• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Autoblog advies: potente sportsedan voor 10 mille

Auteur: willeme, gepost 24 februari 2018 om 14:00 – 128 Reacties

Opel Vectra GTS OPC (C)

In dit geval is de reden van de zoektocht minder leuk, maar de zoektocht an sich is zeker niet verkeerd!

Er zijn twee dingen waarvan je absoluut niet wil dat het gebeurt met je auto: dat deze gestolen wordt, of total loss wordt verklaard. Het laatste overkwam Autoblog-lezer Danny, toevallig een goede vriend van AB-coryfee Jaap, die op zijn beurt beter bekend staat als @dutchdriftking. Danny heeft, of beter gezegd had, een Ford Focus ST. Je weet wel, zo’n geniale Hot Hatch met die heerlijke Volvo vijfcilinder. Helaas reed een vrachtwagen door rood en was een aanrijding onvermijdelijk.

Gelukkig zijn er ook twee voordelen. Ten eerste: Danny is ongedeerd! Altijd fijn om te horen. Tweede fijne bijkomstigheid, is dat Danny van de verzekering méér voor de Focus ST terugkrijgt dan dat hij er zelf voor heeft betaald. Op dit moment rijdt Danny naar eigen zeggen in een ‘knaken-wagen’, om de tijd te overbruggen totdat hij een nieuwe mooie auto vindt.

Danny gaat namelijk zeer zorgvuldig te werk. Zijn Focus ST was een absolute heerlijkheid en hij wil er weer iets leuks voor in de plaats zien. In eerste plaats zou wederom een Focus een goede mogelijkheid zijn. Als hij een Hot Hatch kiest, wordt het die snelle Ford. Maar Danny zit eigenlijk ook te denken aan een maatje groter, een D-segment sedan met rijke uitrusting en potente motor. Uiteraard heeft Danny de tabel ingevuld:

Huidige /vorige auto's:Ford Focus ST
Koop / lease:Koop
Zakelijk / privé:Privé
Budget:€ 10.000
Jaarkilometrage:10.000
Brandstofvoorkeur:Benzine
Reden aanschaf andere auto:Huidige auto total-loss
Gezinssamenstelling:Alleenstaand
Voorkeursmerken /modellen:D-segmenters
No-go modellen / merken:Amerikanen en SUV´s

Was dat het? Nou, nee. Er zijn nog wel een paar richtlijnen. Er is niet direct een minimumvermogen (ook een beetje afhankelijk van het gewicht), maar 200 pk is wel de ondergrens. Het hoeft niet de meest praktische D-segment auto te zijn, maar je moet er wel lekker in kunnen zitten. Ook verbruik is niet een groot probleem, tenzij het onder de 1 op 7 komt. Dan nog de leeftijd en kilometers. De auto mag absoluut niet van vóór 2005 komen of meer dan 200.000 km gelopen hebben. Danny wil er nog wel een tijdje in kunnen rijden.

Mazda 6 MPS (GG)

€ 8.950
2006
150.000 km

De snelle Mazda 6 was destijds geen groot succes. In Nederland werd er slechts een handjevol van verkocht. Het aanbod is zodoende ook niet erg groot. Met 10 mille in de tas kun je kijken naar de mooiere exemplaren. De Mazda 6 heeft prima hardware aan boord: een potige 2.3 liter turbomotor zorgt voor 260 pk en 380 Nm. Net als bij de Focus kun je dit blok ook nog prima kietelen. In tegenstelling tot bij de Ford kan de Mazda dat makkelijk hebben, dankzij diens vierwielaandrijving.

Het uiterlijk is wel erg bescheiden, maar dat is tegelijkertijd de charme van de auto. Het interieur is niet overdadig luxe, alhoewel de sportstoelen uitstekend zitten. De standaarduitrusting houdt in principe niks te wensen over. Hoe een andere Autoblog lezer de Mazda 6 ervaart, kun je zien in deze video.

Mazda 6 MPS (GG) '06

Alfa Romeo 159 3.2 JTS Q4 Distinctive
 (939A)
€ 7.750
2006
130.000 km

“Te zwaar! Niet snel genoeg! De 156 GTA klinkt beter!”. Ja, ja, dat weten we. Maar als auto is de 159 op zoveel vlakken beter dan zijn voorganger. Zo is de 159 een stuk ruimer dan de wel erg krappe 156. Omdat de Holden-V6 niet zo legendarisch is als zijn Busso-voorganger, zijn de prijzen erg vriendelijk. Binnen het budget kun je kiezen uit bijzonder fraaie exemplaren met veel opties en weinig kilometers.

De 159 3.2 is niet zo snel als 260 pk doet vermoeden, mede dankzij de lange overbrengingen. Dat kan overigens vrij eenvoudig worden opgelost door een compressorkit van Novitec of AutoDelta. Verder is de 159 vooral een modernere auto dan de 156, met een betere zitpositie en meer luxe aan boord. Bekijk hier de rijtest van de 159 V6 en hier het aankoopadvies van de 159.

Alfa Romeo 159 3.2 JTS Q4 Distinctive (939A) '06

Saab 9-5 Aero (YS3E)

€ 8.950
2006
140.000

Daar we vorige week vol lof waren over de Saab 9-5 Aero, kunnen we er nu ook niet omheen. Uiteraard is dit geen D-, maar een E-Segment sedan. Omdat de basis van de auto wat ouder is, is het verschil in gewicht en verbruik minder groot dan je van te voren zou denken. Weinig auto’s zitten fijner dan deze Saab, de sportstoelen van de Aero-modellen zijn legendarisch: comfortabel en veel steun. Het beste kun je gaan voor een zo laat mogelijk exemplaar met zo min mogelijk kilometers.

Gelukkig zijn die in het budget prima te vinden. Onderhoud en onderdelen kunnen duurder zijn dan normaal, dus houdt daar rekening mee. Het is een aanstaande semi-klassieker, dus de kans dat de afschrijving beperkt blijft is aanwezig. In dit AutoBlog-aankoopadvies legt @Wouter precies uit waar je op letten.

