• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Barista’s crashen Volvo Duett op de A2

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 18 mei 2018 om 07:59 – 39 Reacties

Barista


De elandtest heeft toch zin gehad.

Gisterenavond is er een fraaie klassieker gesneuveld. Tegen het einde van de avondspits kwam er op de A2 bij knooppunt Holendrecht een Volvo Duett in aanraking met een Skoda Fabia. Volgens de berichten zijn de inzittenden er relatief goed vanaf gekomen, maar hetzelfde kunnen we niet zeggen over de Volvo.

Het is niet precies duidelijk hoe het ongeluk heeft kunnen gebeuren, maar gekeken naar de schade kunnen we stellen dat de inzittenden een flinke smak hebben gemaakt. Ze mogen dan ook van geluk spreken dat alleen het busje er slecht aan toe is. In een bericht van Rijkswaterstaat kunnen we zien dat het ongeluk de wagens over beide rijbanen verspreidde.

Ai. Forse crash op de #A2 bij Holendrecht. Amsterdam-ín is de hoofdrijbaan dicht. Parallel wel open. pic.twitter.com/YJHOAlef5P

— Rijkswaterstaat Verkeersinformatie (@RWSverkeersinfo) May 17, 2018

Dankzij een tip van @dizono weten we dat het gaat om een bedrijfsauto van Ollie’s coffee and more. De koffiemakers wisten op hun Facebook-pagina te vertellen dat de klap de inzittenden slechts wat schaafwonden en een buil heeft bezorgd. Ondanks het feit dat auto’s uit die tijd allesbehalve veilig zijn, blijkt maar weer dat de Zweden een stevige auto bouwen. Hadden ze in een Amerikaan gezeten, dan was de V8 dwars door het dashboard komen zetten.

https://www.facebook.com/olliescoffeeabcoude/posts/1889689961331114

Met dank aan @dizono voor de tip!

Ook interessant!

  • Nieuwe Skoda Fabia heeft veel spinazie gegeten
  • Fabia Monte Carlo
    Extra scherpe Fabia Monte Carlo onderweg
  • Skoda Fabia krijgt het interieur van een Octavia
  • Populaire Skoda
    Populaire Skoda wordt gewoon gecanceld!

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

crash, fabia, Klassiekers, Skoda, Volvo

Vorig bericht: « Achter dit Audi-busje zit een verhaal
Volgend bericht: Shelby Series 2 keert terug als 800 pk sterke machine »

Lees Interacties

Reacties

  1. gove zegt

    18 mei 2018 om 08:08

    zonde

    Login om te reageren
  2. 9114life zegt

    18 mei 2018 om 08:09

    Straatrace wss

    Login om te reageren
  3. neleev zegt

    18 mei 2018 om 08:13

    Was de ander nu (koffie) verkeerd of deden ze dit espresso?

    Login om te reageren
    • beefcake zegt

      18 mei 2018 om 08:57

      @neleev: dat is onduidelijk, maar een paar extra latte in het chassis hadden de schade kunnen beperken

      Login om te reageren
    • rynnus zegt

      18 mei 2018 om 08:59

      @neleev: Het maakt helaas niet uit wie fout zat, die Volvo kunnen ze nu wel aan de latte macchiato hangen…

      Login om te reageren
  4. Dizono zegt

    18 mei 2018 om 08:15

    Ik ven erop gebrand een goede woordgrap te maken, maar het is nog te vroeg denk ik. Eerst koffie.

    Login om te reageren
  5. lacker zegt

    18 mei 2018 om 08:36

    Het lastige is, dat ze zo moeilijk te vervangen zijn. Ik heb eentje voor ze gezocht, maar die moet nog omgebouwd worden tot een foodtruck / baristabar: http://www.autotrader.nl/klassieker/volvo-overige-modellen/1960/ulvenhout/9jmvv/volvo-overige-modellen-p210-b-16-groen/?zoekopdracht=volvo%7Cbouwjaar-van-1950-tot-1965

    Login om te reageren
  6. pivavar zegt

    18 mei 2018 om 08:44

    “Hadden ze in een Amerikaan gezeten, dan was de V8 dwars door het dashboard komen zetten”. Hadden ze daar niet gereden, was het niet gebeurd.

    Login om te reageren
  7. bertorelli zegt

    18 mei 2018 om 08:49

    Je ziet tegenwoordig veel van die omgebouwde oldtimers die zakelijk worden gebruikt.
    Of zich ziet dat er prachtig uit.
    Nadeel is wel dat het auto’s van vaak 40 of 50 jaar oud zijn en die zijn niet altijd berekend op het huidige verkeer.
    Het is veel drukker dan toen, het verkeer rijdt veel vlotter dan toen en staat bij remmen vaak ook veel sneller stil. Zo te zien is die Volvo ook achterop gereden en heeft geen schade achter.

