• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Betaal 90 mille voor een Testarossa met 2.9 motor

Auteur: willeme, gepost 24 juli 2019 om 22:57 – 45 Reacties

Afbeelding Betaal 90 mille voor een Testarossa met 2.9 motorAfbeelding Betaal 90 mille voor een Testarossa met 2.9 motorAfbeelding Betaal 90 mille voor een Testarossa met 2.9 motorAfbeelding Betaal 90 mille voor een Testarossa met 2.9 motorAfbeelding Betaal 90 mille voor een Testarossa met 2.9 motorAfbeelding Betaal 90 mille voor een Testarossa met 2.9 motorAfbeelding Betaal 90 mille voor een Testarossa met 2.9 motorAfbeelding Betaal 90 mille voor een Testarossa met 2.9 motor

Ferrari Monditesta
Kom je toch 2.000 cc te kort? Gelukkig heeft deze auto twee verrassingen in de aanbieding!

Afgelopen week passeerden een hoop Ferrari’s de revue. Twaalfcilinder raspaarden met een open dak. Ondanks de behoorlijke populariteit van de Testarossa destijds, was het opvallend dat er geen cabriolet versie van was. Slechts eentje is er gebouwd, speciaal voor Gianni Agnelli, de grote baas van Fiat.

Wat we ook nooit hebben gezien is een Testarossa voor vier personen. Alle Testarossa’s zijn strikt tweezitters. Maar wat moet je doen als je heel erg graag de looks wil van een Testarossa, maar wél met vier man op stap wil kunnen gaan?

Ferrari Testarossa

Dan is er nu een oplossing. De vraag is namelijk al eens eerder gesteld. Destijds was het bij Ferrari niet mogelijk, dus dan moet je zelf aan de slag gaan. Gelukkig had Ferrari in die periode wel een vierzits coupé in het gamma in de vorm van de Mondial.

Ferrari Mondial '85

Wat ze hebben gedaan is eigenlijk heel erg logisch: pak een Mondial en pas hem dermate aan dat het lijkt op een Testarossa. Dat is precies wat er met deze auto gebeurd is. Of je het resultaat fraai vindt of niet, het is in elk geval heel erg origineel. Daarbij is er ook duidelijk veel tijd in gestoken, alhoewel die badges niet hadden gehoeven.

Ferrari Mondirossa - Testadial

Het enige nadeeltje is dat het een Mondial is en blijft. Ondanks de V12 badge (die van een Mercedes S-Klasse afkomstig lijkt te zijn), huist er een 2.9 achtcilinder onder de motorkap. Deze leverde toen ‘ie nieuw was 240 pk, dus je komt 150 Cavalino’s tekort ten opzichte van de auto die je aan het imiteren bent. Kopen? Dat is mogelijk, maar je moet wel 90 mille meenemen, alhoewel bieden van 80.000 euro mogelijk is. Let wel: het is een echte Ferrari, géén Pontiac Fiero. De advertentie check je hier.

Met dank aan Robbert voor de tip!

Ook interessant!

  • Ferrari Testarossa restomod: blasfemie of niet?
  • goedkoopste Ferrari Marktplaats
    Dit is de goedkoopste Ferrari van Marktplaats
  • Ferrari SF-90 Special Edition
    Ferrari SF-90 Special Edition is bijzonder mooi rood
  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari

Nieuwste artikelen

  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
  • Dit zijn alle nieuwe auto’s die in 2026 uitkomen
  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
FacebookTweetPinLinkedIn

fake, Ferrari, mondial, occasion, testarossa

Vorig bericht: « Mercedes incasseert eerste tik sinds 2009
Volgend bericht: Tesla noteert honderden miljoenen verlies »

Lees Interacties

Reacties

  1. SanderB zegt

    24 juli 2019 om 23:01

    Voor dat geld heb je bijna een echte, bizar.

    Login om te reageren
  2. beemerjoost zegt

    24 juli 2019 om 23:04

    Vergeten we nu zomaar de legendarische Straman Testerossa spiders?

    Login om te reageren
    • skinny058 zegt

      25 juli 2019 om 07:56

      @beemerjoost: Die zijn niet door Ferrari gebouwd, de Agnelli-versie wel.

      Login om te reageren
  3. lincoln zegt

    24 juli 2019 om 23:09

    Fiero,s zijn iig nog van redelijke kwaliteit ..

    Login om te reageren
    • seicilindri zegt

      25 juli 2019 om 07:30

      @lincoln: je bedoelt : als ze niet in brand vlogen of een kokende motor hadden ?

      Login om te reageren
      • pielemuis zegt

        25 juli 2019 om 07:57

        @seicilindri: de Ferrari of Fiero?

        Login om te reageren
        • seicilindri zegt

          25 juli 2019 om 08:54

          @pielemuis: de Fiero

          Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    24 juli 2019 om 23:10

    Het is best wat vakwerk, maar het resultaat blijft een beetje zielig .

