Autoblog-Advies: Bob’s luxeprobleem

Auteur: , 111 Reacties

Net toen we op de redactie even achterover leunden en er al wat voeten op het bureau geplant werden kwam de vraag van Bob binnen. Bob heeft een luxe probleem, zoals hij het zelf omschrijft. Of wij hem kunnen helpen. Tuurlijk, wij vreten problemen als ontbijt. Mits het over auto’s gaat.

Audi TT

Maar eerst even een schets van Bob’s huidige situatie:

Huidige /vorige auto's
Audi A3 8p 3.2
Koop / lease:Koop
Zakelijk / privéPrivé
Budget:+/- 23.000 euro (incl inruil huidige auto)
Jaarkilometrage:15.000
Brandstofvoorkeur:Benzine heeft voorkeur
Reden aanschaf andere auto:Wil iets nieuws, geen echte reden.
Gezinssamenstelling:Alleenstaand
Voorkeursmerken /modellen:Duitse merken
No-go modellen / merken:Alfa's/franse auto's

Zelf heeft Bob al eens gekeken naar de dikker gemotoriseerde 3-serie coupé’s uit München, maar ook een iets minder jonge 5-serie heeft zijn aandacht. Vanwege Bob’s bijbaan als taxichauffeur is de belangstelling voor het merk Mercedes wisselend: het interieur zou hem het idee kunnen geven doorlopend op zijn werk te zijn, en dat is niet altijd een even aantrekkelijk idee. Een Audi A5 coupé vindt hij daarentegen wel aantrekkelijk, maar hij heeft wat bedenkingen vanwege alle reuring rondom de 1.8 en 2.0 TFSI modellen.

Verder ziet hij op tegen enorme afschrijvingen en hoge onderhoudskosten. Een begrijpelijk standpunt, dat doen wijzelf ook, maar daar wringt tegelijkertijd ook een beetje de schoen. Vooral dat laatste punt, de onderhoudskosten, zijn vaak een factor waar rekening mee gehouden moet worden als de auto het A-segment veruit ontstijgt en veel meer is dan efficiënt en economisch vervoer van A naar B. Redelijkerwijs stijgen de onderhoudskosten exponentieel mee met de prestaties, het rijplezier en status (voor wat dat waard is) van het rij-ijzer in kwestie. De afschrijving van dergelijke modellen varieert veel meer en kan relatief meevallen bij oudere of hooggewaardeerde types. Maar er is niet aan te ontkomen, een afschrijvings- en onderhoudsloze funcoupé zou het gedroomde gat in de markt zijn. En dan ook zeker massaal in de parkeergarage van de redactie aanwezig.

We starten een eigen karretje en gaan op weg voor Bob, op zoek naar geschikte kandidaten. Meteen om de hoek stuiten we op een eye-catcher, we stappen weer uit:

Ford Mustang

Vet en anders: Ford Mustang 4.0 V6
Bob gaf aan door zijn huidige A3 3.2 al zeer bedreven te zijn in tanken en daar ook niet tegenop te zien. Dat komt goed uit. Hoewel het in de praktijk erg mee blijkt te vallen met deze opvallende USA-coupé: dicht tegen de 1 op 10 is zeker haalbaar. Maar 1 op 6 ook. Het is maar hoe je die 210 PK de sporen geeft. Verder is het zaak een goed uitgerust exemplaar te treffen, ze kwamen soms nogal kaal van de boot. Maar de meeste zijn rijkelijk behangen met nuttige en minder nuttige accessoires en hebben die typisch Amerikaanse sfeer en luie zelfgenoegzaamheid. En dat is zeker qua onderhoud een pré, die kosten vallen erg mee. En als je hem maar lang genoeg houdt is-ie over een paar decennia weer meer waard dan het zachte prijsje waar je hem nu voor oppikt.

