• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Autoblog Garage: Project Suzuki Swift 1.4 Sport Boosterjet

Auteur: CasperH, gepost 27 juli 2019 om 07:00 – 69 Reacties

Afbeelding Autoblog Garage: Project Suzuki Swift 1.4 Sport BoosterjetAfbeelding Autoblog Garage: Project Suzuki Swift 1.4 Sport BoosterjetAfbeelding Autoblog Garage: Project Suzuki Swift 1.4 Sport BoosterjetAfbeelding Autoblog Garage: Project Suzuki Swift 1.4 Sport BoosterjetAfbeelding Autoblog Garage: Project Suzuki Swift 1.4 Sport BoosterjetAfbeelding Autoblog Garage: Project Suzuki Swift 1.4 Sport BoosterjetAfbeelding Autoblog Garage: Project Suzuki Swift 1.4 Sport BoosterjetAfbeelding Autoblog Garage: Project Suzuki Swift 1.4 Sport Boosterjet

Autoblog Garage Suzuki Swift 2019 duurtest
Klein, licht, krachtig en we hoeven hem niet standaard te houden: Project Swift belooft een heel tof project te gaan worden!

Hellooooo Swift! We hebben een nieuwe aanwinst voor onze Autoblog Garage. En deze gaan jullie een paar keer terugzien de komende tijd, want we zullen jullie op de hoogte moeten gaan houden van alles wat we gaan aanpassen aan dit kleine, Japanse bommetje. Daarover binnenkort natuurlijk meer, maar eerst maken we even kennis met de Swift in zijn standaard vorm. Dat wil zeggen: zoals hij bij Suzuki de showroom uitrolt als je je handtekening onder een koopovereenkomst hebt gezet.

Autoblog Garage Suzuki Swift 2019 duurtest
De Suzuki Swift 1.4 Sport Boosterjet is in standaardtrim een leuk sturende, vlotte hatchback maar zeker geen racemonster. Standaard levert het 1.4 Boosterjet blok 140 pk en 230 Nm koppel. Daar ga ik meteen een kanttekening maken: het is meer dan dat. Dat is niet alleen een subjectief ding, er zijn sinds de introductie meerdere media geweest die het apparaat op de rollenbank hebben gezet, et voila: 150 tot 155 pk. Op octaan 98 brandstof zelfs nog een klein beetje meer. Dat kan ik al wel vast bevestigen: ondanks hogere buitentemperaturen (die doorgaans slecht zijn voor de prestaties) voelde de Swift merkbaar vlotter aan op Euro 98. Of hoe ze dat spul tegenwoordig ook noemen aan de pomp.

Autoblog Garage Suzuki Swift 2019 duurtest
Nu een slordige twee weken bij ons in standaard trim, zijn er natuurlijk al wat dingen die we over de Swift kunnen melden. Wat opvalt is de rijke standaarduitrusting. Apple Carplay, achteruitrijdcamera, adaptieve cruisecontrol met active lane keeping, stoelverwarming, het is allemaal standaard. Het enige wat je eigenlijk aan opties kan aanvinken zijn een middenarmsteun en het comfortpakket (á 599 euro) met daarin park distance control (als de camera niet genoeg is) en een regensensor. Wij hebben die opties niet op de auto zitten. De enige optie op onze auto is de metallic kleur ‘Burning Red Pearl Metallic’ á 499 euro. Totaal: €25.498 euro. Rijklaar. Kies je geen kleur, dan betaal je dus €24.999 en dan krijg je een gele Swift Sport mee naar huis, want Champion Yellow is de standaardkleur. Gek genoeg is er eigenlijk maar één optie bij Suzuki die écht duur is: de OZ Allegerita 18 inch negen spaaks wielen van de Suzuki Swift Katana zijn optioneel te monteren, inclusief een setje Michelin Pilot Sport 4 plakkers. Die combinatie kost €3299 euro.

Autoblog Garage Suzuki Swift 2019 duurtest
De Suzuki Swift Sport is een auto waar je direct en vrijwel overal plezier mee kan hebben. Vlot genoeg om snel te zijn, niet krachtig genoeg om je rijbewijs direct op het spel te zetten. De sprint naar 100? Die kost je gewoon 8,1 seconden. De topsnelheid is ook niet schokkend: 210 kilometer per uur. De sleutel zit ‘m bij de Swift Sport echter in het gewicht: 945 kilogram op kenteken. Lekker licht en dus erg speels. Dat is in standaard trim al zo, maar nu komt het volgende goede nieuws: we hoeven het Suzuki Swift Sport Project niet standaard te houden. En we zijn ook niet gebonden aan de optielijsten van Suzuki!

