
En dan dacht ik dat ik een wegpiraat was, met mijn 51 kilometer te hard…
De Duitse Autobahn is een walhalla voor de petrolhead die van hoge snelheden houdt. In geen enkel ander land kun je op sommige delen van de snelweg het gas intrappen en de voet ook naar beneden houden. Soms met extreem hoge snelheden tot gevolg. 417 met een Bugatti Chiron, het mag, maar je moet het maar durven.
Maar zoals ik al zei, mag je niet op ieder stuk Autobahn zo hard als je wil. Sterker, de meeste delen hebben gewoon een snelheidslimiet. En daar kwam een automobilist in een Porsche Panamera op een vrij dure en rigoreuze manier achter.
Ben jij weleens geflitst met 321 kilometer per uur?
Deze meneer werd namelijk geflitst na correctie met 321 kilometer per uur op een stuk waar je maar 120 mag. En de snelle rekenaar weet dan, dat is 201 kilometer te snel. Dan valt die 51 te hard uit een eerder artikel wel mee (leest u mee, rechter?). Volgens de Duitse politie is dat een record, nooit eerder overtrad een automobilist de snelheidlimiet op zo’n heftige manier.
En dat is hem niet in de koude kleren gaan zitten. De meneer scheurde al in mei met die extreem hoge snelheid langs de flitser, maar de Duitse politie bracht het vandaag pas naar buiten. Dus heeft de rechter al uitspraak kunnen doen.
Deze snelle meneer kreeg een boete van 900 euro en een rijontzegging van drie maanden. En daarmee mag hij van geluk spreken, uit eigen onderzoek weet ik dat je dit soort bedragen in Nederland al betaalt bij 50 kilometer te snel.
En dan hoeft hij niet eens 4 dagen vrij te nemen om naar een peperdure en verplichte EMG-cursus te gaan à 1100 euro. Zelfs nadat hij geflitst is met 321 kilometer per uur waar je 120 mag. En die Panamera hoefde hij ook niet achter te laten bij de Polizei.
Wat is het toch een heerlijk land, dat Duitsland…





Eigenlijk is dit een pro voor 130-max ook in DE.
Dit is gewoon een koopje!👌🏼
“417 met een Bugatti Chiron, het mag, maar je moet het maar durven.”
Dat is feitelijk alleen toegestaan zonder dat je daarbij het overige verkeer in gevaar brengt. Ergo: bij dit soort snelheden dus als er verder helemaal niemand in de verste verte in de buurt is op jouw weggedeelte.
“Maar zoals ik al zei, mag je niet op ieder stuk Autobahn zo hard als je wil. Sterker, de meeste delen hebben gewoon een snelheidslimiet.”
Niet correct: voor 30% geldt een snelheidslimiet, voor de overige 70% geldt een adviessnelheid van 130 (aldus Google Gemini). Overigens kunnen juist op die stukken wél weer snelheidslimieten gelden bij regen (A3, iemand?) of na zes uur ’s avonds (Lärmschutz)
Ik denk dat het inderdaad extreem goed is voor iedereen in Duitsland dat er nog een Revier is waar de betutteling nog niet heeft toegeslagen. Goed voor de ziel. Voor zo lang als het nog duurt.
Revier. Mooi.
Met 201 KM/H te snel komt ie er zeer goed vanaf . In Belgenland kom je niet meer zomaar terug achter het stuur
Welke Panamera haalt 321 na correctie?
Turbo S E-hybrid… als het een oudere generatie is dan is een turbo S een goeie kanshebber
Het lijkt er op dat de Bußgeldkatalog gewoon is toegepast. En dan is meer dan 70 km/h te snel de hoogste categorie. Dus ben je met 201 te snel relatief goedkoop uit…
De rechter zou jou eerder moeten belonen voor je lef om met een Saab 51 km/u te snel te rijden :-P
Je hebt helemaal gelijk. Het was alleen met mijn Z4. De Saab is al een jaartje weg…
Dat is zonde zeg.
Niet met 321, wel met 203. Auto had voor geen kenteken, dus nooit een boete gehad.
Kan met de hand op ‘t hart proclameren, dat ik nog nooit met 321 km/u geflitst ben, zelfs m’n snelste oto haalt dat niet.
Nee, niet met 321km/h. Ook niet met 201km/h te hard. Wel één keer met 67km/h te hard gelaserd. De bekeuring en rijontzegging was bijna gelijk, met een voordeel van €60 voor mijn oosterbuur.
Het was een dure les…