Audi TT S-line

Met dezelfde ringen een bekend hart: Audi TT 3.2 V6
Als er niet meer ruimte nodig is, is dit een mooie manier om de T(F)SI-perikelen en ook een beetje het afschrijvingsspook te omzeilen. TT-modellen in deze prijsrange hebben de grootste afschrijving voorlopig even achter de rug en de techniek is bekend en beproefd. Het model moet je aanspreken natuurlijk, maar de meeste uitvoeringen zitten goed in hun uitvoeringen en opties. Je vindt ze vaak in een S-line of andere dikke trim. En het geluid van zo’n 6 cilinder blijft heerlijk en erg vertrouwd voor Bob.

Mini Cooper

Te kust en te keur: Mini Cooper (S)
Het moet wel je smaak zijn en je bent lang niet niet de enige. Dat laatste heeft wel als voordeel dat de keuze enorm is. Nadeel kan zijn dat je niet erg exclusief rijdt en hij is nogal eeehhh, uitgemolken als model. Maar hij stuurt subliem, is over het algemeen betrouwbaar en in talloze uitvoeringen te koop. Voorzien van alle (sportieve) luxe en ook als automaat makkelijk te vinden. Een 1.6 Cooper S automaat sleurt je met zijn 184 PK naar een top van dik 220 km/u en haalt de 100 per uur in net iets meer dan 7 seconden. Daar vraagt-ie geen enorme hoeveelheden peut voor, tenminste, als je je weet in te houden is 1 op 15 geen probleem. Dus je loopt er niet op stuk, hoogstens op het imago.

Volvo S60

Zweedse lekkerbek: Volvo S60 T5 aut.
Het is even goed zoeken en het vergt het volledige budget, maar dan komt deze Scandinaviër in zicht. Met een beetje geluk, of verder kijkend bij onze oosterburen, betreft het zelfs een R-design model, bouwjaar tussen 2010 en 2012. Met de 240 PK leverende viercilinder doet Bob geen al te grote stap terug in vermogen, maar een supersporter is de Volvo niet. Daartegenover vraagt hij ook geen grote offers in de kosten, zowel vast als variabel, en dat is weer een pluspunt. Bovendien is hij standaard erg compleet, zeker wat betreft de veiligheidssystemen. Bij zijn introductie noemde Volvo dit hun meest dynamische en sportieve telg en daar heeft de 2e eigenaar nog steeds plezier van. Ook omdat het niet iedereens eerste keuze is.

Wil jij ook advies over je volgende auto? Mail dan naar tips-apenstaart-autoblog-punt.nl met het onderwerp Autoblog-Advies. Voorzie ons dan van de gegevens in de tabel en eventuele andere zaken die relevant zijn! Wie weet vinden wij jouw volgende droom-auto!



