• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Belastingdienst wil info parkeerders, SMS Parking weigert

Auteur: autoblogger, gepost 8 november 2013 om 14:17 – 57 Reacties

Nee echt, die Copen rij ik puur zakelijk!


Zo doen we dat in Nederland. Het bedrijf SMS Parking wordt namelijk door de Belastingdienst voor de rechter gedaagd, omdat het weigert parkeergegevens over te dragen.

De fiscus wil de kentekens van parkeerders controleren, om zo te checken of leaserijders niet méér privékilometers maakten dan ze via hun rittenadministratie opgeven. Gelukkig zijn er bedrijven zoals SMS Parking, die dat weigeren. Dit in tegenstelling tot techbedrijven die alles doorspelen aan de NSA.

SMS Parking wijst erop dat de privacy van klanten in de algemene voorwaarden wordt gegarandeerd. Een woordvoerder van de Belastingdienst zegt echter dat de fiscus altijd op zoek is naar nieuwe mogelijkheden om belastingontduiking op te sporen. De digitalisering van de parkeerbetalingen zorgt voor een extra bron van informatie en daar wil men graag gebruik van maken, zo lezen we bij het NRC.

Eerder dit jaar bleek de Belastingdienst al parkeergegevens over 2012 te hebben opgevraagd bij het Servicehuis Parkeren (SHPV). Daar komen de gegevens van parkeerders terecht die bij een parkeerautomaat hun kenteken intoetsen. Ook parkeergegevens van automobilisten die in bepaalde gemeenten via hun telefoon betaalden kwamen zo in handen van de fiscus. Bedankt SHPV, al heeft men inmiddels wel maatregelen getroffen. Het SHPV bewaart kentekens en transactiegegevens van parkeerders nu maximaal 13 weken, om zo te voorkomen dat de Belastingdienst ze nogmaals over een heel jaar kan opeisen.

Parkmobile en SMS Parking zouden nu ook bezig zijn om te onderzoeken of ze gegevens korter kunnen bewaren, zodat de fiscus er niet meer bij kan.

Foto-credit: autojunk.nl

Ook interessant!

  • Verzekeraar weigert oudere met meer dan 136 pk
    Verzekeraar weigert oudere met meer dan 136 pk
  • Mercedes weigert kampioensfoto's
    Mercedes weigert kampioensfoto's te nemen voor FIA
  • Maserati Grecale
    Eerste blik en hete info over de Maserati Grecale!
  • Nieuwe info over Alfa Romeo Tonale gelekt
    Nieuwe info over Alfa Romeo Tonale gelekt

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

belasting, bijtelling, kenteken, lease, parkeren, privacy

Vorig bericht: « Peugeot Oxia: vergeten concept (1988)
Volgend bericht: Video: BMW M3 gaat driftend over de Nordschleife »

Lees Interacties

Reacties

  1. christianjanssen zegt

    8 november 2013 om 14:23

    Ergens te begrijpen. De belastingdienst loopt vele duizenden euro’s mis omdat er mensen onterecht opgeven minder dan 500 km per jaar privé te rijden met een bedrijfsauto. Met alleen steekproeven en doorspitten van administratie is dat onbegonnen werk. Ik voorzie een wet die verplicht (net als bij telefoongegevens) minimaal 1 jaar de (meta) data op te slaan van alle digitaal geregistreerde parkeeracties.

    Login om te reageren
    • Orichy zegt

      8 november 2013 om 15:38

      @christianjanssen: Het belastingsysteem deugd niet en dan moeten anderen maar voor de onterechte informatie voorziening opdraaien?
      Lijkt mij de omgekeerde wereld, maar éh, wij leven in Nederland en daar is van alles mogelijk, als het de overheid betreft.

      Login om te reageren
      • dakloos zegt

        8 november 2013 om 17:27

        @Orichy: Hetgeen wat niet deugt is dat men belastingontduiking als nationale sport ziet, terwijl ’t mijns inziens diefstal is om willens en wetens de staat (dat bent uzelf ook) te tillen.

