Autoblog advies: power-diesel met waardeverlies voor € 40k

Auteur: , 85 Reacties
Audi A6 Allroad 3.0 TDI quattro '13

Waarom zou je ook alweer een nieuwe auto moeten kopen?

Een nieuwe auto heeft iets magisch. Helemaal zelf samengesteld. Binnenin die heerlijke lucht van een nieuwe auto. Banden met die kleine puntjes er nog op. Alles wat je nog moet, mag en kan instellen. Het is het gaafste wat er is. Na een paar weken zal dit langzaam veranderen, een paar kleine krasjes, een vlekje in de Alcantara bekleding en wat stoepbrandschade aan de velg doet je eraan herinneren dat een auto gewoon een gebruiksvoorwerp is. Ook kan de afschrijving enorm zijn. Is het niet handiger om op zoek te gaan naar een occasion?

Jan zoekt namelijk een auto met meer dan de kop eraf. Als je kijkt wat je kunt afschrijven op een nieuwe auto, schrik je je kapot. Je mag blij zijn als je na een jaar of 3-4 de helft terug krijgt. Als het gaat om grote, dure auto’s dan wordt het alleen maar erger. De afschrijving is namelijk immens. Je moet niet alleen kijken naar de vanafprijs, maar ook het bedrag dat de eerste eigenaar heeft neergeteld voor de opties.

Daarom laat Jan deze afschrijving voor de verandering eens aan een ander over. De afschrijving hoeft niet helemaal naar het nulpunt te zijn gegaan, het mag absoluut een moderne auto zijn. Een youngtimer is niet vereist. Wat wel vereist is, is een aangenaam dikke dieselmotor, het liefst met 200 pk of meer. Desondanks hoeft het niet de meest sportieve auto te zijn. Jan rijdt 45.000 km per jaar en wil dat in zo groot mogelijk comfort doen. Uiteraard heeft Jan de tabel ingevuld:

Huidige /vorige auto's:Bmw X1 / volvo v60
Koop / lease:Koop
Zakelijk / privé:Zakelijk
Budget:30-40 duizend als het de moeite waard is kan dit tot 45 duizend worden opgerekt
Jaarkilometrage:45.000
Brandstofvoorkeur:Diesel
Reden aanschaf andere auto:Leasetermijn zit erop
Gezinssamenstelling:Vrouw en 2 tieners
Voorkeursmerken /modellen:Geen
No-go modellen / merken:Sta voor alles open

Mercedes-Benz R300 CDI Prestige (W251)
€ 37.850
2013
90.000 km

Mensen in een SUV willen naar eigen zeggen graag een fijne rijpositie, makkelijke instap, veel praktische mogelijkheden en een ruim interieur. Als dat écht zo geweest zou zijn, dan waren er veel meer R-Klasses. De R-Klasse was echter allerminst een succes. SUV-kopers gingen liever voor een echte SUV en de rest koos een stationwagon. Dat neemt niet weg dat de auto uitermate prettig in de omgang is. Ja, De ‘R’ is wat groot, maar het comfort staat op een hoog peil en de zitpositie is uit de kunst. Het is mogelijk om te kiezen voor een sterkere 350 CDI dieselmotor of 4-Matic aandrijving, evenals een variant met een lange wielbasis. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat de auto het niet echt nodig heeft. Voor 37.850 euro heb je een hele late ‘Prestige’ vol met opties, maar het kan absoluut voordeliger. Nadelen? Je merkt aan het interieur wel dat de auto behoorlijk op leeftijd is.

Mercedes-Benz R300 CDI (W251) '13

Infiniti FX30d S Premium (S51)
€ 35.900
2013
50.000 km

Een trendsetter op het gebied van crossovers was deze Infiniti. De FX is hoog, breed en funky. De auto was leverbaar met de V6 uit de Nissan 370Z of de V8 uit de grotere Infiniti’s, maar die waren in Europa niet bijzonder populair. Daarom werd deze generatie FX geleverd met een dieselmotor van Renault. Zonde dat deze motor in zo weinig auto’s geleverd is, want het is een fijn blok in de omgang: stil, soepel en relatief zuinig, terwijl de prestaties voor dit type auto (2.050 kg!) behoorlijk voor elkaar zijn. Uitrusting bij Infiniti’s is meestal geen probleem, met name deze S Premium uitvoering is zeer compleet uitgerust. Opties waren nauwelijks mogelijk destijds bij deze variant.

