• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi schrapt bijna tienduizend banen

Auteur: hayte, gepost 26 november 2019 om 15:51 – 35 Reacties

Audi schrapt bijna tienduizend banen


Al komen er volgens het merk geen gedwongen ontslagen.

De grote Duitse autobouwers lijken best veel op elkaar. Ze maken dezelfde soort auto’s, doen aan downsizing en turbo’s én ze maken ook – de een wat meer dan de ander – meer gebruik van elektrificering. En ze betalen stiekem ook hetzelfde voor hun staal.

Nu blijkt dat ze elkaar ook achterna lopen als het gaat om het schrappen van banen. Want na BMW, Mercedes en moederbedrijf Volkswagen gaat nu ook Audi banen schrappen.

Tot 2025 gaat het merk in Duitsland maximaal 9500 banen schrappen. Het bedrijf zegt namelijk ‘slanker en fitter’ te moeten zijn voor de toekomst, waardoor bepaalde banen verloren zullen gaan. Audi zegt dat er geen gedwongen ontslagen zullen vallen, maar dat het natuurlijke verloop van het bedrijf voor de banenvermindering zal zorgen. Met andere woorden: als een werknemer besluit ergens anders te gaan werken, zal er voor zijn werkplek geen vacature naar buiten worden gestuurd. Het bedrijf wil ook vroegtijdige pensioenen stimuleren en zegt dat management-banen ook geschrapt zullen worden.

Tegelijkertijd blijft Audi wél nieuwe mensen aannemen, maar dan in andere sectoren. Het bedrijf noemt daarbij elektrische mobiliteit en digitalisering. Daar moeten 2000 nieuwe banen voor worden gecreëerd, interne kandidaten krijgen volgens Audi bij die nieuwe vacatures voorrang. Daarmee worden er binnen Audi netto 7500 banen geschrapt. Het bedrijf heeft op dit moment meer dan 60.000 Duitse werknemers, rond 2025 zullen dat er dus ruim tien procent minder zijn. Die werknemers hebben door dit besluit van Audi echter wel een baangarantie tot eind 2029.

Ook interessant!

  • Audi dealerschap onder water
  • Audi A7 L
    Audi A7 L wordt prachtige, gestrekte sedan
  • Meer Audi Sport dealers
    Meer Audi Sport dealers voor Nederland
  • Audi RS Nogaro Editions
    Audi RS Nogaro Editions geven hoedtik aan RS2

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, duitsland, Elektrisch, milieu, Techniek, werk

Vorig bericht: « Mercedes: “V12 komt terug bij volgende S-Klasse”
Volgend bericht: Peperdure G-Klasse heeft slechts 94 hele pk’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. tttijn zegt

    26 november 2019 om 16:00

    It has begun!!

    Login om te reageren
    • berrybentley zegt

      26 november 2019 om 16:06

      @tttijn: Jup, je verwacht ‘t niet he!!
      Thnx stemvee en EU!

      Login om te reageren
      • harrie zegt

        26 november 2019 om 16:16

        @berrybentley: Schuld van de Rabobank.

        Login om te reageren
      • retetikker zegt

        26 november 2019 om 16:16

        @berrybentley: ???

        Login om te reageren
        • forzauno1 zegt

          26 november 2019 om 16:22

          @retetikker: Net als jij hebben veel mensen nog immer een plaat voor de kop.

          Login om te reageren
    • iphonistvongates zegt

      26 november 2019 om 16:45

      @tttijn:
      Krantenkop 14 November jl.

      Automaker Daimler, het moederbedrijf van onder meer Mercedes-Benz, gaat flink in het personeelsbestand snijden, meldt het bedrijf donderdag. Zo hoopt de automaker 1,65 miljard euro te besparen. De kostenbesparing is volgens Daimler nodig om investeringen in elektrisch en autonoom rijden te bekostigen.

      Het moet ergens starten!

      Login om te reageren
    • RobUSA zegt

      26 november 2019 om 21:34

      @tttijn: Waar is Merkel/Duits bedrijfsleven nou met ” laat al die mensen maar binnen want we hebben zoveel mensen nodig” ? Waren ze ook de automatisering lees robots vergeten misschien ?

      Login om te reageren
      • BaRa zegt

        26 november 2019 om 22:54

        @robusa: recent naar de noden in de gezondsheidszorg gekeken?

        Login om te reageren
        • RobUSA zegt

          28 november 2019 om 05:33

          @bara: ja oplossing management lagen eruit halen en robots erin en interim managers eruit klaar.

          Login om te reageren
  2. gregorius zegt

    26 november 2019 om 16:16

    Banen schrappen zonder ontslagen is wat anders dan een gedwongen massa ontslag. Dat alle media een massa ontslag zouden melden, dat snap ik.
    Maar het feit dat je als bedrijf ziet dat je netto 7500 mensen minder nodig hebt, terwijl je geen andere mededelingen doet over dat het slecht gaat of zo… dat is geen slecht nieuws toch?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      26 november 2019 om 17:00

      @gregorius: als je ziet dat je alles en iedereen die met verbrandingsmotoren van doen heeft niet meer nodig hebt omdat alles elektro zal worden kun je al snel aan zulke getallen natuurlijk.

