• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi TT Roadster: het dak er af

Auteur: sir_smokalot, gepost 24 september 2014 om 07:54 – 23 Reacties

Afbeelding Audi TT Roadster: het dak er afAfbeelding Audi TT Roadster: het dak er afAfbeelding Audi TT Roadster: het dak er afAfbeelding Audi TT Roadster: het dak er afAfbeelding Audi TT Roadster: het dak er afAfbeelding Audi TT Roadster: het dak er afAfbeelding Audi TT Roadster: het dak er afAfbeelding Audi TT Roadster: het dak er af

Audi TT-S Roadster
De Audi TT werd in maart van dit jaar in coupévorm onthuld en deze week nog door ons getest. Met de volgende grote autoshow (Parijs) in het vizier wordt nu het doek van de Roadster getrokken.

Audi trekt de introductiekleuren van de dichte TT door op de cabrio, ergo: het blauwe model is de TT met 230 pk/370 Nm, de gele is de TT-S met 310 paarden en 380 Nm. Daarnaast komt er een 2.0 TDI TT met 184 pk/380 Nm beschikbaar, voor wie onder het genot van nagelende dieselklanken over landweggetjes wil boenderen.

De lichtste variant, een 2.0 TFSI met handbak, legt een gewicht van 1.320 kg in de schaal. De 39 kg lichte softtop opent en sluit zich in 10 seconden, en in die tijd kan je met de sterkste TT 2 keer van 0 naar 100 sprinten: de officiële tijd bedraagt namelijk 4,9 seconden voor de TT-S met quattro en S-Tronic. Dit is 2 tienden langzamer dan de dichte versie.

De TT Roadster-modellen (uiteraard met Virtual Cockpit) worden in maart 2015 in Nederland geïntroduceerd, de TTS Roadster volgt later. Prijzen volgens eveneens op een later tijdstip.

Ook interessant!

  • Audi TT is goedkoper, maar nog steeds te duur
  • nieuwe gave lakken
    Nieuwe gave lakken voor dikke kleine Audi's
  • TT RS Heritage is eerbetoon aan Ur-quattro
  • Dit is dan écht de aller-allerlaatste Audi TT

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, blauw, Cabrio, geel, parijs-2014, roadster, TT

Vorig bericht: « Zo stoomt Red Bull Max Verstappen klaar voor de F1
Volgend bericht: A35 afgesloten door grote vrachtwagenbrand [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. viezefreddyw zegt

    24 september 2014 om 08:02

    Mag van mij wel een hoekje minder..

    Login om te reageren
  2. sydney zegt

    24 september 2014 om 08:11

    Het zal wel weer goed rijden,uitstekend in elkaar gezet en een veilige investering qua restwaarde zijn, maar het is uiteindelijk helemaal niets.

    Hieronder graag uw dameskapperopmerkingen⬇️

    Login om te reageren
    • utr1984 zegt

      24 september 2014 om 08:54

      @sydney: welke roadster zou jij voor dat geld kiezen dan?

      Login om te reageren
      • sydney zegt

        24 september 2014 om 09:29

        @utr1984: Geen, ik heb genoeg cabriolets gereden maar vind het helemaal niks.Maar als ik echt moest/mocht kiezen dan maar wat meer doorsparen voor een Boxster.

        Login om te reageren
        • utr1984 zegt

          24 september 2014 om 12:54

          @sydney: oh, dus ‘ het is helemaal niets ‘ is eigenlijk ‘ ik vind het helemaal niets ‘. Zeg dat dan mallerd.

          Login om te reageren
          • Benny_Weisz zegt

            24 september 2014 om 14:19

            @utr1984: Ik denk dat hij eerder bedoelt: “Ik kan helemaal niks betalen dus het is ook helemaal niks!”

            Login om te reageren
  3. lambo4all zegt

    24 september 2014 om 08:23

    Dát is wel interessant die virtual cockpit op een cabrio. De meeste navi schermen zijn bij volle zon amper te zien namelijk, niet iets dat je wilt als het om ál je instrumenten gaat. Hopen dat audi dat kunstje onder controle heeft.

    Login om te reageren
    • chaudfontaine zegt

      24 september 2014 om 08:32

      @lambo4all:
      ‘Scherm zichtbaar met kap open’
      Klinkt als een audi optie.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      24 september 2014 om 09:16

      @lambo4all: het scherm zit natuurlijk wel onder de zonnekap waaronder de gewone instrumenten al jaren zitten, ik verwacht geen enkel probleem.