Infiniti FX30d S (F51) '13

Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland (WK2)
€ 37.495
2014
90.000 km

Mocht je willen gaan voor een volledige SUV, ga dan voor deze. Ok, een echte SUV is het volgens de Amerikanen niet (de Grand Cherokee heeft een zelfdragende carrosserie in plaats van een ladderchassis). Het is echter wel een bovengemiddeld capabele SUV. De looks doen vermoeden dat je met een stoere auto te maken hebt, maar de verfijning staat op een redelijk verrassend niveau. In het budget kun je opteren voor een bijzonder complete Overland, ja een Grand Cherokee SRT (rijtest) is leuker, met 45.000 km per jaar een bijzonder prijzige bezigheid. De aandrijflijn is ook uitstekend: een V6 diesel (die je ook vind in diverse Maserati’s) en een achttraps-automaat van ZF doen het werk. Kortom, eigenlijk heel weinig mis mee. Toegegeven, het interieur is niet bijzonder, maar valt ook niet echt tegen. Beetje niveau Touaereg/Discovery. Precies de twee grootste concurrenten.

Jeep Grand Cherokee Overland (WK2) '14

BMW 530d GT Touring High Executive (F07)
€ 34.950
2012
60.000 km

BMW is een sportief merk voor jong en dynamische mensen. Het nadeel van jonge, dynamische mensen is dat ze vaak niet in de financiële positie zijn om een nieuwe BMW te kopen. Vandaar dat BMW ook meer op comfort geënte auto’s ging bouwen. De 5 Serie GT (rijtest) is daar een goed voorbeeld van. De instap is duidelijk hoger dan in een gewone 5 Serie. Toch is de auto niet zo groot en lomp als een X5 of X6. Technisch gezien is het overigens meer een 7 Serie dan een 5 Serie. Echt een tussenmodelletje dus. In combinatie met de zescilinder diesel van BMW is dit een uiterst fijne metgezel. De prestaties zijn meer dan in orde, maar het is vooral de rust en trillingsvrijheid van zo’n Reihensechser die het verschil maakt. Meer dan dit heb je strikt genomen niet nodig. Waar je wel even op letten is de uitrusting. Niet alle GT’s zijn even luxe uitgevoerd, veel was destijds een optie.

BMW 530d GT High Executive (F07) '12

Volvo XC60 D5 Geartronic Summum Luxury
€ 38.900
2014
90.000 km

De meest populaire Volvo van de afgelopen paar jaar. In het budget kun je met gemak kiezen voor een late uitvoering met fijne vijfcilinder dieselmotor en alle opties, met redelijk weinig kilometers. De XC60 (rijtest) scoort op alle punten bovengemiddeld goed, op keigoede prestaties na. Het is niet een bovengemiddeld vlotte auto, maar tekort komen doe je zeker niet. De zitpositie is prettig, evenals het in- en uitstappen. De Summum uitvoering is uiterst luxe, vaak zijn deze ook nog eens aangekleed met allerlei pakketten. Het is een premium SUV, maar je zal er niemand mee tegen het hoofd stoten. Dat is een bijzonder knappe prestatie. Ook qua restwaarde geen probleem: dit type auto zal nog wel eventjes in trek blijven.