        Login om te reageren
        • lambo4all zegt

          8 november 2013 om 17:35

          @dakloos: niet zo gek he als je helemaal leeg getrokken wordt. Als ik 500 euro per jaar kan bespraren met 1% pakkans met als straf een boete van +-1000 euro zou ik het ook doen. De roverheid krijgt al genoeg binnen

          Login om te reageren
          • azenomei zegt

            8 november 2013 om 17:42

            @lambo4all: Die bijtelling naaierij ligt wel wat hoger dan 500 euro. Zeker voor zzp’ers en mkbers. Die betalen gewoon hun eigen auto zakelijk en mogen vervolgens ook nog even aftikken voor het “voordeel” van een auto op de zaak. Als de belastingdienst dit voor eens en altijd aan wilt pakken moeten ze gewoon maar eens de registratiekastjes verplichten.

            Login om te reageren
            • mashell zegt

              8 november 2013 om 18:13

              @azenomei: ohh de zielige ZZPers en MKBers. Die genieten en allerlei voordelen als lage belastingen, grijs kenteken regeling en lopen dan ook nog de bijtelling te ontduiken. De maatschappij zou beter af zijn als het ZZPschap dusdanig belast werd het alleen voor bepaalde hoog betaalde beroepen interessant was. In de bouw zie je ZZPers voor belachelijke bedragen als 35 euro per uur werken, die bouwen echt geen pensioen op en kunnen echt geen reserve opbouwen voor als ze eens zonder opdracht komen te zitten. Maatschappelijke tijdbom.

              Login om te reageren
              • azenomei zegt

                8 november 2013 om 18:57

                @mashell: Ik werk ook voor 35/40 euro per uur. Als je daar de belastingen en vaste lasten vanaf doet blijft er verdacht weinig over. En vervolgens kan ik ook nog een 2e auto prive gaan nemen omdat ik ander achterlijk veel moet betalen aan bijtelling. Dit land word kapot belast, dat is voor ondernemers niet anders. Ik ben allang blij dat ik geen verlies maak met mijn onderneming.

              • potver7 zegt

                8 november 2013 om 22:37

                @azenomei: Als je het helemaal eerlijk wilt doen, zou je letterlijk iedere kilometer moeten aanmerken als zakelijk of privé, en dan alle kosten naar rato verdelen. Ondoenlijk voor jou als ondernemer, en niet te controleren door de fiscus. En dan hebben we het nog niet over gevalletjes als ‘op weg naar een klus de kids naar school brengen’ of ‘op weg naar huis een stukje omrijden om het avondeten bij Appie te halen’.

                Vandaar dat ze ooit een flat rate hebben bedacht. Natuurlijk is het oneerlijk, maar iemand in loondienst en zonder leasewagen, moet ook gewoon z’n auto helemaal zelf betalen – die kan echt geen cent aftrekken van de belasting. Dus waarom zou een ondernemer wel álle kosten van z’n auto moeten kunnen aftrekken van de belasting?

                Ik snap je punt dat belasting betalen niet leuk is, en aanvoelt als diefstal. Het alternatief is, inderdaad, de zakelijke auto alleen zakelijk gebruiken, en een aparte auto voor de privékilometers. Maar dan maak je in totaal wel meer kosten (afgezien van de belastingen…)

