Autobedrijf dacht dik te verdienen aan deze GT2 RS

Auteur: , 17 Reacties
Autobedrijf denkt dik te verdienen op deze GT2 RS

Er bleek toch minder interesse dan gedacht.

De Porsche 911 GT2 RS (991) is een gewilde auto. Op de tweedehands markt betaal je in sommige gevallen meer dan de nieuwprijs voor een exemplaar met minimale gereden kilometers. Zeker in de Verenigde Staten, waar men langer moet wachten op de auto in vergelijking met een order uit bijvoorbeeld Duitsland.

Autobedrijf denkt dik te verdienen op deze GT2 RS

Een autobedrijf in Miami, Florida dacht handig gebruik te maken van de schaarste in de markt daar. Ze hadden een maagdelijke witte Porsche 911 GT2 RS met 151 mijlen op de teller staan. De auto kwam met een MSRP prijs van 336.860 dollar. Via het do-it-yourself platform BringATrailer werd de Porsche geveild. Het autobedrijf hoopte natuurlijk dik te verdienen aan deze Porker. Ze kwamen van een koude kermis thuis. Er werden 10 biedingen uitgebracht, maar het hoogste bod van 411.000 dollar bleek niet voldoende om de onbekende minimumprijs te passeren.

Autobedrijf denkt dik te verdienen op deze GT2 RS

Blijkbaar dacht de firma nog meer te kunnen verdienen aan de Porsche. Dat viel dus flink tegen. Of dat aan de panda-specificatie ligt, de manier waarop de 911 verkocht werd of het feit dat er simpelweg minder vraag is naar dit type auto zullen we nooit weten.



17 reacties

74.000 euro… er zijn dagen dat ik het niet verdien, als je daar niet tevreden mee bent als autohandelaar verdien je het ook niet naar mijn mening.
@ri_ck: dollar
@piquet1986: is nog genoeg toch
@ri_ck: Wat als zij hem gekocht hebben voor 450? Ik denk dat zij wel blij zijn met die winst, maar hem nu met verlies zouden moeten slijten.
Geduld hebben, de vraag komt echt wel
Toch wel centen die ze laten liggen
Ze staan in Duitsland voor 490+ te koop… hoe lang weet ik niet 😂
Ik zou toch best tevreden zijn als ik een goeie $74K kon bijschrijven enkel door te fungeren als doorgeefluik.
Heb er al een tegen gekomen voor bijna 600.000eurotjes en dan nog wel in het zwart
Er zit op mobile.de en de Nederlandse equivalenten een zeer groot verschil tussen de vraagprijs en de daadwerkelijke verkoopprijs bij dit soort auto’s. Ik heb zelf meerdere keren significant minder betaald dan er gevraagd werd… Ik kijk altijd naar de veilingen om een idee te krijgen wat de markt bereid is om te betalen voor een bepaald type auto.
@scooper: Dat is een rare bewering. Ik neem aan dat je niet een kleine 400 exclusieve sportwagens op jaarbasis koopt ;-). Dus is de bewering niet echt representatief.

Het is aan ‘internet-aanname’ dat de vraagprijs zoveel hoger is dan de werkelijke verkoopprijs. Die verkoopprijs kan uit verschillende elementen bestaan, naast de auto. Denk aan garantie, beurt, APK, transport, reinigen/detailing en eventuele accessoires. Natuurlijk ook een marge voor de garagehouder. Ik heb zelf bij dergelijke autobedrijven gewerkt die handelde in zeer exclusieve sportwagens en kan je uit ervaring vertellen dat die vraagprijs meestal het probleem niet was. Die werd meestal wel opgehoest. Het waren voornamelijk de secundaire voorwaarden waarover onderhandeld werd. Zonder inruil werd er uiteraard een korting bedongen, maar dat was meer ter afronding dan zware discounts van duizenden euro’s.
@willeme: Dit is een bewering op basis van mijn persoonlijke ervaring welke elke jaar alleen maar erger en erger wordt. Ik spaar/koop al ruim 10 jaar exclusieve auto’s en tegenwoordig merk je dat er steeds meer verkopers komen van exclusieve auto’s, waarbij het steeds vaker voorkomt dat aanbieders op het internet de auto’s zelfs nog niet eens in bezit hebben terwijl zij het al proberen te verkopen aan jou, ik heb het nu niet over de reputabele salons zoals bijv. Singen etc. Een voorbeeld zijn bijvoorbeeld de Ferrari 599 GTO’s welke nog steeds vaak gehypet worden voor bedragen rond de 6 a 7 euroton, maar goede exemplaren zijn nog steeds op te halen voor 4,5 a 5 euroton.

Hetgeen ik wil uitleggen is dat er in zeer veel gevallen een signifact verschil zit tussen internet vraagprijs en daadwerkelijke verkoopprijs. Wat betreft jouw opmerking over met of zonder inruil, ik heb nooit met inruil in deze klasse gekocht.
@scooper: ik verkoop overigens alleen nog maar via mobile.de. Een stuk minder bandenschoppers en zeurpieten aan de deur.
Tja als je niet gelegen zit om het geld, dan snap ik dat ze het bedrag vinden tegen vallen. Veilingkosten gaat er nog af etc. Tuurlijk zal hij er nog leuk aan over houden, maar niet wat hij verwacht had. Oftewel, nog wat jaartjes in de schuur stallen en weer proberen… Jammer, maar zo is de wereld nu eenmaal.
@roberto: dan is het nog 50 , als ze er niet tevreden zijn mogen best contact opnemen geef ik mn rekeningnummer even door.
Groot gelijk. Die auto is ingekocht om een financieel een flinke slag te slaan. De reden dat het er nu nog niet uitkomt heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat de auto nog gebouwd wordt en erg nieuw is. Gewoon opslaan en over een paar jaar wordt het verschil wat groter. Dan liggen er enkele exemplaren om een boom of zijn ze van de Schwedenkreuz gesprongen. Groot gelijk dat ‘ie hem niet verkoopt, juist een lekker meevallertje.
Tja met een witte blijfde zitte

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).