Volvo XC60 D5 Summum '13

Audi A6 Allroad 3.0 TDI quattro Premium Edition (C7)
€ 37.500
2014

95.000 km

Waarom zou je in hemelsnaam kiezen voor een A6 Allroad? Dan kun je toch gewoon beter gaan voor een normale Avant? Niet helemaal. Kijk, de A6 Allroad zit aan de bovenkant van het A6-gamma (rijtest). Dus een rijkere standaard uitrusting en fijnere motoren. Zo hebben Allroads altijd een V6 diesel, quattro vierwielaandrijving en een automaat. Eigenlijk de items die je perse op een Audi moet willen hebben. Ook zijn ze uitgerust met luchtvering, waarmee de auto net even wat hoger gezet kan worden, mochten de omstandigheden daarom vragen. Ook is de Allroad meer afgestemd op comfort dan de gewone A6, iets wat beter past. Het is een grote, zware stationwagon met de motor voor de vooras, die kun je niet dynamisch maken. De 3.0 TDI is er in drie smaakjes (204, 245 en 313 pk). De 204 pk variant is absoluut voldoende, meer is altijd leuk. In deze video kun je zien waar je op moet letten bij aanschaf van zo’n A6.

Audi A6 Allora Quattro (C7) '14

Jaguar XJ 3.0d Portfolio (X351)
€ 31.500
2013
85.000 km

De meest aristocratische uitvoering is minder uitzinnig dan je zou zeggen. De Jaguar XJ is gezegend met een uitstekende zescilinder dieselmotor. Die 200 pk halen was niet zo’n groot probleem: deze raskat heeft 275 paarden tot zijn beschikking. Het koppel van 600 Nm is eveneens indrukwekkend. Ondanks dat deze auto een absolute topklasse limo is, valt het gewicht lager uit. Ongeveer op het niveau van de BMW 5 Serie en Mercedes E-Klasse met een gelijkwaardige motor. De uitstraling van de auto is bijzonder. Ondanks dat het ontwerp alweer 8,5 jaar oud is, is dat aan het uiterlijk niet af te leiden. Aan het interieur is het beter te zien, maar ook daar overtuigd de auto met een bijzonder lijnenspel en aparte ambiance. Het is ook nog eens de goedkoopste uit het rijtje. Het aankoopadvies vind je hier.

Jaguar XJ Portfolio (X351) \’13

YOLO: Saab 9-5 TiD6 (YS3G)
€ 32.980
2010
80.000 km

Hoezo yolo? Er is er maar eentje van. Destijds waren er de grootste plannen met de Insignia en de 9-5. De 9-5 zou naast de gebruikelijke viercilinders ook leverbaar worden als stationwagon en met een V6 diesel. Van die stationwagon zijn er uiteindelijk 22 stuks gebouwd, de variant met V6 diesel is slechts eenmaal vervaardigd. Vandaar ook de hoge prijs. Rationeel gezien is er absoluut geen reden om 33 mille neer te leggen voor een matige E-segment sedan uit 2010, maar het is wel wat bijzonders. Het rijdt zeer comfortabel (waarschijnlijk, niemand heeft ervaring met die motor) en de styling is verrassend vers gebleven de afgelopen jaren. Wat de afschrijving gaat doen is onbekend, maar je kan hem altijd aan een Saab-museum verkopen. De advertentie van deze bijzondere Saab met V6 diesel kun je hier bekijken!

Saab 9-5

Wil jij ook advies over je volgende auto? Vul dan dit formulier in, waarbij je ons voorziet van alle relevante gegevens. Wie weet vinden wij jouw volgende droom-auto!