Suzuki Swift 1.4 Sport Boosterjet

Autoblog Garage Suzuki Swift 2019 duurtest
De dames en heren van Suzuki Nederland hebben ons een vrijbrief gegeven om helemaal los te gaan met de Swift Sport. Dat betekent dat we mogen chiptunen, dat we het onderstel mogen aanpassen, dat we andere wielen mogen kiezen, als we het kunnen bedenken, mogen we het doen! En dat is ook waar we jullie hulp willen inschakelen: heb jij goede ideeën voor de Autoblog Project Suzuki Swift Sport (kortweg: Project Swift), of werk jij wellicht bij een bedrijf dat iets kan betekenen in het verbeteren en/of verfraaien van onze Suzuki Swift Sport? Laat het ons even weten middels een mailtje naar [email protected].

Autoblog Garage Suzuki Swift 2019 duurtest
Het doel is om de dikste Swift Sport van Nederland neer te gaan zetten. Als jij echter denkt dat jij de dikste Swift Sport hebt, laat het dan ook even weten. Dan kunnen we onze doelen bijstellen of huilend tot de conclusie komen dat je niet te overtreffen bent. Dan nog zullen we een toffe Swift Sport gaan neerzetten die scherper is op alle fronten: looks, rijgedrag, motorprestaties, noem het maar op. We willen uiteindelijk uitkomen bij een Swift die enerzijds dagelijks bruikbaar is, maar anderzijds z’n mannetje staat op een trackday of tijdens een sportieve rit door de Alpen.

Autoblog Garage Suzuki Swift 2019 duurtest
Dus nogmaals: heb je briljante ideeën, nuttige input of kun je een bijdrage leveren aan het optimaliseren van onze Swift? Laat het ons weten via [email protected]!

Kun je net als ons niet wachten op de eerste video’s over Project Swift? Nog heel even geduld, maar check anders eerst nog even de rijtest die we vorig jaar maakten van de Suzuki Swift 1.4 Sport Boosterjet, als je niet kan wachten!

Ook interessant!

  • Ook de Swift Sport
    Ook de Swift Sport wordt een kleine SUV!
  • Mijn Auto: Suzuki Ignis Sport van Indra
    Mijn Auto: Suzuki Ignis Sport van Indra
  • Vijfdeurs met automaat voor 5.000 - Autoblog advies
  • Autoblog Garage: introductie Mazda CX-5

Nieuwste artikelen

  • Deze goedkope G-Klasse Brabus op Marktplaats lijkt echt, maar toch ook engggg
  • Max Verstappen rijdt volgend jaar stiekem toch met nummer 1 rond
  • Video: De aanhangwagen van Snollebollekes
  • BMW van volkszanger met drie kinderen erin gestolen
FacebookTweetPinLinkedIn

autoblog-garage, rood, sport, Suzuki, suzuki-swift-duurtest, swift, swift-sport, tuning

Vorig bericht: « Oké, zo vinden we de Toyota C-HR acceptabel
Volgend bericht: Organisatie Pikes Peak heuvelklim verbiedt motoren na dodelijk ongeval »

Lees Interacties

Reacties

  1. sander1980 zegt

    27 juli 2019 om 07:21

    Gaaf project! En slimme branding actie van Suzuki. Ik ben heel erg benieuwd naar de aanpassingen. :-)

    Login om te reageren
  2. onnes zegt

    27 juli 2019 om 07:22

    Leuk idee Casper, weer eens wat anders dan “gewoon” een leenauto. Benieuwd naar het resultaat.

