Audi Q3 Sportback nu interessant voor Henk en Ingrid

Auteur: , 43 Reacties

Nu nog bereikbaarder!

Wie naar de prijslijst keek van de Audi Q3 Sportback, zag een kleine discrepantie c.q. hiaat. Ondanks dat de auto al een tijdje leverbaar is in Nederland, was er nog niet echt een ‘Nederlandse’ uitvoering. Daar is verandering in gekomen, want dít is de almachtige Audi Q3 35 TFSI!

We zullen het even kort toelichten. Als een model net op de markt gebracht wordt, zijn vaak niet alle motoren leverbaar. Als de productie eenmaal op gang is, wordt het complete motorengamma stukje bij beetje uitgerold. Bij de Audi Q3 Sportback miste er zoals vermeld ‘een Nederlandse’ uitvoering. Instappen deed je met een diesel en dat is niet bij iedere consument populair. Wilde je een Q3 Sportback op benzine, dan zat je automatisch vast aan een 2.0 TFSI motor met 230 pk, S Tronic-transmissie en vierwielaandrijving. Voor velen weer iets te goed van het goede.

Audi Q3 Sportback 35 TFSI '19

Viercilinder
De Q3 Sportback 35 TFSI heeft een 1.5 TFSI viercilinder onder de kap. Net als de ’45 TFSI’ heb je een zeventraps automaat tot je beschikking. Een groot verschil is de aandrijving: de Q3 Sportback 35 TFSI heeft voorwielaandrijving. Het maximale vermogen is 150 pk. Daarmee accelereert de 1.505 kg zware auto in 9,5 seconden naar de 100 km/u. De topsnelheid bedraagt 201 km/u.

Audi Q3 Sportback 35 TFSI '19

Drie uitvoeringen
De auto is interessanter dan ooit voor de Henks en Ingrids van deze wereld. De Q3 Sportback is leverbaar vanaf 50.860 euro. Voor dat geld heb je een zogenaamde ‘Pro Line’-uitvoering. Een zakelijke ‘Pro Line Business’ en sportieve ‘Pro Line S’ kosten respectievelijk 53.550 euro en 57.500 euro.

Audi Q3 Sportback 35 TFSI '19

Concurrentie
Kijken we naar de concurrenten, is het vrij lastig te bepalen welke auto’s nu echte concurrenten zijn. De BMW X2 is de enige die er een beetje in de buurt komt. De X2 sDrive18i kost 45.186 euro. De X2 is wel iets kleiner, lichter en is voorzien van een driecilinder. De prestaties zijn echter bijna identiek en het type auto is dat natuurlijk ook.

BMW X2 sDrive18i '19



43 reacties

De Opel Ampera-e is duizenden euro's goedkoper geworden. Kijk hier voor meer info!
Haha een auto van 50k definiëren als ideaal voor een bevolkingsgroep die blij mogen zijn als er 45k per jaar bruto binnen komt.
@nietcreatief: inderdaad. Dit is meer een auto voor de vrouw van Roderick. Handig als ze met de labradoodle naar het bos wil nadat ze met haar vriendinnen een salade niçoise heeft geluncht op de golfclub.
@rutgerg: de vrouw die jij omschrijft rijd een Q7 hybrid indien milieu bewust of een dikke Range als het haar allemaal geen bàl interesseert, maar haar kerel het wel een aardig voorkomen vind.
@knapzuur: ongeveer hetzelfde als dit dus. Allebei BELACHELIJK duur. Zo’n suf klein SUVje zou nooit meer dan 25K mogen kosten.
@nietcreatief: Dat het de ideale auto voor Henk en Ingrid is betekend inderdaad niet dat ze hem ook kunnen betalen….
@nietcreatief: ik wou net zeggen. Niet de ideale optie voor Jan modaal zeg maar
@michelschouten: geen enkele wagen is geschikt voor Jan modaal, spaar eens min. €15.000 bijeen voor een nieuwe wagen + een spaarreserve van min. 6 nettomaandlonen.

