• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Aw yeah! De Shelby GT350R (1965) komt terug

Auteur: RubenPriest, gepost 17 augustus 2017 om 14:02 – 23 Reacties

Afbeelding Aw yeah! De Shelby GT350R (1965) komt terugAfbeelding Aw yeah! De Shelby GT350R (1965) komt terugAfbeelding Aw yeah! De Shelby GT350R (1965) komt terugAfbeelding Aw yeah! De Shelby GT350R (1965) komt terugAfbeelding Aw yeah! De Shelby GT350R (1965) komt terugAfbeelding Aw yeah! De Shelby GT350R (1965) komt terugAfbeelding Aw yeah! De Shelby GT350R (1965) komt terug

Aw yeah! De Shelby GT350R (1965) komt terug
“Zo worden ze niet meer gemaakt”. Jawel dus.

De ‘1965 Mustang’ is misschien wel de mooiste Mustang ooit. Schitterende lijnen en een typische look. Nee, deze musclecar verwar je niet met een ander product uit de Verenigde Staten. Het model werd natuurlijk opgevolgd, maar of de nieuwere varianten ooit zo legendarisch worden?

Fans van het oude model kunnen vanavond proosten in het café, want de Mustang komt terug. Met een officiële licentie van Ford en Shelby gaat de 1965 Shelby GT350R weer in productie. Onder de kap een heerlijke 4.7 liter V8, gekoppeld aan een Borg Warner transmissie met vier verzetten. Aan de Original Venice Crew de taak om de Mustangs te bouwen. Dit team bestaat uit voormalige Shelby-medewerkers. Het plan gaat schuil onder de naam ‘OVC G.T.350R IRS Project Mustang’.

Het oude model is op een paar punten gemoderniseerd. Zo heeft de GT350R een nieuwe achterophanging en zijn de ramen van plexiglas. De productie gaat deze herfst van start en er zullen 36 exemplaren worden gebouwd.

Fotocredit: Randy Richardson via Facebook

Ook interessant!

  • Ford Mustang Shelby GT500 rijtest
    Ford Mustang Shelby GT500 rijtest video
  • Geef je Mustang Mach-E leasebak de Shelby behandeling!
    Geef je Mustang Mach-E leasebak de Shelby behandeling!
  • Shelby Super Snake Speedster
    Shelby Super Snake Speedster wil jij op je oprit hebben
  • Shelby GT500KR
    Nieuwe Shelby GT500KR heeft 913 pk voor 55 mille

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Ford, Klassiekers, Retro, shelby

Vorig bericht: « Meer dan 400 pk voor de nieuwe ABT Audi SQ5
Volgend bericht: Porsche verkopen voor 22 euro? Deze Brit doet het. »

Lees Interacties

Reacties

  1. erreen zegt

    17 augustus 2017 om 14:13

    Leuk……….voor de verzamelaar.

    Login om te reageren
  2. desjonnies zegt

    17 augustus 2017 om 14:13

    Mustang, de Amerikaanse MGB.

    Onderdelen voorziening is als volgt geregeld :
    – plaatwerkdelen de warme bakker
    – Motor aandrijving en onderstel de keurslager
    – Bedrading en elektriek – de groenteboer
    – Chroomwerk – Action of Kruitvat
    – Rubberspul en bekleding – de Makro
    Vooral niets bij Ford proberen te kopen, die weten niet eens van het bestaan van de Mustang.
    Meer aftermarket meuk voor te koop dan toen ze in productie waren.

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      17 augustus 2017 om 15:07

      @desjonnies: bij de MGB valt dat wel mee m.i. Althans ik zocht onlangs nog een set MGB V8 bumpers en dat was niet zo 1,2,3 te vinden.

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        17 augustus 2017 om 17:35

        @ghost:
        Volgens mij zijn dat gewoon standard bumpertjes, maar goed, ik ging vaak naar Heuten in Aken of naar Anglo Parts in Mechelen. Voor een V8 is de Costello aanpassing voor de voorwielophanging zeer nuttig en die kun je weer kopen bij Frontline developments in de UK evenals upgrade remmen en andere ophangingdelen.

        Login om te reageren
        • ghost zegt

          18 augustus 2017 om 09:03

          @desjonnies: dank! Die in Aken kende ik nog niet. Angloparts wel, ik vond de bumpers idd maar de prijs was mij te stevig. Heb deze uiteindelijk via de MGCClub gevonden. Ging puur om de conversie van rubberbumpers naar iets mooiers.

          Login om te reageren
    • O plaat zegt

      17 augustus 2017 om 17:09

      @desjonnies:
      Als je geld hebt kan je dit zelf ook samen stellen inderdaad.
      Na 2min googlen:
      http://www.mustangsunlimited.com/Mustang/Body/Body-Shells/Dynacorn-Complete-Body-Shell-1965-1966-Mustang-Fastback.axd
      https://m.summitracing.com/parts/mll-bp3023ctc
      En hij zit al half samen. Lijkt mij eigenlijk ook leuker om het zo in stukken te kopen en het zelf samen te steken. Alsof het een groot Ikea pakket is. Ook kan je zelf je onderdelen kiezen. Alleen ergens een VIN nummer met title op de kop tikken.

      Login om te reageren
  3. nvn1993 zegt

    17 augustus 2017 om 14:14

    Ze moeten gewoon weer massaal in productie gaan en verkocht worden voor hetzelfde bedrag als dat ze verkocht werden in 65.

    Login om te reageren
  4. kniesoor zegt

    17 augustus 2017 om 14:23

    Dat ‘IRS’ deed al iets vermoeden qua nieuwe achterophanging ?