    Login om te reageren
    • tortuga zegt

      27 juli 2019 om 13:42

      @onnes: Ja inderdaad is ook mijn gedacht. En al bij al wel super leuk, klein ongekend bommetje. Denk zelfs betere aankoop advies dan een polo of fiesta

      Login om te reageren
  3. lekkerlinksrijden zegt

    27 juli 2019 om 07:32

    Ik ben benieuwd wat je uit die motor kunt halen? Moet wel betaalbaar blijven

    Login om te reageren
    • mikje90 zegt

      27 juli 2019 om 08:42

      @lekkerlinksrijden: daarom zou ik hem alleen laten chiptunen, en wellicht een andere uitlaat. En misschien een andere schroef set en miss een veerpootbrug, en dan denk ik dat je al aardig gek bent gegaan voor dagelijks gebruik.

      Login om te reageren
      • lekkerlinksrijden zegt

        27 juli 2019 om 09:19

        @mikje90: ik heb er niet mee gereden, maar misschien is de vering nu al goed genoeg en kun je die beter zo laten. Ik ben bang dat het een stuiterbak wordt als je m gaat aanpakken.

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          27 juli 2019 om 11:24

          @lekkerlinksrijden: als je genoeg geld uitgeeft kan je soms wonderen verrichten met een goed setje veren en dempers. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat hier serieus goed spul onder zit dus dan is er altijd ruimte voor verbetering.

          Login om te reageren
          • techniekmeneer zegt

            27 juli 2019 om 15:39

            @lekbak: Standaard ophanging is echt niet slecht, wil je het perfect hebben pak dan de HKS schroefset die word geleverd op de Katana.

            Login om te reageren
  4. baklava zegt

    27 juli 2019 om 07:37

    Nog wat van het gewicht afschaven. Lichtere velgen, lichtere uitlaat etc.

    Login om te reageren
  5. Tonnie zegt

    27 juli 2019 om 07:38

    Een middenarmsteun monteren, was de meest chille optie geweest. Verder de achterbank eruit, daar een andere opgefokte 4cil monteren, aandrijving naar de achterwielen.

    Login om te reageren
  6. faalhaas zegt

    27 juli 2019 om 07:42

    Een set spoorverbreders en een verhogingsset, kan je harder dan 15km/h over de Almeerse drempels jagen.

    Login om te reageren
    • camber24 zegt

      27 juli 2019 om 09:39

      @faalhaas: gewoon niet naar Almere gaan, kan natuurlijk ook ;-)

      Login om te reageren
  7. kempenaer zegt

    27 juli 2019 om 07:54

    Volgens mij heeft deze wagen nauwelijks tot geen aanpassingen nodig om de gestelde doelen te bereiken.

    Login om te reageren
  8. transaxleman zegt

    27 juli 2019 om 08:01

    Even bij Intrax het allerdikste schroefsetje halen dat ze hebben,
    Intercooler, nieuwe turbo en bij EPS een grote downpipe plus uitlaat erop
    En dan behoorlijk chippen op 98 op de rollenbank

    Binnenin niks aan doen. 4-5 punts gordel zonder kooi is gevaarlijk en een kooi wil je niet want het is een straatauto

    Login om te reageren
  9. bennyyy zegt

    27 juli 2019 om 08:05

    Dat is nog eens een leuk idee van Suzuki, hier gaat vast interessant materiaal uitkomen. Nog meer gewicht besparen en vermogen toevoegen zal het vast goed doen. Setje Recaro’s, veren en dempers, veerpootbrug… enz.

    Login om te reageren
  10. emping zegt

    27 juli 2019 om 08:06

    Valt genoeg aan te doen:

    – andere kleur, dit is zo standaard
    – ramen tinten
    – bodykit
    – Enkei/Rotiform/OZ velgen
    – Kakimoto uitlaatsysteem
    – Bride stoelen
    – Deepdish OMP stuur
    – Achterbank eruit
    – AP Racing remmen
    – airride
    – ICE upgrade
    – Turbo intercooler upgrade
    – ECU remap
    – etcetera

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      27 juli 2019 om 11:36

      @emping: airride? Het is geen mcdrek golfje! Niks is beter dan een goed setje dempers en veren, en al helemaal lucht niet.

      Login om te reageren
    • peug206 zegt

      27 juli 2019 om 12:17

      @emping: voor trackdays airride? En AP>brembo? Alle ICE eruit, volledig strippen en RB achterin. Onderstel volledig vervangen door een track set. Lichtste velgen vindbaar, liefst gewoon 15″ putdeksels ivm onafgeveerd gewicht. En als je echt hard wilt decatten, straight pipe eronder en een grotere turbo intercooler en nokkenassen.

