• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Baas boven baas: Volkswagen haalt batterijen bij Tesla

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 5 februari 2019 om 19:02 – 41 Reacties

Baas boven baas: Volkswagen haalt batterijen bij Tesla


Wat moet, dat moet.

Het moge duidelijk zijn dat Volkswagen een scheve schaats heeft gereden door jarenlang te sjoemelen met zijn dieselmotoren. Het Duitse autoconcern probeert ondertussen gezellig zijn reputatie op te poetsen door flink in te zetten op een elektrische toekomst. Met name in de Verenigde Staten, waar het dieselgate bij de consument helemaal in het verkeerde keelgat schoot, moet Volkswagen flink zijn best doen om orde op zaken te stellen. Echter, om zijn project ‘Electrify America‘ van de grond te krijgen, moet het de hulp inroepen van een concurrent: Tesla.

Electrify America is een relatief nieuw programma van Volkswagen, waarmee het ervoor wil zorgen dat zijn snellaadstations door heel de Verenigde Staten komen te staan. Het klinkt als een goed initiatief, maar helemaal zelf heeft Volkswagen het niet bedacht. Het plan is namelijk onderdeel van de miljardenschikking die het met de Amerikaanse overheid heeft getroffen, in het licht van het dieselschandaal.

Volkswagen is er inmiddels achtergekomen dat de snellaadstations het meest effectief kunnen werken, wanneer het de hulp van Tesla inroept. Volkswagen en Tesla hebben hierop de handen ineengeslagen. Tegen betaling mag de Duitse autofabrikant een groot aantal Powerpack-batterijen, waarin tot 350 kWh aan energie opgeslagen kan worden, gebruiken voor ruim honderd van zijn laadstations. Dit is meer dan een vijfde van het huidige totaal.

De batterijen worden in de loop van het jaar geïnstalleerd bij de drukste laadstations van Electrify America. Dankzij Tesla’s Powerpack kunnen de laadpalen van Volkswagen tijdens de piekuren zonder problemen blijven werken. Met de batterijen van Tesla kunnen klanten tot 210 kW opladen.

Overigens is Volkswagen zelf ook niet te min om zijn concurrenten een handje te helpen, wanneer dat nodig is.

Met dank aan Pantarhei voor de tip!

Ook interessant!

  • Volkswagen is erop gebrand Tesla te verslaan
    Volkswagen is erop gebrand Tesla te verslaan
  • Volkswagen wil in 2025 Tesla voorbij gestreefd zijn
  • Reddit belegt massaal in Volkswagen als 'het nieuwe Tesla'
  • Tesla Model 3 verkoopt dubbel zo goed als ID.3 in Europa

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, oplaadpunt, Tesla, verenigde-staten, Volkswagen

Vorig bericht: « Lekkerder dan deze Toyota Celica wordt het niet
Volgend bericht: Zandvoort moet geld F1 zelf ophoesten, deadline 31 maart! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    5 februari 2019 om 19:21

    Krijgen we nu ook Tesla’s met een fatsoenlijk interieur?

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      5 februari 2019 om 19:34

      @dutchdriftking:

      Panelgapgate ..

      Daar is het softere deel van de bevolking gevoeliger voor dan opgelicht worden ..

      Login om te reageren
    • JamesBond007 zegt

      5 februari 2019 om 19:39

      @dutchdriftking: of sjoelemaccu’s?

      Login om te reageren
  2. cazzo046 zegt

    5 februari 2019 om 19:25

    Of VAG -gebakjes met een fatsoenlijke range?

    Login om te reageren
  3. amersfoorter zegt

    5 februari 2019 om 19:28

    Heel slim van vw. Heeft alfa al een elektrische auto? Of zijn ze bezig met het ontwikkelen van een giulia wagon? Ook gaaf!!

