• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe Audi TT RS kost bijna één ton aan euro’s

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 22 februari 2019 om 13:43 – 46 Reacties

Nieuwe Audi TT RS


Krap bij kas moet je niet zitten.

Aan het begin van deze maand onthulde Audi zijn vernieuwde TT RS. Bij de presentatie werd direct duidelijk dat de Duitsers het voor elkaar hadden gekregen de smakelijke vijfcilinder door de WLTP-testcylcus te loodsen. Daarmee bleef de ronkende vijfpitter intact. Goed nieuws, toch? Absoluut, maar niet voor de prijs.

Toen Audi drie jaar geleden de doeken van de TT RS trok, kostte de auto tenminste 80 mille. Inmiddels is de TT RS, ondanks het feit dat er aan de specificaties niets is veranderd, een beetje duurder geworden. Vandaag de dag betaal je minimaal 94.630 euro voor de Coupé en 97.630 euro voor de Roadster. Uiteraard zal de prijs na het aanvinken van een aantal opties of pakketten nog verder stijgen.

De Audi TT RS heeft dus nog steeds zijn 400 pk en 480 Nm sterke 2,5-liter TFSI-motor, maar totaal onveranderd is hij niet. Nee, het uiterlijk van de auto is lichtelijk aangepakt. Met name de vaste achtervleugel en de nieuwe neus trekken de aandacht.

Vanaf maart kan Audi beide versies van de TT RS leveren. Vandaag kun je de auto bestellen op internet, of bij een lokale dealer. Wie een normale Audi TT wil hebben, betaalt tenminste 51.300 euro.

Ook interessant!

  • nieuwe gave lakken
    Nieuwe gave lakken voor dikke kleine Audi's
  • TT RS Heritage is eerbetoon aan Ur-quattro
  • Audi TT is goedkoper, maar nog steeds te duur
  • Mijn Auto: Audi TT-RS van Menno
    Mijn Auto video: Audi TT-RS van Menno

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Coupe, geld, roadster, TT, tt-rs

Vorig bericht: « Volvo presenteert nieuwe motorbadge
Volgend bericht: Dit betaal je voor de nieuwe Ford Mondeo Hybride »

Lees Interacties

Reacties

  1. kevin82 zegt

    22 februari 2019 om 13:51

    TTering veel geld

    Login om te reageren
  2. willeme zegt

    22 februari 2019 om 13:52

    Gaat bijna net zo snel als een 911. Kost bijna net veel als een 911. Beide zijn te duur in Nederland.

    Die belastingen gaan inmiddels nergens meer over. De Duitse prijzen zijn veel redelijker. Wat ik mij ook afvraag: hebben die belastinggekkies erbij stil gestaan dat dit soort auto’s gewoon niet meer verkocht worden? Dus je kan er wel belasting over hevelen, maar niemand betaalt deze ook daadwerkelijk. Met een lager percentage, worden er meer exemplaren verkocht en zijn we allemaal blij.

    Niet aankomen met ‘milieuvriendelijk’. Iemand die 70 ruggen op een TT stukslaat levert nog altijd dik zijn bijdrage aan de staatskas. Daar kan Wiebes een stel coniferen of compensatie-rodondenderons van kopen. Naast de accijnzen op benzine. En wegenbelasting. En parkeergelden. En btw over de verplichte verzekering. De auto is verantwoordelijk voor 25% van de totale CO2 uitstoot? Dan zorg je ervoor dat er 25% belasting op zit. Iets in mij zegt dat het een tikkeltje meer is. Maar ja, je moet die Senior Vice President Managing Directors in hun gesponsorde I-Paces wel een beetje tevreden houden.

    Ondertussen rijden we volgas met downsizebrikkies doe onder aan de streep bijna net zoveel CO2 uitstoten. Als we even bij deze aannemen dat CO2 de ‘ware’ vijand is.

    Maar ja. Als je een ton wil stukslaan op een sport-Golf, het kan nu. Hopelijk krijg je er wel een paar potten vaseline bij.

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      22 februari 2019 om 14:09

      @willeme: Dat is toch de hele bedoeling van al die belasting, om het kopen van dergelijke auto’s te ontmoedigen? Het is dus echt niet de verwachting dat dit belasting geld daadwerkelijk geïnd wordt.
      Net als dat het een bewuste keuze is om veel minder belasting te heffen op elektrische auto’s.

      En jij denkt dat een 400pk Audi TT net zoveel CO2 uitstoot als een VW Up 1.0?

      Login om te reageren
      • willeme zegt

        22 februari 2019 om 14:24

        @fanboy: Als ze alle twee 80 rijden in de file is het verschil niet zo groot. Dan schat ik in dat de Up iets schoner zal zijn. Bij 130 km/u denk ik dat de TT nipt in het voordeel is.