    Login om te reageren
  5. michaelknight zegt

    24 juli 2019 om 23:12

    Oei… neem dan gewoon een Ferrari 400i en gooi er 40k tegenaan om hem helemaal op te knappen. Maar dan heb je inderdaad geen Ferrari -the Fast and the Furious-stijl.

    Login om te reageren
    • vaakbenjetebang zegt

      24 juli 2019 om 23:20

      @michaelknight: Oh, om nog eens een 412 te bezitten. Zo understated, zo fraai.

      Login om te reageren
      • seicilindri zegt

        25 juli 2019 om 07:07

        @vaakbenjetebang: ik koos voor de vrijwel identieke 400GT , dan heb je ook nog 6 dubbele gorgelende Webers voor extra beleving .

        Login om te reageren
        • vaakbenjetebang zegt

          25 juli 2019 om 11:32

          @seicilindri: Ja, dat is natuurlijk helemaal fantastisch. Tot je het zaakje moet gaan afstellen. Word nog wel eens zwetend wakker bij de herinnering aan de Sei-met-Busso-op-carburateurs. 6 enkele… allemachtig.

          Login om te reageren
          • seicilindri zegt

            25 juli 2019 om 11:35

            @vaakbenjetebang: Nee joh, geinige uitdaging. Ding loopt nu als een zonnetje. Nu met de 308GT4 bezig . Ik zou bijna willen zeggen : vaak ben je te bang ….

            Login om te reageren
            • vaakbenjetebang zegt

              25 juli 2019 om 11:44

              @seicilindri: Kijk eens aan, bezig met mijn favoriete Ferrari! Nog bijna dagelijks sla ik mezelf voor de kop dat ik anno 2008-ish de kans heb laten lopen om mijn gedroomde 308GT4 te kopen. Een donkerblauwe, met zo’n middenbruin interieur. Destijds waren ze niet zo gek duur. Stom genoeg heb ik toen een dagje te lang getalmd en weg was de kans. Nu kosten ze zomaar 2, 3 keer zo veel. Ach ja, gemiste kansen…

              Zo’n Busso op carbs goed krijgen is natuurlijk wel leuk om te doen, dat ben ik met je eens. Je moet alleen wel geduld hebben, en daar sta ik niet echt bekend om.

              Login om te reageren
              • seicilindri zegt

                25 juli 2019 om 12:02

                @vaakbenjetebang: Ja dat soort aankoopfouten heb ik ook gemaakt en blauw staat er geweldig op. Rood vind ik niks. Maar gelukkig heb ik ook vaak wel doorgezet. Dit is het resultaat https://m.youtube.com/watch?v=645xVvBJWaw. Zo’n Busso is ook een geweldig stuk machinerie. Ik had er een in mijn 75 en recentelijker in de 166 maar dat was uiteraad ook electronisch.

              • vaakbenjetebang zegt

                25 juli 2019 om 20:01

                @seicilindri: Veel toffe voertuigen in de video! De Gordini alleen al maakt me blij. Het is overigens niet vaak dat je een giallo 308GT4 ziet, het is even wennen maar het staat wonderwel goed!

              • seicilindri zegt

                25 juli 2019 om 21:35

                @vaakbenjetebang: Dank je wel. Ik word van te veel auto’s blij, vandaar dat het ook zo uit de hand is gelopen….

              • drdre1 zegt

                25 juli 2019 om 20:24

                @vaakbenjetebang: middenbruin? Middenbruin? Ik word een beetje bruin in ’t midden van dit design! ?

  6. robbie123 zegt

    24 juli 2019 om 23:20

    Ik vind een Pontiac Fiero mooier. Wat is dit een pauperbak en dan 90K………… ik heb even een wegtrekker

    Login om te reageren
  7. ghost zegt

    24 juli 2019 om 23:44

    “Achterin zitten”

    Yeah right, alleen als je been benen hebt..

    Login om te reageren
    • rhellema zegt

      25 juli 2019 om 07:59

      @ghost: nou is een been met benen sowieso al gek, dus dan achterin zitten is dan ook wel een aparte beleving.

      Login om te reageren
      • drdre1 zegt

        25 juli 2019 om 21:52

        @rhellema: mss bedoelt ie dat je benen hebt die op been lijken? ?

        Login om te reageren
  8. vw023 zegt

    25 juli 2019 om 00:04

    Het eind resultaat;
    Roeien met de riemen die je hebt..

    Login om te reageren
  9. michaelb75 zegt

    25 juli 2019 om 01:32

    Wat een gedrocht. Lijkt op stoelhoezen voor en enkel plek voor kinderen zonder benen achter. Absoluut het geld waard wat er voor gevraagd wordt…

    Login om te reageren
  10. autopetje zegt

    25 juli 2019 om 01:38

    Owww neeeee!