Saab 9-5 Aero (YS3E) '06

Subaru Legacy 3.0R Spec B (BL8)
€ 8.500
2006
160.000 km

Eindelijk een knappe Subaru, koopt niemand ‘m. De Legacy B4 3.0 Spec B is net als bovenstaande Mazda zo’n auto die nieuw moeilijk te slijten was, maar gebruikt een uitstekende koop is. Voor je geld krijg je een atmosferische zescilinder boxermotor met vierwielaandrijving en een handbak. Een Legacy Carrera 4S dus! In tegenstelling tot in de Mazda heb je in de Subaru permanente vierwielaandrijving, geen geneuzel met Haldex koppelingen. De betrouwbaarheid staat op een hoog niveau. Zorg wel dat je zoekt naar een Spec B met handbak. De automaat slurpt te veel vermogen en zonder Spec B is de ophanging te soft.

Subaru Legacy B4 3.0R Spec-B (BL8) '06

BMW 330i Executive (E90)
€ 9.500
2005
160.000 km

Als je op zoek bent naar een fijne sportsedan, dan is dit zo’n beetje De Norm. Deze BMW 3 Serie heeft het allemaal: een gecultiveerde zes-in-lijn, achterwielaandrijving en een heuse handbak. Precies zoals het hoort. De rijervaring is uniek. De E90 voldoet perfect aan de eisen: wel een sedan met goede zitpositie, maar niet al te ruim en te groot.

Nadelen zijn er ook. Het interieur heeft niet het hoge premium-niveau dat je zou verwachten. Ook moet je goed kijken naar de uitrusting, want er staan veel kale exemplaren te koop. Check ook even of de originele wielen, bumpers, koplampen en achterlichten erop zitten. Voldoende sujetten van het type ‘Sjonnie’ hebben de E90 inmiddels namelijk ook ontdekt. Bekijk dit aankoopadvies om andere verrassingen te voorkomen.

BMW 330i (E90) '05

Volvo S40 T5 Summum (S68)
€ 8.950
2007
150.000 km

In principe is dit de vorige auto van Danny, maar dan in een maatpak. De S40 T5 Summum is absoluut niet de sportieve auto die Focus ST wel is. Alhoewel motor en onderstel krek eender zijn, zit er een groot verschil in afstelling. De Volvo voelt aan als een klasse hoger en is comfortabeler. De Summum uitvoering is aan te raden: deze is zeer compleet. Qua transmissie en aandrijving: de voorwielaangedreven variant met handbak is het fijnst. In het budget kun je voldoende exemplaren vinden met een redelijke kilometerstand. Tips kun je bekijken in dit aankoopadvies. Voor de betere tuningsplannen kun je je wenden tot @MartijnGizmo.

Volvo S40 T5 (S68) '07

Opel Vectra GTS (C)
€ 10.000
2006
135.000 km

De snelste uit het rijtje, met een enorme tuningspotentie. Een ware Autobahnstormer, dat is deze Opel Vectra OPC. Dankzij de uitstekende aerodynamische eigenschappen, het hoge vermogen en het ontbreken van een begrenzer kun je met de Vectra OPC uitstekend BMW’s pesten op de Duitse snelwegen. Ga je de motor ietsjes kietelen (wat vrij eenvoudig is, de 2.8 liter V6 heeft voldoende reserves), dan heb je helemaal een monster. Een bochtenridder is de Vectra niet. Zeker in korte bochten op glad asfalt wil de voortrein wat gaan ‘schaatsen’. Het imago van een Vectra is wat belegen, maar rollen in een Ardenblue OPC is ook een statement aan de wereld geven dat je daar niet zoveel om geeft.

Opel Vectra GTS OPC (C)

YOLO: Audi S4 (B7, 8E)

€ 9.500
2006
175.000 km

We beginnen met het slechte nieuws. Grote kans dat je bij een S4 in deze prijsklasse een probleempje gaat krijgen met de timingbelt van de motor. Om de V8 in het vooronder van de A4 te passen, werd deze tussen de motor en het schutbord geplaatst. Het vervangen op zich is niet bijzonder lastig, behalve dan dat de motor er helemaal uit moet. Aan de andere kant, daardoor is het wel mogelijk om voor een spotprijs in een S4 met V8 te rijden.

Als die motor het doet is het een topper. Koppel en vermogen te over. Rijden met deze motor herinnert je eraan hoe schadelijk downsizing is voor het automobiele genot. De romige, krachtige en alerte V8 is iets waar je altijd profijt van hebt. De S4 is geen uitgesproken sportieve auto, maar wel een adequate.

Audi S4 (B7, 8E) '06

Wil jij ook advies over je volgende auto? Vul dan dit formulier in, waarbij je ons voorziet van alle relevante gegevens. Wie weet vinden wij jouw volgende droom-auto!

Ook interessant!

  • Autoblog Bloopers 2021
    Autoblog Bloopers 2021
  • Autoblog video: Marktplaats Top 10
  • Betrouwbare en betaalbare auto
    Betrouwbare en betaalbare auto (€4K)- Autoblog advies
  • premium benzine stationwagon
    Premium stationwagon op benzine - Autoblog advies

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

159, 3-serie, 9-5, a4, advies, aero, Alfa Romeo, Audi, autoblog-advies, BMW, e90, Legacy, Mazda, mazda6, opc, Opel, quattro, s4, s40, Saab, Subaru, t5, V8, vectra, Volvo

Vorig bericht: « Dit hout reist 7200 km voordat het in een Bentley terechtkomt
Volgend bericht: Doorsta de apocalypse met het ultieme off-road motorhome »

Lees Interacties

Reacties

  1. MARS zegt

    24 februari 2018 om 14:11

    I..p.v. de 9-5 is de 9-3 2.8 v6 turbo misschien een beter keuze..

