• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Autoblog stemwijzer 2010: de conclusie?

Auteur: CasperH, gepost 8 juni 2010 om 16:30 – 98 Reacties

stemmen maar!

De afgelopen dagen hebben we jullie de reacties van de politieke partijen op onze vragen voorgeschoteld. Helaas waren D66 en de VVD te druk met zieltjes winnen en hadden ze geen zin om de échte autoliefhebbers van antwoorden te voorzien. Die krijgen dus dikke vette minpunten maar om toch een klein beetje tot een representatieve vergelijking te komen hebben we hun partijstandpunten meegenomen in deze samenvatting.

Om te beginnen kunnen we concluderen dat de politici van ons land redelijk suffe auto’s rijden. Spannendste antwoord was eigenlijk de auto van Halsema, die in een alles behalve boomknuffelende Mercedes 200 W123 (wel op LPG hoor!) door het land jakkert.

Trajectcontroles worden verboden als het aan de PVV ligt, de meeste andere partijen zijn juist vóór trajectcontroles of laten het in het midden. Over versoepeling van snelheidscontroles en limieten lopen de meningen verder nogal uiteen. Zo is de VVD voor het gedogen van kleine snelheidsovertredingen en lage waarschuwingsboetes. Mocht iemand vaker in de fout gaan dan moeten de bedragen gaan stijgen. De meeste partijen zijn overigens van mening dat de snelheidslimiet ’s avonds laat omhoog kan op bepaalde plekken, mits dit op een verantwoorde en veilige manier mogelijk is. De PvdA is samen met GroenLinks faliekant tegen verhoging van de snelheidslimiet, de ChristenUnie sputtert maar sluit het niet uit. Opvallend is dat de milieutijgers van de Partij voor de Dieren niet direct tegen verhoging van de maximum snelheid zijn.

Wat betreft het inhaalverbod voor vrachtwagens zijn de partijen het redelijk eens: het inhaalverbod moet beter nageleefd worden. De enige partij die daadwerkelijk een oplossing aandraagt is de PVV. Zij willen graag dat de vrachtwagens speciale rijstroken krijgen waardoor ze het verkeer niet hinderen.

De kilometerheffing. Door velen gehaat, maar door veel partijen gesteund. Waarbij aangetekend moet worden dat alle partijen die vóór zijn, wel aangeven dat één en ander duidelijker en eenvoudiger moet worden gemaakt. Tevens moet de privacy niet worden geschonden. De enige partijen die tégen de heffing zijn zijn de VVD, PVV en SP. Opvallend is dat het CDA behoorlijk terugkomt op de oorspronkelijke plannen van voormalig CDA-minister Eurlings. Sterker nog: op stemwijzer.nl stelt men zelfs tegen de kilometerheffing te zijn. In het antwoord op onze vraag was men iets genuanceerder.

Hét alternatief wat betreft filebestrijding door middel van de spitstarieven is natuurlijk meer asfalt. Nederland wil dat, maar wil de politiek dat ook? Nou, niet iedereen. Wie wel? De VVD, CDA, SP en PVV. Alle andere partijen blijven liever in de file staan en CO2 en andere schadelijke stoffen uitstoten zonder een meter dichterbij de bestemming te komen. Die partijen denken dat de kilometerheffing, beter openbaar vervoer en/of slimmer omgaan met werktijden in Nederland de files gaan bestrijden.

We hebben onderstaande matrix samengesteld om één en ander iets overzichtelijker te maken. Helaas ontbreken daarbij dus de VVD en D66 die niet op onze uitnodiging om hun standpunten in te leveren gereageerd hebben.

Matrix verkiezingsstandpunten

Alle partijen die wij spraken waren overigens vóór onze suggestie om de cradle-to-cradle milieubelasting mee te nemen in het bepalen van de belasting voor auto’s, in plaats van alleen maar naar verbruik en uitstoot te kijken, zoals nu het geval is. Hopelijk hebben de heren en dames politici zo nog wat geleerd door op onze vragen te antwoorden. Maar goed, wie gaat er vanaf morgen in de S-Klasse van Jan Peter Balkenende rijden? It’s your call!

PS: de Belgen gaan binnenkort ook stemmen, op autofans staat een poll.

Ook interessant!

  • Welke kleine auto’s zijn het meeste geschikt als stadsauto’s?
    Welke kleine auto’s zijn het meeste geschikt als stadsauto’s?
  • Video: auto wordt aangereden door onverzekerde auto
  • Video: Dodge-bestuurder denkt indrukwekkend te kunnen invoegen
    Video: Dodge-bestuurder denkt indrukwekkend te kunnen invoegen
  • Mijn Auto: Lamborghini Urus van Elias
    Mijn Auto: Lamborghini Urus van Elias

Nieuwste artikelen

  • Ook jouw auto heeft schade
  • Deze gloednieuwe hybride kost minder dan 10.000 euro
  • Voor je het weet ga je failliet, als je de verkeerde verzekering hebt
  • Lelijkste Porsche ooit heeft een lachwekkend prijskaartje
FacebookTweetPinLinkedIn

cda, christenunie, d66, groenlinks, pvda, pvdd, pvv, sp, Verkeer, verkiezingen, vvd

Vorig bericht: « Panoz Abruzzi Spirit of Le Mans
Volgend bericht: 1.000.000 units BMW X5 geproduceerd »

Lees Interacties

Reacties

  1. Bertus zegt

    8 juni 2010 om 16:36

    Cradle to grave bedoelen jullie denk ik…

    Login om te reageren
    • finzend zegt

      8 juni 2010 om 16:42

      @Bertus: nee, cradle to cradle.

