• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bam! Koenigsegg sloopt Bugatti’s 0-400-0 record

Auteur: RubenPriest, gepost 5 oktober 2017 om 14:24 – 79 Reacties

Bam! Koenigsegg sloopt Bugatti


Doei Bugatti!

Na wat teasers is het hoge woord eruit. Koenigsegg heeft het 0-400-0 km/u record van Bugatti officieel verbroken. In Frankfurt presenteerde Bugatti vorige maand een Chiron met een aparte livery, dit om te vieren dat de Chiron 0-400-0 km/u in slechts 42 seconden kon afleggen. Een wereldrecord! Het was uiteraard een groot PR-feestje, coureur Juan Pablo Montoya was persoonlijk aanwezig in Frankfurt om de pers te woord te staan.

Bugatti staat nu echter een beetje voor aap, want het Zweedse Koenigsegg wist het wereldrecord binnen no-time te verbeteren. Slechts enkele weken na het nieuws van Bugatti komt Koenigsegg met een antwoord. Een heel snel antwoord. De Zweedse autofabrikant wist 0-400-0 km/u met een Agera RS in 36,44 seconden af te leggen. Een stuk rapper in vergelijking met de Chiron.

De Agera RS met One:1 specificaties (1360 pk) werd bestuurd door fabrieksrijder Niklas Lilja op een landingsbaan in Denemarken. De hypercar accelereerde in 26,88 seconden naar de 400 km/u, in die tijd werd een afstand van 1.958 meter afgelegd. De totale afstand van 0-400-0 km/u bedroeg 2.441 meter.

De data werd geregistreerd met een AiM EVO5 datalogger en een AiM GPS08. Uiteraard werd het nieuwe wereldrecord ook op beeld vastgelegd. Je checkt de video op Autojunk.

Recordvideo

Meer? Check ook de 33 snelste auto’s naar de 300 km/u!

Ook interessant!

  • Video: onboard 417 km/u Bugatti Chiron op autobahn
    Video: onboard 417 km/u Bugatti Chiron op autobahn
  • Nederlandse keukenboer verkoopt zijn Bugatti Chiron
    Nederlandse keukenboer verkoopt zijn Bugatti Chiron
  • Bugatti Chiron 4-005 mag nu met pensioen
  • Nieuwste Bugatti Chiron Sport is perfect voor Alice Cooper

Nieuwste artikelen

  • Opel EV’s krijgen OPC-sausje, maar dan net niet: dit is de eerste
  • Gespot – Moddervette Brabus 911 met 900 pk
  • Oeps: Belastingdienst maakt foutje met miljoenen euro’s aan wegenbelasting
  • Nieuwe slimme flitser hangt er wel, maar deelt nog geen boetes uit
FacebookTweetPinLinkedIn

agera, agera-rs, Bugatti, chiron, koenigsegg, record

Vorig bericht: « Waarom de DB11 V8 niet als het AMG-blok klinkt
Volgend bericht: Marchionne: we verliezen 20.000 dollar op elke 500e »

Lees Interacties

Reacties

  1. ttr6 zegt

    5 oktober 2017 om 14:27

    Dus dat zijn 483 meter van 400 naar 0. Da’s best wel een eindje. Niet in de bebouwde kom doen, dus. Red je nooit voor het zebrapad.

    Login om te reageren
    • Forza zegt

      5 oktober 2017 om 14:38

      @ttr6: vond ‘t nog meevallen. De Matiz doet er zo lang over van 55 naar 0.

      Login om te reageren
      • fapfap zegt

        6 oktober 2017 om 11:57

        @forza: Volgens mij eerder van 0 tot 55

        Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      5 oktober 2017 om 14:38

      @ttr6: Wel als je 484m van tevoren begint met remmen, ik zie het probleem niet.

      Login om te reageren
    • banaan7 zegt

      5 oktober 2017 om 14:54

      @ttr6: in die paar seconden dat je boven de 200 zit leg je nog steeds behoorlijk wat afstand af dus zo gek is die remwg nog niet

      Login om te reageren
  2. woudloper zegt

    5 oktober 2017 om 14:27

    Blijven ongelofelijk Coole auto’s toch.

    Login om te reageren
  3. viezefreddyw zegt

    5 oktober 2017 om 14:28

    Bloedjehemeltjeteringsnel! Niet normaal eigenlijk.
    Alleen de Bugatti heeft wel een voordeel. Dat is nog een luxe ding met enigszins wat comfort. Vind ik misschien nog wel knapper.