111 reacties

Wie wordt er Vakantieauto van het jaar in de FUN categorie, bekijk het HIER!
Volg je voorgevoel en doe jezelf een échte auto cadeau, shop voor iets uit München. Maar mocht je voor iets anders gaan, denk ook eens aan Coventry (Jaguar).
@Original_Arnoud: hmm dat is juist wat ik niet zou doen, maar smaken verschillen
@bierbuik: eensch! Mijn keuze zou een full options Lexus is250 zijn. Maar ik ben bevooroordeeld want heb er al een gehad :).
@smoothoperator: Is de IS350 ook geleverd in Nederland? Heb ik ooit nog in proefgereden. Erg fijne auto! Heb je net wat meer paardjes onder de rechtervoet.
Zo’n Volvo is altijd leuk, dan heb je toch veel auto voor dat geld.
@p0wn3d: Van deze reeks absoluut de Mustang, maar dan zeker niet de oude V8… geen vermogen en wel zuipen. vanaf 2010 de V6 en die beginnen zo ongeveer rond jou budget… met een reden want die zijn gewild, betrouwbaar en motortje tuft zuinig. Demper er onderuit en hij geeft een hele mooie sound. Onderhoud bij een specialist is de helft van een Audi en geen olieverbruik. Je schrijft er maximaal 5000 euro op af in de komende 10 jaar. Daarna word ie meer waard. Ik zoek er zelf op dit moment 1 in de goede kleur, met een dak wat open kan, om als derde auto te dienen…. de twee kids kunnen dan ook nog mee!
@dutchneon: als ik me niet vergis, moet je juist vanaf 2011 kijken. Toen voelde Ford de hete adem van Chevy (Camaro) in de nek. Dat zorgde ervoor dat de V6 ineens bijna 100 pk extra eruit perste.
12 points goes to; volvo.
TT 2.0 TFSI! Rijdt lekkerder dan de 3.2 en 1:14 is goed haalbaar. Olieverbruik valt reuze mee (bij mij dan)
@romeoalfa: 3.2 alleen al vanwege het magistrale geluid
en anders dit bob http://www.autotrader.nl/auto/porsche-boxster/2005/warmond/722d3/porsche-boxster-27-05-navigatie-19-inch-carrera-ve/
@arashrsf: je koopt een echte Porsche of niet. Maar toch helemaal geen Boxter. Telefoon viel bijna uit mijn handen van het verschot.
@petrolicious: boxster…
@petrolicious: Duidelijk nooit een Boxter gereden of wel? puur als auto de betere als de 911.
Dat alleen de 911 een echte porsche zou zijn is een dom vooroordeel en nageblaat van een paar oude verstokte 911 fans.
@bofkont: inderdaad geen ervaring mee. De boxster heeft wel zijn imago als kapperscabrio tegen. Maar veel te weinig paardjes onder de kap als daily ride
@petrolicious: 200+ pk’s te weinig als dailly en een geweldig onderstel ????
@bofkont: ja, me dunkt heb ik nog een groter luxeprobleem als Bob ;)
@petrolicious: Dan ben je wel heel erg verwend, en wat voor iets rij je?
@petrolicious: heb die Boxster geprobeerd. Duurde even voordat ik een S versie, met handbak en navi vond.
Rijdt heerlijk en voelt aan als zat pk.
Onhandige ruimte in de auto was de reden van niet kopen. Ik moet ook met vrouw een weekendje weg kunnen.
(toen E93 cabrio geworden: soepel, snel, aardig geluid, maar minder lol. Nooit spijt gehad).
@bofkont: Al zou hij hem rijden voelt hij nog geen verschil waarschijnlijk, de meeste rijders letten toch alleen op zaken als knopjes op het dashboard, hoe het eruit ziet, bediening van de radio etc. ipv de zaken waar het bij een sportwagen echt om draait. De Porsches die ik tegenkom worden ook bijna nooit als sportwagen bereden maar puur als statussymbool gebruikt.
@alcantara: inderdaad.
@bofkont: zo is het :)
@petrolicious: liever dan een audi tt…. trouwens een boxster is best fun hoor met rwd en middenmotor…..
@petrolicious: ga er maar eens in sturen. Piep je wel anders.
@arashrsf: ja, lekker goedkoop in onderhoud ook!
@tristan25: betrouwbare wagens, onderhoud is duur maar met weinig km en bekende historie zal je niet snel met onverwachtse problemen/kosten komen buiten het standaard onderhoud, waardoor je het enigzins kan compenseren
Met dat budget zou ik het wel weten, een mooie E46 M3 of E39 M5!
@clioracing: Absoluut eens, maar een E39 M5 is een serieus dure jongen in onderhoud, dan is de E46 M3 de betere keus.
@bofkont: een e39 M5 duur in onderhoud?? Breng jij hem naar de BMW dealer. Valt reuze mee hoor. Het is al een oud model en onderdelen zijn niet duur meer.
@thomasthomas: het is absoluut geen goedkope jongen in onderhoud wat uk van meerdere eigenaars zelf gehoord te hebben.
@clioracing: idd. Als he het een beetje slim aanpakt ook geen afschrijving meer.
@clioracing: of een E60, zuipt alleen wel wat en is niet heel goedkoop in onderhoud… Maar V10!!
Wat is nou toch het mail-adres voor deze artikelen? Ben ik nou gek of is dat idd onduidelijk weergegeven?
@zion88:
tips@autoblog.nl
Zo ingewikkeld is het niet hoor ;-)
@Rob: eindigen op “punt.nl” is wel fout ;).
@zion88: Neem aan dat dit fictief is.
@Pallas: nee is niet fictief ;)
Doe eens gek:

http://link.marktplaats.nl/m992630590

Met?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=82357 het geld dat je overhoud kan je leuk onderhoud en benzine betalen… En zo een auto is stukken goedkoper in onderhoud dan een M3/rs4 en aanverwanten…
@spykerboy: hun spannen echt de kroon met afleverkosten €995,-