    Login om te reageren
    • WinkeB zegt

      5 februari 2019 om 21:40

      @amersfoorter: het moment dat ze er eentje uitbrengen, bestaat 33,3% van hun gamma uit elektrische wagens. Mooi toch.

      Login om te reageren
  4. lincoln zegt

    5 februari 2019 om 19:31

    Wacht maar tot VAG zich met electrische voertuigen gaat bezig houden ..
    Dan blijft er van die zeepbel van tesla nix meer over ..

    Login om te reageren
    • dick1980 zegt

      5 februari 2019 om 21:38

      @lincoln: ik denk het niet. Tesla heeft niet alleen een oligopolie op de batterij-markt, ook beschikt het over de grootste laad-infra ter wereld. De grote merken hebben zo’n grote achterstand dat ze nu wel mee moeten in “if you can’t beat them, join them”, blijkens dit artikel. Raad eens wie daar goed geld aan verdient? Juist: E.M.

      Login om te reageren
    • flutterby zegt

      6 februari 2019 om 12:39

      @lincoln: volgens mij zijn er al 3 verschillende elektrische modellen van VAG op Nederlandse kentekens te vinden én Tesla groeit nog steeds.

      Verder worden de verkooplui van Audi gestuurd om vooral niet met Tesla te vergelijken. Groot gelijk, want ondanks dat de etron als auto goed in elkaar zit kan het als EV niet tippen aan een Tesla. Welke als totaal product beter is te afhankelijk van de use-case en emotie van de berijder.

      Login om te reageren
  5. kobus1967 zegt

    5 februari 2019 om 19:33

    Huh Tesla, die zijn toch zo goed als failliet.
    En dan gaat VAG daar zaken mee doen terwijl alle experts/Lincolns hier wel beter weten!

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      5 februari 2019 om 19:37

      @kobus1967:

      1 grote zeepbel ..
      VAG is nog maar 6 jaar bezig met een alternatief ..

      Dus die hebben nog wel een jaartje of 6 nodig om met een vergelijkbaar product te komen ..

      Maar dan jonguhh .. echt jonguhh ..

      Login om te reageren
      • chills zegt

        5 februari 2019 om 19:58

        @lincoln: over 2 jaar! 2021.. 2022.. 2023.. 2024.. 2025.. ….

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          5 februari 2019 om 20:09

          @chills:

          Tesla was in 2010 al een zeepbel ..
          En ook in 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 en 2019 ..

          Login om te reageren
    • stfu zegt

      6 februari 2019 om 06:47

      @kobus1967: ze hebben nu al meerdere malen winst gemaakt, dus het gaat al de goede kant op.

      Login om te reageren
  6. moveyourmind zegt

    5 februari 2019 om 19:38

    Ben benieuwd of de Nederlandse electrische Volkswagens ook Tesla batterijen hebben…

    Zou me niet verbazen als Pon die er uit sloopt om er Continental batterijen in te doen.

    Login om te reageren
    • bmohnee zegt

      5 februari 2019 om 19:40

      @moveyourmind: gaat om batterijen voor de laadstations, niet om de autos

      Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        5 februari 2019 om 19:45

        @bmohnee: Thanks, helemaal overheen gelezen.

        Login om te reageren
      • lincoln zegt

        5 februari 2019 om 19:46

        @bmohnee:

        Misschien dacht ie dat het om banden ging ..

        De banden die Pon heeft met de NL staat om het volk van inferieure lease trabantjes te voorzien ..

        Login om te reageren
    • fanboy zegt

      5 februari 2019 om 19:53

      @moveyourmind: Als de accu’s al brandend onder je auto vandaan komen vallen, gaat Pon in ieder geval zeggen dat je de enige bent.

      Login om te reageren
    • bassx zegt

      5 februari 2019 om 21:13

      @moveyourmind: Batterijen in de Tesla auto’s zijn van Panasonic overigens.

      Login om te reageren
      • dick1980 zegt

        5 februari 2019 om 21:41

        @bassx: niet meer. 100% Tesla Gigafactory sinds vorig jaar.