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      24 februari 2018 om 14:33

      @MARS: staat er ook tussen: Vectra OPC Zelfde onderstel en motor. In het budget waten er zeer fraaie exemplaren te vinden van de Vectra, terwijl de Saabs wat smoezeliger waren met meer kilometers. Ook heeft de Vectra een hogere topsnelheid ;)

      Login om te reageren
      • Svenska_Aeroplan_AB zegt

        24 februari 2018 om 16:26

        @willeme: daarom ook de ultieme tip: een 9-3 Sport Sedan Aero met de 2.0 Turbo… Echte Saab motor, wegligging veeeeel beter en niet kapot te krijgen!

        Login om te reageren
      • MARS zegt

        24 februari 2018 om 17:02

        @willeme: maar ’t oog wil ook wat, een vectra is ook maar een Opel.. ?

        Login om te reageren
    • kennone zegt

      24 februari 2018 om 14:38

      @MARS: Op het r3chte stuk en tussensprint is deze echt heel tof ja. Maar de bochten neemt hij absurd slecht. Onderstuur is echt overdreven snel aanwezig!!

      Login om te reageren
      • MARS zegt

        24 februari 2018 om 16:59

        @kennone: makkelijk optelossen door een setje Bilstein b6/8

        Login om te reageren
        • kennone zegt

          25 februari 2018 om 11:04

          @MARS: of grindtegels achter in. Compenseert het gewicht van de motor die veer voorbij de voor as licht

          Login om te reageren
  2. awesome zegt

    24 februari 2018 om 14:19

    Een collega heeft ooit een Audi A4 (B) ingeruild voor een Opel Vectra.
    Na 3 maanden stond hij huilend te vertellen dat de Opel 10 jaar jonger was dan de Audi, maar de materialen en afwering van het interieur van de Vectra wel 20 jaar ouder leek dan dat van de Audi.
    Ik zou die laten staan…

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      24 februari 2018 om 14:44

      @awesome: lijkt mij een sterk verhaal. 10 jaar is een heel autoleven.
      Kijk maar hoe de merken in 5 jaar er op vooruit zijn gegaan.

      Login om te reageren
      • awesome zegt

        24 februari 2018 om 18:01

        @rufctr01: Opel vd audi

        Login om te reageren
      • stephano zegt

        24 februari 2018 om 19:20

        @rufctr01: Klasse maakt meer verschil voor de materiaalkeuze dan de leeftijd van een auto. Audi is een premium merk met een goede kwaliteit materiaalkeuze en afwerking in het interieur. Opels uit de tijd van de laatste Vectra hebben inderdaad een heel goedkoop plastic interieur.

        Ik had het zelfde punt toen ik mijn 10 jaar oude golf wilde inruilen voor een jonge polo. Ondanks de leeftijd was het interieur van mijn golf van betere kwaliteit dan die van de (ondertussen vorige generatie) polo.

        Login om te reageren
      • jpoers zegt

        25 februari 2018 om 07:57

        @rufctr01: opzich nog verklaarbaar, audi heeft al lang de reputatie erg goede interieurs te bouwen. Opel nou die … uhm… nee geen idee waar die goed in zijn. In iedergeval het maken van saaie met knijterharde materialen opgebouwde interieurs.

        Login om te reageren
  3. martijnh zegt

    24 februari 2018 om 14:30

    Ik vraag me toch af hoe dit soort auto’s met zulke kilometerstanden zich verhouden tegen een iets minder sportieve auto met minder dan 100k op de teller.
    Hoe kijken jullie hier tegenaan?:)

    Login om te reageren
    • skinnybmw zegt

      24 februari 2018 om 14:36

      @martijnh: hangt helemaal van het onderhoud en de liefde die er in gestapt is af. Er zijn auto’s die ouder zijn en 300k op de teller hebben staan die er strakker bij staan dan een auto met 100k…

      Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        24 februari 2018 om 14:48

        @skinnybmw: dat is een vaak geuitte opmerking. Maar het gaat niet persé of er een krasje of deukje meer of minder zit. Elk, élk deel dat maar bewegen heeft dus de mogelijkheid gehad meer te slijten, meer speling te krijgen, etc. Dan kun je kijken naar delen als de ophanging, dat is allemaal makkelijk te vervangen. Maar knopjes in interieurs, vulling van stoelen, kachelmotoren etc heeft ontegenzeggelijk meer te leiden gehad in een auto met 300k dan één met 60k. Dan gaan natuurlijk de kwaliteit van de spullen meespelen, maar voor mij geldt liever een jongere auto met minder kilometers, dan een oude dikkere met meer kilometers.
        Vergeet ook niet dat modernere varianten vaak ruimer zijn, misschien beter in de standaard opties zitten en van betere opties kunnen zijn.

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          24 februari 2018 om 20:25

          @davelepeef: De eerste 20 kilometers zijn schadelijker dan de 200 kilometers daarna. Een auto die altijd op de snelweg heeft gereden is niet versleten. Een ton in de stad is echter funest. Daar slijt een auto enorm van. Koop een auto op het platteland dus.

          Login om te reageren
          • davelepeef zegt

            24 februari 2018 om 22:06

            @lekbak: laten we het erop houden dat de stelling valt of staat met de wijze van gebruik :)

            Login om te reageren
      • alcantara zegt

        24 februari 2018 om 14:49

        @skinnybmw: Zat? Die regel zal gelden voor 5% van het aanbod. Overal het algemeen verkeerd een jonge auto met 1 ton op de teller in betere staat dan een oudere met 3 ton. Aan een ’05 E90 330i van minder dan 10k zul je waarschijnlijk heel wat meer onderhoudskosten hebben dan aan een ’12 330i die het dubbele kost.

        Login om te reageren
        • skinnybmw zegt

          24 februari 2018 om 16:00

          @alcantara: Ik zeg nergens ‘zat’…natuurlijk is het 9 vd 10x andersom en dat is ook logisch maar ben ook auto’s tegengekomen die jonger en minder km’s hadden die er een stuk minder uit zagen dan oudere met meer km’s…hangt ook vd kwaliteit vd auto af. En het zal altijd ouderwetser aanvoelen want het zijn gewoon oudere auto’s.

          Login om te reageren
          • alcantara zegt

            24 februari 2018 om 17:13

            @skinnybmw: Weet ook niet waar ik zat vandaan haal. Misschien ben ik het zelf.