    Een auto van die leeftijd moet je ‘anders’ rijden dan een moderne met al die veiligheidssnufjes.

    Wel erg jammer van die mooi Volvo :-(

    Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      18 mei 2018 om 09:22

      @bertorelli: Wat een gelul, mensen zijn tegenwoordig te veel bezig met andere zaken dan met autorijden, je kan nog zulke goede remmen hebben maar als je zit te appen ben je nog te laat, in zo’n oudje heb je al je aandacht op de weg nodig dus laat je al die randverschijnselen wel uit je hoofd.

      Login om te reageren
      • bertorelli zegt

        18 mei 2018 om 09:36

        @toniominestrone: Nog geen koffie gehad vandaag?

        Login om te reageren
        • Erik zegt

          18 mei 2018 om 09:39

          @bertorelli: schijnbaar wel azijn?

          Login om te reageren
          • jerudo zegt

            18 mei 2018 om 10:17

            @erik2907: ach, weer een misplaatste azijngrap. Weinig grappigs aan, de koffie opmerking was, dacht ik, wel ludiek bedoeld maar het is blijkbaar te vroeg om dit op te merken.

            Login om te reageren
      • tstile zegt

        18 mei 2018 om 22:40

        @toniominestrone: Je kan je eigen rijstijl aanpassen in een oude auto. Maar de acties van anderen daar heb je geen invloed op.

        Pas vanuit Zweden naar NL gereden met een ’64 Volvo en ik kan zeggen dat een hoop mensen hun auto gewoon ervoor gooien/ertussen proppen voor je en als ze dan ook gelijk op de rem gaan staan dan moet je echt geluk hebben dat je op tijd kunt remmen. Hun remmen zijn veel beter en vertragen dus veel sneller.

        Dan kan je extra afstand houden maar mensen gaan die ruimte gewoon gebruiken. Ze houden totaal geen rekening met de langere remweg van de oldtimer waar ze net strak voor zijn gaan rijden….

        Kortom bij een oude auto is een remmen upgrade sterk aan te raden. Zeker als je meer doet dan zondagsritjes.

        Login om te reageren
  8. tenaci zegt

    18 mei 2018 om 08:51

    Tja dat van die V8 was hier natuurlijk sowieso niet te verwachten. Wellicht is er wel een B18 redblock door het dashboard gekomen….

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      18 mei 2018 om 08:59

      @tenaci: Nahhh, sowieso niet is ook weer een beetje teveel van t goede. Er rijden er aardig wat rond met V8 hoor!
      https://oppositelock.kinja.com/america-f-yeah-1958-volvo-duett-pv445-with-superch-507572970
      https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=270802
      Op Jijbuis staan er nog wel wat!

      Login om te reageren
    • volvo480gtt zegt

      18 mei 2018 om 09:17

      @tenaci: ik zou me nog eerder zorgen maken over dat t stuurwiel tussen m’n tanden zou zitten. Er zit een stuurhuis met een fors dikke stang ongeveer onder de linker koplamp. Die duwt mooi door in geval van een aanrijding.

      Login om te reageren
  9. sr20det zegt

    18 mei 2018 om 08:56

    Ken toevallig de eigenaar van deze mooie Volvo, helaas total loss..

    Login om te reageren
  10. Alfarobert zegt

    18 mei 2018 om 09:11

    Altijd jammer dat er een mooie klassieker sneuveld .Een nieuwe koop je weer een nieuwe voor maar jarenlang een auto opknappen en dan in de prak gereden worden blijft triest

    Login om te reageren
  11. cloverleaf zegt

    18 mei 2018 om 09:33

    Toen ik in 2000 in een koffiebar werkte… was ik toen al hip?

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      18 mei 2018 om 10:23

      @cloverleaf:
      Ja, daarom speciaal voor jouw hebben we La Paay weer van stal gehaald met haar eerste hitje ooit !
      https://www.youtube.com/watch?v=ISR5YEn1Yvc

      Login om te reageren
  12. ttr6 zegt

    18 mei 2018 om 09:42

    ….en dan die file die zo iets weer veroorzaakt. Natuurlijk: het ergste is het voor diegene die in 1 van die 2 auto’s zit, maar ik kan het niet vermijden zwaar geïrriteerd te raken over dit soort ongelukken op een kaarsrechte snelweg die jouw minimaal een uur file ellende oplevert als je er achter zit. De veroorzaker zou hiervoor op 1 of andere manier ook voor gestraft/veroordeeld moeten worden. Het is niet alleen materiele schade, toch?