85 reacties

De allroad voor mij wat een dikke bak zeg!
De Infiniti of de Grand Cherokee.
JAG
Als je de lelijkheid van de BMW aan kan, dan zou ik die nemen. Lijkt me de fijnste auto uit dit lijstje.
@berlinetta: lijkt mij ook! Of de jag, die wordt ook mooier met de jaren in mijn optiek. :)
BMW 5-gt is een zeer fijne auto om 45.000 km in te rijden. Wel opletten voor opties etc. maar als je alles hebt is het een top auto
Als je voor de Grand Cherokee gaat, kies dan een van na facelift. Het interieur is er met mijlen op vooruit gegaan!
Persoonlijk de Jag, BMW of Audi
Die saab is wel echt heel gaaf!
The Jaaaaaaag please.
De jag is onweerstaanbaar! Indien ik moet kiezen voor een SUV dan de Infiniti please.
A6 is echt een lekkere snelweg vreter. 3.0tdi is geniaal
@mab: Veel auto’s in deze lijst zijn prima snelwegvreters met heerlijke diesels. Ook de 530D, lelijker misschien maar nog fijner dan die 3.0TDI en nog meer comfort (7-serie). De Audi vind ik dan weer behoorlijk saai in dit lijstje.
@skinnybmw: ik heb ze beide gereden maar vind de audi veel sneller als de 530d. Maar bmw heeft (vaak) ventilatie stoelen en in comfortplus is het ook echt een cruiser.
@mab: De Audi TDI is een beest van een diesel qua power, maar dat is het dan ook. De 530D is ook sterk genoeg maar loopt zo veel mooier dan de TDI, wat meer past bij snelweg cruisen, 200km/u met 2750 rpm en trillingsvrij, heerlijk.
@skinnybmw: een 5GT is heel spannend zeker. Fanboys….
@romeoalfa: laat me raden, jij fanboy van Alfa? (Net als ik…). Waar lees je dat ik de 5GT spannend vind…of wil je gewoon een niet-onderbouwd punt maken. Ga toch weg.
Dit is gewoon een no-brainer.
Toen ik het lijstje zag dacht ik al meteen: Jaguar XJ.


Die dus.
Het hangt een beetje van het formaat van de gezinsleden af. Maar een c-klasse met zwaarste diesel en luchtvering is wellicht ook een goede kandidaat.
Alpina D3(S) D5(S)
Enige keuze lijkt me.
@spylegion: Moeten er ook niet te veel van komen.
@spylegion: voor 45k?haal je dat? Wel droombak!
BMW M550d high executive voor €35k. Hou je nog wat wisselgeld over voor wat achterstallig onderhoud.

Trek je best de straatstenen er mee uit.

https://www.autoscout24.nl/aanbod/bmw-550-touring-m550xd-diesel-grijs-f845cfcb-16ad-452f-97d9-06e557384a51
@olivier420: idd, had ook een M550d in gedachten ofwel een A6 BiTDI van Audi. Lijken me allebei gewoon heerlijk met genoeg power
@olivier420: als je een auto koopt met 185k op de teller en daar 40k per jaar mee wilt gaan rijden, dan heb je er niet lang genoeg plezier van.
@drf76: Living on the edge! Nee geintje 185k is wel wat veel.

Al staan er ook al m550d’s met bijna 300k op de teller.
@drf76: Haal he hem toch uit Duitsland. Voor 35k heb je er een met rond 60.000 op de teller. Bpm is ook al grotendeels afgeschreven.
De Jag natuurlijk, geen twijfel
Ik zou nooit een auto met zo’n hoge km stand kopen voor zoveel geld.
@baklava: valt wel mee toch? de meeste zijn net ingereden
pas een landcruiser v8 diesel gekocht met ruim 2 ton op de klok voor iets meer dan 40k
ding is nog als nieuw en loopt als een zonnetje
@bmwpowerm5: ja, een landcruiser wel ja… Die Duitsers zijn dan wel op hoor.
@svenska_aeroplan_ab: inderdaad! De meesten halen net 3 ton en dan gaan ze olie zuipen
@svenska_aeroplan_ab: jij bent de eerste die beweerd dat een diesel van pak em beet Mercedes bij 200k op is… je hebt er kennelijk niet veel verstand van.
@sjeemsbond: Ligt eraan van welke periode hij is. De oudere Benz diesels gaan niet kapot inderdaad, die van rond de eeuwwisseling weer wel. Bij zo’n landcruiser maakt niks uit: bouwjaar, wel of geen onderhoud, wel of geen olie, stuk gaat het nooit
@svenska_aeroplan_ab: Onzin. De 200 en 220cdi motoren uit oa de w211 en w203 zijn onverwoestbaar. Ze zijn met trailers tegelijk geexporteerd met 6+ ton op de klok. De 270 en 280cdi zijn iets minder maar de 320cdi is ook een ijzersterke motor.
Hoezeer ik ook een fan ben van de laatste 9-5… het is niet de logische keuze met 45.000 km per jaar. Perfect comfortabel, dat wel. Maar als er wat stukgaat – en dat hoeft niet eens je eigen fout te zijn – dan is het een ellende om de juiste onderdelen te vinden. Dus als eerste wagen? Doe maar niet.
@BaRa: zijn heel veel Opel onderdelen dus dat zal wel meevallen. Vervangingsmarkt is groot hoor.
@bara: Dit argument heb ik nooit begrepen. Geen enkele auto tegenwoordig heeft unieke onderdelen. ( Uitzonderingen daargelaten ).

