• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bam, hier is de nieuwe Dodge Ram (2019)

Auteur: RubenPriest, gepost 15 januari 2018 om 09:58 – 23 Reacties

Afbeelding Bam, hier is de nieuwe Dodge Ram (2019)Afbeelding Bam, hier is de nieuwe Dodge Ram (2019)Afbeelding Bam, hier is de nieuwe Dodge Ram (2019)Afbeelding Bam, hier is de nieuwe Dodge Ram (2019)Afbeelding Bam, hier is de nieuwe Dodge Ram (2019)Afbeelding Bam, hier is de nieuwe Dodge Ram (2019)Afbeelding Bam, hier is de nieuwe Dodge Ram (2019)Afbeelding Bam, hier is de nieuwe Dodge Ram (2019)

Bam, hier is de 2019 Dodge Ram
In de VS tellen ze altijd een jaartje vooruit.

Zoek de verschillen? Dat is met de nieuwe Dodge Ram 1500 niet zo moeilijk. De Amerikaanse autobouwer heeft de pickup radicaal vernieuwd en dat is te zien. Kijk naar de grille en je weet meteen dat je met de nieuwe Ram te maken hebt. De pickup is gemoderniseerd en heeft meer speelse lijnen gekregen in vergelijking met zijn voorganger. Het rauwe is er misschien een beetje af, maar je ziet nog steeds overduidelijk een Doge Ram staan.

Dodge is met aluminum aan de slag gegaan om de Ram minder zwaar te maken. Het resultaat mag er zijn, want de nieuwe Ram weegt ruim 100 kg minder. Daarnaast brengt het verbeterde design een lagere CW-waarde met zich mee, wat gunstig is voor het verbruik.

Ook de nieuwe Ram is weer te krijgen met diverse V6- en V8-motoren. Een belangrijke vernieuwing is de komst van een 48-volt mild-hybrid systeem, dat als optie kan worden aangevinkt. De techniek komt standaard met de V6 en voorziet de motor van extra power tijdens een acceleratie. De accu helpt het blok, zodat de V6 of V8 rustiger aan kan doen. Een slimme vorm van brandstofbesparing. De motoren zijn gekoppeld aan een automaat met acht versnellingen. De pickup kan 5.760 kilo trekken. Dat is 943 kilo meer in vergelijking met het vorige model.

Het interieur is ook op tal van punten verbeterd. Neem bijvoorbeeld het nieuwe (optionele) 12-inch scherm. Voorheen moest de Ram het doen met een display van 7-inch. Er zijn meer USB-poorten verwerkt in het interieur en de Ram beschikt over WiFi-mogelijkheden. Daarnaast zijn er tal van rijassistenten, waaronder een 360 graden camera. De pickup werd, net als de nieuwe Chevrolet Silverado en Ford Ranger, in Detroit gepresenteerd.

Ook interessant!

  • RAM 1500 TRX rijtest video: 707 pickup beest!
  • Video - Hennessey RAM TRX is nóg sneller
  • Video: Dodge-bestuurder denkt indrukwekkend te kunnen invoegen
    Video: Dodge-bestuurder denkt indrukwekkend te kunnen invoegen
  • Een eerste glimp van de nieuwe Volkswagen Amarok

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

1500, detroit-2018, Dodge, pickup, ram

Vorig bericht: « Volkswagen Jetta in het nieuw gestoken
Volgend bericht: 3 voedselbezorgers bezorgen restaurant hoofdpijn »

Lees Interacties

Reacties

  1. phevtreb zegt

    15 januari 2018 om 10:10

    Hier word ik hebberig van..

    Login om te reageren
    • min2max zegt

      15 januari 2018 om 20:18

      @phevtreb: 100% eens. Ze maken al 100 jaar trucks en onder de nieuwe brand Ram zijn de verkopen gestegen van nog géén 200k (2009) naar ruim 500k in 2017. Dit wordt een mega succes.

      Login om te reageren
  2. florisje zegt

    15 januari 2018 om 10:11

    Net een geperforeerde spiegel aan de voorkant met al dat chroom. Die zwarte is wel mooi gelukt

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      16 januari 2018 om 08:37

      @florisje: grappig, ik vind de zwarte juist minder. hij lijkt een beetje op een Sint Bernhard hond met die hang wangetjes

      Login om te reageren
  3. mashell zegt

    15 januari 2018 om 10:29

    Is het “week van de pickup” of zo?

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      15 januari 2018 om 10:48

      @mashell: Soort van, er is een autoshow in Detroit gaande. Mooie gelegenheid voor de Amerikanen om hun nieuwe pick-ups te onthullen.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        15 januari 2018 om 12:29

        @berlinetta: maar ze hebben toch ook wel echte auto’s daar?