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      5 oktober 2017 om 15:26

      @viezefreddyw: eens, alleen is de Koenigsegg spectaculairder. En laten we eerlijk zijn, als je in deze prijscategorie een auto kunt kopen dan bezit je genoeg andere auto’s voor het comfort.

      Login om te reageren
      • fouadski zegt

        5 oktober 2017 om 16:15

        @rufctr01: wat is er zo spectaculair aan?

        Login om te reageren
        • phaeton zegt

          5 oktober 2017 om 17:43

          @fouadski: De luchtinlaat.

          Login om te reageren
        • bassx zegt

          5 oktober 2017 om 21:59

          @fouadski: Dat het de snelste productieauto op Spa is. niet dat je er wat aan hebt maar leuk voor in de kroeg

          Login om te reageren
          • mcaa zegt

            6 oktober 2017 om 11:55

            @bassx: Koenigsegg is geen productie auto

            Login om te reageren
            • bassx zegt

              6 oktober 2017 om 12:48

              @mcaa: Wat is het dan wel? Omdat de modellen gehomologeerd zijn is het naar mijn idee gewoon een productieauto’s. Koenigsegg noemt het zelf ook productieauto’s

              Login om te reageren
    • Boomer zegt

      5 oktober 2017 om 15:42

      @viezefreddyw: En idd ook nog bruikbaar, de zweed is gewoon een fragiel apparaat, de bug kan wat meer hebben.

      Login om te reageren
      • breakingpoint zegt

        5 oktober 2017 om 16:07

        @airc: want je praat uit ervaring?

        Login om te reageren
      • woudloper zegt

        5 oktober 2017 om 16:08

        @airc: goh. 1 steentje in 1 van de tien radiatoren van de Bugatti kostte een klant 50.000 euro aan herstellingen. Kwetsbaar zijn al die exotics denk ik

        Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        5 oktober 2017 om 20:06

        @airc: Klopt ja. Met de Bugatti kan je comfortabeler naar je vakantieoord rijden dan met de Koenigsegg. Maar ik vind ze beide niet echt bijzonder mooi.

        Login om te reageren
    • dennisjuh95 zegt

      5 oktober 2017 om 15:50

      @viezefreddyw: Agera RS is daarentegen alleen aan de achterkant aangedreven en de Chiron volgens mij voor en achter. Dus de Egg verliest al tijd in het begin denk ik. Net wat knapper in mijn optiek. Blijven beiden ongekende apparaten natuurlijk.

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        5 oktober 2017 om 17:25

        @dennisjuh95: Dan snap je dit soort auto’s niet. Als je een auto wilt die snel van 0-100 wilt, koop dan maar een Ariel atom of een Nissan GT-R. Dit soort auto’s zijn de koning in het 300+ km gebied.

        Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        5 oktober 2017 om 17:28

        @dennisjuh95: Oh en trouwens, die 0.1 seconde naar de 100 dat die Chiron sneller is dan de One:1, ga je écht niet merken hoor…

        Login om te reageren
    • kenner zegt

      5 oktober 2017 om 20:01

      @viezefreddyw: de Egg is wel 10x mooier.

      Login om te reageren
  4. berlinetta zegt

    5 oktober 2017 om 14:35

    Het bericht waarvan iedereen wist dat het ging komen. Ik ben overigens ook benieuwd wat de Regera voor een tijd neer zet.

    Login om te reageren
    • jeroen13 zegt

      5 oktober 2017 om 15:11

      @berlinetta: de regera deed 0-400 in 19 seconden. Dr chiron deed dat in 32 seconden. Rond de 29 seconden dus

      Login om te reageren
      • gwnbmw zegt

        5 oktober 2017 om 16:06

        @jeroen13: regerra is nooit officieel neergezet toch? alleen de simulaties waren 19 seconden voor zover ik weet,

        Login om te reageren
      • rolov zegt

        5 oktober 2017 om 20:50

        @jeroen13: Tjezus 19 sec. Krijg je geeneens tijd om te ademen .

        Login om te reageren
    • dutchoutlaw zegt

      5 oktober 2017 om 15:23

      @berlinetta: Niet iedereen…

      Login om te reageren
  5. mstiic zegt

    5 oktober 2017 om 14:44

    Jullie AB app is zo slecht in elkaar gezet. Ik kan de video niet eens kijken sjonge jonge..

