Tesla kondigt prijsverhogingen aan

Auteur: , 42 Reacties

Lekker dynamisch.

Tesla kondigt prijsverhogingen aan

Je kunt Tesla soms beter vergelijken met de Media Markt dan met andere autofabrikanten. In plaats van een vaste prijslijst voor een groot deel van het jaar aan te houden, kiezen ze bij Tesla voor dynamische prijzen. De ene maand kun je meer of juist minder betaald hebben in vergelijking met de andere maand.

Via Twitter heeft Elon Musk bekendgemaakt dat per 1 april 2019 de prijs van voorraadauto’s gaat stijgen. Klanten die geen zin hebben om een paar maanden op een nieuwe auto te wachten kunnen kiezen voor een voorraadauto. Het nadeel is dat de Tesla niet persoonlijk geconfigureerd kan worden, het voordeel is het ontbreken van een wachttijd. De Tesla CEO laat weten dat de prijzen van voorraadauto’s over de hele wereld met zo’n 3 procent stijgen. Eerder maakte Musk al duidelijk dat de prijs van nieuwe auto’s met 3 procent zou stijgen zodat de deuren van meer Tesla Stores open konden blijven.

Wie twijfelt over zo’n voorraadauto doet er dus goed aan om voor 1 april de knoop door te hakken. Op sociale media vragen mensen zich af of het een grapje is van Musk, aangezien men spreekt over 1 april. Op die dag begint echter het tweede kwartaal van 2019 en dat heeft weinig te maken met April Fools Day.

Nu we het toch over prijsstijgingen hebben. Tesla heeft de Model Y ook duurder gemaakt, dat valt op te maken uit de configurator. De aangeboden varianten zijn allemaal duizend euro duurder geworden. Met de nieuwe prijzen kost de Long Range 57.000 euro (was 56.000), de Long Range Dual Motor AWD kost 61.000 euro (was 60.000) en de Performance kost 70.000 euro (was 69.000). Verrassend zijn de nieuwe prijzen niet. Een woordvoerder van de Amerikaanse autofabrikant liet al eerder aan ons weten dat het merk dynamische prijzen hanteert voor de Model 3, Model S en Model Y.



42 reacties

Slim om dit op 1 april te doen. Word dan toch weer net wat meer in de publiciteit gebracht.
@emping: meet met Q1 cijfers te maken, hij wil weer in het zwart sluiten ;)
@dutchneon: Lekker goalseeken tot je een ons weegt. Maar dan met een miljardenbedrijf. Kan gewoon!
Je moet ook nooit een tesla kopen
@supercarboy: Inderdaad, Nikola was geen hoer!
@vonklausenburg: Natalya wel, she is number four prostitute of all Kazachstan!😁
@supercarboy: je moet idd niks, het mag wel.
@supercarboy: goed verhaal, lekker kort ook
Up and Down! & Up & Down!

Deuntje van de Vengaboys is wel toepasselijk bij de prijzen van Tesla.
@ghost: Wil je het in vervolg wel even houden bij ‘and’ of ‘&’?
@87sandyd: whahaha ik zie het nu pas, was niet helemaal de bedoeling 🤪
hzr via Android app
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Van elk twitterbericht nieuws maken. Ik snap wel dat die gast niet met twitter stopt.

Geen enkel bedrijf krijgt zoveel gratis reclame als Tesla.
@reactief: iets met Apple..
@ghost: Ja, maar ik heb het idee dat dat minder wordt. En die plek is ingenomen door Tesla.
@reactief: tuurlijk, maar dat is omdat Tesla nieuwer is. Zo gaat dat, op den duur willen mensen massaal nieuwe dingen, en raken zij uitgekeken op het reeds bestaande als er iets nieuws is.
De prijzen fluctueren nog meer dan de afstand tussen de panelen.

https://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/gallery/closest-look-yet-at-tesla-model-3-exposes-panel-gaps-manual-charge-port-door_21.jpg
@menaz: En dan een foto tonen van een Model3 waarvan de kofferklep open staat.. Nee zo maak je echt een punt ja.
@donjunior: de koffer is toch echt toe hoor.. Nu ja, je kan de boodschappen zo wel snel weg steken via de panel gaps.
@donjunior: kijk eens goed.
@menaz: Het valt echt wel mee hoor. Deze foto is leuk natuurlijk om Tesla mee te bashen. Maar op de meeste foto’s van de Model 3 is het gewoon acceptabel. Zie ook de foto’s van de rijtest.

