Audi S8 Plus komt met 605 pk in je binnenspiegel hangen

Auteur: , 27 Reacties

Hoi nieuwe 7 Serie, kun je even plaatsmaken op de linker rijstrook?

Audi S8 Plus komt met 605 pk in je binnenspiegel hangen

Voor de CEO met haast die geen genoegen neemt met reguliere spul. Standaard levert de S8 520 pk en 650 Nm. In deze Plus-uitvoering stijgt dat vermogen naar 605 pk en een max koppel van maar liefst 750 Nm. Nog steeds niet genoeg om een S65 AMG (630 pk, miljoen Nm) naar de kroon te steken, maar in Ingolstadt begint men in de buurt te komen. Je herkent hem aan carbonfiber strepen in de voorbumper, een carbonfiber onderlip, en een spoiler alsook diffuser van hetzelfde materiaal.

Sprinten van 0-100 km/u duurt 3,8 tellen. Pas bij een herenakkoordvernietigende 305 km/u stopt de limo met accelereren. Stiekem is ‘ie gewoon vies dik, en dat vinden we prettig, vandaar deze sloot met livefoto’s.




27 reacties

Deze wil ik! In het donkergroen, graag. En dan even gewone grijze 20″ velgen eronder. Cognac interieurtje.

Ergens vind ik deze S8 zo veel cooler dan een S-AMG. Zal de leeftijd wel zijn. Ook de RS6 is in vergelijking hiermee hopeloos ordinair en fout. Dus hopelijk gaat Audi verder met ‘Plus’ versies op basis van ‘S’ modellen. Wel de snelheid van een RS, zonder het achterlijke uiterlijk. Binnenkort een vergelijkende test met de Alpina B7?
@gtwillem: Eens. Ik ben wat jonger, dus ik kan de RS modellen nog wel waarderen, maar zo`n groene S8 zie ik wel zitten.
@gtwillem: je zal ronin wel vaak gezien hebben met je donkergroene s8 ;)
@rolov: Met dank aan @gtwillem laatst gekeken, best geinige film en heerlijke S8.
Tja, wel heel veel power en in mijn ogen niet nodig. Wel vind ik het een hele mooie auto. Een ‘gewone’ S8 is echt dik en mooier dan de nieuwe 7-serie. Opvallend want de A8 stond bij mij altijd op de derde plek in vergelijking met de S-klasse en 7-serie.
Afgezien van dat kermis carbon, zou ik hem zo meenemen. Heerlijk.
@baklava: Dan kan je voor de normale s8 gaan.
Oh zo mooi
O wat is dit heerlijk! @casperh , snel een rijtest doen?
een grille tot aan de bodem en carbon frutsels everywhere op een executive limo. man man man.
Volkswagen Passat S+

heb ik nog liever een mercedes s500 met alles derop en deraan
@arashrsf: neen. Als je van eerste Audi RS6 Plus Avant dat zou zeggen, zou je een punt gehad hebben.

Maar een A8/S8 heeft niet zo veel te maken met een Passat.
@gtwillem: Volkswagen Passat+ L Maxi Maybach dan
@arashrsf: Ik weet niet of je nu grappig probeert te zijn of werkelijk geen autokennis hebt, maar Maybach is een merk van Mercedes, niet van Audi.
Gaaf apparaat!
De perfecte James Bond wagen. Laat een oliespoor na om zo de achtervolgers af te schudden.
@SimonMc: +1 voor de originaliteit, maar kleine correctie: sommige Audi verbruiken olie, maar lekker over het algemeen niet 😉
@SimonMc: The transporter??
Geweldig
Hoewel ik dit een geweldige wagen vindt, zou ik toch eerder wachten op de Alpina B7. Ongeacht welke beter of sneller is, de 7-serie vind ik toch nog even iets cooler dan de A8. En dat is overigens ook voor het eerst.
Ondanks dat de A8 al 6 jaar oud is, heeft BMW met z,n nieuwe 7 en MB met z,n S het verre nakijken. Wat is dit een ongelofelijke mooie auto met heel veel klasse.
@boltiev6: alleen jammer dat een A8 in de basis bijna niet veel van een een A6 of A4 lijkt af te wijken, qua vormgeving. Voor de rest zal het heus een klasbak zijn, maar een beetje meer onderscheid…..
@marinepower: Dat is van deze tijd, BMW en MB doen precies het zelfde. Eigenlijk wel logisch toch? Is in de botenbouw altijd al geweest.
@boltiev6: niet geheel bij mijn club hoor.
Vind hem verouderd aan doen met de nieuwe 7 en S maar niet van binnen dat is prachtig gemaakt.
Dan heb je in je S63 AMG misschien wel een miljoen koppel en 630PK, maar dan nóg wordt je er door een S8 Plus uitgereden: 3.8 sec vs 4,3 seconden. Daarnaast is de Merc op 250 km/h afgeregeld, de Audi op 305 km/h én is de Merc asociaal dik en de S8 duizelingwekkend mooi en ingetogen. Makkelijke keuze dus voor mij…
Altijd al fan geweest van de S8

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).