We hebben weer een leuke aanvraag binnen!
Ondanks dat het nog erg koud is voor een Koningsdag, beginnen de zommerkriebels toch weer te op te borrelen. Naast het feit dat enkele redactieleden de korte broek weer een kans geven (het staat met name @MauritsH geweldig), beginnen sommigen weer te denken aan het jaarlijkse AB-redactie dagje uit. Gaan we weer karten? Of allemaal een paar tientjes bijlappen om een setje fatsoenlijke banden te kopen voor onze Mondeo V6 Junkyard racer.
Net op het moment dat de discussie oploopt, ploft er een mailtje op onze digitale kokosmat. Autoblog lezer Koen heeft een wel heel bijzonder verzoekje. Hij is op zoek naar een vervanger voor een Audi S5. Niet dat de trots uit Ingolstadt aan zijn einde is, maar uiteindelijk wil je wel eens wat anders. We krijgen ook nog eens een lekker budget om mee te shoppen: maar liefst 50 mille. Dat moet toch te doen zijn?
Voordat we de verkoopsites af gaan, eerst even een tabel met de eisen van Koen:
Huidige /vorige auto's: | Audi S5 4.2 quattro |
Koop / lease: | Koop |
Zakelijk / privé: | Zakelijk |
Budget: | € 50.000 |
Jaarkilometrage: | 15.000 km |
Brandstofvoorkeur: | Benzine |
Reden aanschaf andere auto: | Tijd voor iets nieuws |
Gezinssamenstelling: | Niet van belang |
Voorkeursmerken /modellen: | Bij voorkeur minimaal V8. Handling, vermogen en bouwkwaliteit equivalent aan S5. |
No-go modellen / merken: | Geen Maserati, BMW of Tesla |
Kleine toelichting: BMW is niet gewenst, ook niet stiekem toch een BMW. Fair enough. Ook de styling van de huidige Maserati’s kan Koen niet bekoren, met name de achterkant doet hem denken aan een Peugeot. Ook een nieuwkomer als Tesla is net even een stapje te ver. Verder moet de auto representatief zijn, een S63 AMG of RS5 is iets té extrovert.
Een V8 wordt dan wél weer op prijs gesteld. Sterker nog, de kosten van brandstof zijn niet heel erg van belang, maar de bouwkwaliteit, wegligging en luxe zijn een grote pré.
Jaguar XK 5.0 V8 Portfolio:
Deze auto tikt eigenlijk elke box aan. Een dikke V8 die nog niet word gedempt door turbo’s en een representatief maar cool uiterlijk. Het interieur is totaal anders dan een Audi, maar dat heet sfeer en karakter. De Portfolio modellen zakken bijna door de vering van de opties en de grootste afschrijving is al achter de rug, alhoewel we eerlijk moeten zeggen dat deze nog wel even door zet, geldt voor elke auto die we nu hier behandelen. Dankzij zijn aluminium constructie ook nog eens lichter dan de S5. Aanradertje.
Audi S6 Limousine:
Als je vanuit een Audi S5 komt, is deze sleeper uit Neckarsulm een logische keuze. Van een V8 naar een V10. Echter, direct aanraden wil ik hem niet. De auto is loodzwaar, de V10 heeft relatief weinig koppel onderin, de auto is veel te straf geveerd zonder sportief te zijn en de automaat is gewoon traag. Aan de andere kant, je hebt een onopvallende auto met een bijzondere motor. Typsich zo’n auto die gaaf is als een ander hem koopt. Niet voor je zelf. Catostrofaal brandstof verbruik overigens. Misschien toch maar niet.
Mercedes-Benz CLS500:
Misschien wel de beste keuze als je een snelle Duitse auto met V8 wilt, zonder direct met een RS, M of AMG label rond te toeren. Mercedes had twee D-segment coupe’s in de aanbieding, de volgende stap was de CL Coupe. Een tussenmaatje vinden we in de CLS. De CLS500 is een zeer fijne cruiser en met de 4.7 V8 Biturbo heb je bijna alle geneugten van een AMG zonder de opzichte bumpers en wielen. Mocht je het budget íetsjes op weten te hogen, is een Shooting Brake een optie.