        • 9000cse zegt

          9 november 2013 om 03:06

          @dakloos:
          Ik denk, dat het feit, dat belastingontduiking door sommigen als sport wordt gezien, niet de oorzaak vormt van deze controlemogelijkheid. Ik vind het, net als jij, wel de moeite waard, om dat fenomeen drastisch aan te pakken. Echter, wat we hierbij niet mogen vergeten is, dat de overheid bezig is met een steeds verdergaande aantasting van onze privacy.
          Ik heb me lang op het standpunt gesteld, dat ik er niet om gaf, omdat ik niets te verbergen had. Maar het loopt momenteel echt wel de spuigaten uit. Onder het mom van “het verdedigen van onze nationale veiligheid” wordt onze privacy stap voor stap verder aangetast.
          Vraag je maar eens af, waar ons doen en laten niet wordt gecontroleerd. We worden door camera’s geregistreerd in het centrum van elke grote en kleine stad. Elke zichzelf respecterende winkel, elk groter tankstation, elk overheidsgebouw, elke kruising, vele autosnelwegen, alle grotere grensovergangen, alle grotere trein- en busstations, onze internetbewegingen, mobiele en vaste telefoongesprekken, grotere geldtransacties en wat moet ik nog meer opnoemen, registreren wat we doen en zeggen.
          En daar begin ik langzamerhand echt een ongemakkelijk gevoel bij te krijgen. Nu wil de overheid weten wie waar parkeert en bestuurspotentaat Opstelten wil ook al laten registreren wie waar naartoe vliegt. Het moet echt niet gekker worden.
          We zijn George Orwell’s 1984 allang gepasseerd en ik vrees, dat het geen tien jaar meer gaat duren, totdat het besluit genomen wordt, dat elke pasgeboren baby voorzien moet worden van een electronische enkelband, die tegen die tijd wel zal zijn vervangen door een ingespoten microchip.
          Het principe van de persoonlijke vrijheid zal binnen niet al te lange tijd alleen nog maar terug te lezen zijn in geschiedenisboeken.

          Login om te reageren
          • dakloos zegt

            9 november 2013 om 15:07

            @9000cse: Klopt helemaal, het zal ook niet lang meer duren totdat men de verschillende gegevens met elkaar koppelt (als dit al niet gebeurt). Tot die tijd is het voor de overheid afwachten dat zich er een voorval voordoet (of welke men zelf ensceneert), dat het inbrengen van een chip rechtvaardigt, en niet enkel bij pasgeborenen.
            Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die niet verrast was door hetgeen de heer Snowden bekend maakte.

            Login om te reageren
  2. tupperware zegt

    8 november 2013 om 14:24

    Nu maar hopen op een rechter met gezond verstand die SMS in het gelijk stelt.

    O wacht, koppel ik nu “gezond verstand” aan rechter? Wat was ik denkende..

    Login om te reageren
  3. str8six zegt

    8 november 2013 om 14:24

    Gestapo praktijken dat zijn het!

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      8 november 2013 om 14:33

      @str8six:
      FF met je tijd meegaan, anno 2013 noemen we dat NSA praktijken.

      Login om te reageren
      • Orichy zegt

        8 november 2013 om 15:40

        @tupperware: Maar die NSA hanteert gestapo praktijken, het heeft namelijk wel een verleden.

        Login om te reageren
  4. rovalo zegt

    8 november 2013 om 14:38

    Pure gemakzecht van de Belastingdienst. Straks wordt elke Nederlander nog verplicht om kentekens in zijn buurt te noteren en door te geven.

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      8 november 2013 om 14:42

      @rovalo:
      Die 500km regel moeten ze gewoon afschaffen, het is fraudegevoelig en het kost klauwen om het te controleren. Gezien het huidige leasepark moet je wel een enorme krent zijn wil je die paar % bijtelling op je meusliblik ook nog willen ontduiken.

      Login om te reageren
      • jaapiyo zegt

        8 november 2013 om 15:00

        @tupperware: Precies. Geen misgelopen inkomsten meer door ontduiking, geen kosten meer om het te controleren en niet meer dit soort stazi praktijken.

        Probleem waarom het niet gebeurt is natuurlijk dat er dan een paar ambtenaren thuis kunnen blijven en diezelfde ambtenaren gaan in de praktijk over deze regels…Een typisch gevalletje van veel te grote overheid houdt zichzelf in stand ten koste van de burger.

        Login om te reageren
      • flutterby zegt

        8 november 2013 om 15:18

        @tupperware: 25% kan best veel zijn. Helemaal als je privé er nog een auto naast hebt. Niet iedereen rijdt in een zuinige auto..