            Login om te reageren
  4. lincoln zegt

    24 februari 2018 om 14:37

    159 natuurlijk ..
    Meer Alfascisten op autoblog is meer fun voor mij ..

    Login om te reageren
    • SpiderIV zegt

      24 februari 2018 om 15:49

      @lincoln: yep. Nb heb nog een laatste 166 V6 3.2 met 130.000 km uit 2007. Een hele late, perfect onderhouden wel de duurste, voor EUR 11.000 mag iemand anders haar overnemen.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        24 februari 2018 om 16:15

        @spideriv:

        Zal je 4 rooitjes geven ..
        Omdat je er zo graag vanaf wil ..

        Login om te reageren
        • m54b30 zegt

          25 februari 2018 om 10:50

          @lincoln: je zit ook aardig dichtbij de waarheid, een bijzonder incourante auto.

          Login om te reageren
      • m54b30 zegt

        25 februari 2018 om 10:50

        @spideriv: Zou het bod van Lincoln in overweging nemen, meer brengt die vergane glorie helaas ook niet meer op, een bijzonder incourante auto, wel een fijne!

        Login om te reageren
        • SpiderIV zegt

          25 februari 2018 om 11:21

          @m54b30: valt mee. Inderdaad incourant maar er zijn er ook weinig zeker met lage km stand. De laatste met busso V6. Ruimte zat mag 5 jaar of langer blijven staan. Op een spaarrekening brengt geld niets op.

          Login om te reageren
          • spiderman zegt

            25 februari 2018 om 17:34

            @spideriv: En goed bereden door een liefhebber, dat wordt zeker een klassiekertje straks!

            Login om te reageren
    • dper4mance zegt

      24 februari 2018 om 18:03

      @lincoln: 159 is prachtig, maar niet met een 1.9, 2.2 of 3.2 V6 JTS motor. Kettingproblemen (waar geen fix voor is) van die dingen zijn een reden om er met een hele grote boog omheen te lopen. De 2.2 heeft er het vaakst last van (sommige elke 30.000 een ketting en tandwielen a €2K), maar ook de V6 is een risico. Bij die laatse is de reparatie ook nog eens duurder doordat je 4 nokkenastandwielen moet vervangen als je aan de beurt bent. Een 159 met en 1750 TBI of een lekkere diesel (2.4 5-cylinder sleurt geweldig en klinkt voor een diesel nog heerlijk ook, 2.0 is snel en zuinig) juich ik zeker toe.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        24 februari 2018 om 18:23

        @dper4mance: 1750 tbi staat hoog op de lijst, maar voor dit geld koop je gewoon geen topper.

        Login om te reageren
      • m54b30 zegt

        25 februari 2018 om 10:54

        @dper4mance: Zijn die 2.2 JTS echt zo slecht??? is dat met die ketting en tandwiel een standaard kwaal?? ben namelijk wel in de markt voor een 2.2 JTS spider momenteel.
        Dus niet doen ??

        Login om te reageren
        • dper4mance zegt

          25 februari 2018 om 11:07

          @m54b30: de 2.2 JTS is wel echt een zorgenkindje ja. Er zijn mensen die beweren dat de problemen minder zijn na chiptuning doordat de gasrespons minder abrupt wordt afgesteld, maar let in dat verhaal vooral op het woordje “minder”. Het is nog steeds geen echte fix en biedt geen garantie dat de problemen echt weg zijn, hooguit dat het wat langer duurt.
          Enige voordeel is dat de software van de motor snel alarm slaat (noodloop) als er minimale rek op de ketting gedetecteerd wordt. Het is dus niet zo dat je motor compleet in puin loopt zoals bij de VAG TFSI of PSA THP motoren. Voor mij waren deze problemen in ieder geval een reden om een mooie 159 2.2 TI te laten staan.
          Als je budget het toelaat of je nog even verder kunt sparen: ga voor een 1750 TBI of een lekkere 2.0 of 2.4 diesel. Die motoren passen eigenlijk ook beter bij het karakter van een 159/Brera/Spider en zijn verregaand betrouwbaar (net als de rest van de auto trouwens).

          Login om te reageren
          • SpiderIV zegt

            25 februari 2018 om 11:24

            @dper4mance: 150.000 km met 2.2jts spider en geen problemen. Bij 60.000 getuned door Squadra in Nunspeet.

            Login om te reageren
            • dper4mance zegt

              25 februari 2018 om 11:28

              @spideriv: Mijn 156 roestte ook niet, terwijl er honderden 156jes op de sloop liggen waar geen bodem meer onder zit. Dat een exemplaar het niet heeft wilt natuurlijk niet zeggen dat het geen vaak voorkomend probleem kan zijn bij een auto…

              Login om te reageren
              • SpiderIV zegt

                25 februari 2018 om 11:53

                @dper4mance: snap ik. Met wat ik begrepen heb valt het wel mee met die 2.2. Eens dat die 1750 een fijner blok is vooral ook qua karakter. Andere kant voor t prijsverschil kan je je wel wat onderhoud permitteren.

          • baasbas zegt

            25 februari 2018 om 13:01

            @dper4mance: over de problemen vs. Chiptuning: dit staat op de Squadra site:

            Tot slot: Wij vernemen steeds vaker dat er bedrijven zijn die beweren dat de tuning ertoe bijdraagt dat de distributieketting niet of minder snel zal oprekken. Dit is pertinent onjuist. Deze bedrijven wijten dit aan de aanpassing van de nokkenasverstelling. Zoals bekend wordt dit GM blok ook toegepast in Opel, echter zonder nokkenasverstelling. Zij kampen met dezelfde problemen.

            Login om te reageren
          • m54b30 zegt

            25 februari 2018 om 19:52

            @dper4mance: Bedankt voor de tips! diesel gaat het sowieso niet worden.

