Audi vernieuwt de Q7

Auteur: , 43 Reacties

Men neme het front van de Q3/Q8. Schaaft deze een beetje bij en voila.

Audi heeft de Q7 van een facelift voorzien. Wat meteen opvalt is de nieuwe grille, die nu meer in lijn is met het huidige snoetjes van de Q3 en de Q8. De achterkant heeft een strakker lijnenspel gekregen, met opvallende nepsierstukken voor de uitlaten. Ze zijn er gek op daar in Ingolstadt. De focus ligt meer op sportiviteit, Audi levert de nieuwe Q7 standaard met 19-inch velgen. De auto is 11 millimeter gegroeid in vergelijking met het pre-facelift model.

De Duitsers zeggen de ophanging dynamischer te hebben gemaakt. De body van de auto zou stijver moeten zijn en minder moeten bewegen tijdens ritjes op onverharde wegen of wanneer er gereden wordt in een rechte lijn. Optioneel kun je meesturende wielen krijgen op de facelift Q7. Dit betekent dat de achterwielen vijf graden in tegenovergestelde richting draaien bij een lage snelheid. Met deze technologie voelt zo’n SUV veel minder lomp aan en is het makkelijk om bijvoorbeeld een straatje te keren. Luchtvering is standaard op alle varianten van de Q7, met de S-line introduceert Audi een vorm van luchtvering die meer adaptief is. Zo kan de auto 15 millimeter meer verlaagd worden in vergelijking met de reguliere luchtvering.

Audi vernieuwt de Q7

De bagageruimte varieert van 850 liter tot 2.050 liter, een elektrische trekhaak is standaard. Het interieur is voortaan in lijn met modellen als de A6 en A7. De bestuurder heeft voor zijn of haar neus een digitaal instrumentarium en in de middenconsole zijn nog eens twee schermen verwerkt.

Op het gebied van de aandrijflijn zijn er ook de nodige dingen anders. Zo is elke facelift Q7 voorzien van mild-hybride techniek. De nieuwe Q7 komt in september op de markt. In eerst instantie is de SUV verkrijgbaar met twee diesels. Na de marktintroductie zullen een benzinemotor en plug-in hybride aan de line-up worden toegevoegd. Details over de motoren zijn niet bekendgemaakt. De prijzen zijn tevens in dit stadium nog onbekend. Een video van de facelift Q7 check je op Autojunk.



43 reacties

Qua design weinig spannends. Net zoals de eerste Q7 een SUV-vertaling was van de modellenreeks van toen, wordt ditzelfde concept vandaag de dag nog steeds toegepast. Desalniettemin geen lelijke auto om te zien.
@drdre1: maar ook geen mooie!
@drdre1: Toen ik de foto’s zag zonder de titel te lezen dacht ik dat het over de A6 Allroad ging…
Ik heb werkelijk niets met het segment ‘SUV’ en vind deze auto ook onwijs lelijk. De eerste generatie Q7 is hierdoor wel een veel mooiere auto geworden dan het ooit geweest is.
@viezefreddyw: absoluut mee oneens. Die was te lomp en dik, is nog steeds te lomp en dik en zal in combinatie met extreem verouderd (vooral het interieur) dat ook nog wel even blijven.

De nieuwe Q7 is even groot en toch oogt hij iets minder lomp. In het echt is hij nog steeds vrij groot, maar minder lomp en outdated dan de vorige. Deze facelift is wat ingrijpender dan die van de vorige generatie en daardoor lijkt hij als nooit van tevoren op een Q2, geen idee of dat goed of slecht is. Het interieur is een logische verandering.