      Login om te reageren
  2. McHiel zegt

    8 juni 2010 om 16:39

    Stemwijzer de conclusie: als je op de pvv stemt dan mag je straks ook geen zwarte auto meer rijden in Nederland!

    Login om te reageren
  3. Spiller zegt

    8 juni 2010 om 16:41

    Dus wat is nou de conclusie? Waar kan een autoliefhebber die graag wilt rijden het beste op stemmen?

    Login om te reageren
    • finzend zegt

      8 juni 2010 om 16:42

      @Spiller: de conclusie? It’s your call! ;)

      Login om te reageren
  4. Jochempie zegt

    8 juni 2010 om 16:44

    Mark Rutte heeft geluk dat we de premier nog niet mogen kiezen. Maar de coalitie wordt GL-PvdA-D66-VVD.

    Login om te reageren
    • Vreddy_B zegt

      8 juni 2010 om 16:46

      @Jochempie:

      Niet om jou, maar ik hoop heel erg dat je er naast zit. *koffers alvast klaarzetten gaat*

      Login om te reageren
    • Skier zegt

      8 juni 2010 om 17:09

      @Jochempie: ik loop mee met Vreddy_B, wat je daar neerzet is echt een thriller van het grootste formaat. GL-> Brrrr, PvdA-> Brrrrr, D66-> Brrrr…

      Login om te reageren
  5. John zegt

    8 juni 2010 om 16:44

    Vind het goed dat jullie hier wat aandacht aan besteed hebben. Ook leuk om de verschillen in de reactie-aantallen te zien. CU – 26 reacties tegen 184 PVV reacties..
    Ik zie Mark straks wel in die S-klasse zitten..

    Login om te reageren
  6. Skier zegt

    8 juni 2010 om 16:45

    Prima kerel die Rutte, terecht dat hij morgen de sleutels van de S-klasse krijgt, mijn stem heeft hij.

    Login om te reageren
  7. Citrofiel zegt

    8 juni 2010 om 16:45

    Waarom hebben wij nog steeds geen poll..? :(

    Login om te reageren
  8. Mr. V8 zegt

    8 juni 2010 om 16:51

    @ Vreddy_B: mijn idee! ;)

    Login om te reageren
  9. AudiQuatro zegt

    8 juni 2010 om 16:54

    PVV en dat gaan we morgen dus ook stemmen!

    Login om te reageren
  10. Stender zegt

    8 juni 2010 om 17:04

    @ McHiel

    JA inderdaad want dat is precies wat er staat!

    Oh nee.. Zeg dan niks

    Verder: Waarom is de VVD niet opgenomen in dat overzicht? Verder goed om te horen dat een hogere maximumsnelheid een onderwerp is

    Login om te reageren
  11. Flamingo zegt

    8 juni 2010 om 17:04

    ik zou niet de PVV stemmen want dan gaat straks de VVD niet winnen en dan wint PvdA en dan kun je het dus schudden al is Cohen wel een vriendelijke man vind ik. van mij mag de PvdA ook winnen..

    en het is natuurlijk onzin om alleen te gaan stemmen voor auto’s. :)

    Login om te reageren
  12. jbvdg zegt

    8 juni 2010 om 17:07

    pvv

    Login om te reageren
  13. floryn zegt

    8 juni 2010 om 17:07

    @Citrofiel

    Als je die vraag hier stelt blijft het altijd stil. Ik denk dat het ze om de inhoudelijke discussies gaat. ;)

    OT: Mobiliteit zal altijd een achtergesteld onderwerp blijven zolang alle ambtenaren zich met zo veel andere dingen willen bezighouden in dit land. We willen alles zo goed regelen en in de gaten houden, dat de echte belangrijke/basale taken van de overheid er onder lijden.

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      8 juni 2010 om 17:12

      @floryn: Die zullen er ook heus wel blijven, maar met een poll bereik je veel meer niet-reagerende mensen en krijg je veel sneller een beeld van de gemiddelde meningen hier. Maar goed, ik heb het gevoel dat ik dit al eerder heb gezegd en dat AB zei dat eraan gewerkt werd… Wachten dus.

      Login om te reageren
      • Flamingo zegt

        8 juni 2010 om 17:21

        @Citrofiel:

        ja verdorie ik wil weten wat autoblogbezoekers gaan stemmen.

        Login om te reageren
  14. Cantago zegt

    8 juni 2010 om 17:26

    Ik ben bang dat ik PVV moet gaan stemmen, en ik ben nou niet echt fan van de manier waarop de PVV dingen uitspreekt… Maar ja, als er doelen bereikt moeten worden dan blijft er weinig keus over voor me:P Toch bij die VVD eens gaan kijken…

    Login om te reageren
    • Benjamin1 zegt

      8 juni 2010 om 17:33

      @Cantago:

      Dat shock and awe randje gaat er vanaf zodra de PVV gaat regeren. Kijk anders de aflevering van NOVA terug met geert. Hij gebruikt die sterke taal alleen om zijn standpunten duidelijk te maken.