        Login om te reageren
  4. mopar zegt

    15 januari 2018 om 10:29

    Zonder die afgrijselijke chromen velgen best een nette verschijning. De Ram heeft wat mij betreft altijd al het mooiste interieur van de grote pick-ups gehad en dat lijkt nu ook weer het geval te zijn.

    Login om te reageren
  5. str8six zegt

    15 januari 2018 om 10:32

    Hmm ze beginnen wel veel op elkaar te lijken nu, de F150, Silverado en Ram. Deze wordt nu zelfs een beetje anoniem zonder die grote + in de grille. Als ik zou moeten kiezen zou het de Silverado worden!

    Login om te reageren
    • tymo zegt

      15 januari 2018 om 12:36

      @str8six: die grote plus zal je toch eerder bij de silverado aantreffen

      Login om te reageren
      • str8six zegt

        15 januari 2018 om 14:13

        @tymo: tja zo’n reactie had ik al verwacht te ontvangen maar hoe had ik t anders moeten omschrijven?

        Login om te reageren
        • tymo zegt

          15 januari 2018 om 14:22

          @str8six: als een “ramshoofd”. Wat mij opvalt is dat alle niet-chroom uitvoeringen nu ook “ram” in de grille hebben staan, dit was voorheen alleen aan de laramie-uitvoeringen voorbehouden (?).

          Hij is inderdaad een stuk anoniemer. Doe mij maar een raptor met het interieur van de ram.

          Login om te reageren
  6. gregorius zegt

    15 januari 2018 om 10:43

    Jammer dat ze van de ’treurige’ characteristieke Ram koplampen zijn afgestapt en naar de ‘concern-Cherokee’ stijl zijn gegaan.

    Login om te reageren
  7. berlinetta zegt

    15 januari 2018 om 10:51

    Ik mis een beetje de echte Ram-uitstraling bij dit ding. Vorige generaties zagen eruit alsof ze letterlijk overal doorheen konden rammen. Daarom vond ik die naam ook wel toepasselijk. Deze lijkt meer op een Toyota Tundra die is ‘veramerikaniseerd’ door er wat chrome op te plakken.

    Login om te reageren
  8. robert110 zegt

    15 januari 2018 om 11:04

    Hmm, van buiten toch wat minder dan het huidige model, hoewel de Rebel zo zonder chrome er dan wel weer aardig uitziet. Het interieur is zoals gewoonlijk bij RAM weer drie keer niks.

    Eigenlijk is het nu wachten op de GMC Sierra, die is momenteel toch de mooiste truck in mijn ogen, een stuk rustiger vormgegeven dan de F-150 en de Silverado. Hopelijk lukt ze dat voor 2019 weer.

    Login om te reageren
  9. vonklausenburg zegt

    15 januari 2018 om 12:19

    Ik heb hier een bol broekje van gekregen. Wat. Een. Beest. En dan ook nog eens relatief elegant voor een pick-up!

    Login om te reageren
  10. Esprit_de_Flandre zegt

    15 januari 2018 om 12:35

    Mèh, nieuwer, maar niet mooier geworden…

    Login om te reageren
  11. ronaldotour zegt

    15 januari 2018 om 17:32

    Jammer dat de bijtellingsregels zijn gewijzigd anders kwam de mild hybrid in aanmerking voor 0% bijtelling.

    Login om te reageren
  12. bierbuik zegt

    15 januari 2018 om 17:56

    Ik vind het 3x niks, deze ziet er in mijn ogen veel te braaf uit voor een Ram.
    Plus dat zilveren geval onderaan de voorbumper vloekt enorm

    Login om te reageren
  13. toyotafortuner zegt

    15 januari 2018 om 20:52

    Dik ding. Los van zijn velgen en neus

    Login om te reageren
  14. JagID3Merc zegt

    15 januari 2018 om 22:14

    Vreemde keuze die knop voor de automaat? Dacht dat amerikanen altijd een hendel of een normale pook wilde hebben?

    Login om te reageren
  15. dracae zegt

    15 januari 2018 om 22:33

    Ik heb regelmatig in een grote Amerikaanse pickup uit eind jaren 90 gereden en één ding weet ik 100% zeker: er is geen enkele, maar dan ook echt geen enkele logische reden om zo’n ding nog eens anderhalf keer zo groot te maken.
    De huidige modellen zijn, zonder uitzondering, allemaal veel te vet en vadsig en daarmee uiteindelijk alleen maar beter als soort van vervanging voor te kleine pen… ehm.. gebrek aan zelfwaarde.

    Login om te reageren
    • O plaat zegt

      15 januari 2018 om 23:52

      @dracae:
      welke andere opties heb je als je 5.760kg wil trekken en met 6man comfortabel zitten op elk terrein en/of 1000den kms op de snelweg?

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North