      Login om te reageren
      • emping zegt

        27 juli 2019 om 22:14

        @peug206: je hebt gelijk voor de trackdays. Ben zelf wel fan van airride.

        Login om te reageren
  11. toyotavenray zegt

    27 juli 2019 om 08:10

    Andere verenset, slicks of semi-slicks. Lichtere velgen. Big brake kit voor meer rempower bij een trackday. Spoiler pakket en wtcc stickers. En uiteraard chippen. Je kunt dan ook nog een paar motoronderdelen aanpassen/upgraden. Dan heb je wel een ultieme trackday auto die nog wel dagelijks bruikbaar blijft.

    Login om te reageren
  12. emping zegt

    27 juli 2019 om 08:10

    achteruitrijdcamera = achteruitrijcamera

    Login om te reageren
  13. wantthegreen zegt

    27 juli 2019 om 08:17

    Heel veel stickers

    Login om te reageren
  14. rutger97 zegt

    27 juli 2019 om 08:17

    https://m.facebook.com/goodgo.nl/photos/pcb.2329172290503684/2329172103837036/?type=3&source=48&refid=52&__tn__=EH-R lijkt me wel wat.

    Login om te reageren
    • theblazerunner zegt

      27 juli 2019 om 23:06

      @rutger97: hahah die is tof

      Login om te reageren
  15. reactief zegt

    27 juli 2019 om 08:17

    Leuk projectje. Slim, maar ook tof van Suzuki om dit te doen.

    Ik hoop dat jullie hem wel een beetje clean houden. Dus niet teveel verlagen, geen extra’s overdreven spoilers erop, en nette velgen monteren.

    Login om te reageren
  16. t1mothys zegt

    27 juli 2019 om 08:19

    Tof! Erg benieuwd naar het resultaat. Volgens mij is de swift en behoorlijk onderschat pretpakket

    Login om te reageren
  17. ophidian zegt

    27 juli 2019 om 08:24

    Mooi wagentje! Ik zou er een straat legale circuitwagen van maken. Op CPZ en Zolder kun je prima hoeken met zo’n Swift. Daarnaast zijn circuitwagens altijd gaaf, dus dat is dan ook meteen rond ;)

    Login om te reageren
  18. vtie zegt

    27 juli 2019 om 08:34

    Waar ik aan zou denken: 1. Goede schroefset of veer/demper combinatie. Bij voorkeur met instelbare dempers en niet te straffe veren. 2. Remmerij upgrade door een kleine investering op andere blokken(eventueel schijven). 3. Lichtgewicht velgen 4. Plaatsen van zoveel mogelijk veerpootbruggen en een anti-rolbar indien deze niet op het voertuig zit. 5. Beperkte aanpassing van het in- en/of uitlaattraject 6. Remap op maat van motormanagement. Deze aanpassingen hoeven niet de wereld te kosten. Uiteraard is er veeeeeeeel meer mogelijk. Ik ben echter van mening dat een japans autotje als dit vooral moet teren op het lage gewicht en een gretige motor. Zou ook tof zijn als jullie kijken of de collega met twee linker handen de aanpassingen zelf voor elkaar krijgt!!

    Login om te reageren
  19. El-Loco zegt

    27 juli 2019 om 08:38

    Allereerst IN AB-stijl het dak, spiegels en (OZ)velgen in wit!

    Login om te reageren
  20. techniekmeneer zegt

    27 juli 2019 om 08:47

    Opties die standaard op de Katana zitten toevoegen. Schroefset in hardheid verstelbaar, veerpootbrug, ander uitlaatsysteem. Je hebt dan écht een bochtensmijter.

    Login om te reageren
    • bernoulli zegt

      27 juli 2019 om 10:34

      @techniekmeneer: ik dacht ook meteen aan de Katana.

      Login om te reageren
  21. lucskie zegt

    27 juli 2019 om 08:56

    Klinkt wellicht raar, maar dit is de perfecte auto om te voorzien van een directe injectie LPG systeem. Zo heb je de oude nadelen van vroegere LPG G3 installaties met verdamper niet (zoals sneller slijtende kleppen etc.), het werkt equivalent aan het bezine systeem, dus ook starten op LPG, en bodendien meer PK’s, goedkopere brandstof en een efficienter werkende motor -> minder CO2 uitstoot. Daarnaast is de MRB maar tientje duurder per maand en heb ie dit na een tank beurt eruit. Kortom, een van de wellicht weinige manier om goedkoper auto te rijden en toch een relatief snelle en geinige leuke auto te hebben.