      Login om te reageren
      • Cantago zegt

        8 juni 2010 om 22:34

        @Benjamin1: Ik vraag het me af. Ik vond de VVD (Rutte) ook wel sterk overkomen.

        Login om te reageren
  15. paulusrx7 zegt

    8 juni 2010 om 17:30

    hmm trijfel nog steeds hoewel ik steeds meer naar de pvv begin te neigen

    Login om te reageren
  16. SHFT zegt

    8 juni 2010 om 17:31

    Blanco dan maar?

    Login om te reageren
  17. The Honda Spirit zegt

    8 juni 2010 om 17:32

    Ik stem gewoon op Autoblog!

    Login om te reageren
  18. realhustler zegt

    8 juni 2010 om 17:40

    Jammer dat de VVD geen tijd had.
    In een vooraanstaand autoblad staan ze wel, en kwamen ze als beste uit de bus voor de automobilist.
    En over de hele linie hebben ze gezonde ideeen en plannen.

    Login om te reageren
  19. Headhunterz zegt

    8 juni 2010 om 17:41

    Oftewel stem PVV! ;)

    Login om te reageren
  20. Megakix zegt

    8 juni 2010 om 17:59

    PVV…duidelijke man, duidelijke zaken, ándere en frisse wind door lui-politiek-nederland…wat die ouwelui allemaal uitkramen, dat hebben wij de afgelopen jaren (decennia) kunnen aanschouwen…tijd voor Pim Fort…sorry…Geertje !

    Login om te reageren
  21. GeenMalinAanStalin zegt

    8 juni 2010 om 18:03

    Als echte communist is er in Nederland natuurlijk geen andere partij voor mij dan de SP, Zij zijn immers de enige partij die net als ik faliekant tegen de rijke onderdrukkers zijn.SP HAAT de elite, en ik ook. Daarbij zijn de de SP’ers tenminste nog echte mensen, lekker simpel en niet veel te slim voor mij, zo zie ik ze graag.Broeders verenig U!! Leve Rood! Leve de socialistische Partij! Leve De communisten!!!

    Login om te reageren
  22. Benz.. zegt

    8 juni 2010 om 18:16

    Gut, wat deden ze toch vroeger met communisten..

    “Daarbij zijn de de SP’ers tenminste nog echte mensen, lekker simpel en niet veel te slim voor mij”

    Oja, slap lullen is jou niet vreemd zie ik. Voor ondernemers zoals ik hoop ik juist niet dat de SP de grootste wordt. (Worden ze ook niet gelukkig) De mensen die meer dan modaal verdienen (die jarenlang keihard gewerkt hebben om een BV te kunnen bewerkstelligen) krijgen van de SP de volle rekening gepresenteerd. Onterecht natuurlijk, aangezien die mensen al meer belasting betalen.

    De SP noemt zich Socialistisch. Ik noem het Huichelachtig..

    Ben jij er ook zo eentje? :?

    Login om te reageren
  23. roberto zegt

    8 juni 2010 om 18:20

    Zoals stemwijzer mij ook al duidelijk maakte.. PVV of de VVD

    Login om te reageren
  24. reaguurder zegt

    8 juni 2010 om 18:20

    Heftig dat je om de kilometerheffing tegen te houden of extreem rechts óf extreem links moet stemmen.
    PVV lijkt het beste voor de automobilist (Henk) of automobiliste (Ingrid) te doen, maar het is de vraag of dat niet alleen maar populistisch geblaat is natuurlijk. Gelukkig hoef ik nog niet te stemmen :D

    Login om te reageren
  25. Pieter zegt

    8 juni 2010 om 18:22

    Communisme is een model dat theoretisch perfect is, maar in praktijk nooit ten volle is uitgevoerd. Reden is simpel: het is onmogelijk. Mensen die denken dat communisme werkt, moeten meer dan alleen de boeken van Stalin en co lezen.

    Communisme heeft altijd gefaald, doorheen haar hele bestaan, en dat gaat niet veranderen, al helemaal niet als je ziet hoe de wereld de laatste decennia ‘globaliseerde’.

    Login om te reageren
  26. GeenMalinAanStalin zegt

    8 juni 2010 om 18:24

    Gut, wat deden ze toch vroeger met mensen die de communisten in de weg zaten…

    Login om te reageren
  27. Emile_Benz zegt

    8 juni 2010 om 18:26

    Hm PVV of VVD dus…of toch Trots Op Nederland? :?

    Login om te reageren
  28. Laurens zegt

    8 juni 2010 om 18:37

    Binnenkort een topic, waar rijden de bondscoaches in? Ai, dat zou overmorgen al kunnen, hopelijk zijn we snel uitgeschakeld ;-)

    Login om te reageren
  29. Laurens zegt

    8 juni 2010 om 18:38

    Help, edit LOL

    Login om te reageren
  30. Laurens zegt

    8 juni 2010 om 18:39

    Hup Overmars…

    Login om te reageren
  31. SjonnieTurk zegt

    8 juni 2010 om 18:39

    FAIL! Ik heb een aantal stemwijzers ingevuld en de uitslagen zijn steeds VVD of PVV?!

    WTF!