Voorbeeldje? M’n collega z’n Saab 9-3 had een andere EGR-klep nodig. Saab bestaat al een paar jaar niet meer. Als je dan het typenummer opzoekt van de EGR-klep, zie je dat die in zowat alle Opel modellen geleverd is.

En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat de fabrikant verplicht is om 10 jaar onderdelen te leveren zolang er een redelijk aantal exemplaren van het model in omloop zijn. Daarna wordt de aangelegde voorraad geleverd aan de leveranciers, goed voor nog eens 5 jaar. Dus in de praktijk kan je 15 jaar na het beëindigen van een model, nieuwe onderdelen krijgen. Dan heb ik het nog niet eens over de 2de hands onderdelen gehad…

In dit specifieke geval echter, geef ik je wel gelijk, gezien dat er letterlijk maar 1 Saab 9-5 met een 2.9 TiD V6 is gemaakt.
@SimonMc: bel jij Saab even op om ze daar op te wijzen? Denk niet dat ze daar de telefoon nog opnemen….
@SimonMc: Precies dit! Bovendien: de onderdelen tak van Saab is buiten het faillissement gebleven. Dus het is compleet geen issue.
De Jag is wel erg cool! Of de Infiniti, een keer iets anders ;)
Btw, er zijn 35 Saab 9-5 Sportcombi’s gebouwd, maar er bestaan er nog maar 27 :)
@tdu2zonda: bijna, de 35 Sportcombi’s waren allen pre productie auto’s, het is via een heeeeeeeele ingewikkelde constructie gelukt er 27 op kenteken te krijgen. De rest is in de crusher gegaan, zoals eigenlijk zou moeten…
Bij mij gaat de voorkeur naar de Jaguar. Wat een heerlijk blok ligt daarin. Zelf genoeg km’s in de Saab gereden( 4 cil), maar qua comfort en interieur blijft deze toch achter bij de rest…
@900t: daar ligt de 3.0 Hdi blok van PSA in.
@rufctr01: Klopt. Maar heerlijk veel koppel
Zeker de Jag! Hele fijne auto, nu al een aantal keer gehuurd bij sixt. Heb daar eerder ook een a6, bmw 5 en e klasse gehuurd, maar de xj is toch echt wel een klasse hoger.
Porsche Cayenne 3.0D uit Duitsland voor 20.000-30.000 euro.
@bsxc2: en dan nog 60.000 BPM…
@svenska_aeroplan_ab: Haha eerder rond de 4.000
Zei er iemand comfort en een dikke diesel?
Makkelijkste keuze ooit: Citroën C6. Zoek de mooiste die je kunt vinden binnen het budget en je houd nog geld over voor een comfortabele Caribische vakantie voor het hele gezin.
@arjanhor: Dat zou het voor mij ook zijn. Maar ja, ze zijn al wel een tikseltje op leeftijd, he. Dat zal in de praktijk wel een dealbreaker zijn voor de vraagsteller. Maar ik zou hem zeker een proefrit gunnen.
@volleyrock: vergis je niet in 3.0 Hdi! Die kunnen in de C6 nog fors duur zijn. Ontzettend gewild en één van de fijnste diesels die je kunt krijgen. Ligt niet voor niks in de Jag.
De Duitse diesels klinken toch flink rauwer!
De Jag, Jeep of de Audi. Ik zou naar die drie modellen gaan kijken.
Even doorsparen of eentje met wat meer km’s kopen. A6 BITDI. Even langs JD voor stage 3. 400 pk 950nm, droomwagen!
@dutchdriftking: jij snapt het. Chappeau
@soundgarden: die wil ik zo graag! Verdant green met RS6 velgen.
Voor de helft pik je een 159 2.4 jtd op, zou mijn keuze zijn
@strammermax: als je het pikt is het gratis…
159 JTD nooit een slechte keuze maar in dit geval zou ik gewoon gaan voor een dikke station variant van de 5 of de E. Of desnoods van de A6 met quattro mocht Janus een fervent wintersporter zijn.
Alle 3 ruime comfortabele en snelle metgezellen voor die 40K per jaar. Ga je toch niet in een crossovert zitten?
Heerlijk een dikke diesel, heb er zelf ook eentje sinds vorige week.
Nu maar hopen dat de overheid geen gekke dingen overhoop haalt of dat gemeentes gaan bepalen dat je ineens de stad niet meer in mag met een diesel.