    Login om te reageren
  11. autodrome zegt

    25 juli 2019 om 02:44

    Vergane glorie, dus laat maar

    Login om te reageren
  12. azuli zegt

    25 juli 2019 om 06:28

    Heel erg triest dit

    Login om te reageren
  13. mpgc zegt

    25 juli 2019 om 06:39

    Why?

    Login om te reageren
  14. agnelli zegt

    25 juli 2019 om 06:55

    In mijn beleving de erg fraaie, door Bertone getekende, 308 GT4, speciaal voor Italië 208 GT4!

    Login om te reageren
    • seicilindri zegt

      25 juli 2019 om 07:05

      @agnelli: je bedoelt Gandini in dienst van Bertone . Voor de rest ben ik het helemaal met je eens en heb er daarom ook 1 in mijn collectie

      Login om te reageren
  15. verplicht zegt

    25 juli 2019 om 06:56

    Zonde van die mondial …

    De advertentie is van een particulier met verzameling. De andere auto’s op de foto’s zijn dus ook van de beste man?
    Staat best leuk ander spul tussen moet ik zeggen … misschien een leuke ‘Autoblog op de koffie’ item?

    Login om te reageren
    • galverink zegt

      25 juli 2019 om 13:07

      @verplicht: een ‘bijzondere’ smaak. Een Camargue, een Bentley met zes koplampen, een SM uit de VS. Een Lagonda met vinyl dak. Pfoe.

      Login om te reageren
  16. seicilindri zegt

    25 juli 2019 om 07:03

    De Mondial is met afstand de minst populaire en waardevolle Mondial. Als je voor een Mondial gaat wil je sowieso de Mondial T en niet deze 2.9. Dus van de ongewilde Mondial is dit de meest ongewilde versie die je voor 30 – 35 k koopt. De body kit die niet weet of het een Testa Rossa of een 288GTO wil voorstellen verminderd die waarde nog eens extra. Als je dan 80-90 K durft te vragen ben je moedig. Als je er dat voor uit wil geven ben je ronduit dom en erger nog : heb je ook nog eens geen ( goede) smaak…..

    Login om te reageren
    • seicilindri zegt

      25 juli 2019 om 07:04

      @seicilindri: edit de Mondial is de minst waardevolle Ferrari

      Login om te reageren
    • skinny058 zegt

      25 juli 2019 om 07:58

      @seicilindri: Geen smaak hebben bestaat niet. Of het een goede of slechte is ook niet want dat is persoonsafhankelijk…iets wat jij slechte smaak vindt kan een ander goede smaak vinden. Jij en niemand bepaalt dat.

      Login om te reageren
      • seicilindri zegt

        25 juli 2019 om 11:00

        @skinny058: je hebt gelijk, wansmaak is ook smaak. Als je als individu denkt een Pininfarina ontwerp te kunnen verbeteren moet je van goede huize komen. Gezien de reacties hier op het forum is dat niet het geval. Als je vervolgens dan ook nog denkt dat hij 2 tot 3 x zoveel oplevert als een originele ben je een rasoptimist. Juist in Ferrari kringen wordt originaliteit enorm belangrijk gevonden. Dat krijg je als je een indivuduele “smaak” wilt verkopen.

        Login om te reageren
        • drdre1 zegt

          25 juli 2019 om 21:55

          @seicilindri: ach je kan nog altijd zeggen da ’t een heuse Ferrari One-off is hè. Schiet ie zomaar in prijs omhoog. ?

          Login om te reageren
  17. sudbina zegt

    25 juli 2019 om 07:59

    Ik vind het zeer gaaf project!

    Login om te reageren
  18. vroaaar zegt

    25 juli 2019 om 10:58

    Testarotzooi

    Login om te reageren
  19. loutervanplezier zegt

    25 juli 2019 om 15:40

    Koop ik wel een mooie en originele vierzits Ferrari, met V12 voorin, de 456GT. Houd ik nog geld over, met een beetje mazzel, voor de autovakantie.

    Login om te reageren
  20. daniel1975 zegt

    25 juli 2019 om 15:56

    De verhoudingen zijn niet zoals bij de echte…

    Login om te reageren
    • drdre1 zegt

      25 juli 2019 om 21:56

      @daniel1975: joh? Serieus?? ? ? Sorry. Maar je maakt een goed en duidelijk punt.

      Login om te reageren
      • daniel1975 zegt

        25 juli 2019 om 22:11

        @drdre1: haha, ik bedoelde meer dat alle TestaRossa looks mislukken en het geeft aan hoe lastig het is die vorm mooi te maken, want alleen de TestaRossa en 512 TR waren geslaagd.

        Login om te reageren
        • drdre1 zegt

          25 juli 2019 om 22:41

          @daniel1975: helemaal mee eens. Oh en mss ook de foute Koenig-uitvoeringen, maar die tellen eigenlijk niet.

          Login om te reageren
  21. ericc zegt

    25 juli 2019 om 16:31

    Ik geloof dat de Duitse firma Zender in de jaren’90 zulke ombouwprofielen aanboden voor de Mondial.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North