Autoblog Academy: rijtraining in de Porsche 992

Auteur: , 51 Reacties

Jawel. Casper reed al in de nieuwe 911, maar jij kan dat binnenkort ook.

Porsche 911 992 Autoblog Academy

Het is een unieke kans: je kunt als een van de eersten in Nederland zelf een dag op pad met deze spectaculaire nieuwe Porsche 992. Zelf aan het stuur!

Wat ga je doen
Je gaat samen met Porsche-instructeur Dolf Dekking (of een van de instructeurs uit zijn team) op pad. Je krijgt een hele dag 1-op-1 rijtraining. Geloof ons maar: je leert altijd wat bij. Zelfs als je al goede chauffeur bent, kunnen je eigen driving skills bijgeschaafd worden. De hele dag in de hagelnieuwe Porsche 911 zorgt er tevens voor dat je deze heel uitgebreid kan testen.

De dag
We starten om 9:30 met koffie en een briefing. Je krijgt uitleg over de inhoud van de training en rond 10 uur ga je de auto in. Daar kom je tenslotte voor.

Het ochtendprogramma is in Nederland, op de openbare weg. Je kan heel uitgebreid genieten van de nieuwe Porsche 992 en er wordt gewerkt aan je zit- en stuurhouding achter het stuur, bochtentechniek op lagere snelheid, remmen in het ABS en kijktechniek.

Rond 12:30 is de lunch in de buurt van de Duitse grens. Na de lunch ga je Duitsland in om het geleerde van de ochtend toe te passen op hogere snelheden. De bochtentechniek gaat toegepast worden met wat meer vaart, je leert hoe je een perfecte balans in de auto krijgt. Uiteraard hoort een stuk autobahn er ook bij! Hier kun je nog zonder je rijbewijs kwijt te raken een stuk rijden op hoge snelheid. Als het verkeer het toelaat wordt er ook geremd op hoge snelheid.

Je rijdt een mooie gevarieerde route van rond de 350 km. Rond 16:00 uur is de training afgelopen en sluiten we af met een korte evaluatie. Je krijgt tips mee en een magazine waarin al het geleerde nog eens terug te lezen is.

De 911
Het is reeds de achtste generatie van de iconische sportwagen van Porsche. Onder het kleine motorkapje (aan de achterzijde he) ligt een verder verfijnde versie van de 3.0 liter boxermotor. Het twinturbo blok levert 450 pk en 530 Nm aan koppel. Met sportchrono pakket krijgt de Porsche 911 launchcontrol en sprint deze in 3,5 seconde naar de 100. De topsnelheid voor de achterwielaangedreven Carrera S is 308 km/u. De vierwielaangedreven Carrera 4S haalt 306 km/u.

Voor alle in-depth informatie verwijzen we je nog even naar de test die Casper maakte: zowel in tekst als video was hij lyrisch. Het mooie is dat je zelf kan controleren of hij een beetje gelijk had.

Wat kost dit?
De training kost € 911,00, dat is inclusief:

een hele dag rijden in de Porsche 992,
een dag 1-op-1 rijtraining van de beste Porsche instructeurs,
de brandstof,
koffie en lunch,
een certificaat van de training en goodiebag.

Wil jij je opgeven?
De nieuwe Porsche 911 is zo nieuw dat er nog geen exemplaren in Nederland zijn. Wij krijgen één van de eerste auto’s op de weg, waarbij je kan voorstellen dat je ook daar de hele nacht van wakker kan liggen. De eerste trainingen kunnen we vermoedelijk vanaf eind maart gaan doen. Je kunt je alvast opgeven en wordt gebeld om een training in te plannen zodra de leverdatum van “onze” 911 zeker is.

Opgeven: stuur een mail naar Autoblog-events@outlook.com



51 reacties

Het is bijna vakantie in Italie, net voor de vakantie hebben ze nog een voordeelactie, kijken HIER!
De prijs is leuk verzonnen!
@viezefreddyw: Zolang er maar geen Amerikanen meedoen aan deze dag. Die hebben het wat minder op nine eleven.
@daihatsucuore: hoe sneu het verleden ook is… Het leven gaat door
@viezefreddyw: gelukkig geen 992,-
@viezefreddyw: Ja dat zouden autohandelaren die een 911 aanbieden ook eens moeten doen. Oh wacht… ;-)
@viezefreddyw: en het wordt € 918 in de 918 Spider? Kan niet wachten tot dit wordt aangeboden in een Ferrari met middenmotor 😆
@viezefreddyw: helaas konden we er minder om lachen bij die Digitale Airbrush heks met haar man der 911-collage..😂😂😂
@viezefreddyw: Nou nou wat origineel. 488 Florijnen was leuker geweest.
911€? Een Aston Martin DB9 Volante een dag huren kost 1/3de minder. Dure lunch.
@dromedaris: jaja oké, maar word je dan wel geDekt door Dolf?
@dromedaris: Die DB9 volante is dan ook een ouwe bak, die hebben we 14 jaar geleden eens proefgereden. Blij dat we weer in onze BMW 645ci zaten. De verkoper vroeg mijn vrouw wat zij ervan dacht, hij keek na haar beschrijving van de rijervaring en de afwerking niet meer zo vriendelijk.
@ottosk: met het verschil dat je op die BMW drie dubbel meer af hebt geschreven en al die tijd voor aap hebt gereden… Die Aston blijft nog decennia een plaatje!
@jaapies: ik denk dat de aanschaf en onderhoudskosten aanzienlijk lager zijn geweest van de bmw.
@jaapies: Die BMW heb ik niet lang gehad en met 15% korting gekocht, ik ben later voor een 911 en een Continental GT gegaan, die laatste was 10x beter afgewerkt voor hetzelfde geld.
@ottosk: stoer
“Als het verkeer het toelaat wordt er ook geremd op hoge snelheid.” Daar hoef je je geen zorgen om te maken. Komt altijd wel wel een eikel naar links zonder te kijken. Mocht gisteren ook weer een keer van 245 naar 120…
@chris87: want diegene die naar links komt heeft in zijn of haar spiegel de inschatting kunnen maken dat jij 245 op je teller had staan? Sorry hoor maar noem diegene niet meteen een eikel en kijk eerst naar je zelf. Amen
@chriscross: zijn in Dutsland wel vaak eikels met een geel nummerbord…..
@launchcontrol: B*llshit. Jouw fixatie ligt op NL’ers. Ook Duitsers gaan weleens vlak voor je naar links.