@dirkiii: http://vandale.nl/opzoeken?pattern=Hun
@thefuelofsatan: word(t) leraar ofzo kun je de hele dag zeiken op anderen want dat vind(t) je blijkbaar leuk.
@dirkiii: de noodzaak om dat te worden is niet aanwezig, aangezien ik het al ben.
@thefuelofsatan: van harte gefeliciteerd.
@thefuelofsatan: Ik ook.. maar ik hou me meestal in… anders blijf je bezig… Daarnaast is jouw Nederlands misschien perfect, maar ik maak toch ook foutjes, al was het maar met typen en dan krijg je het onvermijdelijk terug..

Maar.. je hebt gelijk.. en hen/hun ergert mij ook een beetje.
Het kan alleen nog erger: ” het kost duur” is ..niet meer fout… Meneer van Dale heeft het met menig andere contaminatie aan haar woordenboeken toegevoegd… AAAAHHHHHHRRRGGG>>>
@dracae: Dat laatste is nieuw voor me. En het stemt me sip.
Taal is dynamisch, dat is een gegeven. Met vernieuwingsdrang op taalgebied heb ik meestal sowieso moeite, dat ligt grotendeels aan mij. Maar echte fouten inburgeren omdat zoveel mensen ze maken, dat is een heuse gruwel. Was wijlen Driek van Wissen nog maar onder ons, om dit soort taalverloedering aan de kaak te stellen.
@baardmijt: Ik heb geen moeite met logische vernieuwingen, maar zoals je al zegt.. fouten die veel gemaakt worden zijn toch echt gewoon fout..

Overigens heb ik in mijn studententijd nog eens een keer met Driek van Wissen gepraat, in het echt net zo scherp en ook nog eens aardig.
@baardmijt: “de Nederlandse taal is een krakende wagen geworden….” Ik hoor het Driek van Wissen nog zeggen :). Ik zag hem vroeger van tijd tot tijd door Groningen fietsen op zijn vouwfietsje.
@dracae: *irriteert mij ook… ;) :P
@ar156sw: Irriteert moet met een d …. ;-)
@harriehandrem: net als loopd, bijvoorbeeld? (hint: tegenwoordige tijd) ;)
@dracae:

…hem ze auto…

(…)
@bietje: Is da nie een bietje slech holands?
@spykerboy: heb je het stukje over het feit van prive chaffeur ook gelezen? of ben je er gewoon zo een die ff kijkt, erdoorheen ramt en wat onnuttigs zegt?
Focus RS
Ik zou een bmw 330i of een 335i doen

Of de mooiste e39 uitzoeken voor dit geld.

En als verbruik je niks boeit kun je misschien ook wel kijken voor een M3/5/6
Hier, een Ford Thunderbird.
http://ww3.autoscout24.nl/classified/276007072?asrc=st|as

Keer wat anders dan al die gezapige Duitse auto’s.
@Rob: OMG heerlijk dit, maar om te rijden een dweil, zeker als je Duits bent gewend.
@bofkont:
Om te rijden een dweil…..
Of het rijdt heerlijk ontspannen, zeker als je Duits gewend bent. Het is maar hoe je het wilt omschrijven ;-)

Ik vind het een bijzonder ding. Geen idee hoe het rijdt of hoe het in elkaar steekt, maar het lijkt mij zo’n auto die ondanks al zijn gebreken toch een perfect totaalplaatje is. Exact mijn kopje thee.

PS, hé @lincoln, heb/had jij niet zo’n ding?
@Rob:

Yep .. Still got it ..
Rijdt als een Jaguar s-type R ..

Komt omdat het een s-type R is in alles behalve cosmetisch opzicht ..
@lincoln:
Hè, ging ie ook door als Jackpot S?? En ik maar denken dat het een soort coachbuild Mustang was….