        Ontmoedigen, dat is inderdaad goed gelukt, want dit gaat nergens over. Zeker niet als je het vergelijkt met veel andere EU landen. BPM is gewoon lekker graai werk. Ook op zo’n Upje betaal je nog steeds veel te veel belasting. Alles en iedereen moet elektrisch. Prima. Nu niet te betalen voor de gewone man. Daarbij: als alle auto’s elektrisch worden is er een gigantisch probleem met die smerige accu’s die nodig zijn en slijten.

        Uiteraard spreek ik boude woorden om een punt te maken, maar ik zie hier vooralsnog weinig visie. Iets wat je wel mag verwachten van een overheid.

        Login om te reageren
        • fanboy zegt

          22 februari 2019 om 15:51

          @willeme: Als jij denkt dat een 2.5 turbo motor met 400pk praktisch net zoveel uit stoot bij 80 kilometer per uur als een 1.0 in een lichtere auto, sorry maar dan heb je het echt mis. Ik denk dat zo’n upje bij die snelheid op de 1 op 25 zit, dat gaat die TT RS nooit halen natuurlijk. Het is niet dat hij 4x zoveel CO2 uitstoot omdat hij 4x zoveel vermogen heeft, dat is waar, en in die zin is de CO2 belasting misschien niet linear. Net als wegenbelasting ook niet liniear berekend wordt naar gewicht. En daar kun je het inderdaad niet mee eens zijn.
          Maar ga niet een verhalen ophangen dat die TT RS praktisch net zo zuinig(=CO2) is als zo’n Upje.

          Login om te reageren
          • willeme zegt

            22 februari 2019 om 16:09

            @fanboy: Geen onzin verkondigen en die vervolgens mijn mond leggen ;-).

            1. Bij 80 km/u schat ik in dat de TT een stukje zuiniger is.
            2. Bij 130 k/u denk ik dat het verschil al veel kleiner is. Persoonlijk denk ik dat daar de TT al in het voordeel is. Alles boven de 130 is de TT sowieso zuiniger.

            Gewoon, snelheid vasthouden. Niet maximaal accelereren. Die kleine doosjes moeten alle zeilen bijzetten, terwijl zo’n vijfcilinder rustig kan pruttelen. Je gaat die 400 pk niet constant benutten. Het verschil is echt kleiner dan de NEDC en WLTP tests doen vermoeden. Grootste factor blijft nog altijd de bestuurder, overigens. Dus enorme BPM-bedragen hangen aan relatieve, mogelijk of eigenlijk theoretische verbruikswaarden vind ik pure kolder. Daarbij: als de TT-RS zoveel zuipt, dan is er toch accijns om dat op te vangen.

            Login om te reageren
            • fanboy zegt

              22 februari 2019 om 16:21

              @willeme: Dat is een leuk theoretisch verhaal. En de NEDC was sowieso niet ideaal.

              Maar kijk nou eens:
              https://www.spritmonitor.de/en/overview/3-Audi/24-TT.html?fueltype=2&exactmodel=RS&powerunit=2
              https://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/1234-Up%21.html?power_s=89&power_e=93&powerunit=2

              Verbruik staat gewoon 1 op 1 gelijk met CO2 uitstoot.

              Zeg gewoon dat je het niet leuk vind dat leuke auto’s zo peperduur zijn of dat je het niet eens bent met auto’s zo hard af te straffen op CO2, omdat je denkt dat het niet helpt of dat het onevenredig zwaar belast is ten opzichte van andere dingen.

              Login om te reageren
            • hotze zegt

              22 februari 2019 om 19:55

              @willeme: een TT-RS en braaf rijden? Right… je hebt wel gelijk dat je via accijns op brandstof genoeg betaalt voor meer verbruik. Eigenlijk raar, ik heb altijd de indruk dat Rutten-en-co regeltjes bedenken om hun golf- of Rotaryvriendjes te pleasen, maar die worden niet blij van die achterlijk hoge BPM.

              Login om te reageren
            • roadster1976 zegt

              22 februari 2019 om 22:18

              @willeme: gewoon TT RS subsidie op toepassen. Is door de overheid bij meer wagens gedaan van een ton of meer ?

              Login om te reageren
      • bmwfe zegt

        22 februari 2019 om 14:25

        @fanboy: Een Up TSI produceert 97 gram Co2 en heeft 90pk. De RS heeft 400pk en stoot 181 Co2 uit. Ja is haast het dubbele, maar met ruim 4x meer vermogen is men met deze motor technisch toch wat verder.