Bentley Continental GT:
Het is een Bentley, dus misschien kun je hier niet mee komen voorrijden. Als je een donkere kleur kiest en de Mansory folder op het toilet laat liggen, is het zeker een chique verschijning. Eigenaren zijn er weg van, want het zijn zeer bruikbare en comfortabel auto’s. De prestaties zijn enorm: zowel de acceleratie en topsnelheid laten niets te wensen over. Het interieur is fabelachtig mooi terwijl het uiterlijk relatief bescheiden is. Qua kosten loopt je er overigens absoluut op leeg: onderhoud, verbruik en belastingen zijn van een andere planeet. De V8 valt voorlopig nog niet in het budget, dus moet je het met een Twin Turbo W12 stellen. Bummer.
Porsche 911 Targa 4:
Ok, een sportwagen kan eigenlijk niet om mee voor te rijden, maar we willen graag een lans breken voor de Targa van de 997 generatie. In combinatie met een automaat is dit een fijne 911 om elke dag in te rijden. Dankzij de 4wd kun je ook in de winter er prima mee uit de voeten. Daarnaast is het een van de mooiste 997’s: geen spoilers, die gestrekte dakbogen en de brede heupen. In het donkerblauw zo waar een elegante verschijning. Van alle genoemde auto’s de meest gunstige afschrijving.
Lexus IS-F:
Onbekend maakt onbemind. En in dit geval maar goed ook, want lang niet iedereen weet wat nu eigenlijk een Lexus IS-F is. Kort door de bocht: de ideale opvolger van de S5. De IS-F is sneller, heeft een betere wegligging en is beter gebouwd dan zijn evenknie uit Ingolstadt. Voor 50.000 euro kun je een heel laat type vinden met weinig kilometers. De 5.0 V8 heeft onderin zat koppel, maar is zeker niet lui. De achttraps automaat was destijds wennen, tegenwoordig hebben veel auto’s het. Net even wat origineler en minder fout dan een Duitser.
Mercedes-Benz E500 Coupe:
Nu lijkt deze sterk op bovenstaande CLS. In tegenstelling tot een ‘echte E’ is deze E-coupe in basis een C-klasse. Net als de vorige CLK, eigenlijk. Hij staat dicht bij de S5: een Duitse D-segment coupe met V8. Het karakter van de E500 is wel totaal anders. De motor is veel krachtiger, maar ook minder fel. Zie het als een comfortabele speedboot. Zeer leuk alternatief als een C63 AMG Coupe te opzichtig is. Eventueel ook als cabrio in het budget.
Jaguar XF-R:
Alles wat de Audi S5 kan, doet bij de XF-R beter. Veel koppel onderin, soepeler en capabeler onderstel, fijnere automaat en serieus topvermogen. Dit alles in een elegante koets. De prestaties zijn zeer indrukwekkend, het geluid heerlijk en als je wilt kun je fantastisch er mee de hooligan uit hangen. Echter, je kunt er ook prima kilometers mee vreten. Waar een Duitser al snel fout wordt met grotere wielen en andere bumpers, kan een Jaguar het prima hebben. Mocht het tóch iets te ordinair zijn, de XF is ook als XF SV8 geleverd met een 420pk sterke V8. Ook leuk.
