• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Waarom de DB11 V8 niet als het AMG-blok klinkt

Auteur: RubenPriest, gepost 5 oktober 2017 om 13:57 – 15 Reacties

Db11


Aston Martin zegt zich te onderscheiden van de 4.0 V8 uit de AMG.

De kersverse samenwerking tussen Aston Martin en AMG proef je in de nieuwe DB11 V8. Voor het eerst ligt er een krachtbron uit Affalterbach onder de kap van een Aston Martin. Een beetje expert weet hoe de 4.0 V8 van AMG klinkt. Dat geluid blijft ook exclusief verbonden met de heetste modellen van Mercedes. Dat zegt Aston Martin topman Simon Croft tegenover AutoGuide.

De sound engineers van de Britse autofabrikant zijn aan de slag geweest met de AMG V8. Ze wilden het typische Aston Martin-geluid naar het blok brengen. Het is een lastige taak om van een turbo-blok een symfonie te maken, maar de nieuw ontwikkelde twin-turbo V12 in de DB11 stelde niet teleur. De auto’s van Aston Martin zijn misschien niet zo snel als de topmodellen van Ferrari of Porsche, maar de soundtrack zorgt altijd voor een glimlach op je gezicht. De Vanquish, V8 Vantage en Rapide hebben altijd een fantastisch geluid gehad. Van het opstarten tot de acceleratie.

Bij zo’n statement hoort natuurlijk een vergelijking. Heeft meneer Croft gelijk, of valt het allemaal wel mee? Oordeel zelf.


Ook interessant!

  • Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
    Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
  • Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
    Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
  • Aston Martin schrapt Superleggera
  • DB11 opvolger
    DB11-opvolger zal fluisterstil en loodzwaar worden

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, Aston Martin, db11, sound, V8, Vergelijkingen

Vorig bericht: « Fast & Furious 9 loopt flinke vertraging op
Volgend bericht: Bam! Koenigsegg sloopt Bugatti’s 0-400-0 record »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jochempie zegt

    5 oktober 2017 om 14:23

    Kort antwoord: andere uitlaat (duh, andere auto. Andere uitlaat moest er toch komen) en ander WAV-bestandje uit de speakers.

    Login om te reageren
  2. sulobb zegt

    5 oktober 2017 om 16:05

    Echt heel spannend klinkt het niet… Ik hou vast aan youngtimers…

    Login om te reageren
  3. dracae zegt

    5 oktober 2017 om 16:56

    Het verschil valt behoorlijk tegen…

    Geef mij maar een klassieke V8 Vantage / Virage Vantage met AM’s eigen V8.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      5 oktober 2017 om 19:16

      @dracae: Die V8 was van Jaguar ;)

      Login om te reageren
      • karaya zegt

        5 oktober 2017 om 20:50

        @willeme:

        De Tadek Marek V8?

        Die is niet van Jaguar.

        Login om te reageren
        • willeme zegt

          5 oktober 2017 om 20:57

          @karaya: klopt. Die van de V8 Vantage was van Jaguar.

          De V8 Vantage van 2005, de oude V8 Vantage had idd de Tadek Marek motor. Latere varianten met behulp van Callaway voor meer vermogen. De laatste series met bi-compressor was een episch koppelmonster!

          Login om te reageren
          • karaya zegt

            5 oktober 2017 om 21:06

            @willeme: De goede ouwe tijd.

            Login om te reageren
          • dracae zegt

            5 oktober 2017 om 23:27

            @willeme: Die dus, met als hoogtepunt misschien wel de 1986 Zagato.

            Mijn autoliefde startte met een boek uit 1988 en ik heb dan ook 3 auto’s uit dat jaar gehad waarvan ik de urquattro nooit had moeten verkopen…

            https://www.boekenwebsite.nl/auto-motor/fantastische-autos

            Login om te reageren
  4. dawwg zegt

    5 oktober 2017 om 17:29

    Blijf verbaasd over hoe goed de V8 met Turbo’s van Mercedes klinkt …koesteren zolang het nog kan, over een paar jaar klinkt elke auto als de metro …

    Login om te reageren
  5. kilum zegt

    5 oktober 2017 om 17:34

    Ik vind de sound van de Merc-AMG toch beter dan die van de AM DB11

    Login om te reageren
  6. schuifmuis zegt

    5 oktober 2017 om 17:40

    Ok dus als AM samenwerkt met AMG hoe zit dat dan m.b.t. RB en AM voor de F1, Krijgt RB dan stiekum toch MERC (AMG) motoren in hun nieuwe RB?

    Login om te reageren
  7. E34M5Touring zegt

    5 oktober 2017 om 18:02

    Ik houd het wel bij mn aan elkaar gesmolten Mondeo V6en met Quicksilver pijpen. Klinkt mij toch een stuk beter. Daarbij, zat vd week weer eens bij de dealer. Werd er net een DB11 afgeleverd. V12. Vond ik ook geen topgeluid eerlijk gezegd. Die kerel demonstreerde die loud modus. Gewoon een hoop gebrul. Maar niet echt mooi gebrul.

    Login om te reageren
  8. spotkoningvdaal zegt

    5 oktober 2017 om 22:52

    En je blijft dus gewoon een Merc AMG ondertoon horen naast het gepruttel van een Amerikaans benzineslurpend aandoend geluid met roffelende cilinders. Icm het uiterlijk vd auto niet de meest wonderschone verschijning van ze m.i. Jammer

    Login om te reageren
    • spotkoningvdaal zegt

      6 oktober 2017 om 19:58

      @spotkoningvdaal: en ben ik nou de enige die het dus absoluut niet eens is met de titel van dit artikel?!

      Login om te reageren
  9. mashell zegt

    7 oktober 2017 om 08:45

    Ik schrik een beetje van dat infotainment systeem in die DB11. Voor zo’n dure wagen ziet er er wel heel traag en ouderwets uit.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North