        Login om te reageren
        • tupperware zegt

          8 november 2013 om 17:29

          @flutterby:
          Sinds wanneer betaal je 25% bijtelling op een muesligebakje?
          Lezen is een uitstervende kunstvorm..

          Login om te reageren
          • mashell zegt

            8 november 2013 om 18:22

            @tupperware: Maar er is meer in de wereld dan muesli gebakjes. De regering had zelfs al in het regeerakkoord staan dat de 500km vrijstelling werd afgeschaft. Maar trok dit plan vanwege onrust over zakelijk gereden 7 series en busjes weer in.

            Login om te reageren
    • michal zegt

      8 november 2013 om 14:44

      @rovalo: ik hoop het niet, lijkt nu net het communisme

      Login om te reageren
  5. jack_abarth zegt

    8 november 2013 om 14:44

    Met de controle zelf is niks mis mee, ben er zelfs voorstander van. Het is alleen de manier waarop ze de informatie willen verkrijgen die me dwars zit.

    Login om te reageren
  6. VeniVidiVici zegt

    8 november 2013 om 14:46

    Succes ermee! Sta toch nooit op een betaal parking met m’n zakelijke auto.

    Login om te reageren
  7. solmatje zegt

    8 november 2013 om 15:09

    Het zou makkelijker zijn als die gierige mensen gewoon bijtelling betalen of niet frauderen..

    Login om te reageren
  8. Joost1990_2 zegt

    8 november 2013 om 15:19

    Misschien kunnen ze bij Q-park aankloppen.

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      8 november 2013 om 15:25

      @Joost1990_2:
      Psst, niet verder vertellen, maar die werken al onder 1 alu hoedje met de fiscus.

      Login om te reageren
      • Thomasio zegt

        8 november 2013 om 17:16

        @tupperware: Zo mooi, ik vind het al toevallig dat ongeveer elke parkeergarage in Den Haag een Q-park is. Toch opmerkelijk met al dat geroeptoeter over openbare aanbesteding :P

        Login om te reageren
  9. escort77 zegt

    8 november 2013 om 15:43

    Het privacy- argument wordt hier gewoon misbruikt door belastingontduikers. Ik ben blij dat de belastingdienst moderne technieken gebruikt om effectief en efficiënt te controleren. Of worden jullie vrolijk van het idee dat duizenden ambtenaren maanden lang bezig zijn om alle aangiftes handmatig te controleren?

    Login om te reageren
    • griffendahl zegt

      8 november 2013 om 15:52

      @escort77: Het betekent wel dat ALLE parkeergegevens doorgegeven worden, dus de belastingdienst weet vervolgens ook precies waar jij met je privéauto of de auto waar je gewoon netjes bijtelling voor afdraagt geparkeerd hebben.

      Misschien moesten ze het maar eens omdraaien en de gegevens alleen ter beschikking stellen als de belastingdienst om een specifiek kenteken vraagt.

      Login om te reageren
      • escort77 zegt

        8 november 2013 om 16:25

        @griffendahl: de belastingdienst heeft helemaal niets aan de gegevens van privé rijders of mensen die gewoon bijtelling betalen, met die data doen ze dus niets.

        Als je het omdraait, dan zou de belastingdienst gegevens over mijn belastingaangifte doorspelen aan een commerciële partij, dan ben je veel verder van huis.

        Login om te reageren
        • TDI-goeroe zegt

          8 november 2013 om 19:08

          @escort77: doen ze nu niets? dat moet je maar afwachten. Straks blijk je opt verkeerde moment op de verkeerde plaats te zijn en mag je bewijzen dat je onschuldig bent.
          Van velen is het vertrouwen in een eerlijke goedbedoelnde overheid naïf te noemen.