    Login om te reageren
    • lucskie zegt

      27 juli 2019 om 08:57

      @lucskie: *..en heb je dit na..

      Login om te reageren
    • techniekmeneer zegt

      27 juli 2019 om 09:47

      @lucskie: Je gaat zo’n auto toch niet verpesten met een gasinstallatie. Gas moet je op koken.

      Login om te reageren
    • vpowert zegt

      27 juli 2019 om 15:22

      @lucskie: Dat is wel de meest onverwachte suggestie! Zou eigenlijk best interessant zijn, want wanneer hoor je nou nog over LPG? En dat terwijl het misschien best wel een interessante transitie brandstof zou kunnen zijn. Kunnen we meteen die domme ‘gas is om op te koken’ comments ook meteen verwijderen.

      Login om te reageren
      • techniekmeneer zegt

        27 juli 2019 om 15:43

        @vpowert: Domme reacties? In theorie is gas allemaal leuk een aardig, in de praktijk zijn er toch ook behoorlijk wat nadelen. Motor heeft meer te lijden, ook met een extern klepsmeersysteem, storingsgevoeliger dan het standaard brandstofsysteem, extra onderhoudskosten, extra gewicht, minder ruimte etc etc.

        Login om te reageren
        • lucskie zegt

          27 juli 2019 om 20:33

          @techniekmeneer: dat was vroeger zo, voor tekst en uitleg wil ik best wat details geven mits daar vraag naar is, maar ik hoop stiekem dat al deze vooroordelen blijven bestaan. Want als iedereen op LPG gaat rijden is de minimale accijns dalijk in hoog tempo verleden tijd haha.

          Login om te reageren
          • techniekmeneer zegt

            27 juli 2019 om 22:04

            @lucskie: Helemaal met je eens. Als LPG (weer) populair word heb ik al die troep straks in de werkplaats.

            Login om te reageren
            • theblazerunner zegt

              27 juli 2019 om 23:09

              @techniekmeneer: wordt

              Login om te reageren
            • lucskie zegt

              27 juli 2019 om 23:43

              @techniekmeneer: vraag me af, de ‘troep’ in de werkplaats, dit waren alle non-turbo motoren en / of motoren zonder directe injectie, met ouderwetse verdamper?

              Login om te reageren
  22. erwinlagcher1977 zegt

    27 juli 2019 om 09:31

    Speciale Autoblog Livery erop

    Login om te reageren
  23. camber24 zegt

    27 juli 2019 om 09:43

    Cilinderkop uitboren en een dikke Leo erop. Weet toch iedereen???

    Login om te reageren
  24. sanderp zegt

    27 juli 2019 om 09:47

    Gaaf project! In mijn dorp rijdt er ook iemand in een flink aangepakte nieuwe swift sport, erg gaaf bakkie zo!

    Login om te reageren
  25. camber24 zegt

    27 juli 2019 om 09:48

    Maar nu serieuzer; chiptunen, snellere nokkenas, ander vliegwiel, turbo/intercooler upgrade, ramen tinten, sportuitlaatje, middenarmsteun. Verder zo veel als mogelijk clean houden. Alleen misschien een hoodscoop, of van die sexy sleuven in de motorkap a la Focus RS.

    Login om te reageren
  26. rob5nismo zegt

    27 juli 2019 om 09:54

    Ik wil gerust een uitlaatje lassen van rvs tegen de inkoopprijs van het materiaal

    Login om te reageren
  27. sanderz28 zegt

    27 juli 2019 om 10:05

    Ik zou er een Gallo 12 of een Gallo 24 in zetten. ?

    Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      27 juli 2019 om 11:03

      @sanderz28: I didn’t know pizza places made motors.

      Login om te reageren
  28. room850 zegt

    27 juli 2019 om 10:12

    Ik zou alle restricties weghalen(andere downpipe, 200 cells kat, turbo muffler delete en evt een FMIC,een mooie intake nemen en dan chippen. Remmen verbeteren door evt Ferodo rondom in de originele maten. En dan genieten

    Login om te reageren
  29. harrie zegt

    27 juli 2019 om 10:43

    Neonlampen en fake wastegate geluiden.