En toch, die eerste generatie heeft 1 versie die ik wel heel gaaf vind, de V12 TDI.
Dit ziet er een stuk beter uit!
@str8six: klopt, mooie wagen. Hij heeft die stoere uitstraling weer terug van de vorige q7 generatie!
Ik vond de Q7 altijd wel een goede keuze. Lekker lomp en groot. Had wel een bepaalde uitstraling. Beetje fout, maar wel lekker tussen de rest. Nu is er in dit segment zoveel mooiers te koop dan dit.
Wel weer aardig strak getrokken zo. Benieuwd hoe de SQ7 er uit ziet. Bij de huidige is deze door simpele wijzigingen een stuk knapper! Neemt niet weg dat de huidige A6 nog altijd de mooiste Audi van het moment is.
@dutchdriftking: i.i.g. bijna net zo duur als de Q7, daarom zie je ze niet
Zit de occasionmarkt te wachten op mildhybride? Persoonlijk ben ik er wat bang voor: dure reparaties en een accu is na 3-4 jaar absoluut in mindere staat…
@stuko: alle accu’s worden tegenwoordig gekoeld, waardoor de degradatie van accu’s minder is. Dat betekend dat je 1 á 2 % capaciteit verliest per jaar afhankelijk van het aantal kilometers dat je rijdt. Dat vind ik bijzonder weinig
@87sandyd: dat zeggen de fabrikanten ja, maar in werkelijkheid….
Flinke wijzigingen voor een facelift, had net zo goed een nieuw model kunnen zijn. Is er alleen wat mij betreft qua exterieur niet bepaald op vooruit gegaan…
Qua uiterlijk best forse aanpassingen, vooral de achterkant is echt anders. Ziet er wel prima uit, naar mijn mening.
Ik ben fan.

Als Audi deze met een normale range en dekkend snellaadnetwerk uit brengt dan keer ik terug naar Audi en verkoop ik de Tesla.
@intiemgeschoren: de range zal toch wel tussen de 1000-1200km liggen… mooi ook dat ie met een aantal minuten weer vol is. Nog sneller als je een pomp met vrachtwagenknop gebruikt.
@rutgerg: owja ook het laadnetwerk is ideaal. Veel aanbieders langs iedere snelweg en in ieder dorp. Varierend van geel tot groen en rood.
@intiemgeschoren: Denk jij dat Audi ook met een elektrische variant van de Q7 gaat komen dan?
@berlinetta: ja het zal wel moeten voor Audi. Als je ziet wat er nu in het segment A4/3 serie/C klasse verkocht wordt, vrijwel niets. Zelfs de nieuwe 3 serie wordt niet verkocht omdat iedereen in Model 3 stapt. Als je een topdeal wil maken op een van die drie merken zou ik het nu doen.

Op wereldschaal is het anders natuurlijk maar dat verandert heel hard. Zelfs in DLD.
@intiemgeschoren: daar hebben ze toch een etron voor bij Audi. (Nog) Niet iedereen zit op elektrisch te wachten. Ben trouwens wel benieuwd waar je de info over de bmw 3 serie vandaan hebt? Wat ik begreep verkoopt ie namelijk als een malle. Dat de model 3 ontzettend veel geregistreerd werd afgelopen half jaar is natuurlijk niet gek als je mensen meer dan anderhalf jaar laat wachten.
@rutgerg: info van bmw medewerker zelf, ze zitten elke klant naar binnen te kijken Ga eens op een donderdagmiddag kijken bij bmw en rijd dan door naar Tesla, zie je verschil? Hetzelfde overigens bij Audi/MB.
@intiemgeschoren: Kun je dit ook onderbouwen met een bron? Heb het namelijk nog niet eerder gehoord en volgens mij doen de C en 3 het prima. Alleen de A4 blijft voor mijn gevoel wat achter.
@berlinetta: loop eens binnen en maak een praatje, en kijk hoe druk de verkoop het heeft…!
@intiemgeschoren: ik heb de cijfers vd bovag er even bijgepakt. Van 1-1 tm 31-5 De 3 serie 2133. De model 3 3582. Maar daarbij is het wel zo dat alle europese demo’s vd tesla model 3 op nl kenteken staan en de nieuwe bmw 3 volgens mij pas vanaf eind maart geleverd wordt. Daarnaast registreerde bmw in totaal 10.570 autos van 1 januari tm 31 mei, Mercedes 7.278, Audi 5599 en Tesla 3.660 dus wat dat betreft valt t wel mee denk ik.