Wil jij ook advies over je volgende auto? Mail dan naar tips-apenstaart-autoblog-punt-nl met het onderwerp Autoblog-Advies. Voorzie ons dan van de gegevens in de tabel en beschrijf duidelijk eventuele andere zaken die relevant zijn! Wie weet vinden wij jouw volgende droom-auto!
parttimeautospotter zegt
Doe mij maar de Bentley!!!
pkgek zegt
@parttimeautospotter: Ja! Mr dan de laatste generatie Brooklands :)
phaeton zegt
@pkgek: Voor 50k? Succes…
TimD zegt
@phaeton: nou dat is prima te doen hoor :) laatst nog een Bentley gekocht voor 52k
rolov zegt
@timd: je koopt ook een Rolls voor 10k . Maar wat voor Bentley en hoeveel gelopen ?
martinus zegt
Allemaal prima keuzes.
misterdrogba zegt
Mooi lijstje! Ik zou gaan voor de CLS of Bentley. Het is lastig om een degelijk vervanger te vinden voor een S5 in ieder geval.
Flamingo zegt
Aston Martin DB7, DB9? Zal verder wel een duur grapje zijn maar nog wel onder de 50 mille.
http://ww3.autoscout24.nl/classified/284326158?asrc=st|as
http://ww3.autoscout24.nl/classified/286430794?asrc=st|as
jessepinkman zegt
Jammer, want een BMW F10 550i zou in mijn ogen de perfecte keuze zijn geweest.
n0zem zegt
De IS-F lijkt eigenlijk perfect in het plaatje te passen. Met wmb de XF-R op twee en de Bentley op drie.
nopetrolnofun zegt
C63 AMG W204
reistje zegt
@nopetrolnofun: In de tekst staat dat een S63 te extrovert is, dan gok dat ook voor de C63 geldt.
2fast4you zegt
met 50k zou ik kiezen voor een Audi S4 of een rs6
opgooier zegt
Zeker de CLS, prachtige wagen.
supakusha zegt
Aangezien de bouwkwaliteit equivalent aan S5 moet zijn, adviseer ik een TVR Tuscan.
kapiteinaudi zegt
@supakusha: Ooooh, dat is stout. Dat dit van een BMW-rijder komt, maakt het nog meer sneu…
supakusha zegt
@kapiteinaudi: Ooit was ik een audi rijder, de reden waarom ik overgestapt ben kan je vast wel uit m’n originele reactie halen.
e1000bmw zegt
@supakusha: ???
scaglietti612 zegt
Ik zie de yolo-keuze nergens staan. Vooruit dan maar, heb voor 47900euro een knalrode Aston Martin DB9 met 66 573 km op de teller en heeft nog eens een knalrood interieur. Staat in Koln. Waarom deze Aston Martin? Wel omdat het een Aston Martin is, met een zeer speciale kleurencombinatie die je vrijwel nergens anders zal tegenkomen en het is een Aston Martin. Die duitse coupé’s zijn wel erg leuk om mee te rijden, maar qua uiterlijk vallen ze totaal niet op, ze springen niet in het oog. Daarom de Aston, luxe, performance, stijl en looks.
http://nl.ww3.autoscout24.be/classified/287718693?asrc=st|as
Trouwens met een rode DB9 zal je een veel indruk maken. Je toont zo aan dat je geen schaap bent die met de meute meevolgt, maar juist een persoon die uniek wilt zijn.
gregorius zegt
@scaglietti612: Op die fiets: Check dan ook de Vanquish. Zijn er minder van. Zou zomaar kunnen dat deze minder hard afschrijft tov een DB9; ook met 15kkm/j.
scaglietti612 zegt
@gregorius: De goedkoopste Vanquish die ik heb gevonden kost 71000eur. en staat in Slowakije. Als ie zijn budget nog wat kan optrekken dan heeft ie geen porno-rode DB9 maar een mooie blauwe Vanquish met slechts 23000km. Met een beetje geluk stijgen de waardes van de Vanquish ook nog zodat ie nog misschien wat geld kan verdienen ermee.
http://nl.ww3.autoscout24.be/classified/272876655?asrc=st|as
Hoe dan ook. Moest ik in in de markt zijn voor een sportieve coupé rond de 50k, ik zou voor een Aston gaan dan.