            Login om te reageren
      • bakkerst zegt

        26 februari 2018 om 10:00

        @dper4mance:

        Voor zover mij bekend is de eerste serie kettingsets niet helemaal top geweest, en zijn ze daarna vervangen. Voor een set waarmee de problemen opgelost zouden moeten zijn, sterkere ketting en een andere spanner. De ketting set in de mijne is bij 140k Km vervangen hij staat nu op 215K Km, en ik heb er geen problemen mee ervaren.

        Ik begrijp overigens de haat op dat blok niet zo, heerlijk ding, misschien geen hijgerig toerentrekkertje maar het is een heerlijk tourblok. Altijd koppel, altijd vermogen, je kunt hem in zijn 3 wegrijden op stationair toerental, het gaat niet van harte, maar hij kan het wel.

        Login om te reageren
    • ArnoldH zegt

      24 februari 2018 om 18:19

      @lincoln: mijn keuze zou ook een 159 zijn. Zelf ben ik op zoek naar een fraaie 159 sportwagon

      Login om te reageren
  5. kennone zegt

    24 februari 2018 om 14:39

    Hier zou ik voor de 850R gaan ?

    Login om te reageren
    • futse zegt

      24 februari 2018 om 15:10

      @kennone: die van ná 2005?

      Login om te reageren
      • kennone zegt

        25 februari 2018 om 11:06

        @futse: haha ik moet beter leren lezen. Maar toch zou het een goede keuze zijn

        Login om te reageren
  6. rufctr01 zegt

    24 februari 2018 om 14:45

    De BMW of de Alfa.

    Login om te reageren
  7. davelepeef zegt

    24 februari 2018 om 14:52

    Weet niet of ie na 2005 nog is geleverd, maar een Mondeo ST220 zou nog een logische opvolger zijn. Maar die hebben ook hun kwaaltjes….

    Ik zou kijken naar een knappe Mondeo 2.5T. Zelfde blok, ok te kietelen, stuurt uitstekend. Wel wat zwaar. Als je er één vindt met een stylingpakket oogt ‘ie m.i. goed!!

    Login om te reageren
    • tdg200 zegt

      24 februari 2018 om 18:54

      @davelepeef: tot 2006. Zijn heel erg gevoelig voor hoe er mee om is gegaan. De mijne (2003) staat momenteel bijna op 242k km, ben de 3e eigenaar en je merkt aan alles dat er altijd goed voor gezorgd is. Tot nu toe nog geen rare dingen gehad. Ergste was een luchtslang op het powerfilter dat niet goed afdichte waardoor de auto valse lucht trok. Goede exemplaren zijn in Nederland echter heel lastig te vinden.

      Login om te reageren
    • nopetrolnofun zegt

      24 februari 2018 om 20:18

      @davelepeef: mijn vader heeft er nu 8 jaar 1, weet niet welke bekende kwaaltjes jij kent?

      Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        24 februari 2018 om 22:09

        @nopetrolnofun: had moeten zeggen: die hebben dacht ik ook hun kwaaltjes… Ik weet niet precies wat. Het viel me op dat erg veel aangeboden ST’s ruilmotoren hadden. Dat is niet voor niks, maar het is nogal een melk-tepel-verhaal…

        Login om te reageren
        • tdg200 zegt

          27 februari 2018 om 09:40

          @davelepeef: Vermoedelijk zijn dit de prefacelift blokken. Het ST duratec blok is in de basis hetzelfde als de v6 uit de ford taurus, voor de facelift hadden de blokken een schot in het carter. Met sportief bochtgedrag kon de olie teveel aan 1 kant van het schot blijven hangen waardoor de oliepomp droogstaat en het blok stuk loopt. Bij de eerste facelift is dit tussenschot verwijderd en kreeg de auto ook de steviger 6 versnellingsbak

          Login om te reageren
  8. Jochempie zegt

    24 februari 2018 om 14:54

    6 MPS: roest.

    Login om te reageren
  9. shibby zegt

    24 februari 2018 om 15:01

    Leuk om de standaardreactie weer eens terug te zien in de lijst!

    Login om te reageren
  10. svdv zegt

    24 februari 2018 om 15:01

    Jaguar xj uit 2009 met een v8

    Login om te reageren
  11. E34M5Touring zegt

    24 februari 2018 om 15:04

    Vast wel een knappe Impreza WRX te vinden voor die centen.

    Login om te reageren
  12. Donstil zegt

    24 februari 2018 om 15:04

    Ooh jee daar gaan we weer. Krijgen er weer een paar een enorm natte vagina na het zien van een AlfaRomeo als een van de opties.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      24 februari 2018 om 15:21

      @donstil: Mensen die een bepaald type auto mooi vinden. Verschrikkelijk volk idd…

      Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      24 februari 2018 om 16:56

      @Donstil: ik zal het ff aan mijn vrouw vragen

      Login om te reageren
      • Thomas20vt zegt

        24 februari 2018 om 17:26

        @lekkerlinksrijden: en?

        Login om te reageren
        • lekkerlinksrijden zegt

          24 februari 2018 om 17:29

          @thomas20vt: ja idd, natte poes

          Login om te reageren
  13. toyotafortuner zegt

    24 februari 2018 om 15:06

    Een Legacy Spec B zou ik kiezen.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      24 februari 2018 om 15:21

      @toyotafortuner: Die zijn redelijk schaars.

      Login om te reageren
    • alcantara zegt

      24 februari 2018 om 15:23

      @toyotafortuner: Waar haal je die?

      Login om te reageren
    • e28forever zegt

      24 februari 2018 om 15:41

      @toyotafortuner:
      Vind ik ook de leukste keuze.

      Login om te reageren
  14. phaeton zegt

    24 februari 2018 om 15:08

    Een S60 2.5T/T5.

    Login om te reageren
  15. dromedaris zegt

    24 februari 2018 om 15:14

    Het AB advies vertoont herhaling. Zulke wensen zijn al meermaals voorgekomen. De voorgestelde auto’s dus ook al meermaals. Begint wat eentonig te worden. Geen multimiljonair onder de lezers die twijfelt tussen Pagani of Koenigsegegegegegegegggg?

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      24 februari 2018 om 15:17

      @dromedaris:

      Hyundai coupe achtige aanvragen onder de 2000 euro zijn idd leuker ..

