
Foutje, bedankt! Een Chinese journalist die de New Gallardo (aka gefacelifte Gallardo) mocht testen verloor de macht over het stuur, met dit tot gevolg.
Ongetwijfeld lapt een of andere handige landgenoot van de journalist die Lambo binnen een handomdraai weer op, maar zonde blijft het wel natuurlijk. Zeker als je bedenkt dat een Gallardo in China maar liefst 417.000 euro kost.
Autojournalisten die dure auto’s aan puin rijden hebben we uiteraard al vaker gezien. Onlangs nog een Jaguar F-Type, maar ook een Aventador, Camaro ZL1 en Mercedes SLS AMG vielen ten prooi. (via: carnewschina.com)
Moet aardige klapper geweest zijn. Zie het wel vaak, vochtig wegdek en 500pk+ heeft meestal een wrak als resultaat.
@jzaero: Je vergeet 1 heel belangrijk detail…;
Met een mongol achter ’t stuur..
@kaasboerin: Jep… helaas wel.
-edit: nutteloze bijdrage-
@jzaero: ik ben 2 jaar lang met 507pk rond gereden, ook bij sneeuw: alles heel ! Gewoon een kwestie van je verstand gebruiken :)
@carwax: mooie V10 van BMW?
Chinese wouter??
@euro95: nee, Chinese kabouter.
Ik ga niet naar Viva Italia 2013!
@jeroen92: Ik ook niet!
Why in the name of Holy is een Gallardo zoo duur daar?
Neem aan dat de verzekering betaalt in dit soort gevallen?
@zakar36: Volgens mij had China hele hoge importbelasting. Correct me if i’m wrong
@sirmustang:
Nu je het zegt inderdaad, XD
Thnx!
@zakar36: Belasting op auto’s die in het buitenland zijn geproduceerd. Is meestal niet veel meer dan bij ons de BPM op een leuke sportwagen.
@sdk16420: Wel. De auto’s zijn daar stuk duurder dan hier.
Ideaal, nu kunnen de pre-facelift bumpers er weer op…
Dat wordt dan $216337 alstublieft!
Ik kan je vertellen dat 99,9% van de Chinezen totaal NIET kan rijden, ik lach me dood elke keer dat ze 5 man nodig hebben om een auto te parkeren.
Groeten uit China
@Badmuts: er is mij ooit verteld dat zei alles kopen. Geen lessen. Eerst sta je uren in de rij voor je examens, dus betaal je iemand voor jou in de rij te staan, vervolgens neem je die plek over als hij vooraan staat. Je theorie examen kan je of maken, of kopen (corruptie) en hetzelfde geld voor je praktijk. Voor een paar duiten heb je een rijbewijs, zonder ooit les te hebben genomen.
Die journalist was al op de hoogte van de slechte service van de dealer en besloot de toekomstige eigenaar alvast alle ergenis en het aanschaffen van een moker te besparen.
Wordt het niet eens tijd dat topmerken hun eigen modellen gaan beschermen en een hogere vorm van exclusiviteit bewaren. Zodat rijken bobo’s niet zomaar partijen kunnen kopen en dan in de prak rijden. Ik zou als automerk mijn eigen markt verkopen en dat in beheer houden en leveren aan mensen die er mee om kunnen gaan. Dit is echt slechte reclame als men elke ziet of hoort dat een super auto in de prak wordt gereden ongeacht wie het is.
@bempi: er is al een merk die dat doet: ferrari, maarja dan is het weer arrogant en zijn ze alleen maar op winst uit.
Zo was de fun ten tijde van de voorstelling van de Carrera GT ook snel over toen een journalist er eentje tegen een huisje plakte (was het enige bouwwerk op een verlaten landingsbaan)…
@StijnB: Wie zet er dan ook een huis op een landingsbaan…
@potver7: in China staat er ook wel eens een huis op de snelweg…..
Nou ja, hij heeft ‘m tenminste wel extreem goed gesloopt.. Valt ook wel weer wat voor te zeggen..
Zo te zien beviel de nieuwe voor en achterkant niet.
10 jaar oude model maar wel een goed werkende veiligheidscel.
Over een Chinees restaurant gesproken, moet je bij ons eens kijken in heerhugowaard : https://www.google.nl/search?q=chinees+heerhugowaard
Hij heeft precies die elementen er afgereden die nieuw zijn met de facelift!
Nou vind ik die nieuwe bumpers ook niet zo mooi, maar dit is wel en grove manier om dat duidelijk te maken….
-off topic-
Is italia a zandvoort leuker (meer bijzondere auto’s) dan Viva italia of niet?
Moet de journalist dit betalen of zal dit een verzekeringskwestie worden?
Als dit in Nederland zou gebeuren, wie zou dan voor de schade moeten opdraaien?