jipino zegt
@scaglietti612: Dan betaal je 70k en moet je tegen zo’n goedkope homp plastic (die door moet gaan voor een middenconsole) aankijken. De gemiddelde Dacia heeft een mooier interieur.
norge zegt
Doe mij de Equus maar…Oh, wacht die staat er niet bij…Dan maar de Genesis …shit die ook niet ..Als troost prijs de Lexus dan maar….Je moet wel smart blijven denken met al die mogelijkheden…
dirkiii zegt
Of een mercedes benz sl500
rrvliet zegt
Jongens! Die Carrera targa is te geil Had er 1 in mijn favorieten staan. Tikkie te duur maar zo mooi: Helder blauw met cognac interieur, van na de facelift. 68.000. Ik blijf sparen…
TimoBac zegt
@rrvliet: hier ook! Zo gaaf!
Supra1981 zegt
Lexus GS430 President. V8 met luxe.
dieselbougie zegt
Ik zou voor een Audi A8 4.2 gaan. Heel dik en kan je nog mee verschijnen bij de klant
lekkaah zegt
c63 amg of e9x m3
maja, is natuurlijk different koek vergeleken zo’n schattige quattro
spykerboy zegt
C63 AMG coupe? Geen idee wat ze gebruikt doen maar is wat mij betreft de tegenhanger van de M3, en die is niet een optie dus dan maar de merc?
faalhaas zegt
Alfa 159
bpc zegt
@faalhaas: het moest ook degelijk zijn helaas
rolov zegt
@bpc: en een V8
alfablog zegt
Het stijlvolle doch bescheiden alternatief: Maserati Granturismo.
e1000bmw zegt
@alfablog: het mocht geen Maserati zijn…
alfablog zegt
@e1000bmw523i: oeps
divided zegt
A8 4.2 TDI
Rick-dos zegt
Kan begrijpen dat je geen BMW wil. Je moet natuurlijk overtuigd blijven dat je niet de foute keus had gemaakt toen je de S5 kocht…
e1000bmw zegt
@Rick-dos: padoem tssj!
bmwtouring zegt
@Rick-dos: Schit-te-rend!
gregorius zegt
Ik moet t toch gezegd hebben: check voor de grap de Infiniti FX50 (tegenwoordig QX70 5.0).
Ik heb de diesel versie en was vooral snel over omdat de FX all-in komt met opties. Alle opties. Ik kom van een A6 4.2 met alle opties en vergeleken daarbij is een FX heerlijk. Stoelen zijn geweldig.
Ik heb de diesel om 2 redenen: het bespaart brandstof en omdat ik met de V8 echt zou moeten oppassen. (Daarnaast heb ik een andere V8 voor in het weekend).
Als je het model mooi vind (kan ook niet), dan zal de V8 je niet teleur stellen. Prachtig geluid. En je kan m nog op laten voeren tot Vettel-specificaties. Je wil de Vettel edition niet, want die heeft dat AMG / RS uiterlijk.
Daarnaast zijn de lui bij Infiniti NL ook nog best aardig (heb ze alleen aan de lijn gehad, meerdere keren met eindeloze vragen). Het is de moeite waard om t iig een keer te proberen.
Ze hebben de sedan ook met V8 geleverd, maar die zijn niet naar Europa gekomen.
granlusso zegt
De CLS heeft de voorkeur, al loopt de XF niet ver achter. De XK is toch net wat te opzichtig denk ik, net als de Porsche. Enige nadeel is dat de leek alles als een dikke auto ziet, bij Wegmisbruikers noemen ze een C180 al een ‘peperdure Mercedes’.
Anyway, toch liever een vierdeurs auto, aangezien dat wat ‘normaler’ overkomt (dat is de wens).