        Login om te reageren
        • HzR zegt

          22 februari 2019 om 18:12

          @bmwfe: in die test wordt die 400 pk nooit aangesproken. Dat verschil komt van gewicht rol- en lucht weerstand. Denk dat de technieken in de motor daar weinig verschil maken.

          Login om te reageren
    • Gulli zegt

      22 februari 2019 om 14:11

      @willeme: vergeet de assurantiebelasting over die verzekering niet he ?

      Login om te reageren
      • willeme zegt

        22 februari 2019 om 14:25

        @gulli: Als je die TT-RS bekostigd van een erfenis kan de fiscus er nog meer op verdienen ;-).

        Login om te reageren
        • Gulli zegt

          22 februari 2019 om 15:05

          @willeme: en als die erfenis uit een straatprijs afkomstig is was daar al eens 30.4% vanaf gehaald

          Login om te reageren
    • bmwfe zegt

      22 februari 2019 om 14:14

      @willeme: klopt helemaal. Bij mij in Duitsland betaal je voor een basis RS € 67.700 en de Roadster € 70.500. Het verschil is veel te groot en is niet meer te verantwoorden. Ik woon in het grensgebied en een auto met een Duits kenteken belast de Nederlands lucht net zoveel als dezelfde auto met Nederlands kenteken. Alleen is er een enorm prijsverschil.

      Login om te reageren
    • tttijn zegt

      22 februari 2019 om 14:26

      @willeme: vaseline haha als je dat in mn gezicht zou zeggen schiet ik echt in de lach, hier vind ik t een beetje makkelijk worden steeds.

      Login om te reageren
      • bakingmynextbenz zegt

        22 februari 2019 om 16:45

        @tttijn: ach, je kan het ook accepteren als een ‘geuzennaam’. Een collega van mij ziet mijn SLK ook als een ‘homoauto’ waarna ik hem vrolijk omgedoopt heb tot ‘gaymobiel’. Want wat maakt het oordeel van een ander eigenlijk uit als je zelf elke dag met plezier achter het stuur van die auto zit?

        Login om te reageren
        • tttijn zegt

          22 februari 2019 om 18:44

          @bakingmynextbenz: mee eens maar steeds t.zelfde wordt eentonig en flauw.

          Login om te reageren
      • hotze zegt

        22 februari 2019 om 19:50

        @tttijn: bedoelt ‘willeme’ niet dat de overheid je van achter neemt?

        Login om te reageren
        • tttijn zegt

          22 februari 2019 om 23:19

          @hotze: dat zou goed kunnen ja en dan heeft ie nog gelijk ook. Voor mij een reden ie geval om m niet in Holland te kopen.

          Login om te reageren
    • okdoei zegt

      22 februari 2019 om 14:34

      @willeme: helemaal eens en volgens mij is dat percentage wat auto’s bijdragen aan de totale CO2 uitstoot een stuk lager dan 25%. Meende iets van 5%.

      Deze link (https://www.epa.gov/ghgemissions/sources-greenhouse-gas-emissions) laat zien dat transport 28% van het totaal is. Transport is meer dan autos (schepen, vliegtuigen, treinen..).

      Dus ook al maken we auto’s de helft minder schadelijk dan nog heeft dit minimum invloed op het geheel.

      Kunt beter een dag geen vlees eten en daar meer belasting op heffen, ook niet leuk maar maar goed.

      Login om te reageren
      • lekkerlinksrijden zegt

        22 februari 2019 om 16:44

        @okdoei: vlees duurder maken en datgene wat het oplevert investeren in goedkopere groenten en fruit. Win win situatie.

        Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      22 februari 2019 om 15:11

      @willeme: Exact dit dus. Aan de ene kant is 100k voor 400pk helemaal geen gekke deal. 15 geleden had je een veel duurdere Ferrari nodig voor dit vermogen, maar met het maximaal belasting heffen zorgt dit er voor dat de overheid juist minder ontvangt.

      Als je over een jaar of 5 een mooi exemplaar zoekt is een originele Nederlander dus praktisch ook niet mogelijk. Dan maar importeren die handel….

      Login om te reageren
      • bitteeinbit zegt

        22 februari 2019 om 15:52

        @dutchdriftking: valt wel mee eigenlijk, je kon toen ook een nieuwe M5 kopen met 400pk voor iets meer dan een ton.

        Login om te reageren
        • Dutchdriftking zegt

          22 februari 2019 om 18:13

          @bitteeinbit: Ook weer waar.

          Login om te reageren
    • wahltiroler zegt

      22 februari 2019 om 15:14

      @willeme: Nederland is idd een terroristische Staat voor Autoliefhebbers.