En als je anticiperend rijdt is het verschil van 245 t.o.v. 120 ook gewoon te groot.
@reactief: Nee dit is echt een Nederlands trekje, hup zonder te kijken naar links gooien die aygo.
@atrak: Mijn ervaring is anders.
@chriscross: je merkt echt wel wanneer er eentje hard aan komt gereden.
@bogey: en degene die er te hard aangereden komt merkt dat zelf ook wel.
Wie hard wil rijden moet ook bereid zijn tot hard remmen. Ik zal de wagen er echt niet voor gooien en zo de hardrijder en mijzelf in gevaar te brengen maar als de hardrijder het kan oplossen door tijdig gas te lossen dan heeft deze wat mij betreft geen recht van klagen als ik er voor ga. Verkeer doe je samen en iedereen moet de kans krijgen om in te halen, heel hard rijden berekent niet automatisch ook voorrang.
@mashell: daarom clasht het extra hard in Duitsland als het mis gaat.
@mashell: Absoluut! Zolang het enkelingen zijn kan je redelijk op het gas blijven. Als ze echter rechts met een paar dicht bij elkaar rijden gaat het gas er best af. Sowieso geldt volgens mij de regel dat je maximaal met 100 km/h sneller mag inhalen. De meesten hebben het dus echt wel door een met kleine inspanning van beiden is er niets aan het handje. Maar soms moet je te hard in de ankers door eentje die ligt te slapen. Is gewoon flauw maar niets aan te doen, paar vitessen terug schakelen en doorgaan. Uiteraard meestal buitenlanders.
245 rij je niet wanneer er meer mensen op de weg zijn. Verleiding is groot maar niet zo groot als je beseft dat er ook bijrijders en kinderen in die auto’s kunnen zitten en niet verantwoordelijk zijn voor de ‘verkeerde’ inschatting van de bestuurder.
@chriscross: je moet ook 2x in je spiegels kijken.. of ben jij je leven niet lief
Ik heb afgelopen jaar een hele dag training van Dolf gehad in mijn 911sc. Echt top! Uitleg, techniek en veel oefenen. Ook een paar uur geoefend in de Eiffel 👍🏻.
Elke jaar ga ik 4 dagen gas geven in de Alpen. Dit jaar nog meer plezier gehad door verbeterde schakeltechniek en anders remmen.
Aanrader! Fun voor elk niveau.
@polpol33:
Eens, absoluut een aanrader. Een aantal jaren geleden ook eens zo’n training gehad van Dekking (in een E92), erg leerzaam.
@polpol33: als je elk jaar naar de Alpen gaat is de volgende site een aanrader :-) http://www.curves-magazin.com/
@b088y: ja! Ken ik. Deze clip van curves is helemaal geweldig: https://youtu.be/kwal30Qu35Q

Al tig keer afgespeeld 🤙🏻😎
@b088y: Ik heb daar meerdere boeken van gekocht. Kosten iets van 15 piek ofzo. Echt prachtige boeken met schitterende foto’s. Een aantal routes al gereden en het is werkelijk schitterend.
@viezefreddyw: Ik heb ht boek drive, en 1 boek/magazine van curves. Deze maand is er een nieuwe van Mallorca die ik wil. Magazines zijn rond de 15, maar de boeken 40+. Als je een adres weet voor de boeken voor rond de 15 houd ik mijn aanbevolen!
@b088y: Ik heb meerdere boeken van 15 piek gekocht en een zo’n duurdere, Escapes. Prachtig boek. Heb ze van bol.com gekocht.
Redelijk off-topic maar dit is de eerste foto waar ik de 992 geslaagd op vind staan. Die kleur doet hem goed.
@osmo: dank. En dan had je de gallery van de rijtest even moeten checken ;)
Wel gaaf hoor dit! Jammer dat er binnenkort al een redelijk flinke vakantie op de planning staat, anders had het vakantiebudget heel graag hier in gestoken!
@wouter Ik lees er vast overheen, maar WANNEER is dit en WAAR is het vertrek?
@sirprize: misschien even de laatste alinea nog eens lezen?
@potver7: zie je wel dat ik er overheen las 😂. Dank 👍
Ik ga voor de rijtraining in de GT3 RS…voor € 3,-
Mooi aanbod! En van Dolf Dekking kun je een hele hoop leren. Destijds via hem (333 events) mijn rally licentie gehaald. En ik ben zeker geen natuurtalent 😄
911,-….. Ik denk dat een dagje Alfa Romeo 159 meer in de buurt komt van mijn portemonnee..
@techniekmeneer: misschien een € 63,- ? 🙄
@baseone: of een 33…
@techniekmeneer: Renault €5
Mail bounce
Ik ga eens mailen :)
Jeej! Dag is gepland: zin in!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).