    Login om te reageren
    • Laurens zegt

      8 juni 2010 om 18:49

      @SjonnieTurk: LOL dat is jezelf het land uit stemmen ;-)

      Login om te reageren
  32. Headhunterz zegt

    8 juni 2010 om 18:41

    Ja dus?

    Login om te reageren
  33. nemon zegt

    8 juni 2010 om 18:46

    @geenmalinaanstalin: joh, ga dan naar China, Rusland of Noord-Korea…

    Login om te reageren
    • Wessee zegt

      8 juni 2010 om 18:56

      @NemoN: Daar is niks communistisch aan. In China en Rusland heerst er een nog grotere graaicultuur dan in het Westen en Noord-Korea is een totalitaire dictatuur met een geesteszieke leider die zich schuilt achter zogenaamd communisme maar ondertussen zelf allerlei luxe goederen uit het verrotte en kapitalistische Westen laat importeren. Clownsstaat dus.

      Login om te reageren
  34. Pantoffeldier zegt

    8 juni 2010 om 18:48

    Ik ben voor VVD, PVV.
    VVD is tenminste geen partij die de rijken wil uitbuiten, en ze meer belastingen etc wil laten betalen.. Dit is dan ook grote onzin, want veel rijken maken ook veel meer overuren en zijn ook veel meer bezig met hun werk, zij verdienen het… Net als de PVV overigens, sterke standpunten, frisse wind door politiek, en eindelijk een partij (net als VVD overigens) die al die jeugde (allochtoonse) crimineeltjes wil aanpakken.

    Login om te reageren
    • Wessee zegt

      8 juni 2010 om 18:58

      @Pantoffeldier: Denk je wel na bij het woord allochtoon, want Geert zelf valt daar ook onder, evenals ikzelf. Zeg maar gewoon niet-westerse allochtonen.

      Login om te reageren
  35. Gerrit zegt

    8 juni 2010 om 18:51

    Vind alles best zolang het maar rechts is wat wint. Die linkse rakkers hebben hier allang genoeg alles kunnen verknallen.

    Login om te reageren
    • Laurens zegt

      8 juni 2010 om 18:53

      @Gerrit: min of meer heeft Job het gas overleeft, qua potverteren…

      Login om te reageren
  36. Laurens zegt

    8 juni 2010 om 18:54

    nu is het op, en heeft hij er niets mee gedaan, behalve vriendendiensten…

    Login om te reageren
  37. Flamingo zegt

    8 juni 2010 om 19:13

    (ik weet niet of dit werkt en mag)
    Poll: Ik stem morgen op

    VVD
    CDA
    PvdA
    SP
    PVV
    ChristenUnie
    Partij voor de Dieren
    GroenLinks
    D66
    andere

    Tussenstand:

    Ook een poll maken? Klik hier

    Login om te reageren
  38. Northwestern zegt

    8 juni 2010 om 19:28

    Als de PVV nou niet dat anti-islamitische had en een beetje een sociale lijsttrekker, was het niet eens zo een slechte partij om op te stemmen.

    Login om te reageren
  39. Osca zegt

    8 juni 2010 om 19:28

    PVV / SP en lol @SjonnieTurk xD

    Login om te reageren
  40. Headhunterz zegt

    8 juni 2010 om 19:30

    @ Wessee
    Wtf lul jij nou.. Wilders allochtoon, je bedoelt autochtoon neem ik aan?

    Login om te reageren
    • Wessee zegt

      8 juni 2010 om 20:50

      @Headhunterz: Nee, allochtoon. Ik weet wel wat ik schrijf hoor.

      Login om te reageren
  41. Simpson zegt

    8 juni 2010 om 20:37

    ik stem maar eens een keertje niet denk ik.
    Op de punten waarover ze het eens zijn maakt de partij niet uit, dan moet je gewoon de beste m/v op de juiste plek hebben. Waar de partijen op verschillen zijn ze ieder te klein en te weinig invloedrijk om er iets door te drukken, dus dat gaat alleen goed in linkse, danwel rechtse coalities.

    op deze manier worden we voorbereid op een tweepartijenstelsel a la USA. dat is wat er gaat gebeuren, let maar op.

    En ik denk dat de communisten beter op de PVV kunnen stemmen, dat past meer in hun straatje: populistisch geneuzel in het begin en je houd er uiteindelijk een dictator aan over. :mrgreen:

    Login om te reageren
  42. Larrs zegt

    8 juni 2010 om 20:50

    Jammer dat de VVD en D66 geen antwoorden konden geven op jullie vragen. Ik twijfel namelijk nog tussen CDA, VVD en D66.
    .
    Maar ik zie dat morgen gestemd kan worden, dus nog maar even uitzoeken. :P
    .
    Oh ja, de oplossing van de PVV om vrachtwagens een eigen rijstrook te geven is totaal niet mogelijk. Heb ik zelf ook al eens over naar zitten denken.
    Waar wil je ze laten?
    Zolang ze voldoende afstand houden, zodat al het andere verkeer er tussendoor kunnen, dan is er niks aan de hand. Of anders gewoon op een ander tijdstip de weg op gaan, al heeft dat ook niet altijd zin.