Anyway, tof dat je ‘em nog hebt. Ik blijf het een leuke ode aan de oer-Thunderbirds vinden. En hij oogt nog steeds modern. Nouja, modern… beter gezegd, hij is niet gedateerd. Ford had ‘em ook nu nog kunnen bouwen. Of over 5 jaar.
@Rob: Bijzonder is het zeker, ik vind het een gaaf ding.
Of zo’n duivelse Franse auto:
http://ww3.autoscout24.nl/classified/276179856?asrc=st|as

Doet wat een Audi TT doet, maar is dan wél mooi.
M3
Die V6 Mustang is niet vooruit te fikken en zuipt net zo hard als de V8.
@E34M5Touring: Idd wat een flut advies. Dan altijd gaan voor de V8 4.6 met hetzelfde verbruik en super betrouwbaar. 50.000 km mee gereden 0 onderhoud alleen olie verversen niet eens wat tussendoor hoeven bijvullen. Exclusiever als de meeste Porsches ook nog eens.
Koop een Mercedes-Benz C350/E350 coupe/cabrio. Schitterende en betrouwbare wagen. Of ga naar Duitsland voor een insignia opc.
Gewoon een Volvo nemen, voor mensen die niks meer hoeven te bewijzen…
Of zo’n inferieure Italiaanse roestbak:
http://ww3.autoscout24.nl/classified/281262157?asrc=st|as

@Robbie bestempelde het ooit als een ontzettend lelijke auto. Waarna hij gelyncht werd in de comments. Of wel, goede auto: hate it or love it.
Uit mijn linkje heeft wel twee troeven: hij is blauw en heeft die 1750 motor.
No go Alfa….. Dan haak ik al af.
@trustmeiamanengineer: want? Alfa is kwalitatief beter dan VAG!
@rufctr01: jij snapt ’t niet
@rufctr01: uhuh
Ik zou lekker Audi blijven rijden, A5 cabrio bijvoorbeeld.
http://wqd.nl/xe7O

ps. Pre is zonder accent, dit is ongeveer het 5e artikel waar ik het lees dus ik zeg er maar eens wat van.
@massarati:
A5 moet je als coupe hebben. Zo als cabriolet wordt het iets te veel een badkuip. Iets waar wel meer Audi cabriolets last van hebben…
Bob doet zichzelf ontzettend te kort om Alfa buiten te sluiten als keus, meeste waar voor je geld en heerlijke rijeigenschappen.
@bofkont: Alfa’s zuipen, zijn duur in onderhoud en FWD.. Slimme keuze dus.
@jessepinkman: ervaring zelf ?? Duur in onderhoud zijn ze zeker niet, zuipen is geen issue hier en dat valt ook wel mee, en alfa is een van de best sturende fwd auto’s die er zijn .
Z4 roadster/coupe. Ook met 4 pitter te vinden, maar de 6 inlijn NA is feest.
Golf 4 R32. Mooier en lichter dan de golf 5 R32 A3 3.2 en TT. Stijgt op dit moment hard in waarde dus je moet snel zijn. Een mooie blauwe met dsg is top!
Een Volvo cabriolet met een turbotastische 5-cillinder:
http://ww3.autoscout24.nl/classified/280503126?asrc=st|as

In al zijn eenvoud hartstikke leuk. En nu hou ik op ;-)
Lexus 250C cabrio. Hoef je ook niet meer naar de garage, ze komen hem halen en brengen.
Madrid, 5 december 2015

Sint die zag hier de jonge Bob
En dacht dit is helemaal niet top !

Jongen heeft luxe problemen
die zal Zwarte Piet ff wegnemen !

Niet naar Spanje gat Bob mee,
maar naar Libië Holladijee !

Daar op de tax’ rijden ze zo
Met ouwe Toyota’s of een kromme Peugeot !
Zonder remmen en zonder licht
doen de taxi’s daar hun plicht

Bob die heeft gelijk heimwee
en wil weer terug zo overzee !
want Bob heeft het wel erkend :
Eigenlijk zijn we hier strXXt verwend !