      Login om te reageren
    • bisazza zegt

      24 september 2014 om 09:31

      @lambo4all: anno 2014 is dat geen probleem meer

      Login om te reageren
    • kickass zegt

      24 september 2014 om 09:50

      @lambo4all: Audi is de koning der interieurs, dus ik denk dat het wel snor zit.

      Login om te reageren
  4. donvincenzo zegt

    24 september 2014 om 08:38

    Wat een lelijk ding. Als je dit naast een Z4 of een Boxster zet moet je wel een enorme Audi fanboy zijn om voor de TT te kiezen.

    Login om te reageren
    • kapiteinaudi zegt

      24 september 2014 om 10:23

      @donvincenzo: Gewoon een kwestie van smaak. Ik vind het een mooi ding alleszins. De Boxster lijkt in deze klasse wel de beste keuze, hoewel de prijs waarschijnlijk hoger ligt. De Z4 is mooi maar heeft dan weer zo’n typisch lelijk en saai BMW interieur. En de SLK vind ik de lelijkste van de bende. Ik zou deze TT alleen al voor het interieur verkiezen boven de Bimmer en de Benz.

      Login om te reageren
      • lekkaah zegt

        24 september 2014 om 12:01

        @kapiteinaudi: Wat hij zei dus.

        Login om te reageren
  5. trustmeiamanengineer zegt

    24 september 2014 om 08:58

    Ik zeg het niet gauw (en graag) over een Audi. Maar dit ziet er eigenlijk best wel lekker uit. Toch vind ik als roadster de Honda S2000 vele malen begeerlijker.

    Login om te reageren
  6. mashell zegt

    24 september 2014 om 09:20

    Geen foto met het dakje dicht?

    Login om te reageren
  7. gtwillem zegt

    24 september 2014 om 09:35

    Niet verkeerd, al hoewel het niet echt een grote verassing is. En zo weinig is een 1.320kg voor een handgeschakelde roadster met tweeliter motor. Een S2000 woog 1250kg.

    Als het een nieuwe roadster moet zijn denk ik dat er meer een échte topper is: de Porsche Boxtster. Deze Audi is toch een hele dure Gucci Golf Cabrio. De techniek is niet affwijkend genoeg om er zo veel geld voor te vragen. De SLK heeft een topdakconstructie is raar geportioneerd (hoog, breed, te kort en een rare voorkant) en rijdt eigenlijk als een C-klasse. De BMW Z4 is om een of andere reden veel te zwaar zonder echt ruim te zijn. Raar. Ziet er op zich wel aardig uit.
    Dan heb je nog de 370Z Roadster: gave motor, leuke gadgets, maar mist de laate 10% verfijning die de andere wel hebben.

    Dus kom je toch uit op de Boster, Boxster S of Boxster GTS. Topwegligging, comfortabel genoeg voor gewone ritten, bruikbare ruimte, betrouwbaar, waardevast, vlot zat en je hebt nog eens een mooie badge op je auto ook!

    Login om te reageren
  8. series2 zegt

    24 september 2014 om 09:42

    Inderdaad de boxster poept op deze dure golf! Bij een tt staan die rolvegers ook zo lelijk en verwijfd!

    Login om te reageren
  9. jmcclane zegt

    24 september 2014 om 09:53

    De Porsche Boxster is ook mijn eerste keus in dit segment, alleen is die wel duurder afgaande op de prijs van de dichte versie van de TT.
    Gewoon lekker zo’n vanille vlagele TT.

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      24 september 2014 om 09:58

      @jmcclane: Klopt. Porsche vond het nodig de dichte Cayman duurder te maken dan de open Boxster. Toegegeven, de Cayman heeft wel 10pk meer. En alletwee wegen ze gewoon 1310kg, met mooie zescilinder alsnog lichter dan een TT.

      Login om te reageren
  10. LaLancia zegt

    24 september 2014 om 10:14

    Wtf. Hij is gewoon echt praktisch hetzelfde gebleven van achteren als z’n voorganger!

    Login om te reageren
  11. dave zegt

    24 september 2014 om 10:53

    Doe mij toch de coupe maar!

    Login om te reageren
  12. moldauferrari zegt

    24 september 2014 om 11:18

    Het is nou niet de mooiste Audi in jaren. Dat blijft de quattro concept coupe of hoe dat ding ook mag heten

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North