• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe Tesla Roadster heeft bizarre specs!

Auteur: CasperH, gepost 17 november 2017 om 08:18 – 125 Reacties

Afbeelding Nieuwe Tesla Roadster heeft bizarre specs!Afbeelding Nieuwe Tesla Roadster heeft bizarre specs!Afbeelding Nieuwe Tesla Roadster heeft bizarre specs!Afbeelding Nieuwe Tesla Roadster heeft bizarre specs!Afbeelding Nieuwe Tesla Roadster heeft bizarre specs!Afbeelding Nieuwe Tesla Roadster heeft bizarre specs!

Tesla Roadster 2020
Nee echt, de specs zijn BIZAR!

Tesla is er maar druk mee. Niet alleen onthulden ze de Tesla Semi Truck vannacht, ook deze nieuwe Roadster zag voor het eerst het daglicht. De nieuwe Tesla Roadster moet ons waarschijnlijk even alle malaise rond het bedrijf doen vergeten. En eerlijk is eerlijk: dat gaat ze waarschijnlijk héél even lukken.

Al het cynisme buiten beschouwing gelaten wat betreft elektrisch rijden: een range van nét geen 1000 kilometer is voor een elektrische auto heel netjes. Ongekend netjes zelfs. Maar dat is niet het mooiste nieuws, het mooiste nieuws is de topsnelheid van meer dan 400 kilometer per uur en een acceleratie vanuit stilstand naar 60 mijl per uur (96,56 kilometer per uur) in 1,9 (!) seconden. Nul tot 100 MPH (160+ kmh) moet in 4.2 seconden mogelijk zijn. Dat is serieus electrifying, meneer Musk. Dat zijn cijfers waar Ferrari, Bugatti, Porsche en zelfs Koenigsegg nog nooit aan gekomen zijn.

Het batterypack heeft een capaciteit van 200 kWh en de motoren leveren 10.000 Nm aan de wielen. Allevier de wielen trouwens, de auto heeft AWD en is een vierzitter. Ook dat is nieuws, de huidige Tesla Roadster is een krappe tweezitter op basis van de Lotus Elise. De prijs? Vanaf $200.000 dollar. Voor $50.000 dollar kan je er één reserveren. Ook komt er een gelimiteerde oplage van 1000 stuks, genaamd “Founders Series” die $250.000 dollar kost. Dit bedrag dien je direct compleet over te maken. Dat is ook een manier om je bedrijf een cash-injectie te geven natuurlijk, vraag is of er nog 1000 mensen te vinden zijn die genoeg vertrouwen hebben in een goede afloop. Tesla kampt met grote problemen nu de serieproductie van de Model 3 zo lang op zich laat wachten. Één YouTuber heeft geluk, die krijgt de auto cadeau van Musk.

De reden om dit te doen? Alle super- en hypercars die fossiele brandstoffen gebruiken recht in hun gezicht uitlachen. Tesla levert de vierzits Roadster met uitneembaar glazen dakpaneel vanaf 2020, claimen ze.

UPDATE: check ook hoe idioot snel de Roadster optrekt.

Roadster

Ook interessant!

  • Tesla Roadster wordt alleen maar meer waard
  • Tesla verwijdert bestelmogelijkheid Roadster Founders Series
    Tesla verwijdert bestelmogelijkheid Roadster Founders Series
  • Tesla Roadster weer vertraagd
    Tesla Roadster wéér vertraagd. Alweer.
  • Tientallen Tesla Roadsters verloren bij grote brand
    Tientallen Tesla Roadsters verloren bij grote brand

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, Elektrisch, roadster, Tesla

Vorig bericht: « Tesla Semi: de elektrische vrachtwagen is hier
Volgend bericht: Afsluitdijk opgefrist met lichtgevende kunst »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dimglor zegt

    17 november 2017 om 08:25

    Klinkt natuurlijk geweldig mooi, maar ben toch wat sceptisch.
    Dit wordt verkocht aan 200-250 mille en dat met de prestaties van een Bugatti?
    En met een verdubbeling van range van de Model S in een body die maar de helft zo groot is.
    Ben eens benieuwd hoe ze het gaan klaarspelen.

    Login om te reageren
    • metalmike zegt

      17 november 2017 om 08:34

      @Dimglor: Ik vermoed dat ze uit gaan van hogere energiedichtheid in de accucellen over 3 jaar. Daarnaast kan een roadster minder praktisch zijn dan een sedan, dus kom je weg met minder interieurruimte. Ergo: meer plaats voor accu’s.