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      18 mei 2018 om 10:13

      @ttr6: Ach kom op, niemand vertrekt ’s morgens van huis met het idee de A2 eens even flink vast te zetten. En verder zijn er legio meer oorzaken voor een ongeval behalve een bocht in de weg. Om er een paar te noemen: kamikaze-acties van ontsnapte medeweggebruikers, overstekende beesten, technisch malheur, onwelwording van een bestuurder, etc etc etc. Maar gelukkig ben jij gewoon perfect en zul je nooit een ongeluk veroorzaken, en al helemaal niet op een kaarsrechte weg…

      Login om te reageren
    • ouwedibbes83 zegt

      18 mei 2018 om 11:37

      @ttr6: ik snap je punt een beetje, maar zou het wel willen nuanceren. Als jij in de file staat omdat iemand zijn auto niet goed onderhoud, of lang doorrijdt in een wagen die rijp is voor de sloop, bespaart hij individueel mss wel, maar zijn we met z’n allen veel tijd en indirect geld kwijt als die met pech stil komt te staan of een ongeluk plus flinke vertraging veroorzaakt. Dat is eigenlijk asociaal.

      Login om te reageren
      • Dizono zegt

        18 mei 2018 om 16:48

        @ouwedibbes83: eigenlijk is dit gewoon een betoog om het onderhoud van m’n auto mee te nemen in de Rijksbegroting.

        Login om te reageren
  13. skinnybmw zegt

    18 mei 2018 om 09:48

    Doet me aan dit denken:

    https://youtu.be/X3c33qnnneQ

    Login om te reageren
  14. VeniVidiVici zegt

    18 mei 2018 om 09:48

    Gezien de plek het vermoeden dat het ritsen er iets mee te maken heeft (altijd van die figuren, dit geval de Skoda, die 10 meter voor het verdrijvingsvlak pas naar rechts gaan)

    Login om te reageren
    • thefavis zegt

      18 mei 2018 om 10:04

      @venividivici: Dan doet die Skoda rijder het uitstekend. Lekker efficiënt gebruik maken van het wegdek en bij het verdrijvingsvlak in de buurt keurig rustig een baantje opschuiven. Wel zorgen dat er plek is natuurlijk.

      Login om te reageren
      • quincy zegt

        18 mei 2018 om 10:52

        @thefavis: Idd… en als iedereen genoeg ruimte zou laten bij het verdrijvingsvlak, dan zou het concept ritsen ook echt werken. Maar doordat iedereen te egoïstisch is om iemand er tussen te laten, krijg je dus files om het ritsen niet werkt.

        Login om te reageren
        • VeniVidiVici zegt

          18 mei 2018 om 12:55

          @quincy: Ja dat is inderdaad mega irritant dat iedereen maar kop/kont rijdt. En dat je maar moet zoeken waar de sufferd zit die een gaatje laat vallen om in te duiken (en dan nog krijg je groot licht of gebaren). Ik ga tegenwoordig gewoon helemaal naar rechts achter de rollende vrachtwagens rijden, want die gaan tenminste niet continu op de rem staan.

          Login om te reageren
    • Pordon zegt

      18 mei 2018 om 11:55

      @venividivici: Je weet dat het juist de bedoeling is om de ritsstrook volledig te gebruiken?

      Login om te reageren
      • VeniVidiVici zegt

        18 mei 2018 om 12:51

        @Pordon: Ow ik dacht altijd ergens bij het bordje ‘hier ritsen’

        Login om te reageren
        • Pordon zegt

          18 mei 2018 om 22:52

          @venividivici: het bordje zegt altijd ‘ritsen vanaf hier’….vanaf tot het verdrijvingsvlak om zo efficiënt mogelijk gebruik te maken van het asfalt en om wat tijd te geven aan de bestuurders op de rechterbaan om de gaten te laten vallen. Helaas doen veel bestuurders dat laatste te weinig.

          Login om te reageren
    • mashell zegt

      18 mei 2018 om 16:22

      @venividivici: 10 meter is ook wel erg veel, ik mik op 30cm tussen mijn voorwiel en de streep van het verdrijvingvplak.

      Login om te reageren
  15. desjonnies zegt

    18 mei 2018 om 10:25

    Barista, dacht altijd dat het een actiemodelletje van een Fiat Bravo was..

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      18 mei 2018 om 16:20

      @desjonnies: nee, barista is de hoogst haalbare graad van hipster. Die zijn compleet met een baard, obscure tattoo’s, skinny jeans, ruitjes bloes, pulled pork in de linker hand, craft bier in de rechterhand toch nog in staat een hartje in het schuim van een latte machiatto te toveren.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        18 mei 2018 om 16:27

        @mashell:

        Keurig omschreven +1 ..

        Login om te reageren
        • tenaci zegt

          18 mei 2018 om 18:47

          @lincoln: gaf je nu zojuist een compliment? ..

          Login om te reageren
  16. ghost zegt

    18 mei 2018 om 12:09

    Bij het zien van de foto herkende ik de auto meteen, is lokale koffietentje bij m’n ouders in het dorp. Leuke tent wel, zonde van de auto.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North