      Zelfs budget bakken zijn veel duurder dan in Oostenrijk

      Paar voorbeeldjes

      Dacia Duster Beginprijs NL €18760
      beginprijs AT €11.500

      n.b. een sandero beginthier bij € 7.500 p. € 13 k

      Ik vrees dat dit bij duurdere Auto’s als de TT nog vel erger is ?e

      Login om te reageren
    • sjeemsbond zegt

      22 februari 2019 om 17:35

      @willeme: Gaat bijna net zo snel als een 911. Mee eens. Maar kost bjna net zoveel? Ff gespiekt en een ‘instap’ 911 begint bij 156.700 euro, dat is een behoorlijk verschil. Prestaties mogen dan vergelijkbaar zijn, de prijs is dat zeer zeker niet.

      Login om te reageren
      • willeme zegt

        22 februari 2019 om 17:41

        @sjeemsbond: De 911 Carrera (zonder S) moet nog komen, nu alleen is de snellere S enkel leverbaar.

        Login om te reageren
  3. hanso zegt

    22 februari 2019 om 14:03

    Wat willeme zegt, er moet onderhand toch iets aan die onvoorstelbaar absurde BPM gedaan worden. Straks staat Nederland niet meer te boek als land van klompen, tulpen en molens, maar als land waar iedereen als een geïrriteerde, opgefokte en agressieve bestuurder in zielige “auto”s als Aygo’s, Up!’s, C1’s, Mii’s enz. rond zoeft.

    Login om te reageren
  4. ghost zegt

    22 februari 2019 om 14:04

    Het feit dat in Nederland een normale TT start bij €51k is de doodsdoener van deze auto. Als die vanafprijs, €25k lager zou liggen zoals in sommige landen, dan was dit gewoon een leuke auto.

    Login om te reageren
  5. tttijn zegt

    22 februari 2019 om 14:22

    Geen geld voor zoveel kwaliteit. Haal ’21 wel een mooi facelift exemplaar uit Duitsland. Prijzen hier zijn toch van de gekke anti autoland :((

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      22 februari 2019 om 14:27

      @tttijn: lol @ zoveel kwaliteit

      Login om te reageren
      • tttijn zegt

        22 februari 2019 om 14:30

        @str8six: mijn TT is al 5 jaar probleemloos, dat vind ik kwaliteit voor zoveel auto :D

        Login om te reageren
        • str8six zegt

          22 februari 2019 om 15:10

          @tttijn: er zijn auto’s die voor een tiende van dat bedrag hetzelfde doen, dat is geen geld.

          Login om te reageren
          • tttijn zegt

            22 februari 2019 om 16:03

            @str8six: klopt daarom heb ik ook nog een Aygo :))

            Login om te reageren
  6. jajeroenja zegt

    22 februari 2019 om 14:41

    Respectabel beroep ; Kapper.
    Laat je toch mooi zien dat je grof geld binnenharkt als je met een TT aan komt rijden.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      22 februari 2019 om 14:52

      @jajeroenja: Ik heb nog nooit een kapper in een TT zien rijden. Matiz, 500, Pluriel, MX-5 en Ka: jazeker! TT nog niet ;-)

      Login om te reageren
      • wahltiroler zegt

        22 februari 2019 om 15:15

        @willeme: betere kapper zoeken ?

        Login om te reageren
      • ghost zegt

        22 februari 2019 om 15:15

        @willeme: mijn kapster rijdt een TT cabrio?? sorry Willem.

        Login om te reageren
        • tttijn zegt

          22 februari 2019 om 16:04

          @ghost: ben allang blij dat je zegt kapster haha

          Login om te reageren
      • jajeroenja zegt

        22 februari 2019 om 16:39

        @willeme: BMW 1serie ;)

        Login om te reageren
  7. bmw2coupeeigenaar zegt

    22 februari 2019 om 15:06

    Wat dacht je van de M2 Competition. 61.000 bij onze Oosterburen. Hier een schamele ton. Is dus ongeveer een 218i Coupe erbij.

    Login om te reageren
  8. flippiez06 zegt

    22 februari 2019 om 15:23

    in geen 100.000 jaar

    Login om te reageren
  9. marcus1963 zegt

    22 februari 2019 om 15:47

    Mooie auto. Helaas geen adaptieve cruise control leverbaar. Zo vreemd. Zeker bij de cabrio versie handig met toerritten rijden.

    Login om te reageren
  10. vroaaar zegt

    22 februari 2019 om 22:04

    Zo! Een ton aan euro’s is toch al gauw €133.333. Best prijzig. Vraag me wel af of er een bank is waar je een ton aan euro’s kunt afhalen…

    Login om te reageren
  11. werf76 zegt

    23 februari 2019 om 09:01

    De grote vraag blijft, zitten er nu mechanische diffs onder ipv software varianten die je schijven en remtangen naar de klote helpen? En dat voor veels te veel geld om te vervangen?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North