      Login om te reageren
    • hollandbest zegt

      24 februari 2018 om 15:22

      @dromedaris: speciaal voor jou volgende week een compacte crossover autoblogadvies

      Login om te reageren
  16. frederik zegt

    24 februari 2018 om 15:20

    Je weet dat je ooit een BMW met atmosferische zescilinder wil hebben. Voordat ze verboden worden. Dus waarom niet nu?

    En het interieur van de E90 is misschien niet zo “premium” maar wel vele malen beter dan een Focus. Zoek er een zonder navi, die zijn goedkoper en tijdlozer qua design.

    Login om te reageren
    • TimoBac zegt

      2 maart 2018 om 18:25

      @frederik: Mee eens. Wat een fantastische wagen zijn het. In mijn optiek is de E46 330i nog net wat mooier om te zien, maar het maakt niet uit welke je kiest: het geluid en de beleving is ongelofelijk.

      Login om te reageren
  17. hollandbest zegt

    24 februari 2018 om 15:21

    Van dit lijstje sws de Opel, wat een beauty is dat!

    Login om te reageren
  18. neleev zegt

    24 februari 2018 om 15:23

    Ontzettend jammer van e90 interieur. Qua exterieur namelijk de gaafste uit deze rij.

    Login om te reageren
    • frederik zegt

      24 februari 2018 om 15:47

      @neleev: Is dit zo erg dan?
      https://c2.staticflickr.com/8/7271/7846267170_ce1d54acfd_b.jpg

      Login om te reageren
      • hollandbest zegt

        25 februari 2018 om 16:44

        @frederik: ja

        Login om te reageren
  19. Tonnie zegt

    24 februari 2018 om 15:28

    Legacy of vectra als ik zou moeten kiezen. Beetje de underdogs en altijd mooi gelijnde wagens gevonden.

    Login om te reageren
  20. bmwfreak038 zegt

    24 februari 2018 om 15:43

    Getuigen mijn naam uiteraard een 330, zij het niet dat mn oom toevallig een betreffende Saab van de afbeelding heeft. Bijzonder fraai uiterlijk en een 2 liter turbo!

    Login om te reageren
  21. baklava zegt

    24 februari 2018 om 15:45

    De Mazda 6. Heerlijke auto.

    Login om te reageren
  22. Rob zegt

    24 februari 2018 om 16:03

    Renault Laguna GT. Zit veel luxe in, 200pk en 4-wielbesturing. Schijnt heel aardig te sturen en ontzettend solide te zijn. Persoonlijk vind ik ‘em ook wel fraai met het korte kontje:
    https://www.autoscout24.nl/aanbod/renault-laguna-2-0-16v-gt-benzine-zwart-ea1daa32-5efb-4e2b-96a7-5ecf713df4c6?cldtidx=2

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      24 februari 2018 om 16:11

      @rob:
      Beetje in dezelfde categorie:
      https://www.autoscout24.nl/aanbod/lexus-is-250-business-benzine-grijs-e534b70d-ce30-421b-b1c5-cb6b3a5539f5?cldtidx=9

      Lexus IS, ziet er nog lekker fris uit. Geen idee hoe het stuurt verder, maar ik dacht dat ze hem destijds op de markt brachten als het Japanse alternatief voor de 3-serie?

      Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        24 februari 2018 om 16:45

        @Rob: de Lexus ziet er idd nog goed uit! Maar, ik vind de Laguna ook erg mooi. Ik zou ze beide moeten testen en dan kiezen.

        Login om te reageren
      • dper4mance zegt

        24 februari 2018 om 17:55

        @rob: IS250 stuurt prima naar mijn mening. Alleen wel een automaat pakken. Rijdt 100x mooier dan de handbak. Soepeler, zuiniger, gewoon heel veel fijner. In tegenstelling tot de oudere IS200 is de handbak van een IS250 ook niet de fijnst schakelende die er is.

        Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        24 februari 2018 om 22:12

        @Rob: ik vind zo’n Lexus zo’n duf ding. Ik verbaas mezelf er elke keer als ik er één zie weer over. Qua uitstraling echt helemaal niks meer te bieden tov een Mazda of een Toyota. Alle techniek en kwaliteit ten spijt, ik loop er echt straal aan voorbij…

        Login om te reageren
    • bmwfreak038 zegt

      24 februari 2018 om 19:58

      @Rob: Renault laguna zou ik dan weer niet doen..

      Login om te reageren
      • Rob zegt

        25 februari 2018 om 11:45

        @bmwfreak038:
        Omdat?

        Login om te reageren
        • bluebird zegt

          25 februari 2018 om 20:33

          @Rob: laguna was naar verluidt zo’n probleemwagen dat renault voor zijn opvolger de naam heeft gewijzigd. Talisman dus, om de negatieve associaties aan de Laguna te verminderen. Problemen zijn vast niet bij alle model series aanwezig, maar wel de moeite waard om je gedegen in te lezen bij een aankoop lijkt me.

          Login om te reageren
          • strikkert zegt

            25 februari 2018 om 21:56

            @bluebird: Wát een onzin. De Laguna III is volgens AutoBlog een goed in elkaar gezette auto: https://www.google.nl/amp/s/www.autoblog.nl/nieuws/renault-laguna-iii-occasion-video-aankoopadvies-82618%3Famp%3D1

            Login om te reageren
          • Rob zegt

            26 februari 2018 om 06:24

            @bluebird: de generatie die ik link schijnt juist super solide gebouwd te zijn. Zie bijvoorbeeld ook de video die autoblog er over gemaakt heeft. De generatie daarvoor was wel berucht. Dat negatieve imago kleeft inderdaad nog aan de naam Laguna. Maar niet terecht voor de generatie die ik link.

            Login om te reageren
            • bluebird zegt

              26 februari 2018 om 14:48

              @rob: thnx voor de opheldering, heb het nog ff opgezocht en inderdaad staat de gen III erg goed bekend.