Verder is de V8 van de CLS500 een nieuwere versie dan die van de E500 Coupé (407pk versus 388pk, de E500 kreeg dit nieuwe blok later pas). Voordeel van die V8 is dat deze redelijk zuinig is. In de praktijk loopt het blok bij normaal rijgedrag 1 op 10-11, da’s erg netjes voor dat vermogen (mijn V70 2.4i doet dat ook). De S-klasse uit die tijd heeft hetzelfde blok met 435pk (en momenteel 455pk), die auto bleek zelfs bijna net zo zuinig als de S400 Hybrid van die jaren (zescilinder benzine deed het zelfs beter of gelijk met de S400 Hybrid).
Daarnaast is de CLS een degelijke auto en een stuk meer onderscheidend dan een E-klasse en is het onderhoud goed te doen voor een auto in dit segment (hij oogt immers als een klasse hoger dan de E-klasse, maar dat zie je niet in de maandelijkse kosten terug).
Tip, kijk naar een auto met LED-koplampen (de CLS500 heeft dat meestal wel, vaak zijn de auto’s goed uitgerust), erg fraai namelijk!!
2fast4you zegt
@granlusso: krijg toch een leven.. wie in godsnaam gaat jouw lappe tekst lezen.. onthoud, kort en krachtig ?
remcott zegt
@2fast4you: nou nee, kort en krachtig is meestal ook een gebrek aan inhoud.
divided zegt
Cla sb 45 amg
e1000bmw zegt
En dan zowel Maserati als BMW uitsluiten… Go f*ck yourself!
/fanboyreactie
thefmanl zegt
@e1000bmw523i: dat BMW is niet zo erg , maar om maserati uit te sluiten… Foei
e1000bmw zegt
@thefmanl: Bij nader inzien: Maserati en BMW staan qua bouwkwaliteit en handling ver boven de A5, dus dan zijn het geen equivalenten natuurlijk…
jasbelle zegt
Ik zou voor de XF-R gaan, wat een geweldige auto is dat!
crew zegt
De XF en de XK zijn beide super auto’s! De XK is een slag krapper binnen maar als je die ruimte niet nodig hebt is dat de auto om te kopen.. rijd goed, ziet er zelfs nog beter uit!
janjaspar28 zegt
IS-F!!!
knipperlichtje zegt
Ik zou voor de E500 gaan. Een XJ is ook een leuke auto, maar net als vele andere opties binnen dit budget eigenlijk niet representatief genoeg. Hij is wel ooit door Clarkson omschreven als de enige grote auto waar rijplezier in zit: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=267772156
Variant op de E500, een nieuwere E400 Cabrio: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=288549617
realracing3 zegt
@knipperlichtje: de mercedes heeft (maar) 6 cilinders
bpc zegt
en een v8 vantage ? past ook binnen het budget
Flamingo zegt
@bpc: Voor net iets meer is dat ook nog een mogelijkheid idd. Ik zou het wel weten!
Deze bijv (orig NL):
http://ww3.autoscout24.nl/classified/287727809?asrc=st|as
bpc zegt
@Flamingo: als je dr de grens voor over wil, deze is de facelift onder de 50K maar op dit bedrag kijk je toch niet op die paar duizendjes lijkt me,
http://m.mobile.de/auto-inserat/aston-martin-v8-vantage-f1-sportshift-xenon-navi-leder-19-köln/224606237.html
Tonnie zegt
@bpc: je moet ergens een grens leggen he. Misschien wil hij graag rond 45k zitten en is 50k gwn het maximum.
ghost zegt
Audi RS6 sedan, als je een mooie kan vinden, redelijk zeldzaam!
Arnoud zegt
€50.000 te besteden en dan niet zelf een leuke auto kunnen bedenken… Wanneer je een goedkoop degelijk autootje zoekt omdat je geen miskoop wilt doen kan ik me een advies aanvraag indenken. Maar als je 50 ruggen op een ‘fun’ auto kapot kunt slaan…
kingjoop zegt
Geen BMW, geen Maserati. Tssss. Maar goed, ik denk graag mee. Het lijstje is al redelijk OK. Mijn Yolo advies: Cadillac CTS-V. Corvette power in een praktisch jasje en had lovende kritieken over handling.