https://www.autoblog.nl/nieuws/tesla-model-3-performance-rijtest-en-video-121127
@reactief: Mwah, regio Zevenaar/Arnhem rijden er nu een hele hoop, zit een Teslastore in de buurt dus ik zie er dagelijks genoeg. Bij de meeste kun je hier en daar echt wel verschil zien. Reed er vanmorgen 1 voor me in Arnhem(om maar eens een voorbeeld te geven), dan zie je duidelijk dat de achterklep er niet recht op ligt. Aan 1 kant zit er bijna geen ruimte tussen en aan de andere kant een dikke spleet. Dus daar valt nog wel wat te winnen.
@e34m5touring: Ja, het is zeker geen ‘Duits’ niveau. Daarom zei ik ook ‘het valt wel mee’. Want het gedeelde plaatje is wel extreem slecht, en zo zien degene die ik tot nu toe gezien er niet uit. Maar zoals jij zei, er valt zeer zeker nog te verbeteren!
@menaz: mijn detailer had niets aan te merken op mijn Model 3. Je kan natuurlijk de eerste productie exemplaren niet vergelijken met wat er in Europa geleverd wordt.

Waar andere merken hun fouten blijven produceren (zolang veiligheid niet in geding is) worden er bij Tesla verbeteringen doorgevoerd.
Nog een paar maandjes en dan kan ik eindelijk mijn model3 in ontvangst nemen. In Nederland een dikke 350pk+ AWD middenklasser leasen voor het leasebudget van een driecylinder muesli ICE. Makkelijke keuze nu de range fatsoenlijk is en mocht het nodig zijn, snelladen (tot 25km per minuut).
@mcshine: groot gelijk, als ik leaserijder was deed ik hetzelfde. Overigens zou ik dat alleen doen vanwege de gunstige leaseprijs, niet per sé voor de Tesla.
@mcshine: Sinds vandaag 5% extra vermogen, zojuist de software update binnen.
Van mij mogen al die leaserijders die straks ook een Model 3 kunnen leasen wat anders nemen dan een Tesla.
@evdw:
Wat heb je precies aan dat vermogen in het Nederlandse verkeer? Sta je dan eerder bij het rode verkeerslicht dat je medeweggebruikers?
@dreetje: Hier op autoblog hebben wij de motto; Meer is altijd beter
@vingers: Niet altijd. Botbreuken en alimentatie vallen daar niet onder
@vingers: niet bij een EV, minder minder!!!!
@dreetje: Veel vermogen geeft mij comfort.
Dat zal misschien niet iedereen snappen maar de meeste mensen hier bijvoorbeeld wel.
@dreetje: het is ook nooit goed he? Maar inderdaad de Model 3 dual motor is véél te snel voor het Nederlandse wegennet.

Wel héél erg leuk als je vooraan staan bij het stoplicht hoor. Ik hoef niet eens moeite te doen om 99% achter me te laten.
@dreetje: Tja als we zo beginnen is mijn S1000RR ook volstrekt nutteloos, maar daar gaat het toch niet altijd om?
April’s fools day?
Zo blijven ze iig lekker in het nieuws.
Het zal aan mij liggen maar ik snap dit soort geschuif met de prijzen op dit soort producten niet zo goed. T is niet een product wat je koopt omdat ie toevallig in de aanbieding is.
@dakarbemo: Benzineprijzen veranderen ook meerdere malen per dag terwijl de brandstof uit dezelfde ondergrondse tank bij het tankstation komt. Vliegticketprijzen vormen ook een combinatie tussen een vullingsgraad en een loterij. Het grote voordeel van sterk fluctueerdende prijzen is dat er geen rel ontstaat als de gemiddelde prijs langzaam maar gestaag over een periode oploopt.
@dakarbemo: Nee wie koopt er nou een auto omdat er een aanbieding is!? Bij de reguliere merken heb ik nog nooit aanbieding gezien. Geen tijdelijke voordeelpakketjes, geen tankpassen, geen inruilacties en er is helemaal geen korting af te dingen op auto’s bij de dealers.

Nee Tesla is wéér de eerste met iets..
Met black friday 50% korting of BTW weg ermee via de mediamarkt binnenkort
verschrikkelijk dure dingen. en daar zit niet eens BPM op…
Haal hem zelf wel in Tilburg af.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).