      Login om te reageren
  3. ghost zegt

    26 november 2019 om 16:21

    Dit is geen massaontslag. Eerder dat bepaalde functies met de tijd vervallen. Denk bijvoorbeeld aan staffuncties zoals HR, waar nu mogelijk 250 man zit, blijven er dan 100 over. Mogelijk ook dat ouderen met (vervroegd) pensioen gaan en daar dan niemand voor terugkomt. Overigens kan dit op heel veel vlakken worden toegepast. Niks geks aan in mijn optiek?! Meer met minder is al jaren iets dat voorkomt in bedrijven.

    Login om te reageren
    • bsxc2 zegt

      26 november 2019 om 16:33

      @ghost: HR kunnen we wel missen…

      Login om te reageren
    • drdre1 zegt

      26 november 2019 om 17:09

      @ghost: ja, behalve als we ’t woordje ‘kwaliteit’ nemen. Meer met minder is niet onuitputtelijk.

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        26 november 2019 om 18:55

        @drdre1: deels eens, gaat niet voor alles op. Zeker bij HR zijn er mensen die imo compleet overbodig zijn in bedrijven. Mensen die onderzoek doen naar “bevlogenheid van medewerkers” bijvoorbeeld…

        Login om te reageren
        • stationcar zegt

          26 november 2019 om 20:14

          @ghost:
          Ja of van die enquêtes die je annoniem in kan vullen om je mening te geven over het bedrijf, met vervolgens als eerste vraag wat je functie is en op welke afdeling je werkzaam bent ???‍♂️
          Laat maar dan, weetjewel.

          Login om te reageren
  4. karaya zegt

    26 november 2019 om 16:35

    Je zal toch de hele dag Audi’s in elkaar moeten schroeven. The Horror.

    Login om te reageren
    • flatsixx zegt

      26 november 2019 om 17:13

      @karaya: 50 shades of gray III

      Login om te reageren
    • _Eend_ zegt

      26 november 2019 om 17:16

      @karaya: Om toch maar weer de standaardgrap te maken: Ik hoop maar dat de knipperlicht assemblage medewerkers buiten schot blijven. Die zijn al met te weinig mensen.

      Login om te reageren
    • vtechlover zegt

      26 november 2019 om 17:21

      @karaya: laat mij maar r8’s schroeven hoor

      Login om te reageren
    • stationcar zegt

      26 november 2019 om 20:16

      @karaya:
      Zie je de hele wereld doorontwikkelen en jij schroeft al 25 jaar dezelfde A4 in elkaar ? ..
      The horror…

      Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    26 november 2019 om 17:07

    Niet zo gek toch?! Mensen er uit bij de verbrandingsmotoren, mensen er bij op de e-tron afdeling.

    Login om te reageren
  6. HZW zegt

    26 november 2019 om 17:21

    Over een jaar of 10 zal er wel een algeheel verbod op fossiele brandstof motoren komen.
    Er zijn al landen in Europa die dit al veel eerder door willen voeren.

    Login om te reageren
    • Joerek zegt

      26 november 2019 om 17:40

      @HZW: welke landen dan? NL heeft als richtlijn 2030 en dat is ruim 10 jaar

      Login om te reageren
      • phaeton zegt

        26 november 2019 om 19:12

        @joerek @HZW: Een algeheel verbod? Op fossiele brandstoffen? Zelfs optimistische overheidsinstanties mompelen een iets genuanceerder beeld https://www.pbl.nl/blogs/blog-energiepodium-gebruiken-we-in-2050-nog-fossiele-brandstoffen

        Login om te reageren
  7. Dutchcarwizard zegt

    26 november 2019 om 17:22

    Ik ben bang dat dit niet het laatste bericht gaat worden over ontslagen.

    Login om te reageren
    • mar10us zegt

      26 november 2019 om 18:58

      @baidu: er wordt niet gesproken over ontslagen.

      Login om te reageren
    • phaeton zegt

      26 november 2019 om 19:09

      @baidu: Waarom? Omdat de stoomlocomotief wordt uitgefaseerd?

      Login om te reageren
      • Dutchcarwizard zegt

        26 november 2019 om 20:37

        @phaeton: de vraag neemt af en inderdaad, voor EV’s zijn minder handjes nodig.

        Login om te reageren
  8. thomasthomas zegt

    26 november 2019 om 18:49

    Maar VW gaat wel een nieuwe fabriek in Turkije bouwen… tja

    Login om te reageren
  9. jippie zegt

    26 november 2019 om 19:49

    Ah, het ‘Wir schaffen das’ gaat beginnen.

    Login om te reageren
    • RobUSA zegt

      26 november 2019 om 21:35

      @jippie: Nee juist, wir schaffen das niegt !

      Login om te reageren
  10. tttijn zegt

    26 november 2019 om 19:50

    Haha groot aantal mensen zien het probleem dat allang niet meer achter de horizon ligt nog steeds niet.

    Login om te reageren
    • forzauno1 zegt

      26 november 2019 om 20:27

      @tttijn: verwonderlijk hè, geschiedenis zal zich herhalen helaas.

      Login om te reageren
  11. auto62 zegt

    26 november 2019 om 20:45

    Zo onze regering ook eens een voorbeeld aan kunnen nemen. Verminderen van het aantal managers bij de overheid. En ik bedoel niet met vervroegd pensioen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North