    Login om te reageren
    • PunicaOase zegt

      5 oktober 2017 om 14:48

      @mstiic: of jij hebt een slecht in elkaar gezette phone :-P … bij mij werkt t iig prima.

      Login om te reageren
      • raceface zegt

        5 oktober 2017 om 17:57

        @punicaoase: nee die app zuigt flink. Meerdere functies werken voor geen meter

        Login om te reageren
    • trustmeiamanengineer zegt

      5 oktober 2017 om 15:02

      @mstiic: Jup.. Komt omdat de video op autojunk als internetpagina met de waardeloze ingebouwde webbrowser geopend wordt… Krijg ’t ook niet afgespeeld. Maar het kan wel, want video’s rechtstreeks vanaf de frontpage spelen wel.

      Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      5 oktober 2017 om 18:00

      @mstiic: same here. Krijg de AJ pagina te zien waar verder niets te beleven is. Klik ik op return krijg ik de thumbnail van het filmpje te zien waar je verders niets mee kan. Maar goed, de aparte AJ videos functie werkt wel goed, dus met een omweg kom je er ook.

      Login om te reageren
  6. PunicaOase zegt

    5 oktober 2017 om 14:48

    On topic: ik ga toch liever voor de Bugatti.

    Login om te reageren
  7. pietertjep85d zegt

    5 oktober 2017 om 14:56

    Wow! En dat met wen Agera RS, hoe snel zou een Regera dan zijn? Ik heb ook veel meer sympathie voor Koeningsegg dan voor Bugatti, helemaal top dus!

    Login om te reageren
  8. jorden zegt

    5 oktober 2017 om 14:57

    Waarom komt Koenigsegg altijd achteraf met dit soort dingen?! Over 1 a 2 jaartjes verdwijnt Bugatti naar het geschiedenisboek-der-fabelachtige-automobielen. Kan Koenigsegg hele los met recordjes verbreken en verzinnen.

    Login om te reageren
    • dennisjuh95 zegt

      5 oktober 2017 om 15:51

      @jorden: Waarom niet? Misschien wachtte ze het af om te kunnen zeggen: o ja, wij zijn trouwens sneller. Zou mooi zijn.

      Login om te reageren
  9. sanennan zegt

    5 oktober 2017 om 14:57

    You gotta love it

    Login om te reageren
  10. Arnoud zegt

    5 oktober 2017 om 14:57

    Met ‘slechts’ 1160pk en alleen achterwielaandrijving.

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      5 oktober 2017 om 15:14

      @original_arnoud: Deze heeft 1360 pk. Bron: Koenigsegg.com

      Login om te reageren
      • sr20det zegt

        5 oktober 2017 om 16:13

        @SimonMc: alleen op e85 als ik me niet vergis, anders is het inderdaad 1160pk.

        Login om te reageren
        • SimonMc zegt

          5 oktober 2017 om 17:36

          @sr20det: De standaard Agera RS heeft 1160 pk, op gewone benzine. Die kan desgewenst aangepast worden dat die op die E85 loopt. Hoeveel hij er dan uithaalt, weet ik niet. De Agera RS van de recordpoging heeft de “1MW upgrade” zoals ze zelfs zeggen. Verder is niet bekend of dat wilt zeggen dat die standaard op die E85 loopt, of niet. Zou het verschil tussen de Agera RS en de One: 1 maar zo simpel zijn als andere peut? Geloof het niet.

          Login om te reageren
  11. trustmeiamanengineer zegt

    5 oktober 2017 om 14:59

    Haha lekker bezig hoor die Zweden! Ik dacht eigenlijk dat ze het met een Regera gingen doen, maar die accelereert wellicht iets langzamer gezien het ontbreken van een transmissie.

    Login om te reageren
    • jveenman2012 zegt

      5 oktober 2017 om 15:03

      @trustmeiamanengineer: Volgens mij accelereert de Regera van 0 naar 400 in ongeveer 20 seconde…

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      5 oktober 2017 om 15:21

      @trustmeiamanengineer: Dan zou die toch juist sneller moeten accelereren?

      Login om te reageren
      • trustmeiamanengineer zegt

        5 oktober 2017 om 15:34

        @berlinetta: Geen idee hoe rap die het doet. Maar waarom hebben ze de Regera niet genomen dan? Of gaan ze het record later nog eens breken, kan natuurlijk ook.