Sint en Piet

N.B.
Uiteraard mag ik hopen dat u begrijpt dat ik een hard-core Sint Nicolaas aanhanger ben en een uitermate grote fan van Zwarte Piet.
Dit omdat een jonge @desjonnies al begreep dat de Zwarte Pieten die destijds op de lagere school helemaal geen Pieten waren, getuige de twee natuurlijke uitstulpingen die ze ter hoogte van hun borstkas hadden, een fenomeen wat heden ten dage nog vaak waarneembaar is bij sommige Pieten.
Vooral deze Pieten wisten voor een opgewonden, ongedwongen en rebelse atmosfeer te zorgen mede doordat ze uit alle macht strooigoed gooiden naar kinderen.
Piet was een rellert, de Sint daar kroop je voor dus Viva Zwarte Piet-
@desjonnies: Wat? Dit gaat wel beetje ver offtopic. Maar ik moest wel lachen.
@desjonnies: Een kort rijmpje als reactie van mijn kant: “Pieten-tieten, dat is pas genieten”. Dankjewel voor de aandacht, en een fijne avond!
Dit is geen uitdaging. Een cabriolet van maximaal 10 jaar oud voor een gezin met drie kinderen, dat is pas een uitdaging.
Ik vraag me af of we de vraag wel goed begrepen hebben.
Meneer rijdt een Audi A3, en kijkt naar Audi. Het zijn krasjes op de reputatie die hem dwars zitten. Exit PSA / BMW / Mini motorblok.
Hij ziet op tegen afschrijving en brandstofkosten. Exit Mustang (en Volvo).
Als taxi-chauffeur en Audi-rijder is niet scherpte, maar Überholprestige en comfort maatgevend. Vandaar ook dat achterwielaandrijving of opnieuw 6 een clinder niet genoemd wordt.
Kijken naar de Duitse drie betekent dat ‘Reputatie’, ‘Personalisatie’ en ‘Optielijst’ ook dingetjes zijn – of dat nu benoemd wordt of niet.
Het wordt dus zoeken naar iets uit de Duitse drie, maar geen Mercedes.
Zo moeilijk is het niet: Meneer wil een Audi. Geen wonder dat hij aangeeft ‘luxeprobleem’ ‘Wil iets nieuws, geen echte reden’.
Houd je over dat het er eentje moet zijn zonder reputatieschade-motor, en liefst niet eentje die een stap terug lijkt te zijn.
Bob, dat wordt iets op basis van de A3 of A4. Maar dan nieuwer of anders. Cabrio, coupe, sedan. Als brandstof en afschijving meegewogen worden, zal je moeten downsizen. Maar de gevolgen qua reputatie en reparatie, die zal je zelf moeten dragen. Het zal uiteindelijk wel een A5 2.0 TFSI worden. Je zult de V6 wel gaan missen.
@mout: Je slaat de spijker mooi op zijn kop.

Eerst even de reden dat ik niet voor alfa ga:
Ondanks dat ik weet dat ik nu een beetje scheef aangekeken word, heb ik gewoon niks met het merk alfa. Geen idee waarom dat is, maar ik denk dat het een leeftijds dingetje is.

Ik ben inderdaad op zoek naar iets van de duitse 3.
Gister was ik er bijna uit na het zien van een Mercedes C350 met Full AMG pakket. (Incl AMG uitlaat etc etc) De kosten van een C350 met de looks van een AMG. Nu vind ik het zelf altijd een beetje jammer als een niet AMG als AMG rond rijdt, maar een 350 is niet sloom en had me daar al overheen gezet.

Helaas, ik belde naar het bedrijf en hij was een uurtje geleden verkocht. http://ww3.autoscout24.nl/classified/280840732?asrc=pl
Voor zolang die nog op internet staat. Dit was hem. (Ja, hij is een heel stuk over het budget.. )

Verder heb ik uitgebreid gezocht naar een BMW 3 serie coupe. Alleen heb ik de auto die mij enthousiast maakt nog niet gevonden.

Om toch uit de duitse sfeer te duiken ben ik ook op zoek gegaan naar een Chevrolet Camaro. (de wat nieuwere modellen). Erg mooie auto, alleen ik vind geen mooi exemplaar bij een goede dealer. Veel staat particulier of zijn bedrijven die kunnen importeren. Maar voor ik 25k overmaak, wil ik de auto zien/voelen/rijden etc. (als iemand mij hier wat meer over kan vertellen, graag!!!)