      Login om te reageren
      • Dimglor zegt

        17 november 2017 om 08:39

        @metalmike:
        Ja, daar zal inderdaad een deel van de verklaring liggen.
        Maar de body is ook kleiner natuurlijk.
        Plus dan nog eens de prestaties etc.
        Begrijp me niet verkeerd, als het hen lukt zal het echt een mooie prestatie zijn. (Maar er staat natuurlijk wel een “als” aan het begin van men zin ;-) )

        Login om te reageren
        • jpoers zegt

          17 november 2017 om 10:39

          @dimglor: vergeet niet dat de model s tussen de wielen in gewoon “kofferruimte” heeft. Bij deze roadster kan je daar al wat penlights in kieperen onder het mom van een roadster / targa hoort onpraktisch te zijn?

          Login om te reageren
      • gregorius zegt

        17 november 2017 om 10:50

        @metalmike: Wat er hier wordt gezegd, maakt de hele Soap van Tesla nog veel leuker.
        Tesla is nog maar net klaar met de 102 kWH unit. De 85KWh unit weegt al 540kg; ex cooling en dergelijke, voor zover ik kon vinden.
        Echter, ze kunnen geen dubbele 102KWh unit in zo’n sportauto pompen.

        Wat hij dus eigenlijk zegt is: Allemaal leuk en aardig dat die Model 3 wat minder gaat, maar ik ben nog maar net begonnen.
        NU eist ik 250 mio van de eerste 100 kopers en daar zet ik tegenover dat die kopers over 3 jaar toch wel zo’n beetje de snelste auto ooit gaan krijgen, zeker voor die prijs.
        OOK zegt ie: over 3 jaar heb ik batterijen die een auto passen die eigenlijk alle range-anxiety weg kunnen nemen!

        In het ene kamp heb je nu mensen die zeggen: je kan die Model 3 geeneens bouwen en nu geef je me deze luchtkastelen.
        In het andere kamp heb je mensen die dit wel geloven en dit alles geweldig vinden.
        Ik zit in het kamp dat hoopt dat hij een 200 KWh in zo’n sportauto weet te krijgen, want dat betekent ook dat een ander merk, met vergelijkbare technologie over 5 jaar 100KWh in een middenklasser kan stoppen!

        Login om te reageren
        • kjeld zegt

          17 november 2017 om 15:43

          @gregorius: ik zou van die 250K maar Tesla aandelen kopen in plaats die auto. Dan heb je over 3 jaar een gratis auto en huis plus de orginele 250K.

          Login om te reageren
    • fanboy zegt

      17 november 2017 om 10:48

      @dimglor: Tja, elektromotoren he. “Oh, meneer Musk wil een eletromotor met 10.000Nm? Geen probleem, morgen heb je hem”

      Van de accu is inderdaad knapper. Zou denken dat er twee Model S of X accubodems op elkaar liggen. Maar het kan ook zijn dat ze nog meer van de bodem hebben gebruikt en de energiedichtheid nog veel beter is geworden. Energiedichtheid zal wel hoger liggen. Zal nog steeds wel zwaar zijn, maar dat is een Chiron ook.

      Dit gaat dan sneller en is goedkoper.

      Login om te reageren
      • flutterby zegt

        17 november 2017 om 12:29

        @fanboy: de energiedichtheid van de Model 3 is 30% hoger als de S en X.

        Login om te reageren
    • rvdl0320 zegt

      17 november 2017 om 18:21

      @dimglor:
      1 de video is echt de moeite, tenminste dat had ik verwacht, maar nee: echt waardeloos. Zonde vh tijdverlies.
      2 Elon Musk heeft zeer dringend cash nodig, dat is de enige zekerheid.

      Login om te reageren
  2. viezefreddyw zegt

    17 november 2017 om 08:32

    Ik moet nog maar zien wat er allemaal van gaat komen. Maar het moet gezegd worden, ik vind hem er best leuk uit zien.

    Maar daar is wat mij betreft dan ook alles mee gezegd…

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      17 november 2017 om 08:39

      @viezefreddyw: Oh en team AB. Van harte boys!

      Login om te reageren
      • Dimglor zegt

        17 november 2017 om 08:40

        @viezefreddyw:
        Wat valt er te vieren? :-)

        Login om te reageren
        • viezefreddyw zegt

          17 november 2017 om 08:42

          @dimglor: 13-jarig bestaan van de meest geweldige website OOIT. Period.

