Hoi nieuwe 7 Serie, kun je even plaatsmaken op de linker rijstrook?
Voor de CEO met haast die geen genoegen neemt met reguliere spul. Standaard levert de S8 520 pk en 650 Nm. In deze Plus-uitvoering stijgt dat vermogen naar 605 pk en een max koppel van maar liefst 750 Nm. Nog steeds niet genoeg om een S65 AMG (630 pk, miljoen Nm) naar de kroon te steken, maar in Ingolstadt begint men in de buurt te komen. Je herkent hem aan carbonfiber strepen in de voorbumper, een carbonfiber onderlip, en een spoiler alsook diffuser van hetzelfde materiaal.
Sprinten van 0-100 km/u duurt 3,8 tellen. Pas bij een herenakkoordvernietigende 305 km/u stopt de limo met accelereren. Stiekem is ‘ie gewoon vies dik, en dat vinden we prettig, vandaar deze sloot met livefoto’s.
27 reacties
Ergens vind ik deze S8 zo veel cooler dan een S-AMG. Zal de leeftijd wel zijn. Ook de RS6 is in vergelijking hiermee hopeloos ordinair en fout. Dus hopelijk gaat Audi verder met ‘Plus’ versies op basis van ‘S’ modellen. Wel de snelheid van een RS, zonder het achterlijke uiterlijk. Binnenkort een vergelijkende test met de Alpina B7?
heb ik nog liever een mercedes s500 met alles derop en deraan
Maar een A8/S8 heeft niet zo veel te maken met een Passat.