• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi R8 V10 Spyder door RENM Performance

Auteur: sir_smokalot, gepost 25 april 2011 om 10:59 – 15 Reacties

Audi R8 V10 RENM RMS Spyder
Wie A zegt moet ook B zeggen, en dus heeft Renm performance, de tuner uit ‘down under’, na de instap-R8 nu de V10 Spyder onder handen genomen, speciaal voor Molukkers. Maak kennis met de RMS.

Wat meteen opvalt is dat de dubbele ovale pijpen plaats hebben gemaakt voor een Veyron-style uitlaat in het midden. De wielkasten worden opgevuld met een set 20″ ATS-velgen, die op hun beurt weer worden opgevuld door grote keramische remschijven. Een geïntegreerde spoiler, carbon kevlar diffuser en spoilerlip maken de buitenkant af.

Audi R8 V10 RENM RMS Spyder

In het interieur vinden we veel koolstofvezel elementen, en een digitaal display met schakelindicator, dat het dashboard nogal ontsiert. Het rode thema van de buitenkant is hier doorgetrokken, en de standaard stoelen zijn vervangen door nog lichtere racekuipjes die met grijs leer bekleed zijn. Als je de wijzigingen bekijkt is het duidelijk dat RENM graag ziet dat de eigenaar met zijn R8 het circuit op gaat. Naast de eerdergenoemde aanpassingen kan met een druk op de knop bovendien de rijhoogte en het uitlaatgeluid aangepast worden.

Audi R8 V10 RENM RMS Spyder

Behalve alle optische modificaties is er ook onder de motorkap gerommeld: in plaats van 525 pk en 530 Nm levert de atmosferische 5,2 liter V10 nu 600pk en 585 Nm. Wat mij betreft is het een geslaagde ingreep, rood staat de R8 bijzonder goed, zoals we al eerder op het door Abt aangepakte exemplaar konden zien. Renm heeft ook een video gemaakt van hun nieuwste creatie, deze kan je HIER bekijken.

Ook interessant!

  • Meer puristisch vermogen voor de R8 RWD
  • Audi R8 (type 42): álle versies op een rij
  • Audi R8 Performance RWD
    Audi R8 Performance RWD ideale auto voor Jaapiyo
  • Zin in de zomer met heerlijke Audi R8 Spyder op Marktplaats

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Cabrio, R8, R8 V10, renm-performance, rood, spyder, tuning

Vorig bericht: « Productie Subaru valt terug naar 35% door tsunami
Volgend bericht: De Ford F-150 SVT Raptor van Ken Block »

Lees Interacties

Reacties

  1. The360box zegt

    25 april 2011 om 11:04

    Dat digitale display is Sjonnie geplaatst, doe het dan goed en niet dr ‘opplakken’. lelijk

    Login om te reageren
    • ascari15 zegt

      25 april 2011 om 11:31

      @The360box: Echt he, ziet er echt zwaar nep uit.
      Zo van ‘het zit er op’.

      Login om te reageren
  2. norge zegt

    25 april 2011 om 11:36

    Deze Volkswagen heeft trouwens wel decideert de slechtste afwerking wat betreft de carrosserie van het hele VAG concern Zelfs de naadjes bij een Skoda zijn strakker.

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      25 april 2011 om 11:42

      @norge: wellich heeft dat van doen met de ‘vervanging van plaatdelen in aluminium’ bij schade ? Begrijp wat je bedoeld, maar op dit nivo zal men toch wel een goede reden hebben…

      Login om te reageren
  3. janklaassen zegt

    25 april 2011 om 11:40

    @ Norge. Haha heel grappig

    Login om te reageren
  4. janklaassen zegt

    25 april 2011 om 11:41

    Best netjes gehouden nog, alleen I dislike een centrale uitlaat spoiler display.

    Login om te reageren
  5. Megakix zegt

    25 april 2011 om 11:43

    De Spyder is in tegenstelling tot de dichte-R8 een design-verademing ! De dichte versie klopt gewoon niet, vanwege dat ingelaste stukje plaatstaal achter de B-stijl; iets wat de Spyder dus niet heeft en daardoor direkt smullepaapjes oogt !

    Login om te reageren
    • gedwongenleaser zegt

      25 april 2011 om 20:27

      @Megakix: van de zijkant oogt ie goed afgetraind, mooi strak lijntje idd beter dan de dichte versie alleen voor mij dan wel liever zonder de RENM opsmuk (velgjes mogen trouwens wel blijven zitten!)

      Login om te reageren
  6. Jochempie zegt

    25 april 2011 om 12:28

    Als ze die detailfoto’s niet hadden gemaakt hadden we niet door gehad dat de stoelhoezen voor geen meter zitten.

    Login om te reageren
  7. Pixed zegt

    25 april 2011 om 13:43

    Blijkbaar zijn ze zelf niet al te enthousiast van de voorzijde, daar een deftige foto ontbreekt.

    Login om te reageren
  8. DennisS65B40 zegt

    25 april 2011 om 13:57

    Zo’n hardcore circuittijger zal de eigenaar niet zijn, dan had ie wel de dichte versie angeschaft voor gewicht en stijfheid… Overigens zou ik zelf ook de Spyder kiezen, met dit weer kunnen de sideblades me gestolen worden..

    Login om te reageren
  9. the-budel-guy zegt

    25 april 2011 om 18:08

    Nee Nee Nee Nee Neeeee.
    uitlaat -1 rode troep in het interieur -1 dienblad achterop -500 breedte van de banden +40.

    kortom alles weg op de banden na

    Login om te reageren
  10. rufctr01 zegt

    25 april 2011 om 21:59

    Ik vind de wielen, uitlaat en achterspoiler wel mooi staan. Het maakt hem wat agressiever. De R8 is totaal niet mijn smaak maar dit maakt hem wel een stuk ‘dikker’.

    Login om te reageren
  11. booije zegt

    26 april 2011 om 12:00

    Uitlaat en wielen zijn idd geweldig, maar die spoiler…komop…het is toch geen petjes auto

    Login om te reageren
  12. NicoLauda zegt

    26 april 2011 om 21:57

    Ik vind dit juist een van de weinige R8’S die ik wel mooi vind… Alsof de vorm nu eindelijk werkt..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North