Niet ieder z’n smaak, maar toont juist je onafhankelijke smaak.
hanse1one zegt
Porsche Panamera ???
Hier een paar minder dan 50k
http://occasions.autoscout24.be/?atype=C&make=57&model=19136&mmvmk0=57&mmvmd0=19136&mmvco=1&fuel=B&pricefrom=1000&priceto=50000&kmto=70000&cy=B,D,NL&powerscale=PK&powerfrom=294&zipc=B&zipr=200&ustate=N,U&sort=threetier,price&results=20&page=1&event=addB||mileage&dtr=s
mout zegt
@hanse1one: Ik zou ook op een Panamera komen. Een stuk logischer als opvolger van een S5, in elk geval.
En de 4.8S begint precies binnen het budget te vallen. Ook in NL.
(O ja – jouw voorbeeld is Belgisch. Nou heb ik niks tegen Belgen, maar dik gemotoriseerde auto’s kosten er héééél veel minder dan in NL. Probeer voor de lol een 5.0 Mustang. Onder de €50 k in België, boven de €100 k in NL.)
hanse1one zegt
@mout: De verschillen zijn inderdaad enorm, eigenlijk schandalig.
Maar een hybride of elek. is wel goedkoper in NL. (Grapje)
Ik heb geen idee wat een import uit Be of D zou kosten, met rest BPM en wat weet ik nog niet allemaal.
dwersbongel zegt
Ik zou toch zeker voor de Jaguar gaan. Dat is nog eens een originele auto ook om mee voor te komen rijden.
reistje zegt
Mijn voorkeur gaat naar de E500. Persoonlijk vind ik het een van de mooiste Sedans van de afgelopen jaren. Het zelfde geldt natuurlijk voor de CLS500 al zal je daar iets meer bekijks in hebben.
Verder lijkt de Bentley mij misschien ook te extrovert. Het is misschien niet zo “aso” als een AMG maar een Bentley laat toch een andere indruk achter dan een Jaguar of Mercedes
Verder is een 911 natuurlijk nooit een slechte keuze. Ook in dit geval niet, voor 50k koop je een mooie 997 en zoals in de tekst staat is het een elegante verschijning. Het is net als de S5 een luxes-sport coupe.
alfablog zegt
Fictieve case, maar wel leuk.
PeugeotGTI zegt
YOLO
http://i.marktplaats.com/00/s/NTMyWDgwMA==/z/2NwAAOSwdrRXG7wc/$_85.JPG
PeugeotGTI zegt
@PeugeotGTI:
Prior Design
560 pk
BOMVOL!!!!!1!!één!
96.000 km
€47.500
dutchcorvette zegt
Panamera ?
viezefreddyw zegt
Wauw, dat zijn nog eens mooie eisen met een lekker budget. Hiermee valt genoeg leuks te kopen met een heerlijke V8. Wel jammer dat je geen BMW of Maserati wilt, vooral BMW heeft genoeg mooi spul gebouwd. Een 550i, of een mooie M3. Qua handling en rijgedrag staat het gelijk aan je Audi, misschien nog wel beter ook. Weet ik eigenlijk wel zeker…
Maar goed, geen Maserati en BMW dus, het liefst een V8 en 15.000 kilometer per jaar. Even zoeken..
Qua handling ga je er op achteruit, maar je hebt wel een ontzettend dikke bruut met een Chevrolet Camaro. Monsterlijke V8, een draaikolk in je tank en een gigantisch mooi geluid. Je hebt wel iets speciaals, maar weinig mensen in Nederland hebben de gok gewaagd. Best gek, qua handling niet super, maar je hebt er een mooie auto aan. Zijn beresterk, genoeg ruimte achterin en een flinke kofferbak. Niet de beste keuze, maar wel een erg leuke en dat is ook wel belangrijk.