    Login om te reageren
  43. Crosscabouter zegt

    8 juni 2010 om 20:59

    Tja. Ik heb lang getwijfeld, maar VVD wordt het in ieder geval niet. Er hangt bij ons in de flat een poster met “harde werkers verdienen meer, stem VVD” en daar ben ik het mee eens, maar niet ten koste van diegene die ongewild niet mee kunnen komen.
    Ik heb het afgelopen jaar teveel ellende gezien in Nederland op het gebied van armoede, dat ik de sociale zekerheid niet wil laten krimpen. Wellicht ietwat hervormen, zodat er minder fraude gepleegd kan worden, of misbruik van gemaakt kan worden.
    De mensen die het nodig hebben mogen er zeker niet op achteruit gaan.
    VVD is mij teveel in het straatje van de rijken (waar ik zelf ook wel onder hoor). De sociale wetgeving met haar voorzieningen is mij net te dierbaar en ben bereid om daar ook aan mee te betalen. Dan maar iets minder luxe leven. Zolang ik maar rond kan komen en wat kan sparen voor mijn oude dag.(zegt een 28 jarige CU stemmer :))

    Login om te reageren
  44. Pantoffeldier zegt

    8 juni 2010 om 21:08

    @Crosscabouter.
    Even een vraagje, waar trek jij de grens van niet-rijken en ‘rijken’?

    Want je zet jezelf als 27-jarige in het rijtje ‘rijken’, maar geschat op je leeftijd + Als (!) dat je auto is, op die profielfoto van jou. Dan mis je toch echt de boot qua ‘welgesteldheid’ ;)

    Je moet een maatstaaf maken, en dat lijkt mij iemand met een inkomen van 70.000 +- per jaar, bruto. Dit noem ik dan het inkomen wat overblijft, en dat is dus met al je rekeningen en maandelijkse lasten eraf ;)

    Login om te reageren
  45. Laurens zegt

    8 juni 2010 om 21:23

    Volgens teletext gaat Amsterdam definitief geen proef doen met rekeningrijden. Zit de VVD daar niet in het stadsbestuur?

    Login om te reageren
  46. Crosscabouter zegt

    8 juni 2010 om 21:25

    @Pantoffeldier:
    Je hebt helemaal gelijk over de grens.
    Ik ben voor mijzelf best scherp wat grens betreft. Voor sommigen is € 70.000,- bruto nog niet veel, maar ik vind het meer dan genoeg om van rond te komen. (Ik blijf lekker vaag ;)).

    Wat precies rijk is mag iemand anders vast gaan stellen. Ik vind mijzelf rijk. Ik kan op vakantie, heb de mogelijkheid om een auto te rijden en bovenal geld genoeg om van te kunnen leven en mijn vrouw en mijzelf te kunnen onderhouden, meer ik heb ik voor mijzelf namelijk niet nodig. In de toekomst hoop ik een gezin groot te kunnen brengen en zolang ik wat kan sparen voor mijn kids ben ik blij.
    Rijk zijn is voor mij iets subjectiefs en niet te vatten in €’s.

    Ik vind het bijna interessanter om te omschrijven wat arm is en waar de sociale zekerheid bij komt kijken.

    Ik word zelf gewoon zo moe van de graaicultuur over de rug van diegene die al zo weinig hebben. Dat de zorg en onderwijs duurder gaat worden, zal ik persoonlijk niet gauw merken in mijn portomonnee, maar juist de werkende moeders, ZZP’ers, WAO’ers (voor welk percentage dan ook), e.d. vind ik het een hard gelag om juist die basisvoorzieningen weg te snijden of te bezuinigen.
    (Begrijp mij goed. Iemand die voor 50% AO is, kan best nog werken, maar er mag niet zomaar gekort worden op uitkeringen. En iemand die 1100,- pm uitkering krijgt omdat hij/zij niet wil werken voor 1150,- omdat het verschil te groot is, mag wat mij betreft wel gekort worden!).

    Kortom, ik ben echt niet voor iedereen even ‘lief’ of sociaal. Ik vind dat er recht gedaan mag worden aan mensen. Vandaar dat ik mij wel thuisvoel bij het christelijke CU.
    CDA, vind ik zelf veel te vaag.

    Login om te reageren
  47. fant zegt

    8 juni 2010 om 21:28

    ok, nu twijfel ik echt niet meer, het wordt SP :)

    Login om te reageren
  48. Laurens zegt

    8 juni 2010 om 21:34

    Jezus… de bijbel past toch ook op een speldenknop? Is Crosscabouter hier na morgen ook nog :-)

    Login om te reageren
  49. Crosscabouter zegt

    8 juni 2010 om 21:43

    @Laurens:
    Jazeker ben ik hier morgen ook nog. Ik reageer dan niet zoveel, maar auto’s blijven te leuk om af te schaffen. :).

    En wat je precies met de speldenknop bedoeld mag je nog wel eens verder verklaren ;).

    Login om te reageren
  50. Laurens zegt

    8 juni 2010 om 21:47

    Ik zag dat je vaker reageert, wanneer waren de vorige verkiezingen ook al weer :-)

    Login om te reageren
  51. lincoln zegt

    8 juni 2010 om 22:01

    zoweeeehhh .. wat een keuze in dit kleine landje ..

    but .. it,s always the choice between a turd and a douchebag ..