Uit dit rijtje de Allroad graag.
Ik heb geen gezin dus gekozen voor een 435d xdrive van 2014.
Infinity zonder twijfel
@jeppie: *Infiniti
De Jag, Mercedes of de BMW! Beter kun je niet krijgen en de rest hangt er een beetje onder.
Stoep- en brandschade? Of stoeprandschade… 😉
De enige yolo vind ik de grand Cherokee.
Ik zou de xc60 oppikken of de Jaguar meenemen.
De R-Klasse is een fantastische, maar ondergewaardeerde auto. Heerlijk dat je hem als eerste suggestie hebt gekozen @willeme :)
@ikschrijfookoverautos: Volkomen nutteloos voor deze aanvraag. De man wil geen dikke diesel die alsnog niet vooruit te branden is omdat de auto zelf te zwaar is. Het is veel beter om deze auto’s compleet te negeren zodat ze ver genoeg in prijs dalen voor mij om te kopen.
Ik kocht of leasede altijd nieuwe auto’s. M’n laatste nieuwe auto was een geleasde C220d (W205). Na twee jaar moest ik deze inleveren i.v.m. veranderen van baan. Wat me opviel bij de Mercedes is dat bij 80.000 km deze (in tegenstelling tot het VAG spul en zeker de Alfa die ik ervoor had) nog voelde als nieuw. Dus waarom zou je dan een nieuwe kopen was mijn gedachte. Ik heb dus voor €40.000 een C350e aangeschaft uit 2016. Nieuwwaarde €64.000. De auto is een Steroccasion heeft tot 2021 fabrieksgarantie dus ook daarvoor hoef je geen nieuwe aan te schaffen. Enige dat voor een nieuwe spreekt is dat je zelf de opties en kleur kan kiezen. Ik wilde bijvoorbeeld een panoramadak en het rijassistentie pakket. En dan wordt de keuze erg beperkt. Dus even wat langer zoeken, Voordeel is dan weer dat de auto binnen 1 a 2 weken bij je op de stoep staat.
Uit dit rijtje de A6 Allroad of de R-Klasse voor mij.

Verder zou ik kijken naar een normale Audi A6 Avant, Audi A8, Audi Q7, BMW 5er Touring, BMW 6er Gran Coupé, BMW 7er, BMW X5, BMW X6, Mercedes E-Klasse Estate, Mercedes S-Klasse, Mercedes CLS, Mercedes M-Klasse, Mercedes GL-Klasse.

Als het geen Duitser mag zijn zou ik voor een Volvo V90 (Dld), Citroën C5 3.0 HDI, Citroën C6 2.7 HDI of 3.0 HDI gaan.
Opties zat op internet, wees creatief ik zou in Nederland eens kijken naar een Alfa Romeo Giulia, Ford mondeo,Ford S-Max of Kia Sorento of kies voor de standaard Duitse opties.