    Login om te reageren
  30. nerius zegt

    27 juli 2019 om 11:02

    Oeh, de nieuwe SSR formula mesh eronder. Beetje verlagen, misschien de spatborden een beetje uitrollen. Zoveel ideeën!

    Login om te reageren
  31. HZW zegt

    27 juli 2019 om 11:06

    KW Suspension lijkt mijn de eerste noodzakelijke aanpassing.
    Ook een set bredere velgen/banden is geen overbodige luxe.

    http://www.autorankingsandreviews.club/wp-content/uploads/2018/08/New-New-Suzuki-Swift-2019-Sport-Model-1024×576.jpg

    Login om te reageren
    • techniekmeneer zegt

      27 juli 2019 om 15:40

      @HZW: Beter pak je de HKS set die onder de Katana zit, beter ga je het niet krijgen.

      Login om te reageren
  32. lekbak zegt

    27 juli 2019 om 11:34

    Ik zou eerst de remmen en banden upgraden, met misschien een ander setje velgen (niet te groot!).

    Afhankelijk hoeveel de turbo nog over heeft ofwel een tune of de turbo en luchtkoeler upgraden. Nadat je de uitlaat wat vrijer hebt gemaakt natuurlijk. Met turbogeluidjes, want elke man is stiekem nog een klein kind.

    Uiteraard een zeer hoge kwaliteit schroefset niet vergeten. Meer comfort en meer wegligging.

    Vervolgens een goed setje lichtgewicht stoeltjes erin, geluidsisolatie weghalen, evt nog wat andere overbodige zaken zoals reserveband (heeft een auto dat nog?) oid weghalen.

    En dan verloten onder de autoblog lezers!!

    Login om te reageren
  33. cappie zegt

    27 juli 2019 om 11:43

    Maak maar weer reclame voor euro98 hebben ze toen ook gedaan (autoblog bp ultimate)

    Login om te reageren
    • michiel_vandelft zegt

      27 juli 2019 om 17:49

      @cappie: dat een 1.4 booster jet het lekker doet op 98 is een publiekelijk geheim. Ongeacht waar die 98 vandaan komt.

      Login om te reageren
  34. vaakbenjetebang zegt

    27 juli 2019 om 12:01

    Volgens mij hoeft er niet veel aan te gebeuren.

    1) Goede veren/dempers. Denk Intrax 1K2 of soortgelijk niveau. Dan netjes uitwegen.
    2) Sperdifferentieel.
    3) Remvloeistof met hoger kookpunt. Goede remblokken (maakt Stoptech al iets voor de Swift?). Flexibele remleidingen vervangen door Goodridge of soortgelijk. Nog niet meteen naar een big brake kit grijpen, dat kan altijd nog. Het ding is licht genoeg om zonder zulke dure (en zware…) remmen te kunnen.
    4) Eventueel andere banden. Je kunt natuurlijk voor semi-slicks gaan maar is de auto dan dagelijks nog net zo leuk als op standaard rubber? Misschien leuk om te vergelijken. Ultieme grip kan ‘killing’ zijn voor dagelijks rijplezier.
    5) Short-shift kitje. Gewoon omdat het leuk is.
    6) Fly-off handrem. Omdat je ook op de hairpins in de Eifel de gang er in wilt kunnen houden.

    Login om te reageren
  35. frederik zegt

    27 juli 2019 om 12:46

    140 pk op 945 kg, genoeg om plezier te hebben. Ik zou er helemaal niets aan doen.

    Login om te reageren
  36. tmon zegt

    27 juli 2019 om 12:54

    ‘T is al een paar keer voorbij gekomen maar ik benadruk t graag nog eens:
    – Lichtere wielen, maar dan ook echt licht. Zoals de enkei rpf1.
    – Goede dempers en veren
    – eventueel anti rollbar upgrade, even afkijken wat ze in Japan doen.
    – Cat back uitlaat
    – cold air intake. Weet niet hoe goed de standaard luchtinlaat is berekend.
    – Betere remblokken ( hawk of stoptech)
    – alles even af laten stellen bij de chiptuner, custom uiteraard.