              Login om te reageren
  23. Dizono zegt

    24 februari 2018 om 16:05

    Staat op Marktplaats een mooir CTS 3.6 Sport uit 2009 voor een kleine tien mille. Vet ding en schijnt zeer goed te sturen!

    Login om te reageren
  24. alfablog zegt

    24 februari 2018 om 16:08

    Heb voor 10.000 een gebruikte Mito gekocht. Waar zijn die adviezen als je ze nodig hebt?

    Login om te reageren
    • Donstil zegt

      24 februari 2018 om 16:43

      @alfablog:

      Login om te reageren
    • Donstil zegt

      24 februari 2018 om 16:43

      @alfablog: Maar jij hebt hem al, we kunnen je er dus niet meer van weerhouden.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        24 februari 2018 om 20:09

        @donstil:

        LOL ..

        Login om te reageren
  25. bsxc2 zegt

    24 februari 2018 om 16:29

    Mercedes c-klasse C230 sport

    Login om te reageren
    • m54b30 zegt

      25 februari 2018 om 10:59

      @bsxc2: dan toch echt de 320 of 350.
      Niet die laffe 230.

      Login om te reageren
  26. cossiekiller zegt

    24 februari 2018 om 16:42

    De Legacy spec B! Niet twijfelen.

    Login om te reageren
  27. tge1 zegt

    24 februari 2018 om 17:19

    Ik zou de Mazda als eerste keuze hebben en de Subaru Legacy als goede tweede. De Opel is wellicht ook interessant, de rest vind ik niet interessant genoeg.

    Login om te reageren
  28. Dutchdriftking zegt

    24 februari 2018 om 17:20

    @willeme, top dat je zo snel dit kon regelen. We zitten nu heel erg te kijken voor een V50 2.5T. (Station oogt nou eenmaal beter dan de S40) echter raad jij de handbak met voorwielaandrijving aan. Is de Automaat met 4wd slecht, saai of gewoon niet leuk als je uit een ST komt? En weet je waarom de facelift met 230pk minder tuning mogelijkheden lijkt te hebben dan de 220pk van voor de facelift?

    Login om te reageren
    • Joost zegt

      24 februari 2018 om 17:46

      @dutchdriftking: de 2.5T of de T5? Als ik uitga van mijn info met iets oudere V70’s, is de 2.5T de motor van Volvo die je niet wil.

      AT: de Geartronic bakken van Volvo staan niet bekend als de prettigste AT’s.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        24 februari 2018 om 18:25

        @iJoost: wat is er precies mis met de 2.5T uit de ST, RS en diverse rappe Volvo’s? We kijken 2004-2008 dus oude type gok ik. Eventuele problemen willen we graag voorkomen :p.

        Login om te reageren
        • Joost zegt

          24 februari 2018 om 18:59

          @dutchdriftking: misschien oude info hoor, maar iets met de kleppen uit de 2.5T.
          Heeft de Focus niet de T5 motor? Is een wezenlijk andere motor dan de 2.5T.

          In de oude V70’s zat de T5 op ongeveer 240 pk en de 2.5T op 193 pk.

          Login om te reageren
          • Dutchdriftking zegt

            24 februari 2018 om 19:09

            @iJoost: zou goed de T5 kunnen zijn. Niet heel erg in thuis eerlijk gezegd.

            Login om te reageren
        • tmon zegt

          24 februari 2018 om 21:15

          @dutchdriftking: die blokken zijn opgeboorde 2.4turbo van Volvo. Door dat opboren zijn de wanddiktes tussen de cilinder erg dun geworden. HEEEL erg dun. Als je meer PK wil dan die 220 die er standaard in zit, bestaat er de kans dat de cilinderwand scheurt en je een nieuw blok kunt gaan zoeken. Echter op 220pk en normaal warmrijden schijnt het wel mee te vallen. Jammer, want voor de rest had zo’n 300pk zonder veel verbouwen prima aan moeten kunnen.

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            24 februari 2018 om 21:25

            @tmon:

            Is idd ook wat de Volvo specialist mij vertelde ..
            dacht altijd dat het een broodje aap was ..

            Login om te reageren
            • kennone zegt

              25 februari 2018 om 11:12

              @lincoln: maar toch komt het niet vaak voor hoor. Zijn er genoeg die getuned over de 4ton heen gaan. Denk vooral dat je met het warmrijden het blok kan verpesten vanwegen de temperatuur verschillen. Dus de eerste meters gewoon rustig aan en daarna kan je ze goed mishandelen

              Login om te reageren
    • dper4mance zegt

      24 februari 2018 om 17:58

      @dutchdriftking: Weet niet of het bij de S40/V50 hetzelfde is als bij de S60/V70. Bij een S60/V70 is de AWD niet aan te raden omdat ze geen tussenbak hebben en bij het minste verschil (lees 1 a 2mm bandenslijtage) in rolomtrek van de banden een differentieel opvreten.

      Login om te reageren
      • Joost zegt

        24 februari 2018 om 18:06

        @dper4mance: dat was toch voornamelijk een probleem tot modeljaar 2002 ongeveer? Meen dat ze toen van AWD systeem overgestapt zijn. Die koppeling op het oude systeem was garantie voor drama idd, zeker met verschillend slijtage aan voor- en achterbanden.

        Login om te reageren
    • tmon zegt

      24 februari 2018 om 21:18

      @dutchdriftking: qua tuning zou de facelift zelfs meer vermogen aan moeten kunnen, omdat ’t blok wat sterker zou zijn dan voor de facelift. Echter blijft het een gok. Als je richting 260pk gaat lijkt mij awd fijner om ’t op de weg te kunnen krijgen. Maar ik ben in beide nooit gereden. V50 staat ook bij mij hoog op ’t lijstje. Alleen de zwakke cilinders maken ’t in mijn ogen een risicovolle auto om meer vermogen uit te halen.

      Login om te reageren
  29. karaya zegt

    24 februari 2018 om 17:25

    Als Alfa liefhebber adviseer ik de BMW.

    De 159 is een verklede Opel.

    Login om te reageren
    • bluebird zegt

      25 februari 2018 om 20:36

      @karaya: maar wel een fraaie opel, alhoewel dat dan ook voor de saab geldt.