          Login om te reageren
    • potver7 zegt

      8 november 2013 om 22:46

      @escort77: Nee, het privacy-argument wordt niet misbruikt door belastingontduikers.
      Het is heel simpel, in de algemene voorwaarden van die parkeerbedrijven hoort te staan dat de persoonlijke gegevens van de klant (en daar hoort het kenteken ook bij) alleen gebruikt mag worden voor de uitvoering van de dienst – en dat is in dit geval dus het registreren van de parkeeractie. Dat soort dingen is geregeld in de Wet Bescherming Persoonsgegevens. In die voorwaarden hoort ook te staan hoe lang ze de gegevens bewaren.

      Uiteraard is het zo dat het ‘bevoegd gezag’ (o.a. politie, inlichtingendiensten) gegevens kunnen opvragen, maar het is maar de vraag of de Belastingdienst dat ook mag. En als ze het mogen of ze dan inderdaad het hele bestand mogen opvragen, zoals nu gebeurd, of dat ze gericht moeten vragen naar gegevens van bepaalde kentekens.

      Login om te reageren
  10. eddythedriver zegt

    8 november 2013 om 15:54

    Dat de belastingdienst fraude/ontduiking aan wil pakken vind ik geheel terecht, echter zou het beter zijn dat de overheid de uitgave van al dat geld eens beter zou controleren, als eerst de verkwisting gestopt zou worden scheelt dat al heel veel.

    Zo, dat wou ik even kwijt.

    Login om te reageren
    • escort77 zegt

      8 november 2013 om 16:29

      @eddythedriver: duizenden ambtenaren die zoeken naar een speld in een hooiberg, dat lijkt mij verkwisting van belastinggeld…

      Login om te reageren
      • eddythedriver zegt

        8 november 2013 om 23:52

        @escort77: Ben jij een ambtenaar?

        Login om te reageren
        • escort77 zegt

          10 november 2013 om 05:32

          @eddythedriver: nee, werkzaam in bedrijfsleven, wel veel verschillende soorten bedrijven gezien. Ik kan je vertellen dat er ook ” ambtenaren” werken bij commerciële bedrijven.

          Login om te reageren
  11. lincoln zegt

    8 november 2013 om 16:22

    zo zo .. wat een “eerlijkheid” ineens van de ontlastingdienst ..

    voorheen lieten ze justitie die gegevens roven onder het mom van verkrachters/bankrovers oppakken ..
    dan hadden ze ineens sympathie van het plebs die dat nog echt geloven ook ..

    eind van de dag krijgen de ontlastingboys gewoon de gegevens ..
    want die hebben namelijk een broertje dood aan het rechtssysteem in NL ..

    veel plezier daar op het schijnproces ..

    Login om te reageren
  12. Simpson zegt

    8 november 2013 om 16:22

    Zou de belastingdienst ook maar enige kans maken? Ik bedoel, de belastingdienst is geen eigenaar of rechthebbende van de gegevens en kan volgens mij alleen maar een verzoek indienen.

    Dat gezegd hebbende: als de belastingdienst wil controleren, doen ze dat maar op de weg. Deze gegevens staan open ter interpretatie. Een servicemonteur kan best 6 keer per jaar in de efteling moeten komen opdraven. Ik stond met mijn leaseauto gedurende 10 maanden (bijna) dagelijks in hoog-catherijne geparkeerd, ik bedoel, wat zeggen die gegevens?

    En hoe kun je je als burger beschermen tegen conclusies die de belastingdienst trekt?
    Dat is een kwestie van eerst betalen en dan maar eens proberen je gelijk te halen.

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      8 november 2013 om 16:24

      @Simpson:
      Alu hoedjes alert!
      Als je kilometerregistratie klopt is er niets aan het handje.

      Login om te reageren
      • potver7 zegt

        8 november 2013 om 22:50

        @tupperware: Het gaat ook een beetje om het principe – en de angst van SMS Parking dat ze later aangeklaagd worden wegens het schenden van de Wet Bescherming Persoonsgegevens.