    Login om te reageren
  37. michiel_vandelft zegt

    27 juli 2019 om 12:55

    Iemand enig idee waarom een Polo (6R) BlueGT met 140pk en een slordige 150kg meer, de sprint sneller aflegt? Met handbak uiteraard (0,2 sec om precies te zijn)

    Login om te reageren
    • techniekmeneer zegt

      27 juli 2019 om 13:19

      @michiel_vandelft: Op papier. Als je ze naast elkaar zet wint de Swift.

      Login om te reageren
      • michiel_vandelft zegt

        27 juli 2019 om 17:46

        @techniekmeneer: ik daag ze uit! :)

        Login om te reageren
  38. conceptsnl zegt

    27 juli 2019 om 13:10

    Wij hadden het iets anders genoemd, nl Swift Project 1.0 waar we laten zien wat je kunt maken van een Swift 1.0 of 1.2.
    De eerste verbouwingen zijn afgerond waaronder een airride kit, Sport bodykit, 17 inch velgen, spoorverbreders (nu nog te smal)
    Komende we(e)k(en) zullen we ook de uitlaat aanpassen en het nodige onder de motorkap aanpassen.
    Kijk maar eens op onze Facebook pagina: https://m.facebook.com/suzukiswiftaz

    Login om te reageren
    • techniekmeneer zegt

      27 juli 2019 om 13:24

      @conceptsnl: Op de velgen na een hele gave auto!

      Login om te reageren
      • conceptsnl zegt

        27 juli 2019 om 13:58

        @techniekmeneer: We moesten voor de presentatie van 15 juni jl velgen hebben met een hogere ET om te gebruiken icm de airride en dat er nog mee te sturen was op een lage stand.
        De meeste velgen die verkrijgbaar waren in de maat die wij graag wilden hebben hadden een offset van ET40 of lager en die kwamen dan te ver naar buiten en selten aan. Daarom op dat moment voor velgen gekozen die snel leverbaar waren met de gewenste waarden.
        Het uitkloppen van de spatborden was geen optie.

        Login om te reageren
  39. tjorque zegt

    28 juli 2019 om 11:22

    Autoblok sticker er op =
    +75pk
    +80Nm

    Nieuwe sprinttijd 6,2
    Topsnelheid 250km/h

    Je leest het een Autblog sticker heeft een dubbel zo groot effect tov race strepen!
    Nu te koop via de website!
    ?

    Login om te reageren
  40. Dutchdriftking zegt

    28 juli 2019 om 11:49

    Tja, een wijs man zei ooit : “iedere auto wordt beter van 100pk extra”. Ik zeg succes! Dus, cold are intake, intercooler upgrade, brandstofsysteem update, andere downpipe, racekatalysator en een chip op maat. Dan moet je alvast 50pk de goede kant op gaan. Een mooi setje BBS wielen welke ruimte geven aan grotere Brembo remmen, een onderstel upgrade van Bilstein, en een mechanisch sper. Dat moet toch voor een tof totaal pakket zorgen!

    Login om te reageren
  41. dunhozzie zegt

    28 juli 2019 om 14:09

    De krachtigste die ik vind heeft 350 pk en weegt 1000kg. Dus, doe je ding ;-)

    Login om te reageren
  42. marco1983 zegt

    30 juli 2019 om 23:10

    Ik heb zelf een Suzuki Swift 1.5 excl uit 2006 gehad. Deze had ook een aantal aanpassingen van openlucht filter tot verlaging set, strut bar en wielkasten uitgeklopt i.v.m aanlopen. Ben een aantal keer hier voor bij Charly Chabru (dtn Suzuki) geweest Heusden zolder circuit hij organiseerde ook regelmatig Swift meetings waarbij jongens uit Nederland België en Frankrijk kwamen in de zomer ging ook wel eens de BBQ aan en liet hij de nieuwste dingen zien. Hij woont tegen het circuit dus vanuit zijn tuin kijk je op het circuit.
    kijk hier anders eens voor motorische aanpassingen op
    http://www.dastecnology.com/nl
    Ben erg benieuwd wat jullie met de Swift gaan doen .

    Login om te reageren
  43. prototip99 zegt

    31 juli 2019 om 23:07

    CTC performance uit Engeland heeft mooi spul voor alle typen swifts.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North