• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bentley wil record van Porsche gaan slopen

Auteur: RubenPriest, gepost 26 maart 2019 om 08:39 – 29 Reacties

Bentley denkt dat Continental GT sneller is dan een Turbo S


Zou het werkelijk?

Zet de 635 pk sterke Bentley Continental GT naast een 580 pk sterke Porsche 911 Turbo S, wie zal er sneller zijn op een heuvelklim? Bentley wil met de Continental GT bewijzen dat de auto meer is dan een luxe cruiser met een joekel van een motor.

De Britse autofabrikant heeft bekendgemaakt dat de Continental GT zal deelnemen aan de Pikes Peak International Hill Climb op 30 juni van dit jaar. Doel van Bentley is het record claimen voor snelste productie auto ooit. Dat record is nu nog in handen van Porsche, die Pikes Peak in een tijd van 10.26,896 aflegde. Het record werd gevestigd in 2015. De heuvelklim kent een afstand van ongeveer 20 kilometer, met 156 uitdagende bochten in Colorado Springs, Verenigde Staten.

Aan coureur Rhys Millen de taak om het record van Porsche af te pakken. Millen kent de heuvelklim op zijn duimpje, voor Bentley vestigde de coureur al eerder een record met de Bentayga vorig jaar. De SUV van het merk heeft het record voor snelste productie-SUV in handen op Pikes Peak. Het vorige record was in handen van Jaguar Land Rover, met de Range Rover Sport. In het verleden behaalde Millen ook voor Hyundai een record op Pikes Peak, dat was met een 700 pk Genesis Coupé.

Ook interessant!

  • Extreme Bentley Continental is klaar om Pikes Peak te bestormen
  • Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
    Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
  • Porsche, Lamborghini en Bentley Rotterdam opent deuren
    Porsche, Lamborghini en Bentley Rotterdam opent deuren
  • Porsche Bentley Lamborghini Rotterdam
    Porsche, Bentley en Lamborghini Rotterdam staat er nu zo voor

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 991, Bentley, continental-gt, pikes-peak, Porsche, record, rhys-millen, turbo-s, w12

Vorig bericht: « Tesla kondigt prijsverhogingen aan
Volgend bericht: Patagonia is bijna half miljoen aan motorhome-goodness »

Lees Interacties

Reacties

  1. denaamisbas zegt

    26 maart 2019 om 08:45

    En dan pakt Porsche een 991 GT3 (RS) erbij en dan zijn we weer terug bij af!

    Login om te reageren
    • escort77 zegt

      26 maart 2019 om 09:34

      @denaamisbas: dat noemen we vooruitgang. Records bestaan er om uitgedaagd en aangescherpt te worden.

      Login om te reageren
      • denaamisbas zegt

        26 maart 2019 om 09:41

        @escort77: dat is zeker zo

        Login om te reageren
    • mrB zegt

      26 maart 2019 om 09:48

      @denaamisbas: ik denk dat de gt2 rs beter gaat. Op die hoogtes zijn turbos zeer welkom.

      Login om te reageren
      • denaamisbas zegt

        26 maart 2019 om 10:09

        @mrb: Turbo’s zijn altijd welkom!

        Login om te reageren
  2. emping zegt

    26 maart 2019 om 08:46

    Dat zal wel lukken dan met zo’n ervaren rot als Millen.

    Login om te reageren
  3. ghost zegt

    26 maart 2019 om 08:46

    Zeg maar: “Bentley succes!”

    Login om te reageren
  4. 911targa zegt

    26 maart 2019 om 08:48

    Denk dat de GT2 RS (=turbo ipv atmosferisch) sneller zal zijn. Uiteraard is de GT3 RS leuker.

    Login om te reageren
  5. davelepeef zegt

    26 maart 2019 om 08:56

    Los van alles: ben ik nou de enige die vind dat dit ding een veel te grote neus heeft? De topicfoto laat ’t precies goed zien. Vind ’t een beetje uit verhouding?

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      26 maart 2019 om 09:18

      @davelepeef: Dat komt omdat ze de voorkant gefotografeerd hebben.

      Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        26 maart 2019 om 10:22

        @willeme: :X

        Login om te reageren
        • willeme zegt

          26 maart 2019 om 10:33

          @davelepeef: In het echt valt het heel erg mee. Bij de vorige generatie was het storender. Die had veel meer frontovergang en meer hoogte. @jaapiyo legt het graag uit ;-)

          Login om te reageren
          • davelepeef zegt

            26 maart 2019 om 11:43

            @willeme: ik vind het een erg mooie neus, maar vind ‘m ook “in het echie” nét ff te groot, misschien optisch door de brede bek. Maarja, als ik het altijd voor het zeggen had, was er niks meer te klagen, da’s ook niet leuk natuurlijk…

            Login om te reageren
    • mashell zegt

      26 maart 2019 om 10:31

      @davelepeef: de grille is inderdaad te groot en te rechthoekig. Maar het is een sterk ontwerp en kan dus bij bij de facelift nog gefixed worden.

      Login om te reageren
  6. technofreak zegt

    26 maart 2019 om 09:27

    “Dit VAG product wil het record van een VAG product gaan ‘slopen’ voor meer publiciteit voor VAG producten, waarna een ander VAG product met dezelfde componenten en een iets andere afstelling het record van een VAG product zal proberen af te pakken”

    Plaats maar een artikel wanneer VAG het met een Scania gata proberen, dan ben ik weer geïnteresseert ;-)

    Login om te reageren
    • ericc zegt

      26 maart 2019 om 10:22

      @technofreak: volgend jaar komt Lambo als VAG-produkt.

      Login om te reageren
  7. autodrome zegt

    26 maart 2019 om 09:30

    Is het een standaard mastodont of slopen ze er alles uit om tot een acceptabel gewicht te komen of laten ze alles standaard? Denk het eerste en dan is het niet echt een gentelemen’s duel meet, morten ze de Porsche ook strippen …

    Login om te reageren
    • hiostu zegt

      26 maart 2019 om 09:35

      @autodrome: De eerste optie die je noemt is “standaard mastodont” ;)

      Login om te reageren
  8. ottosk zegt

    26 maart 2019 om 09:30

    Als je deze auto’s ooit gereden hebt weet je dat de 911 Turbo S veel bloedverziekender en nog heel veel sneller is. Zou zeggen veel succes Bentley, geloof er helemaal niks van.

    Login om te reageren
    • autodrome zegt

      26 maart 2019 om 09:57

      @ottosk: het is gewoon een raar vergelijk, een lichtvoetige vlinder vs een lompe olifant …

      Login om te reageren
      • gandini zegt

        26 maart 2019 om 10:30

        @autodrome: Dat laatste type begint anders ook wel aardig op een bultrug te lijken…

        Login om te reageren
        • autodrome zegt

          26 maart 2019 om 11:16

          @gandini: nou idd, ze moeten er 1000kg van de bullfrog afhalen om tot het gewicht vd Porsche te komen. Dacht het dus niet …

          Login om te reageren
    • mashell zegt

      26 maart 2019 om 10:50

      @ottosk: Als je weet dat deze Conti een Panamera afgeleide waar Porsche ook aan gesleuteld heeft is dan weet je dat die niet hoeft onder te doen voor een 911.

      Login om te reageren
      • ottosk zegt

        26 maart 2019 om 16:57

        @mashell: We hebben het niet over een 911 maar een Turbo S. Ik heb de normale Turbo een hele dag gereden en een 560PK W12 Continental GT een jaar in mijn bezit gehad dat verschil is echt fenomenaal. Die nieuwe GT doet 0-200 in 13.5 en 300 in 42.8…, een 991.2 Turbo S met 580 PK doet de 0-200 in 9.3 en 0-300 in 29.6. Dat is effe andere poep.

        Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    26 maart 2019 om 09:35

    Blijft een pornobak.

    Login om te reageren
    • kukuk zegt

      26 maart 2019 om 09:46

      @dutchdriftking: Vol

      Login om te reageren
  10. fanboy zegt

    26 maart 2019 om 10:47

    Maarja, die Bentleys zijn zo ongeveer 1000kg zwaarder (ook omdat ze groter zijn)..

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      26 maart 2019 om 13:38

      @fanboy: zo licht is de Porsche niet. Verschil is ~650kg maar het punt blijft geldig uiteraard…

      Login om te reageren
  11. appeltaartislekker zegt

    26 maart 2019 om 23:36

    Uiteindelijk lacht VAG het hardst.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North