Leve de tweedehandsmarkt en bedrijfswagens zeg ik dan.
@dromedaris: zo is het precies. Met pijn en moeite sparen is al een opgave op zich
@dromedaris: Jonge gezinnen gaan tegenwoordig massaal voor de private lease in het A segment. Dat is nog het enige wat ze kunnen betalen. En dat zijn jonge gezinnen met beide HBO opleiding. :) Babyboomers moeten ze aanpakken. Die hebben het echt breed. Die kunnen dit soort auto’s met gemak betalen.
@nissanfairladyz: maar die bezoeken wel 40 festivals per jaar, kopen ondanks de HBO opleiding wel telkens de nieuwste iPhone en hebben abonnementen op alle streaming diensten. Ze zijn niet arm, ze maken gewoon andere keuzes.
@mashell: OK boomer
@nietcreatief: volgens mij zijn Henk en Ingrid beide werkzaam en zijn de inkomsten op hun huishouden richting de 60k gecombineerd. Met die gedachte is een auto van 50k niet eens zo gek, hele volksstammen die een jaar salaris stukslaan op hun auto, op afbetaling.
@knapzuur: tja, op afbetaling..
Dat wil er bij mij op alles behalve een huis eigenlijk niet in.
Al zijn nieuwe auto’s ondertussen niet zo heel veel minder prijzig dan huizen. Wel iets minder waardevast
Henk en Ingrid kunnen over 10 jaar misschien een zesdehandse kopen.
@langejohn: Geloof niet dat henk en ingrid de onderhoud van een Audi kunnen betalen. Onbetrouwbare techniek.
SUV’s als deze zijn puur overbodig, ontnemen andere automobilisten het overzicht op de weg en maken in het algemeen de verkeerssituatie minder veilig. Je kunt immers niet door de achterruit heen de remlichten van de auto’s ervoor zien oplichten; daarvoor zit die te hoog. Dat terwijl je wel op tijd op de rem moet, want de desbetreffende Audi-bestuurster remt meestal op het laatste moment. Ik weet dat ik nogal generaliseer nu, maar heb dat harde late remmen vaak genoeg meegemaakt met dit type auto’s met een feminiene bezetting van de bestuurdersstoel om direct wat meer afstand te houden.
@dare2think: en precies om die reden vind ik dat bestelbussen van de linkerbaan geweerd moeten worden en moeten worden begrensd op 100km/h.
@rutgerg: straks is alles op 100 gelimiteerd… Maar ik ben het helemaal met je eens, als je van de financiële voordelen van een grijskenteken geniet en je kentekenplaat met een B of V begint dan blijft je gewoon rechts tussen de andere vrachtwagens.
@mashell: nee straks mag alles 100… gaat natuurlijk niet gebeuren. Nu rijdt ook niet iedereen netjes 100/120/130. Ik heb het echt over een begrenzer op de bestelbussen. Sowieso onverantwoord hoe sommige rijden, bumperkleven etc met serieus gewicht achterin.
@mashell: zelf rij ik ook met een V in het kenteken. En ik ben best bereid om rechts te blijven, mits alle leaserijders dat dan ook gaan doen. Die genieten ook van voordelen, die de particuliere koper niet heeft
@dare2think: het probleem wat je beschrijft is over een paar jaar vanzelf opgelost, als iedereen een SUV heeft… Overigens zou het ook handig zijn dat mensen leren dat privacy glas er wel voor zorgt dat je kindjes geen straaltje zonlicht teveel krijgen maar je achterligger de doorkijk ontnemen net zo asociaal is als met groot licht aan rijden.
@mashell: wow, just wow 😲
@mashell: als de huidige trend doorzet kan ik vanzelf onder de file door rijden.
1,39 bodemspeling moeten die K suvs krijgen, dan heb ik nog een centimeter spelling voor hobbels
@mashell: hou gewoon wat meer afstand. Probleem opgelost.
Prijzen zijn absurd hoog. Voor hetzelfde geld haal je een glc..
@kendi: maar dat is een Mercedes, die is voor oude mensen. Dit is een Audi, voor hippe, jonge mensen met een dynamische levensstijl.
@karhengst: je kan zo aan de slag als (gladde)verkoper
@karhengst: Ik mag hopen dat het sarcasme is. Ga ik dan maar vanuit. Iemand die een Audi boven een Mercedes verkiest is echt niet goed bij zijn hoofd.
@nissanfairladyz: al helemaal niet wanneer je een Q3 boven een GLC verkiest.