        Login om te reageren
        • woudloper zegt

          5 oktober 2017 om 16:10

          @trustmeiamanengineer: regera is nog niet klaar zo bleek recent. Geen enkele is al geleverd aan de klant.
          Ook zal Bugatti nog met een chiron supersport komen dus ze kunnen beter nog een stok achter de deur hebben niet?

          Login om te reageren
          • trolle zegt

            5 oktober 2017 om 22:20

            @woudloper: de regera is wel al geleverd, in Amerika zelfs!

            Login om te reageren
            • woudloper zegt

              6 oktober 2017 om 07:10

              @trolle: Neen. Die is even naar daar geweest en zijn eigenaar genaamd Dan kon er al eens van proeven.
              Nadien ging ie terug naar fabriek waar de andere ook staan.
              Auto zit met overheating issues die nog moeten opgelost worden. Daarom dat je op die van Dan ook meer en grotere luchtinlaten ziet dan op eerste versie dat op Genève stond.

              Login om te reageren
  12. mashell zegt

    5 oktober 2017 om 15:01

    Bijzonder knap, zeker als op de foto ziet dat de wagen met plakband aan elkaar hangt…

    Login om te reageren
    • steelfighter zegt

      5 oktober 2017 om 17:43

      @mashell: en wat een K&;&(& geluid

      Login om te reageren
  13. trust zegt

    5 oktober 2017 om 15:09

    Ik vraag mij dan af of it dan op normale benzine of E85 is (of heb ik iets gemist)? Non-the-less het is natuurlijk achterlijk snel allemaal. Wel jammer dat hij niet net zoals Montoya rustig in z’n overhemdje zonder helm zit.

    Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      5 oktober 2017 om 15:24

      @trust:

      Dat is ook het mooie van een Bugatti.
      Net zo simpel te rijden als een Golf, de luxe van een Bentley, en bijna de snelheid van een Koenigsegg in één.

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        5 oktober 2017 om 15:34

        @jack_abarth: Dat is dan weer het mooie van de Koenigsegg Regera. Comfortabeler dan de Agera en veel sneller dan een Chiron. 0-400 doet ie 12(!!) seconden sneller.

        Login om te reageren
        • thierryvth zegt

          5 oktober 2017 om 16:15

          @simonmc: in theorie

          Login om te reageren
        • thierryvth zegt

          5 oktober 2017 om 16:20

          @simonmc: leuk alleen heb je nooit sprintjes bij het stoplicht naar 400, wel naar het volgende stoplicht en dat legt de koenigsegg traction lacking powerboat het al af tegen een standaar ferrari 458

          Login om te reageren
          • SimonMc zegt

            5 oktober 2017 om 17:38

            @thierryvth: Wat een onzin weer. Een One:1 is maar 0,1 seconde trager dan een Chiron…

            Login om te reageren
          • Onehp zegt

            5 oktober 2017 om 18:00

            @thierryvth: want een 458 heeft 4wd.. Oh wacht

            Login om te reageren
            • thierryvth zegt

              6 oktober 2017 om 10:01

              @onehp: mischien moet je is op youtube kijken naar die drag races op vliegveld strips in de uk, die koenigseggs staan allemaal de eerste honderden meters te stuiteren op zoek naar grip

              Login om te reageren
  14. ikkee zegt

    5 oktober 2017 om 15:20

    Op de blog post van Koenigsegg staat verder nog dat de tractiecontrole in de derde versnelling nog aan moest. Tot aan de 183 km/h, omdat de ondergrond zo slecht was.
    Wat een onfatsoenlijk snel ding is dit toch.
    Ze zijn trouwens ook al weer van plan om dit record te gaan verbreken met de Regera…

    Login om te reageren
    • flatsix010 zegt

      5 oktober 2017 om 15:36

      @ikkee: Zeer knappe prestatie natuurlijk. Maar als ik de beelden zie dan zou ik dit niet na durven te doen. Al helemaal niet met wielspin bij 150+. Als je de onboard van Bugatti ziet lijkt het net een zondagochtend ritje.

      Login om te reageren
      • trust zegt

        5 oktober 2017 om 16:34

        @flatsix010: kun je nagaan hoeveel sneller de Koe dan was geweest als die ook op Ehra-Lessien reed

        Login om te reageren
  15. SimonMc zegt

    5 oktober 2017 om 15:23

    @RubenPriest : Misschien interessant om te vermelden dat dit een Agera Rs is met One:1 specificaties, dus met 1360 pk.

