Bizarre specs voor Pininfarina’s eerste model

Auteur: , 18 Reacties

Bizar? Een tikkeltje ongeloofwaardig zelfs!

Pininfarina zeiltje

Pininfarina: zowat elke autokenner kent het Italiaanse designhuis. Ze hebben zich onder meer bemoeid met het ontwerp van diverse Ferrari’s, zoals deze beeldschone Sergio. Zelfs de Peugeot 406 Coupé is van hun hand. Na jarenlang alleen getekend te hebben, gaat Pininfarina met hulp van het Indiase Mahindra & Mahindra een stap verder. Het wordt een volwaardig automerk met de nadruk op geëlektrificeerde modellen. De eerste creatie moet nog komen, maar de eerste specs zijn binnen. Bereid je voor, ze zijn bizar!

Hoewel de ontwikkeling momenteel in volle gang is, hebben we nu al een indicatie van o.a. de sprinttijden. De acceleratie van 0-100 km/u duurt minder dan 2 seconden. Kun jij het je voorstellen? Ik met moeite. Een model die qua acceleratie in de buurt komt is de nieuwe Tesla Roadster, maar die wordt nog niet geproduceerd. Tevens krijgt de Pininfarina, die intern PF0 wordt genoemd, concurrentie en hulp van de Rimac C_Two. Je leest het goed: hulp en concurrentie tegelijkertijd. Zoals we eerder al zeiden, gaat Pininfarina samenwerken met het Kroatische Rimac en Mahindra Formule E-team. De C_Two is al een stukje realistischer, omdat hij onlangs op de Autosalon van Genève werd voorgesteld. Sprinten van 0-100 km/u doet ‘ie in 1,97 sec. Abnormale G-krachten zijn gegarandeerd.

Pininfarina op waterstof

Ook de richttijd voor de acceleratie naar 300 km/u is bekend. Daar doet de toekomstige Pininfarina minder dan 12 tellen over. Rimac was ook met die prestatie al eerder: de C_Two doet er 11,8 sec. over. De topsnelheid van de komende Italiaan bedraagt ruim 400 km/u, terwijl de actieradius meer dan 500 km is. Is het bluf of een belofte?

Volgens Pininfarina ontvangt het eerste model een 100% elektrische aandrijflijn en wordt hij in zeer beperkte oplage gebouwd. Kort samengevat betekent dit dat het een zeer exclusieve hypercar wordt. In 2019 kunnen we de productierijpe versie verwachten. Eén jaar later vinden de eerste leveringen plaats.



18 reacties

Mijn vrouw vraagt waarom ik een bolbroekje aan de eettafel heb. Na het zien van de foto’s en de specs gleed zij van de stoel. Kom maar door!
@vonklausenburg: have fun.
@kobus1967: Dank! De aspergers hebben mogen smaken. Of bedoelde je dat niet?
@vonklausenburg: aspergers? Is dat groente met een vormvast autisme? 😂
@henk_he: vorm van*
@henk_he: Jazeker, wij eten hier thuis alleen zorgvoedsel uit de DSM V!
@vonklausenburg:

Als ik passioneel over auto’s doe dan vindt mijn vrouw me grappig naïef kind die in marketing prietpraat is getrapt ..
@lincoln: Mijn vrouw ook, ze heeft alleen iets met snelheid en elegante sportauto’s. Voor de rest lacht ze me uit dat ik dolenthousiast kan worden van een oude Saab 900 of 9-3.
@vonklausenburg: Dat kan je beter andersom hebben. Is een stuk goedkoper… Ik ga morgen weer naar huis met een plaatje van een afgeleefde peugeot 404 pick-up op mijn voorhoofd. Dat doet het bij ons thuis een stuk beter ;-).
@vonklausenburg: ik stond afgelopen weekend in Boedapest enthousiast te stuiteren voor een in nieuwstaat verkerende Lada Niva 1.7 die tussen een F12 en een 911 geparkeerd stond. “Je bent raar” was haar enige opmerking voordat ze me weer vooruit duwde.
@lincoln: jij hebt een vrouw? Ik kan het me haast bijna niet voorstellen, het arme mens.
“Zeer beperkte oplage” ..

Zijn niet aan te slepen ..
Veel meer vraag dan dat we ooit willen produceren ..

Want geld verdienen .. daar staan wij als auto verkopertjes ver boven ..
Eerst maken dat ding. Vraag mij wel af wat voor accupakket er in gaat. Deze cijfers en een dikke range, hmmmm twijfels
@lekkerlinksrijden: deze cijfers OF een dikke range. Logisch ook natuurlijk, met benzine is het ook het ene OF het andere…
Als het voor 5x de prijs is van een Tata Nano!
Dus het wordt een omgebouwde Rimac. Een C_Two platform met een andere opbouw. Slim.
Succes om een elektromobiel de 400+ te laten passeren. 500 KM kan ik wel met 80 km/h. Maar als je erg rap gaat, smelt de hele boel. Ik ben benieuwd…
De voorkant, alhoewel nauwelijks zichtbaar lijkt iets weg te hebben van de Brera.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).