    Login om te reageren
    • rob5nismo zegt

      17 augustus 2017 om 15:25

      @amghans: ik dacht aan de belastingdienst in amerika

      Login om te reageren
      • kniesoor zegt

        17 augustus 2017 om 16:17

        @rob5nismo:
        Een zorgwekkende gedachte.

        Login om te reageren
        • rob5nismo zegt

          17 augustus 2017 om 19:52

          Hahaha

          Login om te reageren
  5. pomoek zegt

    17 augustus 2017 om 14:26

    Ik vraag me af: Hoe gaan ze voldoen aan de wetgeving anno 2017 qua uitstoot en veiligheid? Lijkt me toch een dingetje. De jongste medewerker van die Venice crew zal bovendien toch hard richting de 70 gaan?

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      17 augustus 2017 om 14:43

      @pomoek: Daarom bouwen ze zo’n kleine serie. Dan krijg je daar vrijstelling voor. Zo ook voor bijvoorbeeld met de Hennessy Venom. Die hoeft al die testen niet te doen ivm de lage aantallen.

      Login om te reageren
      • KUYL zegt

        17 augustus 2017 om 14:55

        @e34m5touring: Kan, maar nog waarschijnlijker en ook nog veel simpeler is deze aan te melden als replica. Waardoor ze ook alleen aan de eisen van 1965 hoeven te voldoen.

        Dat is hoe ze in de VS al weer een paar jaar omgaan met replica`s. Kit Car`s hebben ze de wetgeving al aardig voor versoepeld. En als het een replica is, dan kan je daar een title voor krijgen waarop het jaartal staat van het origineel.
        Zo kan je dus bijvoorbeeld een gloednieuwe 1957 bel air body kopen, opbouwen en dus ook daadwerkelijk als 1957 op kenteken krijgen (mits je het niet te bont maakt natuurlijk).
        Daar zal deze mustang hoogst waarschijnlijk ook onder komen te vallen.
        Dus gewoon een title met daarop 1965.

        Eentje in de categorie, hadden wij dat maar hier in Nederland ook.

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          17 augustus 2017 om 15:07

          @KUYL: Dat kan, maar met de Cobra’s hebben ze ook een revival gedaan en die kregen chassisnummers opvolgend aan de laatstgebouwde in de jaren 60. Dat zou een nieuw chassisnummer betekenen en ik weet niet of ze dan nog voldoen aan die regel.

          Login om te reageren
          • KUYL zegt

            17 augustus 2017 om 15:31

            @e34m5touring: Verhaal van de chassisnummers op de Cobra maakt niks uit, juist die zijn hoogst waarschijnlijk op dezelfde manier geregistreerd. Dus via de replica weg en dan op de title het correcte originele bouwjaar.
            Dat de chassisnummers in dat geval doorlopen, komt alleen maar doordat ze in licentie of in toestemming van, of zelf gebouwd zijn door Shelby. Dus de title van die voertuigen staat gewoon een Shelby Cobra uit 1965. Zelf heb ik een title als die nooit in mijn handen gehad maar aan zoiets als de uitgifte zal je dan kunnen zien dat het om een 2000 nog wat gebouwde is.

            Wanneer jij een Cobra replica op dezelfde manier registreerd, dan is bijna alles hetzelfde, op het Shelby chassisnummer na. Omdat je niet zomaar de code mag gebruiken van een andere fabrikant. Dan staat daar bijvoorbeeld een nieuw superformance of Factory Five chassisnummer in. Ook dat is niks meer dan een nieuw chassisnummer.

            Login om te reageren
            • E34M5Touring zegt

              17 augustus 2017 om 15:48

              @kuyl: Maar als ze door Shelby gebouwd worden kun je toch niet meer spreken van een replica? Hij wordt immers door de betreffende fabrikant gebouwd en niet door Superperformance. Shelby geeft ook het chassisnummer af, niet Superperformance. Maar goed, maakt ook niet uit. 1 vd 2 methodes zal ongetwijfeld gebruikt zijn.

              Login om te reageren
              • KUYL zegt

                17 augustus 2017 om 15:57

                @e34m5touring:

                In feite is het ook geen replica als je het heel nuchter bekijkt, maar alleen het registratieproces gaat deze auto door als replica. Net als de Mustang uit dit artikel, die trouwens wel wat kleine aanpassingen heeft.

                Stel Shelby bouwd een 1965 Cobra en vraagt hier kenteken voor aan, deze komt geen enkele keuring of wat dan ook door.
                Dan zeggen ze, ja maar het is ook een replica. Ok, geen probleem, hier heeft u de registratie onder de replica wetgeving. Zo simpel is het.
                En ja, ik snap dat Shelby het chassisnummer afgeeft. Maar dat had ik al uitgelegd.

              • desjonnies zegt

                18 augustus 2017 om 07:00

                @kuyl:
                Bedankt, interessant om te lezen hoe simpel dingen soms kunnen zijn.

    • E34M5Touring zegt

      17 augustus 2017 om 14:47

      @pomoek: https://www.govtrack.us/congress/bills/114/hr2675/text

      Hier wordt het verder uitgelegd. Door de lage aantallen krijgen ze een soort vrijstelling.

      Login om te reageren
  6. centric zegt

    17 augustus 2017 om 15:34

    Heb hier helemaal niks mee. Ik vind hem zelfs spuuglelijk.

    Login om te reageren
    • O plaat zegt

      17 augustus 2017 om 17:13

      @centric:
      En ik vind de 65-66 mustang dan weer één van de mooiste 4 zit coupé ooit gebouwd. Al is de 350R best iets te kaal dat geef ik toe, maar bumpers en een grill hoeven niet op een circuit monster. Opinions are like assholes, we all have one.

      Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    17 augustus 2017 om 16:50

    Er zullen vast wel 38 Amerikanen zijn die er een vermogen voor willen neertellen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North