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      5 oktober 2017 om 15:32

      @simonmc: Check, thanks!

      Login om te reageren
    • appelvis zegt

      5 oktober 2017 om 18:43

      @SimonMc: maakt dat net niet een niet-in serie geproduceerde auto?

      Login om te reageren
      • trolle zegt

        5 oktober 2017 om 20:25

        @appelvis: alle ageras zijn upgradebaar naar one:1 specs. Zelfs de ccx, ccxr zijn upgradebaar

        Login om te reageren
  16. MAB zegt

    5 oktober 2017 om 16:09

    Doe mij nog steeds maar de bugatti, dan heb je in ieder geval luxe en veel mooier uiterlijk vind ik.

    Login om te reageren
  17. thierryvth zegt

    5 oktober 2017 om 16:15

    gaan we weer met die dragracer, nordschleife wil maar niet lukken met de koenigsegg mega (lol) car want tsja bochten he. anyway met de bugatti gingen ze boodschappen doen na afloop en de koenigsegg moest terug naar fabriek om alle boutjes en moertjes weer vast te laten zetten

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      5 oktober 2017 om 17:25

      @thierryvth: bla bla bla wordt je nooit moe van het telkens herhalen van die onzin?

      Login om te reageren
    • trolle zegt

      5 oktober 2017 om 17:38

      @thierryvth: stop s met u koenigsegg gezaag

      Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      5 oktober 2017 om 17:40

      @thierryvth: Jij weer. De plaat blijft nog steeds hangen, zo te horen.

      Login om te reageren
    • rolov zegt

      5 oktober 2017 om 20:53

      @thierryvth: de Bugatti zet ook geen fatsoenlijke tijden neer op de ring .

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        5 oktober 2017 om 23:37

        @rolov: nee want de Veyron sloopte de remmen voor het rondje om was…

        Login om te reageren
      • thierryvth zegt

        6 oktober 2017 om 10:05

        @rolov: nee maar die geven daar ook niet om, is tie ook niet voor gemaakt, het is zoals Clarkson het zegt die toen Veyron en nu Chiron vergeleek met de Concorde.
        Koenigsegg wil een fighter jet zijn en een concorde maar nu is het tracktion lacking powerboat

        Login om te reageren
        • trolle zegt

          6 oktober 2017 om 20:31

          @thierryvth: en weeral dezelfde zever. Verzin eens iets nieuws

          Login om te reageren
  18. griffendahl zegt

    5 oktober 2017 om 17:04

    De jongensdroom van Christian von Koenigsegg… Alleen daarom al mooi dat hij het met zijn relatief kleine bedrijf op kan nemen tegen het corporate prestige project van VAG.

    Ja, misschien is die Bugatti comfortabeler, en kan die het makkelijker… Maar, ’t is wel echt David versus Goliath, en David heeft als underdog toch echt mijn sympathie.

    Login om te reageren
  19. steelfighter zegt

    5 oktober 2017 om 17:42

    Slaat nou gelijk de motor uit??? Lekker voor die turbo’s…

    Login om te reageren
  20. tobiaswk zegt

    5 oktober 2017 om 18:18

    Kan niet wachten tot dat ze het gaan doen met de regera!!

    Login om te reageren
  21. michaelcorleone zegt

    5 oktober 2017 om 21:45

    Toch zou ik gaan voor de Bugatti. De Chiron is 500 kg zwaarder dus heel eerlijk is het ook niet. Nog een voordeel van de Chiron is dat je geen rugklachten hebt bij het uitstappen na zo’n belevenis.

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      6 oktober 2017 om 09:13

      @michaelcorleone: hoezo, heel eerlijk is het niet? Dus omdat Koenigsegg zijn wagen beter ontwerpt, is het niet eerlijk? Bugatti heeft dan weer het voordeel van 4-wiel aandrijving, waardoor ie zijn vermogen een stuk beter kwijt kan, maar dat is dan weer ook een reden van het extra gewicht.

      Login om te reageren
      • michaelcorleone zegt

        6 oktober 2017 om 12:05

        @simonmc: De K’egg is een primitieve auto in vergelijking met Bugatti. De Chiron is luxueus en voornamelijk gericht op comfort. De Agera is meer hardcore hooligan en zal denk ik veel harder zijn afgesteld. Gewoon heel ander soort auto’s. De bizarre snelheid van beiden is misschien wel de enige overeenkomst.

        De Koenigsegg Regera spreekt mij om die reden ook meer aan.

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North