
Er kan geboden worden op de hele inboedel, inclusief meerdere Porsches.
Als een Nederlandse ondernemer een automerk opricht juichen we dat toe, maar de kans is altijd levensgroot dat je het niet gaat redden. Zie Spyker, zie Lightyear. Dit jaar is er weer een partij op de fles gegaan: Voitures Extravert. Dit was niet zozeer een automerk, maar een restomodbedrijf.
Voitures Extravert legde zich toe op het elektrificeren van Porsche 911’s. Dat is een hele specifieke niche, maar er schijnt markt voor dit soort creaties te zijn. Ze zijn ten slotte niet de eersten die klassiekers elektrificeren. Toch lijkt de markt niet groot genoeg te zijn, want de boel ging in januari failliet.
Een faillissement betekent meestal ook een veiling van de inboedel. Nu is het zover: de inboedel van Voitures Extravert BV staat online op de website van Troostwijk. Je kunt bieden op bruggen, gereedschap, allerlei apparatuur én meerdere Porsches.







Er kan geboden worden op auto’s in verschillende stadia van voltooiing. De 911 SC Coupé uit 1979 lijkt helemaal voltooid te zijn. De 911 SC Targa uit 1977 is grotendeels af, op het interieur na. Beide auto’s zijn voorzien van een elektrische aandrijflijn die 394 pk en 1.025 Nm aan koppel levert. Er hangt een 59 kWh accu in en ‘snelladen’ kan met 90 kW.
Qua looks zijn de auto’s juist ouder gemaakt (het bekende Backdating), maar verder zijn de Porsches op alle vlakken gemoderniseerd. Denk bijvoorbeeld aan een nieuw schroefset, stuurbekrachtiging en een modern multimediasysteem.



Verder kan er nog geboden worden op enkele onvoltooide projecten. De blauwe coupé ziet er van buiten prachtig uit, maar heeft geen aandrijflijn. De benodigde onderdelen voor een elektrische aandrijflijn kun je er los bij kopen. Daarnaast worden er nog twee kale carrosserieën aangeboden.
De Troostwijk-veiling loopt nog tot en met aanstaande woensdag. Op de 911 SC is momenteel al €70.000 geboden en de Targa staat op €44.000. Als je de auto’s wilt inspecteren dan kan dat ook. Daarvoor moet je in Helmond zijn.





Yooo ik wist niet dat je met een toko zo veel monnie kon maken dus daarom is de sambel zo duur daar.
Hopelijk het hebben ze de originele motoren nog, dan kunnen die terug waar ze horen…..
Een klassieke 911 maak je geen EV van.
Nu weten we waarom ze failliet zijn gegaan. Kan ook niet anders. Lijkt me sterk dat ze ook maar 1 exemplaar aan de man brachten. Wel leuk geprobeerd, maar liet de wensen over.
Aparte veiling, een heleboel hbm spul waar je na de veilingkosten heel dicht in de buurt van nieuwprijs zit en dan moet je het nog gaan ophalen ook.
Wat voor logica steekt daar achter.
Dat verbaast mij ook altijd… soms zijn biedingen nog hoger dan in de winkel. Zoveel mensen die erin trappen.
Bij Catawiki en Troostwijk wordt volgens mij ook volop gesjoemeld met sommige kavels. Kavel onder notarieel toezicht, waar je op biedt. Meermaals was ik hoogste bieder en de minimum prijs was gehaald, wordt je “automatisch” weer overboden. Vervolgens sloot de veiling, paar weken later: exact dezelfde kavel weer online, zelfde foto’s. Dit was niet eenmalig maar structureel bij meerdere grote kavels. Mooie review met de screenshots achtergelaten. Waren ze niet blij mee. Tip voor Autobloggers: Koop daar niet!
Jammer dat ze al een aantal Porsches verkloot hebben
Een 911 uit 1979 die 1680 kg weegt, snap wel dat niemand dat koopt.
@ponnie, dat is het verdienmodel van Troostwijk! Te veel particulieren die “trigger happy” op de enterknop zitten of net even te hoog het autobod instellen. Fomo op zijn best denk ik.
Ik haal morgen weer wat zakelijke goederen op bij de club waar de gemiddelde particuliere bieder wat minder mee uit de voeten kan. Altijd meerdere tabs open in mijn browser om prijzen te vergelijken, maar ook daar (gelukkig steeds opzichtiger) spelen verkopers via veilingsites op in, door sites in te richten met “sky high” bedragen met de “professionele apparatuur met C E) die ze willen lozen.
De onder licentie geproduceerde apparaten met “Ford”, “Daewoo” etc. vliegen je om de oren.
Ik zou het wel interessant vinden om te weten hoe veel auto’s ze hebben verkocht en hoe veel auto’s ze daadwerkelijk hebben afgeleverd die de weg op mogen.