    Login om te reageren
  52. Laurens zegt

    8 juni 2010 om 22:09

    ’t Is geen plicht…

    Login om te reageren
  53. Pantoffeldier zegt

    8 juni 2010 om 22:11

    @crosscabouter,

    ah zo… Tja, dan geef ik jou ook weer gelijk ;)
    Een rijk man is niet altijd in Euro’s te omschrijven inderdaad. Jouw voorbeeld snap ik dan ook helemaal. Maar ik dacht dat je het over echt ‘rijk zijn’ had. Dus daarom dat ik afdwaalde naar de rijkere grenzen.

    Login om te reageren
  54. floryn zegt

    8 juni 2010 om 22:49

    Hoe ironisch alle jonge mensen die hier aangeven op de PVV te willen stemmen zouden eigenlijk veel beter op de D66 stemmen. Leer je de wereld misschien een beetje begrijpen op school. Thuis is het niet gelukt.

    Login om te reageren
  55. floryn zegt

    8 juni 2010 om 22:50

    @Flamingo

    Mooie oplossing en bedankt! Power to the people.

    Login om te reageren
  56. Alwood zegt

    8 juni 2010 om 22:58

    Rutte lijkt mij wel echt een S-klasse rijder, maar ik zie liever een premier in een Volvo of Saab ;)

    Login om te reageren
    • ErikkNL zegt

      9 juni 2010 om 00:00

      @Alwood:

      Heb je gepantserde Saab’s dan? Kijk alles is mogelijk, maar het lijkt me makkelijker om gewoon er 1 bij BMW of Mercedes te bestellen.. Het zou wel een stuk stijlvoller zijn om met een “eigen” product (Saab) rond te rijden

      Login om te reageren
  57. mashell zegt

    8 juni 2010 om 23:10

    Een partij die niet op de vragen van autoblog reageert verdient geen stem van autoblog bezoekers. Dus als Mark morgenavond zit te huilen op zijn zolderkamer omdat ie toch niet de grootste geworden (een beetje net als de Liberaal democraten in Engeland) is weet hij waarvan het komt!

    Login om te reageren
  58. midasracer zegt

    8 juni 2010 om 23:37

    Ik wil de PVV wel een kans geven. Altijd VVD gestemd, maar omdat die vals grijnzende Zalm vertikte het kwartje van Kok terug te geven tijdens de paarse kabinetten, vielen ze aardig door de mand. De VVD is een stuk linkser dan ze zich voordoen. Over vriendjespolitiek niet gesproken.
    Aan de andere kant van de schaal de CU met Ernst Cramer die eigenhandig het verzamelen van youngtimers door hobby-isten om zeep heeft geholpen. Een foto van de man hangt op mijn voodoo dartbord. Je moet wel een ongelooflijke godsvrezende autohater zijn om op de CU te stemmen.
    P.S. Is die TT van Wilders nu ook gepantserd?

    Login om te reageren
  59. primramessar zegt

    8 juni 2010 om 23:55

    Pvv heeft punten waar het volk om roept en veel punten kan ik mij ook in vinden, maar helaas, dit staat in het verkiezingsprogramma van de pvv:

    En vooral: in artikel 1 van de Grondwet verankeren we de
    Joods-christelijke en humanistische wortels van Nederland als dominante cultuur.

    Echt een enge zin, want je kunt het op verschillende manieren uitleggen. Betekend dit oog om oog, tand om tand tegen mensen die anders zijn teneinde je eigen geloofsovertuigingen te behouden? Als dat tot middeleeuwse toestanden leidt, dan dank je wel.

    Vvd en sp zijn naast de pvv het meest auto vriendelijk volgens mij. Maar ik ga voor de sp. Zoals crosscabouter hierboven al laat doorschemeren, geld is ook niet alles.

    Login om te reageren
  60. GTR zegt

    9 juni 2010 om 03:08

    eerst SP. maar achteraf toch PvdA. de hele regering is in iedergeval shit en voor PvdA over auto’s, maar goed, PVV is een partij dat gewoon mooie plannetjes opzet maar als ze aan de macht komen vergeten ze alles behalve de marokkanen en de islam. en jongens, ik ben zelf marokkaan, en ik kan die kerel echt niet meer hebben, hij beledigd ons soms zo hard, vind het te ver gaan. wij hebben rotte appels tussen zitten, maar waar zijn die niet te vinden.
    maar nog noooooit, en ook noooit heeft hij ooit gezegd: dit geld niet voor de moslims/marokkanen die wel hun best doen en gewoon hun leven fijn willen leven in nederland. nee wilders, dan kies ik toch voor je tegenpool PvdA…. blanco vind ik ook weer zo zonde…

    Login om te reageren
  61. GTR zegt

    9 juni 2010 om 03:12

    Ohja, excuses voor de vele typfoutjes en grammaticale foutjes enz. Ik ga ervan uit dat ik nog wel een beeeeeetje word begrepen. Fijne nachtrust mensen!

    Login om te reageren
  62. Gamekiller zegt

    9 juni 2010 om 09:18

    Fuck PVV, het is bullshit wat zij verkondigen. Alles (behalve het onderwerp Islam) is positief bij hun. Ik kan niet begrijpen dat er mensen zijn die in hun programma blijven geloven, terwijl het onuitvoerbaar is.

    Groenlinks!