        Login om te reageren
    • escort77 zegt

      8 november 2013 om 16:27

      @Simpson: dan blijkt uit jouw administratie dat je op de genoemde datums daar geweest bent, en is er dus niets aan de hand.

      Login om te reageren
      • Simpson zegt

        8 november 2013 om 16:35

        @escort77: Dat klopt. Zolang jouw administratie 100% sluitend is en je geen foutje hebt gemaakt. En de belastingdienst zorgvuldig en volkomen accuraat met jouw gegevens omgaat.

        Als daar op wat voor manier dan ook 1 foutje in zit, ben je de bok/sjaak/harrie.
        en daarna je gelijk nog krijgen kun je vergeten.

        Login om te reageren
  13. jollykart zegt

    8 november 2013 om 16:36

    Ach je moet ook contant geld inclusief cadeaubonnen boven de 500 euro opgeven aan de belasting dienst. Dus voor de mensen die dit terecht vinden stel je even voor dat dezelfde argumentatie wordt gebruikt dat de belastingdienst even een huiszoeking komt doen.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      8 november 2013 om 18:42

      @jollykart: gegevens bekijken van een voor iedereen toegankelijke parkeerplaats is wel even iets anders dan een huiszoeking. Met het overhandigen van het lijstje met parkeerkentekens aan de belastingdienst of politie voor opsporingsdoeleinden wordt helemaal geen privacy geschonden. Privacy kan sowieso nooit een reden zijn om onder strafvervolging uit te komen.

      Login om te reageren
  14. jaapiyo zegt

    8 november 2013 om 17:11

    Volgende stap: mannetjes die op parkeerplaatsen de velgmaat van leaserts gaat onderzoeken om te kijken of ze niet stiekem 18″ jetsers onder hun muesli bijtellert met standaard 15″ lage rolweerstand bandjes hebben geschroefd.

    Volgende stap: net zoals de rollenbank voor brommers, mannetjes die je afgeknepen 14% leasert op de rollenbank zetten om te kijken of je niet met de ECU gerommeld hebt.

    Volgende stap: https://www.youtube.com/watch?v=di4cm6LKtO4&list=PLi5XJ_v07dvgsM30cHZOhhrdYusArJlD8

    Login om te reageren
  15. faalhaas zegt

    8 november 2013 om 18:39

    Voor de belastingdienstneuzelaars en hobbyisten hier: Ik rij dag, en soms nacht, door het hele land in een leasewagen(Geen privéritten, daar heb ik mn privémueslimobiel voor).
    Het komt wel eens voor dat ik van stel en sprong naar een klant moet, of dat iets hopeloos uitloopt…

    Mag ik met deze wagen dan naar de supermarkt/patatzaak/whatever rijden om lunch/avondeten te halen? Valt dit officieel gezien onder privé of een zakelijke rit?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      8 november 2013 om 18:43

      @faalhaas: maakt helemaal niet uit, als je er maar minder dan 500km per jaar voor omrijdt.

      Login om te reageren
      • faalhaas zegt

        8 november 2013 om 19:00

        @mashell: Heb een 0-km contract met het bedrijf, indirect dan ook met de belastingdienst.. gezien ik die niet kan verantwoorden als het een privérit zou zijn.

        Login om te reageren
  16. kaeser zegt

    8 november 2013 om 18:47

    Hulde, het moet niet gekker worden in dit belastingland.

    Login om te reageren
  17. jome zegt

    8 november 2013 om 20:43

    Denk dat SMS Parking aan het kortste eind trekt gezien art. 47 van de AWR. Die stelt namelijk dat een ieder op verzoek van de inspecteur informatie dient te verstrekken welke voor belastingheffng van belang kunnen zijn. Dit geldt voor de belastingplichtige maar ook voor derden.

