Oké, zo vinden we de Toyota C-HR acceptabel

Auteur: , 33 Reacties

Komt het toch nog goed.

In het gamma van Toyota vinden we een boel auto’s, maar slechts een paar modellen springen eruit alszijnde aantrekkelijk. De C-HR hoort niet zozeer thuis in deze groep, alhoewel hij wel degelijk een markant en bijzonder exterieur heeft. Echt overtuigen doet hij dan weer niet qua looks. Gelukkig is alles op te lossen met een behandeling die prepareert voor het betere rallywerk.

Zo heeft het Cusco World Rally Team de Toyota C-HR deze week gefixt door hem een kleine make-over te geven. Het team heeft prototypen van de auto de afgelopen maanden uitvoerig getest en presenteert deze week het resultaat.

Cusco heeft besloten een rallyversie van de C-HR te ontwikkelen aan de hand van data dat het heeft verzameld met zijn Yaris 4WD. In zekere zin is de C-HR een doorontwikkeling van de compacte hatchback, die door het team wordt gebruikt in verschillende rallyklassen.

Dat gezegd hebbende, de C-HR van Cusco is zeer zeker zijn eigen auto. Alle onderdelen voor de ophanging en de differentiëlen zijn nieuw ontwikkeld door het raceteam. Daarnaast heeft het de tweeliter turbomotor in de Toyota opgewaardeerd naar waarden die voldoen aan de standaarden van het Asia Pacific Rally Championship, ofwel het APRC. De motor produceert ongeveer 300 pk en is gekoppeld aan een sequentiële versnellingsbak met vijf verzetten. De Toyota C-HR van Cusco kan zoals hij hier is te zien worden gekocht, al is de prijs niet bekend.



33 reacties

Ziet er niet uit zo, het origineel vind ik juist één van de mooiste Toyota’s van dit moment. De overige modellen zijn dodelijk saai….
@potjak: nieuwe Corolla vind ik prima te pruimen persoonlijk.
@sirprize: ben ik met je eens maar wel een stuk behoudender zeker als je in ogenschouw neemt dat de C-RH alweer 2 a 3 jaar op de markt is.
@potjak: C-HR…
sdv via Android app
@potjak: klopt helemaal! Het is onbegrijpelijk dat zo’n “groot” merk als Toyota niet in staat is een paar fatsoenlijke modellen met dito interieur op de markt te zetten! Laat ze een Italiaanse designchef aanstellen oid???
@sdv: de Supra heeft anders een heel aardig interieur ;)
@mashell: alleen het exterieur is niks, lang niet zo dik als de vorige!
Die kruiwagenwielen horen er niet echt bij, mag wel 3-4” groter.
@miata93: Is omdat het een rally auto zou moeten zijn
@dees: dat zal wel, maar dat maakt ‘m er niet mooier op.
@dees: met zulke lieve wieltjes kun je toch niet offroad?
Met die kleine wieltjes is het net een RC auto…
@shibby: hoeven we over de naam niet lang te dubben: de Toyota H-RC

Of toch RC-H?
Waar ik een normale CHR echt wel kan waarderen (ook zo’n beetje in elke kleur!) vind ik dit hok met z’n skelter wieltjes niet om aan te gluren.
Keizer Cusco’s racemonster..
Wheelgap 3.0!
Man man man, heeft ikschrijfookoverautos weer aan de pretsigaretje gezeten? Dit is toch niet om aan te zien?
Zelfs in rallyspec ziet hij er nog uit als een berg kots.
Vergelijk dit nou eens met een Celica of Delta Integrale… Serieus, deze plastic tupperware met winkelwagenwieltjes is toch echt gruwelijk?! Heb mn best gedaan om íets moois te vinden en misschien is het de meegespoten rolkooi. Maar dat verraad
Laat mij ernstig denken aan een Citroën C4 WRC. Ik vind de originele CH-R nog niet eens zo lelijk. Jammer van de aandrijflijn.
Vergelijk dit nu eenset een Celica, Stratos of Delta Integrale. Deze plastic tuppeware met supermarktwieltjes ziet er toch niet uit?
@michaelknight: wat verwacht jij dan 20” chromen velgen?
Deel van mij wil die C-HR een leuke wagen vinden. Hij oogt wel lekker fris, uniek in een wereld waar al die crossovers op elkaar gaan lijken. Ik had hem mijn vader aangeraden, maar hij werd genekt door de relatief grote motoren die erin kunnen. Die 1.8 is te onvoordelig en die 1.5 hybride is privé te duur. Als ze er een 1.0 Turbo in gooien is het een serieuze tegenstander voor de Kia Stonic, Hyundai Kona, VW T-Cross, etc. Voor de privérijder dan.

Het andere deel van mij neemt dat design onder de loep en concludeert dat hij overdesigned is vanwege het overdesignen. Want allejezus, hoeveel lijntjes per vierkante centimeter wil je op je auto hebben? Vooral de bumpers zitten vol met frutsels en die gigantische achterspoiler, die nog een klein beetje die extreem aflopende achterruit een beetje probeert te maskeren. Het ergste vind ik misschien nog wel de achterdeur met die hooggeplaatste deurgreep. Dus men stopt massaal met driedeurs auto’s kopen, enkel om auto’s te kopen waarbij het lijkt alsof ze driedeurs zijn? Dat is dezelfde gedachtegang als een M-badge op een BMW 316i plakken.
@720s: woorden uit mijn hart. So wie so wordt deze auto, geplugt voor jonge 30ers, alleen gekocht door 60ers/70ers, en, on top of that, dit is de auto met zo’n slecht afgestelde dodehoekradar, dat mijn radarverklikker constant alarm geeft als ik er achter zit. En omdát er een bejaarde achter het stuur zit, zít ik er ook vaak achter.
@720s: Er is ook een 1.2 turbo met handbak. Maar persoonlijk vind ik die niet fijn rijden, hij voelde erg lusteloos en sloom aan terwijl de specs niet slecht lijken. Ook is een nadeel van het design (wat ik niet eens mooi vind) dat het op de achterbank klein en claustrofobisch is. De kofferbak is ook relatief klein voor het formaat van de auto.
@reistje: Kan die in de private lease? Ik hoor het de dealer nog zeggen: alleen 1.5h en 1.8-motoren beschikbaar. Dan was hij misschien nog interessant geweest.
Succesvolle auto, want je ziet ze best regelmatig! In het wit of blauw vind ik ze erg mooi. Deze rally versie had wel wat mooier gemogen.
De CHR is een van de lelijkste Toyota’s sinds tijden. Dit maakt het er niet veel beter op.
@baklava: heb je de prius soms gemist?
@baklava: de origineelste. Qua lelijkheid komt het niet in de buurt van de Prius en dan is er op schaal van lelijkheid ver daarboven nog de Yaris Verso. Die Verso zit zelfs in dezelfde lelijkheid klasse als de Fiat Multipla, Mercedes Vaneo en Plymouth Superbird.
Het origineel is een heerlijk polariserend karretje, zoals de reacties hier ook wel aantonen. Ik sta overigens aan de positieve kant, vond hem vanaf de eerste blik al cool. Gewoon gewaagd en anders, plus Toyota tech.

Deze versie vind ik dan weer niks. Afgezien van het vermogen dan.
Alsof ze een ramkraak op de Halfords hebben gedaan.
Alleen die wielen en banden zijn veel te klein… 🙄

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).