• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bentley Continental GT V8 S maakt de W12 nutteloos

Auteur: robbie, gepost 10 september 2013 om 22:38 – 11 Reacties

Bentley Continental GT V8 S @ IAA 2013


Ondanks zijn ‘schamele’ V8 sprint deze #GTV8S namelijk sneller van 0 naar 100 km/u dan de 47 pk sterkere Conti GT met W12. Als je dan bedenkt dat deze versie met V8 ook nog eens goedkoper is dan weet je dat de dagen van de W12 geteld zijn.

Een standaard Continental GT met V8 schopt het tot 507 pk/660 Nm en sprint in 4,8 seconden van 0 naar 100 km/u, maar deze GT V8 S heeft 528 pk/680 Nm en doet dat sprintje in 4,5 seconden. De Continental GT W12 beschikt over 575 pk/700 Nm en doet het sprintje in 4,6 seconden. Alleen de W12 Speed met 625 pk/800 Nm is een klap sneller. Die versie sprint namelijk in 4,2 seconden vanuit stilstand naar 100 km/u.

In Nederland zal waarschijnlijk een enkeling nog voor de Continental GT Speed kiezen, maar de reguliere W12 zal geen enkel weldenkend mens kopen. Door de enorme belastingheffing is die auto niet aantrekkelijk. Je kan dan beter voor een ton minder voor deze uitvoering gaan.



Filmpje van de onthulling:

Ook interessant!

  • De Bentley Continental GT Speed is terug
  • Bentley Continental GT Gymkhana
    Bentley Continental GT Gymkhana video is ongepast
  • Reguliere Bentley modellen niet meer met W12
  • Urban Bentley Continental is subtiel bruut

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, Bentley, continental, continental-gt, continental-gt-v8, Coupe, iaa, iaa-2013, wit

Vorig bericht: « Mansory McLaren MP4-12Cf keeps it fresh
Volgend bericht: Fiat 500L Living (Apart Together) »

Lees Interacties

Reacties

  1. mout zegt

    10 september 2013 om 22:44

    Een verschil dat blijft is wel, dat de V8 zich grommend en gorgelend hoorbaar maakt, terwijl de V12 die resultaten meer ‘sofisticated’ geeft.

    En nee, ik zou er de meerprijs niet voor betalen.
    Maar als ik een van de vier gratis mocht hebben, dan de GT W12.

    Login om te reageren
    • aallex zegt

      10 september 2013 om 22:53

      @mout: W12

      Login om te reageren
  2. baap zegt

    10 september 2013 om 22:46

    Niet echt veel pk’s voor een V12, 47 stuks? (;

    Login om te reageren
    • aallex zegt

      10 september 2013 om 22:54

      @baap: W12

      Login om te reageren
  3. bigcar zegt

    10 september 2013 om 23:04

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
    • st3fan zegt

      10 september 2013 om 23:18

      -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

      Login om te reageren
  4. amg65 zegt

    10 september 2013 om 23:06

    Afgelopen week de GT Speed gereden, wat een bruut apparaat is het toch!

    Login om te reageren
  5. Lucb zegt

    10 september 2013 om 23:13

    Iemand vond het gek dat ik dat zei toen de V8 S bekend gemaakt werd.

    Login om te reageren
  6. rarrichris zegt

    10 september 2013 om 23:24

    ligt het nou aan mij of zijn die velgen gewoon klein?

    Login om te reageren
  7. pand zegt

    10 september 2013 om 23:28

    En toch zou ik voor de W12 gaan. Heeft toch iets met gevoel te maken. Die 100.000 euro zullen dan maar.

    Login om te reageren
  8. Citrofiel zegt

    11 september 2013 om 00:54

    Ik wilde bijna typen dat een Bentley met V8 toch minder is, tot ik realiseerde dat de aloude 6.75L natuurlijk ook acht cilinders telt en dat die ook in mijn gedroomde Brooklands ligt. Conclusie: Moet kunnen, zo’n V8. Zeker als hij een ton minder kost…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North