Geen Camaro? Dan maar een Dodge Challenger SRT8. Nog dikker, nog bruter, nog vetter, nog mooier en nog cooler. Geen goede keuze, maar wel een toffe!
Boeit het je niet dat je een wat oudere auto onder de bips hebt, kan je ook kijken naar zo’n fantastische Porsche 928. Een klassieke auto, begint steeds mooier te worden en een heerlijke V8. Ondanks zijn leeftijd heb je er een comfortabele auto aan, gaat hard zat en stiekem mooier dan de 911 uit die periode. Dit exemplaar ziet er schitterend uit, prachtige kleur en het interieur is erg strak. Ook deze keuze is niet de beste die je kunt maken, maar ikzelf zou er geen spijt van hebben.
Aangezien je aangeeft zakelijk de auto te gaan kopen, is een youngtimer totaal geen gek idee. Mede daardoor is de Porsche een goed idee, maar zo’n prachtige Aston Martin DB7 is al helemaal mooi. Alleen het merk zou al voldoende moeten zijn, maar de auto zelf is ook een absolute parel. De auto is erg tijdloos, prachtig ding gewoon. Vooral dit exemplaar. Een handbak, gekoppeld aan een dikke V12. Daaromheen een prachtige koets met mooi interieur en natuurlijk dat prachtige geluid. Zou voor mij wel eens de mooiste keuze kunnen zijn.
Dan voor mij misschien wel de mooiste keuze. Toen ik deze advertentie een tijdje geleden voor het eerst zag werd ik op slag verliefd op deze Mercedes-Benz S55 AMG. Ingetogen, maar toch dik. Mooie kleur, heerlijke velgen en erg lekker en sterk motorblok. Luxe en comfortabel zat, maar als je eenmaal het gaspedaal intrapt gaat ‘ie heerlijk van zijn plek. Naast de Aston Martin is dit voor mij de beste keuze. Plus het feit dat je nog een flinke duit geld overhoudt.
En dan de ultieme Yolo: deze dikke zwarte Dodge Viper. Wat een prachtig ding. Het bruutst wat je misschien wel kan kopen met dit budget. Handbak, magistrale V10 en cabrio, wat wil je nog meer? Zakelijk gezien de slechtste keuze die je kunt maken, daarom is het ook een Yolo-advies. Je leeft maar één keer, geniet er van.
Van dit rijtje zou ik twijfelen tussen de Aston Martin en de Mercedes S55. Prachtige auto’s maar beide erg verschillend. Wil je ruimte en comfort maar toch snelheid, is de S55 de beste keuze. Wil je sensatie, beleving en absolute schoonheid, zou ik gaan voor de Aston Martin.
Desalniettemin, succes met je zoektocht!
dutchcorvette zegt
Ik zou gewoon lekker wel Maserati gaan rijden en een fijns Granturismo aanschaffen.
dutchcorvette zegt
@dutchcorvette: *fijne
romeoalfa zegt
CL600 als brandstof en onderhoud geen problemen zijn?
thomasthomas zegt
Hield het geld in mijn zak. Een S5 is al prima of het moet echt extreem iets anders kunnen zijn een Ferrari 360 bijvoorbeeld.
rufctr01 zegt
De Jaguar XF-R. Stijlvol, chique en een bouwkwaliteit dat ver boven Audi staat. Dus slechter kan het niet worden……
Pordon zegt
Ik zou direct een mooie SL55 AMG opzoeken.