YOLO-Advies van mijn kant zou een VW Transporter of Amarok met dubbelcabine en 204 PK Diesel

Mag het ook een Importer zijn zou ik in Duitsland kijken naar een passat of Passat Allatrack met 240PK diesel, maar ook in deze klasse zijn cker in Duitsland wel alternatieven te vinden zijn in de vorm van een Superb, een van de Laatste Citroëns C5 of Peugeots 508 (RXH) maar Duitsland staat ook vol met Opels Insignia met dikke motoren kortom een auto met een sleeper effect kun je voor dit geld makkelijk bij onze buren terecht en dan heb je voor elk stoplicht weer even een lacht op je gezicht als je iedereen zoek rijdt 😉
@denniyo: heb je wel eens achterin een Amarok gezeten? Wat is dat waanzinnig krap!
@rufctr01: je hebt 2 opties bij de Amarok dacht je hebt een cruecap dus wel met achter bank met kleine deur, maar je hebt ook een versie met 4 volledige deuren en daar zit cker wel ruimte in misschien niet gigantisch maar niet minder dan in een gemiddelde C-segmenter en ja ik heb er ingezeten met mijn 1.90m en ik had meer ruimte dan achterin een Volvo V40 of zelfs V60😉
@rufctr01: Je hebt meerdere opties bij de Amarok, je hebt de versie met 2 deuren zonder achterbank, je hebt de versie met achterbank en 2,5 deur en je hebt de Amarok met Dubbele Cabine en 4 deuren en ja ik heb er in gezeten en de ruimte is echt niet kleiner dan in een gemiddelde C-segmenter, sterker nog ik kon er nog beter in zitten dan in een Volvo V40 of zelfs V60
De nieuwe Lexus NX is zeker een opvallende auto maar ook super degelijk en heel erg stil wat lange ritten erg comfortabel maakt!
De nieuwe Lexus NX is erg opvallend maar ook super degelijk! De kwaliteit van het interieur is ook abnormaal hoog en de auto is ook super stil wat lange ritten aangenaam maakt.
Allemaal auto’s die je liever met benzine wil hebben op de SAAB na, die wil je helemaal niet.
De A6 in een schitterende auto, vooral met de kunststof bumpers meegespoten. De BMW 5GT vind ik geen mooie, maar rijdt wel enorm fijn!

Anders zou ik gaan voor de Audi SQ5 gaan, blijf het een fraaie auto vinden! Bijv: http://www.autotrader.nl/auto/audi-sq5/2014/someren/9927s/audi-sq5-30-tdi-313pk-quattro-bo-2014/?utm_source=gaspedaal.nl&utm_medium=coop&utm_campaign=listings-thirdparty
De 3 liter diesel van bmw is een beul in de 3 serie, maar in de 5 gt valt hij echt tegen. Hij kan er mee door, maar is wel het minimale om al dat gewicht wat vooruit te krijgen. Zou gaan voor een 535d
@freshlife: Dat is ook een 3 liter diesel.
Zo’n A6 allroad met 313 pk 3.0 TDi is heerlijk. Voor mij die
Ik zou voor de R-klasse of de Jaguar gaan. De MB heeft altijd wel een goede restwaarde, de Jag is fraai en heeft een mooie kwaliteit/prijs verhouding. Plus ze zijn allebei redelijk apart ivm de rest. Ik heb liever altijd iets anders, wel zo makkelijk op de parkeerplaats van de IKEA :)
Doe mij de XC60 maar!
Er is nog een alternatief niet genoemd: de Phaeton. Te krijgen met dezelfde 3.0 uit de A6 (240 pk versie), heel comfortabel, ruim binnen budget en bovenal anoniem. Want ik las dat het een zakelijke aankoop is. Wel, met een groot deel van die auto’s kun je niet afkomen bij sommige klanten zonder jaloerse reacties (en dat is soms niet handig). Met die Phaeton heb ik daar nooit problemen mee gehad (met de auto ervoor en erna wel, terwijl die eigenlijk goedkoper waren). Dus zeker het overwegen waard.
Voor dat geld (45k) kun je ook al een Maserati Ghibli rijden. Een NL of een beter aangeklede halen uit Duitsland / italie enz. Dus mijn keuze zou snel gemaakt zijn ;)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).