*bron, verkoopcijfers mei 2019 bovag
@intiemgeschoren: en als we nog verder inzoomen op de cijfers. 1/5-31/5. Tesla model 3 419 geregistreerd. BMW 3 serie 579. Nu u weer ;-)
@berlinetta: 20 jaar geleden ‘ontdekt’ als onderdeel van mijn ondernemerschap. Niet ondernemer geloven op z’n woord maar checken. Dus als een retailer zegt x stuks per dag te verkopen, doe dan een kleine aankoop om 9:30 en doe het zelfde om 17:30, kijk naar de verschillende bonnummers, zie je het aantal bezoekers in de winkel. Dat zelfde kun je doen voor auto’s, makelaars, noem maar op.

Zelf checken is ook leuk.

Neem de proef op de som, ga vanmiddag kijken, als je vrij kunt nemen, bij Duitse merken en vergelijk met Tesla.
@intiemgeschoren: Het is bij de Mercedes dealer waar ik mijn onderhoud laat uitvoeren toch altijd behoorlijk druk in de showroom. Ze zullen vast wat verkopen verliezen door de Model 3 maar bij de C-klasse is het in ieder geval niet zo dat de verkoop is ingezakt en is er door de facelift ook weer een stijging te zien in de verkoopaantallen. Qua drukte bij de dealer is het momenteel wel voornamelijk de interesse in de A-klasse en alle variaties daarop.
@intiemgeschoren: Dit zijn nou niet echt harde feiten die je hier op tafel legt. Eerder je eigen waarneming. Neemt niet weg dat de Model 3 het prima doet hoor, maar ik vind het nogal voorbarig om op basis van drukte bij een dealer te roepen dat de Duitsers niet veel verkopen. Als het druk is in een kledingwinkel wil dat toch ook niet zeggen dat er veel wordt verkocht?
@berlinetta: zie mijn cijfertjes boven ;-)
*branded content*
Dit is de nieuwe A6 offroad XL.

Vooral het plastic randje boven de wielkasten vind ik zeer premium.
@loserboi932: wielkassen
@loserboi932: wielkasten
@emping: beide is correct.
Wel lachen dat nu elke q7 standaard een elektrische trekhaak heeft.
Ik vond de Q7 vooral erg saai. Nu vind ik hem iets minder saai, maar niet per se mooier geworden. Ben er dus nog niet over uit of ik het een geslaagde facelift vind. Het is in ieder geval wel een ingrijpende facelift. Had zomaar een nieuw model kunnen zijn. Zowel voor- en achterkant flink aangepast en een compleet nieuw interieur. Ondanks dat het gewoon een kopie is van het interieur van de Q8 zie je dat toch niet vaak bij een facelift.
Ik hou niet zo van deze klasse. Maar mocht ik kiezen dan ging ik voor de q7 of GLE. Met zo’n auto wil je comfort en rust.

Ik vind dit overigens een flinke facelift. Als zelfs de auto groter is geworden…dat zie je niet vaak
Al die systemen om problemen te ondervangen die een gewone sedan niet heeft… Absurde dingen, suv’s. En dit is echt een nijlpaard.
Wederom verschrikkelijk lelijk! Het voordeel dat het er van binnen nog wel relatief aangenaam uitziet is dat je de buitenkant niet ziet
De grill had niet groter gehoeven, maar verder vind ik em zeer geslaagd. Prachtige SUV zo!
Wat doet dit pijn aan de ogen zeg. Verschrikkelijk. Het beetje elegantie wat de pre-facelift had is wel echt rigoureus de nek omgedraaid.
De grill lijkt steeds meer op Stormy Daniels
Mag lease auto uitzoeken; maar man, wat krijg ik de creepes van die verkopers in het premium segment. En dat al 40 jaar lang. Je mag dankbaar zijn dat je bij hen de showroom in mag lopen.
En inruilprijzen, na hele moeilijke onderzoeken, zuchten en kreunen, zwaar onder de maat.

Wijkopenautos bood substantieel meer (kan je ook wat van vinden, met name het eerste bod tov het finale bod:13,8k initieel, 12k ter plekke en verrassing, 15” later in de mail 12,5k. Audi 9k :-( )

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).