bpc zegt
of gwn een van de meest complete coupé’s ooit gemaakt cl65amg (ok amg maar wel een van de subtielere) http://m.autoscout24.be/anbod/mercedes-benz-cl-65-amg-cl-coupe-cl-65-amg-vollausstattung-benzine-wit-285228592
bpc zegt
@bpc: of de ingetogen versie kan ook, hou je nog een pak euris over. http://m.autoscout24.be/anbod/mercedes-benz-cl-600-v12-bi-turbo–full-option–benzine-grijs-287853616
kempenaer zegt
Ik zou voor een E350 diesel gaan. Gewoon een heerlijke auto. Heb je tenminste ook een fatsoenlijke actieradius. En een lekkere koppelrijke 6-cilinder. Heb je een V8 niet meer voor nodig. Ook een vorm van luxe die actieradius. Tenzij je graag bij het tankstation staat.
CLS is ook best leuk, maar die geknepen raampjes zijn wat benauwend. Anders een S-klasse. Maar eigenlijk is een E-klasse, het icoon, meer dan groot genoeg.
camber24 zegt
Paar ruggen doorsparen en voor een F type S gaan. Beste keuze die je kan maken.
michaelb zegt
@camber24: inderdaad! Een van de weinige auto’s waarvan de V6 beter klinkt dan de V8.
camber24 zegt
@michaelb: en ik vind het design ook cleaner van de S.
TimD zegt
Ik zou lekker voor het nieuwere type s5 gaan, zuiniger, sneller en mooier :) verder zou ik een lexus ISF afraden, die versnellingsbak is verschrikkelijk! Wel jammer want de auto is geweldig
jeppie zegt
Is er geen 2de hands panamera te vinden voor deze prijs?
TimD zegt
@jeppie: makkelijk
svdv zegt
Gewoon een vantage
lacker zegt
Nog een Yolo: Mustang Shelby http://ww3.autoscout24.nl/classified/273999325?asrc=st|as en je houdt nog wat geld over ook
rolov zegt
@lacker: ex kenteken. Ik vind het een prachtkeuze. Alleen de mustang is goedkoop in de VS en dat Zie je aan de bouwkwaliteit en die is geen 50k ex waard. Met 73 k op de teller.
Rob zegt
@rolov:
Je moet ook eigenlijk de Boss 302 hebben.
http://www.autoblog.nl/rijtest-en-video-ford-mustang-boss-302
Met de bouwkwaliteit zit het wel snor in die wagen.
w211 zegt
Voor iemand met en budget van 50k en Bentley,PORSCHE,Aston Martin aanraden vindt ik ontzettend dom ik zou gaan voor en C216-Cl500 ,RS3,S3 Sedan,Jaguar XE,en als YOLO advies Nissan GTR R35
w211 zegt
@w211: voor die laatste ,natuurlijk als je en propere vindt ,wat heel moelijk is met 50k
Rob zegt
Jaguar XK is helemaal goed ja. Zou ik direct doen. Wel als cabriolet!
Maar eigenlijk he, eigenlijk vind ik dit gewoon de beste interpretatie van een “gedistigneerde” sportcoupe:
http://ww3.autoscout24.nl/classified/284720923?asrc=st|as
(Hyundai Genesis)
Dutchdriftking zegt
@willeme , je wilt het liefst een Audi V8, volgens mij vergeet je dan de beste optie. : http://nl.ww3.autoscout24.be/classified/287777719?asrc=st|as
Snel, klinkt geweldig, schitterende looks. Je moet het alleen wel even uitleggen bij de klant. Jammer dat de handbak met dat schitterende h-patroon niet te vinden is. In iedergeval niet voor dit geld.
TimD zegt
@rolov een Bentley Continental GT uit 2004 met 146k op de teller… Sorry hoor? Maar er zijn al GT’s voor 38.000 euro :)
terminator zegt
Audi rs6
Hupke zegt
Eigenlijk triestig als ik dat zo zie valt er met dat budget niets leuks te kopen?
2e kans mercedes SL, S-coupe, AM V8 vantage,… en dan zijn mijn suggesties voor een leuke coupe ook al op.
In watvoor een saaie wereld leven we?