    Het hele bijtellingssysteem zoals we dat nu kennen moet gewoon over boord gegooid worden en overstappen op het Duitse systeem van bijtelling. Gewoon voor iedereen een gelijke bijtelling van 1,5% over de cataloguswaarde ongeacht of je wel of geen privékilometers maakt. 1,5% is een dusdanig laag bedrag dat er geen hond wakker van ligt, het scheelt voor de werknemer en werkgever veel administratieve rompslomp en scheelt een bak aan inspecteurs die met controle belast belast zijn. Maar ja bezuinigen is een woord dat erg vies is in Nederland je kan beter proberen om nog meer binnen te harken.

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      8 november 2013 om 22:55

      @jome: De vraag is dan natuurlijk of de Belastingdienst gerechtigd is om ALLE gegevens op te vragen, of dat ze gericht gegevens moeten opvragen van kentekens waarvoor het vermoeden van belastingontduiking bestaat.

      En wat de bijtelling in Duitsland betreft: de autoprijzen liggen daar lager, en de gemiddelde inkomens hoger dan in Nederland. Dus 1,5% van de cataloguswaarde is daar minder problematisch dan in Nederland.

      Login om te reageren
  18. corvettez06 zegt

    8 november 2013 om 21:41

    Ik krijg van sommige medebloggers hier , een hele vieze smaak in mijn mond , bah bah .

    Login om te reageren
  19. kempenaer zegt

    9 november 2013 om 00:50

    Eerlijk is als de roverheid de absurd hoge belastingen in dit land drastisch verlaagt en dit financiert door te snijden in het eigen vadsige vet. Laat een hoop ambtenaren maar eens echt werk gaan zoeken.

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      9 november 2013 om 15:40

      @kempenaer:
      Wat een heerlijk ondoordacht populistisch gel*l.
      Dat er teveel ambtenaren zijn, daar kan ik mij nog wel in vinden.
      Ze op straat trappen is in de huidige economische situatie niet echt een oplossing. De overheidsuitgaven lijken dan wel omlaag te gaan (wachtgeld is nog net iets minder dan hun salaris) maar zie ze maar weer eens aan het werk te krijgen.
      Bij mijn weten zitten we al aardig richting de 800000 werklozen dus om daar nog een paar honderdduizend ambtenaren bij te gooien lijkt mij op dit moment niet echt handig.

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        9 november 2013 om 21:01

        @tupperware:

        Een zien als je de lasten voor laaggeschoolde arbeiders verlaagd, eventueel het belastingsvrij bedrag wat optrekt en eventueel het minimumloon afschaft hoeveel volk er dan nog werkloos is;

        Dat is in de huidige economische situatie net wel de oplossing, iedereen heeft werkvolk nodig maar niemand kan het betalen omdat voor iedere euro die je persooneel krijgt jij er 3 (of meer) kwijt bent.

        Login om te reageren
      • BJ zegt

        9 november 2013 om 22:33

        @tupperware: Aangezien ambtenaren toch al Door de overheid worden betaald, is het nog altijd goedkoper om ze vanuit een uitkering te betalen… ervan uitgaande dat degene die op straat gezet worden weinig toevoegen, is dat dus altijd goedkoper.

        On topic: waar de overheid (en iedereen die dit wel prima vind) zich bewust van moeten zijn of worden, is dat men vroeg of laat op een punt komt dat een meerderheid het niet meer allemaal zomaar accepteert rond belastingdruk, controle en big brother. Langzamerhand wordt het fundament onder solidariteit en het idee regels en wetten vd overheid klakkeloos te volgen aangevreten. Burgers pikken niet zomaar alles meer wat hen verteld/verplicht wordt. Het is naïef te denken dat stemmen op een andere partij vervolgens het verschil gaat maken dus mensen worden creatief en gaan zich op hun eigen manier verzetten en onttrekken aan regels en wetten die er überhaupt niet hadden moeten zijn.

        Login om te reageren
  20. aikon1694 zegt

    10 november 2013 om 17:21

    Leuk, mijn buurman eens pesten… ff zijn kenteken inkloppen op zaterdag in Amsterdam of zo. Kosten 0.50 cent…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North