Ook porsche vind ik echt super. Alleen heb ik niks met de boxter, de cayman heeft dan wel weer wat. Ook gezocht naar een niet al te oude 911 die er goed uit zag. Maar dan moet je richting de 30k gaan kijken om een mooie (met ronde koplampen) te vinden, en dat vind ik net iets te prijzig aangezien het onderhoud nou ook niet zal meevallen.

Verder zie ik hier heel veel linkjes en tips voorbij komen, super bedankt daar voor en het geeft mij een betere kijk op wat je er allemaal van kunt kopen. Een aantal dingen voorbij zien komen die ik niet zou bedenken, maar het overwegen zeker waard zijn.
Alleen is het voor mij wel een must om automaat te rijden. Ik weet dat schakelen leuker / puurder is, maar ik sta vaak in file’s en heb een tijd geschakeld. Maar ben daar nu wel klaar mee.
(het moment dat ik mijn studie afgerond heb, een vaste baan heb en de mogelijkheid zich voor doet neem ik zeker een Honda S2000 met handbak)
http://link.marktplaats.nl/m989123600

?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=82357
@quattromeister: 2 ton op de teller… En iets met onderhoud en betrouwbaar.. Hmm
@amnesia: i know maar gewoon iets met lekker bakkie.
Spaar iets door en je hebt een BMW M135i voor +-€27.000 in Duitsland met weinig km’s. Het aanbod voor die prijs is best groot.
Gewoon een lekkere 335i, bang for buck (relatief lage afschrijving)
Nou Bob ..
Veel plezier in je ex-lease hok ..

Hoop dat die niet teveel afgetrapt is ..

Neem vooral een grijze of een zwarte ..
Lijkt het net of je em nog leent of huurt ..
Ik zou eens gek doen en op zoek gaan naar een mooie BMW 850 csi of een Lotus Omega.
Saab 9-3 Turbo X, duh! Kost ‘door bepaalde omstandigheden’ niet veel en is een top auto: heerlijke V6 twin Turbo powerrrr, top wegligging met XWD, super sound, niet kapot te krijgen, fenomenale stoelen, standaard full options en een rijplezier waar je elke Audi rijder voortaan mee uitlacht…
aan die advies van autoblog heb je ook geen fuck aan hier.
via iPhone app
Bob, ik kan een heel lang verhaal gaan ophangen, mast het is heel simpel. Als je een leuke coupe wilt met voldoende vermogen en overzichtelijke kosten, is er maar 1 optie. Zeker als ik in gedachte houd dat je nu een prima Audi rijdt (dan zit je niet te wachten op een TomTom op de voorruit).

Een Volkswagen Scirocco R. Ziet er leuk uit, je kan er relatief zuinig mee rijden, afschrijving valt mee want het is een ‘R’ (alhoewel @dutchdriftking dat beter dan ik kan beoordelen).

Andere optie: een late Nissan 350Z met de 313pk sterke VHQ35 motor. Navi is minder, maar hey, wel een dikke V6 met RWD.

Of je doet wat ik heb gedaan: een Subaru Impreza WRX STI. De kosten vallen heel erg mee. Afschrijving is te doen. Verbruik is best goed te noemen (1 op 11-12 bij normaal gebruik) en je hebt iets wat je niet overal ziet.

Andere optie: BMW 135i Coupe. Of een Focus RS Mk2. Of doe eens gek en zoek een leuke Cayman: een echte rijdersauto.

Top 5:
1. Porsche Cayman/Boxster
2. Volkswagen Scirocco R
3. Nissan 350Z VHQ35
4. BMW 135i Coupe
5. Audi TTS

YOLO: Lotus Europa S.
Ga maar eens proefrijden met de focus rs. Je bent meteen verkocht.
Als je geen hoge onderhoudskosten en afschrijving wil, dan moet je met een grote boog om de deutsche drei heenlopen
Wanneer komt deze rubriek eens voorbij met iemand die bv 2000euro te besteden heeft?
Heb je een paar knaken te besteden en ga je in een Audi rijden.. Toch wel gebrek aan IQ als ik het zo lees.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).