      Login om te reageren
  30. Supra1981 zegt

    24 februari 2018 om 17:35

    Of een Lexus GS300. Klasse bak met 250 pk.

    Gevonden via GasPedaal.nlhttps://www.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/112930699/iOS?s=25-25-0-0-1-1

    Login om te reageren
  31. divided zegt

    24 februari 2018 om 18:03

    130i

    Login om te reageren
  32. Robert zegt

    24 februari 2018 om 18:49

    Jammer dat de aanvrager dezes Amerikaanse auto’s op voorhand uitsluit. Binnen het budget kun je tegenwoordig een Chrysler 300C scoren. Mercedes E klasse onderstel met de heerlijke 5,7 l Hemi V8 in het vooronder. Méér yolo zul je niet snel vinden.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      24 februari 2018 om 19:08

      @RRRobert: het hele imago van dat soort wagens staat hem niet aan. Hierom eigenlijk ook liever geen Audi/BMW of Mercedes. V50 2.5T Staat hoog op de lijst.

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        24 februari 2018 om 20:33

        @dutchdriftking: Imago… Koop dan gelijk een golfje.

        Login om te reageren
        • Dutchdriftking zegt

          24 februari 2018 om 20:35

          @lekbak: heb ik zelf gedaan, bevalt uitstekend.

          Login om te reageren
      • Robert zegt

        25 februari 2018 om 08:21

        @dutchdriftking: dat imago van die 300C zie ik eigenlijk als een guilty pleasure… Maar ik begrijp het wel, zo’n ding is veel, maar niet subtiel en verfijnd.

        Login om te reageren
  33. sjeemsbond zegt

    24 februari 2018 om 19:12

    Als je een auto zoekt voor 10k dan kan die “knaken” wagen niet veel meer zijn dat dit…

    Login om te reageren
  34. lekkaah zegt

    24 februari 2018 om 19:15

    330i, most bang for yer buck

    Dat interieur vindt ik trouwens niet zo lelijk (maar ik ben biased) kwaliteit is trouwens wel goed, itt F series interieur

    Login om te reageren
  35. lincoln zegt

    24 februari 2018 om 20:18

    @dutchdriftking ..

    Waarom was ik altijd in de veronderstelling dat je meer in de VAG VR6 hoek zat ??

    En kan je helaas geen advies verschaffen want weet nix van dit soort nieuwerwetse meukiemeuk ..

    Ok .. eentje dan .. Lancia Delta ..

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      24 februari 2018 om 20:36

      @lincoln: het is voor een maatje van me. Ook liefhebber maar voorkeur voor Ford, Volvo en heeft weinig met VAG, BMW of ander Duits spul dat niet uit Keulen komt.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        24 februari 2018 om 21:03

        @dutchdriftking:

        Komt Mazda MPS het dichts in de buurt .. ding zuipt alleen echt als een tempelier ..

        Gewoon weer een focus st terug kopen klinkt als de beste optie ..

        Login om te reageren
        • Dutchdriftking zegt

          25 februari 2018 om 00:26

          @lincoln: klopt, punt is dat die auto altijd uitdaagt tot scheuren. Een V50 met zelfde aandrijflijn geeft gewoon heel veel meer rust.

          Login om te reageren
          • alcantara zegt

            25 februari 2018 om 16:34

            @dutchdriftking: Uh wat wil je nou? Een snelle auto of comfort cruisen in een Volvo…
            Zijn wel 2 verschillende dingen namelijk.

            Login om te reageren
            • Dutchdriftking zegt

              25 februari 2018 om 17:25

              @alcantara: minder hardcore op hoge snelheid in comfort met subtiele sportiviteit cruisen.

              Login om te reageren
  36. arias12 zegt

    24 februari 2018 om 20:30

    BMW

    Login om te reageren
  37. svdnick zegt

    24 februari 2018 om 20:45

    Absoluut voor de Mazda 6 mps gaan, wat een heerlijk anonieme maar toch behoorlijk snelle auto !

    Login om te reageren
  38. wernerv8 zegt

    24 februari 2018 om 21:44

    Zou voor de mazda gaan of idd lexus. Sub is ook leuk maar moeilijk te vinden. De bmw motoren zijn fantastisch qua loopcultuur en geluid maar vind die achterkant net een primera (wie aapt nou wie na ?)

    Login om te reageren
  39. volleyrock zegt

    24 februari 2018 om 23:28

    Mazda RX-8. Geen sedan, geen coupe, wel een heerlijke rotatiemotor. En vergeet niet dat je dan ook achterwiel aandrijving hebt. Toch wel de heilige graal onder petrol heads.
    Misschien ga je iets onder je minimale vermogenswens, maar ze zijn er ook met 203 pk naar ik meen.
    Mocht dat niks zijn, vrees ik toch echt dat de A4 de beste keuze is. Uit je keuze om geen Focus ST maar een sedan te kopen, maak ik op dat je iets meer comfort zoekt. Aangezien je nog wel snelheid wilt, denk ik dat het serieus geen verkeerde keuze is.
    De 3-serie zou ook kunnen. Laat je de 200 pk grens los en ga je voor de 325, kun je redelijke nette uitzoeken. Maar eigenlijk begint dat feest pas bij 10.000 euro.

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      25 februari 2018 om 11:14

      @volleyrock: rx8 heb je zo over de 300pk getild. Dus toffe keuze!!

      Login om te reageren
  40. ikleesookoverautos zegt

    25 februari 2018 om 06:44

    Ik zou voor de Subaru gaan uit dit lijstje.

    Login om te reageren
  41. verplichtegebruikersnaam zegt

    26 februari 2018 om 20:27

    Ik heb zo’n Volvo S40 T5 zoals genoemd in het artikel. Deze is gechipt en heeft nog enkele andere upgrades die het vermogen opkrikken. Zeer fijne auto, kan ‘m iedereen aanraden :) https://www.autojunk.nl/2018/02/volvo-s40-t5-summum-op-wintervelgen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North