En ja, het was sarcasme.
@karhengst: hedendaags precies andersom… Wat zijn die Mercedessen toch populair, vooral onder de jongeren
@kendi: dat zie je wel vaker bij Pon, ze zetten sommige auto’s onrealistisch hoog in de markt.
Nou, dan wil ik later ook wel Henk zijn als ik 50k voor een nieuwe auto kan aftikken. Neem ik Ingrid gratis erbij.
Wat zijn auto’s in Nederland duur. Ben zelf bezig met een Q3-sportback maar voor de 150 pk- versie (zowel diesel als benzine) is de vanaf prijs minder dan 37000 euro. Met mijn opties kom ik nog niet aan 45000 euro en ziet hij eruit als bovenaan op de foto’s. Maar ik ga wachten op de 2.0L met 190pk. Deze motor zit ook in de Q3 en ik verwacht dat hij in de Sportback ook wel komt!
@ericc: kun je nagaan wat een hoge inruilprijzen we hebben. 🤡
Met Ingrid erin kom je dus niet van z’n plek met deze 35 tfsi voorwielaandrijver…😂😂😂
Dit is toch helemaal k*t.. veel te klein blok voor zo’n auto en ook nog voorwielaandrijving. De ruimte is ook nog beperkt, kan ook geen sleurhut trekken.. allemaal net niet Audi.
@edgar: veel te klein blok is natuurlijk nostalgische onzin. 150pk is zat. Er is een turbo dus ook koppel zat. Dat het uit een 1500 cc motorblok komt maakt anno 2019 echt niet meer uit. Als er een turbo is dan telt slagvolume niet meer.
@mashell: Volgens mij snap je niet helemaal hoe een turbo werkt. Een turbo is alleen goed voor piekbelasting. Als je bijvoorbeeld een dikke caravan of een kar gaat trekken kun je niet continu van die turbo gebruik maken en van die 150pk. Vaak kun je ook heel weinig trekken met die downsized turbo blokjes.
@nissanfairladyz: volgens mij snap je niet goed dat je top vermogen alleen inzet op topsnelheid (en dus meestal maar een fractie daarvan) en je het koppel vooral inzet bij het versnellen (daarbij helpt de turbo). Dus als trek voertuig wil je veel koppel en is vermogen niet zo van belang. Busjes en echte terreinwagens hebben meestal weinig vermogen maar dankzij de turbo diesel wel veel koppel en ze kunnen dan ook veel trekken. Aan de kleine motor ligt het lage trek gewicht dan ook niet, meer aan constructie besparingen omdat aanhangers en caravans trekken gewoon uit de mode is.
@mashell: nope. Vol vermogen kun je ook gebruiken bij optrekken. Alleen dat komt nogal onrustig over, zeker als je dat de hele tijd moet doen met een caravan. Dus wil je veel vermogen bij lage toeren. Daar heb je koppel voor nodig.
@mashell: 150pk op 1505 kg exclusief Henk en Ingrid, nee sorry dat gaat hem niet worden.
Henk en Ingrid hebben als het meezit hooguit 10 mille te besteden aan hun volgende tweedehandsje, maar in de lease doet deze versie het wellicht aardig, als je de bijna gratis Tesla Model 3 liever laat staan.
Inderdaad, voor hetzelfde lease bedrag of minder heb je een Model 3 of straks Y ipv dit treurige naaimachientje.
Hooguit een paar hippe jonge dynamische senioren die dit ding gaan kopen.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).