Bentley heeft voor de Continental GT een terugroepactie in het leven geroepen.
Dit is een voordeel van het maken van exclusieve sportwagens. Als er een terugroepactie komt zijn er niet ongelofelijk veel auto’s bij betrokken. In elk geval als het om een hele specifieke zaak gaat. Hier is dit zeker het geval. In de Verenigde Staten zijn drie exemplaren van de Bentley Continental onderdeel geworden van een terugroepactie.
De auto’s zijn teruggefloten door de National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA). Er is een potentiële kwaal ontdekt met betrekking tot het glazen dak. Optioneel kun je een prachtig groot glazen dak krijgen op je Continental. Tijdens een routine controle werd er een probleem ontdekt. Het glazen dak zit niet goed vast, aldus de NHTSA.
Dit heeft tot gevolg dat er lekkage kan ontstaan. Ook is er kans op meer windgeruis op hoge snelheden. In het ergste geval sodemietert het complete glazen paneel van de auto. Niet zo prettig als je een motorrijder achter je hebt. Kortom, genoeg reden voor de NHTSA om de auto’s terug te roepen.
Zoals gezegd zijn slechts drie exemplaren van de Bentley Continental betrokken bij de terugroepactie. Deze auto’s zijn tussen 16 december 2019 en 3 februari 2020 geproduceerd. Eigenaren krijgen bericht van Bentley. Het oude dak zal worden verwijderd en vervangen voor een nieuw exemplaar.
ericd zegt
Lelijk ook zo’n glazen dak. Mooiste blijft een stalen schuifdak. Of geen.
Stefje zegt
@ericd: zo zie je maar weer hoe meningen verschillen. Niks zo mooi en lekker als een glazen dak!
Loek zegt
@stefje: Waarschijnlijk het enige wat ik mis van de Peugeot 308 SW. Wat heerlijk is zo’n glazen dak.
Stefje zegt
Nog lekkerder als ie ook nog open kan haha. Ik kan ook niet meer zonder!
mashell zegt
@stefje: precies! Een glazen schuifdak dat ook open kan dat hoort in een luxe auto. Eigenlijk is het raar dat zo’n Bentley het het een vast glasdak moet doen. Dat voelt toch aan als een net niet budget oplossing.
none zegt
Ik vraag me af hoe zo’n glazen dak zich verhoud tov een stalen bij ongelukken.
mashell zegt
@none: maakt geen verschil. Het glas kan breken als de wagen rolt maar het glazen dak is net als de voorruit van veiligheidsglas. Vergeet ook niet dat een stalen dak heel degelijk klinkt maar dat het van blik is dat niet veel dikker is dan een Cola blikje.
cazzo046 zegt
Hebben ze bij Tesla beter voor mekaar dan.
ukbob zegt
@cazzo046: serieus..?
TheMaster zegt
Door het glazen schuifdak als optie te verwijderen omdat er veel issues mee waren. Dat is ook een oplossing voor het probleem. Daarom vanaf 2019 ongeveer niet meer mogelijk om dit te bestellen.
Dutchdriftking zegt
Gek eigenlijk dat er maar zo weinig Continentals deze optie hebben. De auto koop je niet omdat hij zo extreem dynamisch is, dus die extra kilo’s in het dak kunnen geen kwaad. Maar het is altijd wel fijn zo’n glazen dak.
ukbob zegt
@dutchdriftking: is inderdaad een van de eerste dingen die ik voor de GT als optie zou aanvinken. Nog veel liever dan dat gekke draaiende scherm. Maar goed, daarom zijn het opties, ieder z’n ding!
E550 zegt
@dutchdriftking: volgens mij kwam deze optie ook later?
jorden zegt
Vroeger heette dat gewoon karakter.
competition102 zegt
De geschiedenis herhaalt zich.. Ook de Bentley Continental SC had last van een lekkend dak, reden waarom de SC als bijnaam Soaking Carpets had ;-)
vacano zegt
Veel blablabla over de hoogste kwaliteitseisen tijdens elk facet van de bouw van de auto en verregaande kwaliteitscontrole van de onderdelen, de unieke samenwerking met NASA betreft de veiligheid van de inzittenden etc….
Reden dat de wagen zoveel kost en dan op een knullige manier een glazen dak installeren.
Hubert zegt
Hier al meer reacties dan dat het voertuigen betreft…
dwfc zegt
Eigenlijk was dit een artikel voor Yaapie Ruben !
cossiekiller zegt
De Bandit trok vroeger zijn T top gewoon los van de TransAm tijdens het rijden. Ding vloog gewoon weg.
Echte mannen…