    Login om te reageren
  63. Wessee zegt

    9 juni 2010 om 09:35

    Nou, probeer hun standpunten voor jezelf eens beargumenteerd te weerleggen. Fuck en bullshit zijn net zo populistisch als Wilders doet.

    Login om te reageren
  64. Svenska Aeroplan AB zegt

    9 juni 2010 om 09:39

    @ Alwood: Rutte rijdt nu Saab 9-5, zou hem wel sieren om in de nieuwe, ‘Nederlandse’ Saab 9-5 te stappen niet?

    Login om te reageren
  65. E320cdi zegt

    9 juni 2010 om 10:09

    @Wessee: dat beargumenteren blijft heel lastig he… ;-)
    Ik zeg op sommige vlakken ook PVV, maar een aantal standpunten zijn overdreven, helaas. ’t Verbaast me overigens dat wilders nog niet is omgekomen, zoals bij Pim toen ook: een man met sterke ideeën voor een daadwerkelijk ander Nederland, opgeruimd door je eigen land. Ik geloof nog steeds in die theorie, corrupt zijn ze immers overal.
    Stemmen wordt trouwens lastig vanuit NY, dus ik zie de uitslag wel tegemoet. Als het echt huilen is dan weet ik al waar mijn levenslange reis naar toe gaat :-) Qua autoprijzen één groot feest!

    Login om te reageren
    • Wessee zegt

      9 juni 2010 om 10:19

      @E320cdi: Nogal. :P Nee, maar het mag geen geheim zijn dat de man populistische trekjes heeft, hij roept immers wat mensen willen horen. Of hij er daadwerkelijk oplossingen voor heeft is een tweede.
      Overigens heb ik ook wel raakvlakken met standpunten van de PVV, echter de manier waarop Wilders zijn partij leidt, hij sommige mensen over een kam scheert (hij is wel slim genoeg om dan alleen niet-westerse allochtonen en/of immigranten uit moslimlanden op de korrel te nemen, anders heeft ie natuurlijk ook zichzelf) en sommige “normalere” standpunten waar ik me totaal niet in kan vinden, weerhouden mij ervan om op hem of zijn partij te stemmen.

      Login om te reageren
  66. Benz.. zegt

    9 juni 2010 om 10:20

    @geenmalinaanstalin:

    I don’t know, you tell me?

    Communist..

    Login om te reageren
  67. fiat128 zegt

    9 juni 2010 om 10:22

    SP, was bijna voor GL gegaan.

    Login om te reageren
  68. jp zegt

    9 juni 2010 om 11:36

    Volgens de PVV is de islam een achterlijke cultuur en een gevaar voor de samenleving.

    Om in de woorden van Wilders te blijven: ik vind de PVV een achterlijke partij en een gevaar voor de samenleving. En aangezien ik dan net zo moet generaliseren als Wilders, geldt dat ook voor alle mensen die op de PVV stemmen: achterlijk en gevaarlijk.

    Niet zo fijn als de bal gekaatst wordt, toch?

    Login om te reageren
    • GTR zegt

      9 juni 2010 om 11:57

      @jp:

      Amen!

      Login om te reageren
    • skier zegt

      9 juni 2010 om 12:13

      Ach en Wee, feit is dat PVV wel nodig is… voor mij hoeft het ook niet zo extreem als Wilders door alles over 1 kam scheert maar dat er iets moet gebeuren is wel duidelijk en er schuilt zeker een waarheid in de stelling dat de islam gevaarlijk is. Van alle godsdienst aanhangers zijn de aanhangers van de islam verruit het meest gewelddadig en ziek in hun hoofd.

      Om aan te tonen dat er in Nederland ook mensen zijn die de weg kwijt zijn hoef ik alleen maar Mvr. vogelaar de citeren: ‘We moeten ook islamitische feestdagen gaan vieren’… Donder op met je islamitische feestdagen en je hoofddoekjes en moskeën. Nederland moet het land blijven met de tradities en cultuur die het al sinds jaar en dag heeft gehad. Prima dat je in Nederland moslim wilt zijn maar pas je wel gewoon aan aan onze cultuur.

      Login om te reageren
  69. fiat128 zegt

    9 juni 2010 om 13:15

    @skier

    Tulpen en klompen.

    Login om te reageren
  70. Emerald_Green_Jag zegt

    9 juni 2010 om 13:16

    Of je nou een communist bent, milieuactivist, dieranactivist, socialist, sociaal democraat, christen democraat, liberaal, (reli)conservatieveling of nationalist bent: MAAK GEBRUIK VAN JE STEMRECHT!

    Dát is het belangrijkste. Niet aan de zijlijn roepen dat ‘ze’ het het fout doen (voegt uw favoriete bejegening maar toe).

    Login om te reageren
  71. fiat128 zegt

    9 juni 2010 om 13:26

    @skier

    Molens, kaas, draaiorgels, aardappels, kokosmakronen.

    Login om te reageren
  72. Headhunterz zegt

    9 juni 2010 om 16:11

    Ik heb net PVV gestemd! En nu maar hopen dat het wat word en niet dat die andere partijen gaan huilen dat ze niet met Geert willen regeren, ze kunnen me de pot op! ;)

    Login om te reageren
  73. Dennis21 zegt

    9 juni 2010 om 19:51

    zou mooi zijn als rutte straks al zegt dat ie niet in een mercedes wil zitten maar in zn saab blijft ;)

    Login om te reageren
  74. ado zegt

    9 juni 2010 om 20:07

    Geert zegt precies wat de kiezer wil horen. Meer asfalt erbij? Is dat alles? Zo ben je niet echt creatief bezig. Kom op mensen, gebruik je verstand. Als je stemt, neem dan ook andere standpunten mee niet alleen de mobiliteit.

