ga wachten op de 2.0L met 190pk. Deze motor zit ook in de Q3 en ik verwacht dat hij in de Sportback ook wel komt!

    Login om te reageren
    • bernoulli zegt

      9 december 2019 om 19:21

      @ericc: kun je nagaan wat een hoge inruilprijzen we hebben. ?

      Login om te reageren
  7. ghost zegt

    9 december 2019 om 14:53

    Met Ingrid erin kom je dus niet van z’n plek met deze 35 tfsi voorwielaandrijver…???

    Login om te reageren
  8. EdGaR zegt

    9 december 2019 om 16:20

    Dit is toch helemaal k*t.. veel te klein blok voor zo’n auto en ook nog voorwielaandrijving. De ruimte is ook nog beperkt, kan ook geen sleurhut trekken.. allemaal net niet Audi.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      9 december 2019 om 16:51

      @edgar: veel te klein blok is natuurlijk nostalgische onzin. 150pk is zat. Er is een turbo dus ook koppel zat. Dat het uit een 1500 cc motorblok komt maakt anno 2019 echt niet meer uit. Als er een turbo is dan telt slagvolume niet meer.

      Login om te reageren
      • nissanfairladyz zegt

        9 december 2019 om 18:24

        @mashell: Volgens mij snap je niet helemaal hoe een turbo werkt. Een turbo is alleen goed voor piekbelasting. Als je bijvoorbeeld een dikke caravan of een kar gaat trekken kun je niet continu van die turbo gebruik maken en van die 150pk. Vaak kun je ook heel weinig trekken met die downsized turbo blokjes.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          9 december 2019 om 19:55

          @nissanfairladyz: volgens mij snap je niet goed dat je top vermogen alleen inzet op topsnelheid (en dus meestal maar een fractie daarvan) en je het koppel vooral inzet bij het versnellen (daarbij helpt de turbo). Dus als trek voertuig wil je veel koppel en is vermogen niet zo van belang. Busjes en echte terreinwagens hebben meestal weinig vermogen maar dankzij de turbo diesel wel veel koppel en ze kunnen dan ook veel trekken. Aan de kleine motor ligt het lage trek gewicht dan ook niet, meer aan constructie besparingen omdat aanhangers en caravans trekken gewoon uit de mode is.

          Login om te reageren
          • vondick zegt

            9 december 2019 om 21:25

            @mashell: nope. Vol vermogen kun je ook gebruiken bij optrekken. Alleen dat komt nogal onrustig over, zeker als je dat de hele tijd moet doen met een caravan. Dus wil je veel vermogen bij lage toeren. Daar heb je koppel voor nodig.

            Login om te reageren
      • EdGaR zegt

        9 december 2019 om 18:36

        @mashell: 150pk op 1505 kg exclusief Henk en Ingrid, nee sorry dat gaat hem niet worden.

        Login om te reageren
  9. spiderman zegt

    9 december 2019 om 17:21

    Henk en Ingrid hebben als het meezit hooguit 10 mille te besteden aan hun volgende tweedehandsje, maar in de lease doet deze versie het wellicht aardig, als je de bijna gratis Tesla Model 3 liever laat staan.

    Login om te reageren
  10. harrie zegt

    9 december 2019 om 20:08

    Inderdaad, voor hetzelfde lease bedrag of minder heb je een Model 3 of straks Y ipv dit treurige naaimachientje.
    Hooguit een paar hippe jonge dynamische senioren die dit ding gaan kopen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North