        Login om te reageren
        • dick1980 zegt

          5 februari 2019 om 21:43

          @dick1980: ah correctie. Je hebt gelijk. Maar volledig onder Tesla Gigafactory label, dat bedoelde ik.

          Login om te reageren
        • flutterby zegt

          6 februari 2019 om 12:42

          @dick1980: Panasonic zit in de Gigafactory voor assemblage en hier komen alleen de cellen voor de Model 3 vandaan.

          Login om te reageren
  7. ghost zegt

    5 februari 2019 om 19:38

    If you can’t beat them, join them!

    Login om te reageren
  8. aschja zegt

    5 februari 2019 om 19:44

    Geheel offtopic:

    Maar elke keer als ik Lincoln een reactie plaats krijg ik zin om iemand om iemand in elkaar te rammen

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      5 februari 2019 om 19:48

      @aschja:

      Komt omdat je achterlijk bent ..

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      5 februari 2019 om 22:18

      @aschja: Alleen maar dan? Dat heb ik al als ik een boterham eet…

      Login om te reageren
    • haaren zegt

      6 februari 2019 om 12:10

      @aschja: zou je agressie gebruiken om een leesbare zin te schrijven ?

      Login om te reageren
  9. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    5 februari 2019 om 19:44

    Dus? Tesla haalt ze weer bij Panasonic…

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      5 februari 2019 om 19:57

      @svenska_aeroplan_ab: Maar Tesla is verwantwoordelijk voor de totale accu packs. Dat wil zeggen de samengestelde units met koel/warmsysteem er doorheen, met het accu management systeem. Dat kun je wel aan ze overlaten.

      Login om te reageren
  10. wildbeest zegt

    5 februari 2019 om 20:07

    Ik zit lekker topgear te kijken op Spike- kanaal 16 ziggo

    Login om te reageren
    • lavoro zegt

      5 februari 2019 om 20:23

      @wildbeest: ik een kanaaltje verder met paarden en zaad

      Login om te reageren
    • hotze zegt

      5 februari 2019 om 22:19

      @wildbeest: ja die zijn ook dol op auto’s aangedreven door accu’s.

      Login om te reageren
  11. elemento zegt

    5 februari 2019 om 20:14

    Bmw gaat samen zaken doen met toyota

    Login om te reageren
    • hotze zegt

      5 februari 2019 om 22:19

      @elemento: dat deden ze al mer Z4/ Supra.

      Login om te reageren
  12. jeroenwz zegt

    5 februari 2019 om 20:45

    Audi ook? Dat zou wel “bijzonder” zijn omdat zij de laatste jaren meer geld hebben gestoken in Tesla bashen, dan aan de ontwikkeling van een elektrische auto en de infra die daar bij hoort.

    Login om te reageren
  13. crepito zegt

    5 februari 2019 om 22:10

    Tesla-killer laadstations!

    Login om te reageren
  14. alpinafanb10 zegt

    6 februari 2019 om 06:20

    Wanneer houden we nu eens op met dat gezeik over electrisch versus old school we hebben toch ook geen leerlooiers meer.

    Login om te reageren
  15. snel70 zegt

    6 februari 2019 om 07:18

    Lijkt mij dat Tesla binnenkort word ingelijfd door VAG en niet iedereen zal mee verhuizen. Overigens wordt het ook tijd voor een elektrogate als blijkt dat het toch niet zo ‘groen’ is als men de burger heeft voorgehouden.

    Login om te reageren
  16. cossiekiller zegt

    6 februari 2019 om 09:24

    Dan kan VW de volgende elektrische auto’s uitbrengen;
    -De model B
    -De model O
    -De model R
    -De model I
    -De model N
    -en de model G om het gamma af te werken.

    Login om te reageren
  17. bmwfreak038 zegt

    6 februari 2019 om 12:41

    En samen lekker sjoemelen..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North