    Login om te reageren
  75. SjonnieTurk zegt

    9 juni 2010 om 20:25

    Persoonlijk vond ik de VVD wel iets hebben. Want naar mijn mening kan iedereen wel een steentje bijdragen en ambietieuzer zijn. Maar aan de andere kant ik heb me een weg uit de armoede moeten vechten en uit eigen ervaring vind ik dat je niet zomaar iedereen kan korten op hun inkomsten. Er zijn toch mensen die dat hard nodig hebben.
    Dus het werd uiteindelijk toch de PVDA. Hopende dat ze mijn buren (turkenbuurt) toch enigzins aanpakken want die rotzakken kunnen best aanpassen en werken want dat is mijn belastinggeld!

    Login om te reageren
  76. Pantoffeldier zegt

    9 juni 2010 om 20:28

    Ik weet niet wat mensen hier zitten te huilen dat PVV en Geert een gevaar zijn voor Nederland.
    Maar moslims en al die niet-westerse allochtonen zijn noujuist het volk dat ons land verkloot. In Rotterdam, 80% is allochtoon. (Zelfs al een allochtoonse burgemeester, waar gaat dit heen!?). Allochtonen zijn 6 keer vaker verdacht bij een misdrijf dan Nederlanders. Het zit in hun cultuur, zij zijn aggresiever, slaan hun eigen vrouwen en om dan over die *** hoofddoeken nog niet te beginnen. Je verpest zo een hele vrouw, hoe kan je een vrouw nou ooit mooi vinden, als je niks anders ziet dan een hoofd met een lap stof erop?

    Joods-christelijk en humanistisch is dominant in Nederland. Ik zie de Islam als een tegencultuur, zich opzettelijk verzetten tegen de dominante cultuur.
    Ikzelf vind dan ook dat alle allochtoonse ouders hun kind moeten laten internaliseren. Als er sprake is van een goede enculturatie, dan ben je al die agressieve trekjes zo kwijt. Nu is het vaak dat ze islamitisch opgevoed zijn, volgens hun eigen cultuur. En als het er dan op aan komt, moeten ze nog beginnen met accultureren, maar dat willen ze dan niet meer.

    Daarom zeg ik, een frisse wind, oftewel PVV.
    Een coalitie van CDA, VVD, PVV zou hier enorm aan bijdragen. Paarse kabinetten zijn voor profiteurs en bijstandsmensen, zij moeten maar eens gaan werken.

    Login om te reageren
    • Wessee zegt

      9 juni 2010 om 20:51

      @Pantoffeldier: Allochtonen zijn 6 keer vaker verdacht bij een misdrijf dan Nederlanders. Het zit in hun cultuur, zij zijn aggresiever, slaan hun eigen vrouwen en om dan over die *** hoofddoeken nog niet te beginnen. Je verpest zo een hele vrouw, hoe kan je een vrouw nou ooit mooi vinden, als je niks anders ziet dan een hoofd met een lap stof erop?

      Nou doe je het weer, ik als westers-allochtoon voel me dan ook aangesproken, net zoals Geert zelf dat zou moeten doen. Get your facts straight!

      Daarnaast zijn religies géén culturen.

      Login om te reageren
      • Pordon zegt

        9 juni 2010 om 20:55

        @Wessee: Nee klopt, maar ze gaan wel vaak samen.

        Login om te reageren
        • Wessee zegt

          9 juni 2010 om 20:59

          @Pordon: Daar heb je idd wel gelijk in.

          Login om te reageren
          • Pordon zegt

            9 juni 2010 om 21:36

            @Wessee: Maar daar zit juist het probleem. Tegelijk met de stroom van Marokkanen kwamen ook Turken, Spanjaarden, Joegoslaven, Italianen in grote getalen naar Nederland. Hier hoor je verder niks aan, deze volkeren hebben een andere mentaliteit en een cultuur die meer overeenkomt met de Nederlandse dan de cultuur en mentaliteit van de Marokkanen.

            Deze groep moet gewoon keihard aangepakt worden. Tevens wil ik ook nog kwijt dat het immigratiebeleid veel strenger moet worden al is het alleen maar dat het land al zo overbevolkt is. Tevens zullen er meer uitkeringen moeten worden uitgekeerd aan een grote groep immigranten wat ook weer veel geld kost.

            Login om te reageren
  77. Wessee zegt

    9 juni 2010 om 20:55

    Om het maar even aan te vullen dan: De bevolkingsgroep waar ik toe behoor (en dus ook Geert!) heeft zich wél aangepast, is wél geintegreerd, is niét oververtegenwoordigd bij overtredingen/misdrijven en verrijkt de Nederlandse cultuur zeer zeker.

    Overigens, ik zag mezelf nooit als allochtoon, ben immers hier geboren, maar de overheid schijnt mij zo te zien, zo sta ik namelijk geregistreerd.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2026 Autoblog · Powered by Truer than North