          Login om te reageren
          • Dimglor zegt

            17 november 2017 om 08:44

            @viezefreddyw:
            Weer een reden om vanavond een biertje te gaan drinken! ;-)

            Login om te reageren
          • kle500 zegt

            17 november 2017 om 09:26

            @viezefreddyw: bestaat youporn al zolang?

            Login om te reageren
            • viezefreddyw zegt

              17 november 2017 om 09:39

              @kle500: Dat weet ik niet, maar Redtube volgens mij al wel.

              Login om te reageren
              • woudloper zegt

                17 november 2017 om 09:49

                @viezefreddyw: om het te vieren kijken we vanavond naar Weapons of ass destruction

              • viezefreddyw zegt

                17 november 2017 om 09:51

                @woudloper: En naar Planet of the Babes. Ook zo’n klassiekertje.

              • kle500 zegt

                17 november 2017 om 09:51

                @woudloper: ik ben meer van van : In Diana Jones ?

              • drdre1 zegt

                17 november 2017 om 20:42

                @kle500: ik van Fantastic Breasts and where to find them ;-)

    • Boomer zegt

      17 november 2017 om 10:35

      @viezefreddyw: Je hebt altijd realistische comments.
      Ik ben vooral heel benieuwd hoe dit ding stijf genoeg gaat zijn. Er zal ongetwijfeld een behoorlijk gewicht in komen te liggen en ik vraag me serieus af wat voor invloed dat heeft op het geheel in de bochten zonder dat er een dak op zit.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        17 november 2017 om 14:44

        @airc: Daar zeg je wel wat ja. Ik ben ook wel benieuwd wat zo’n ding moet gaan wegen. Waarschijnlijk te veel voor een leuke sportwagen. Maar ik denk dan ook dat deze auto puur gebouwd gaat worden als imagebuilder.

        Login om te reageren
  3. lippie zegt

    17 november 2017 om 08:33

    Die 200kwh accu komt in een aanhangertje die buiten beeld van de foto’s is gehouden want dat ziet er niet uit natuurlijk

    Login om te reageren
  4. pomoek zegt

    17 november 2017 om 08:38

    Ergens gaat zo’n Roadster natuurlijk in tegen een van de belangrijkste pijlers onder het Tesla verhaal. De zelfrijdende auto. Ik neem aan dat dit nu juist niet de bedoeling is van een sportauto. Ben benieuwd of het stuurwiel ook zo terug gast komen in de productie versie. En graag een klokkencluster recht voor de neus aub.

    Login om te reageren
    • fejjie zegt

      17 november 2017 om 09:49

      @pomoek: Dit model is vooral voor de pr vermoed ik.

      Login om te reageren
    • amg65 zegt

      17 november 2017 om 10:41

      @pomoek: Missie: “to accelerate the world’s transition to sustainable transport”.

      De roadster (letterlijk gezegd in de presentatie) is bedoeld om een klap in het gezicht te geven van ‘gasoline supercars’.

      Vrij logisch dus..

      Login om te reageren
      • pomoek zegt

        17 november 2017 om 10:56

        @amg65: en @ fejjie: mee eens. Maar toch denk ik dat de ene Tesla peiler hier in conflict komt met de ander.

        Login om te reageren
  5. huracan zegt

    17 november 2017 om 08:40

    Zolang mijn Volkswagen Polo van betere kwaliteit is dan de Tesla maak ik me geen zorgen

    Login om te reageren
    • pietertjep85d zegt

      17 november 2017 om 08:43

      @huracan: dus waar maak je je nu precies zorgen over dan?

      Login om te reageren
    • aarsgewei zegt

      17 november 2017 om 09:24

      @huracan: je bedoeld die iets kleinere ruimte tussen de body panelen? Geniet daar maar van als je olie aan het bijvullen bent als je schraapveren het weer begeven hebben ;-)

      Login om te reageren
      • fanboy zegt

        17 november 2017 om 10:54

        @aarsgewei: Nee dat doet de garage al voor hem. Daar stond ie toch al voor een nieuwe distributieketting.

        Wees blij als je een elektrische VW kan rijden, dan heb je je afwerking op de kwaliteit die je wil, en kunnen ze niet zo veel meer vern**ken op mechanisch vlak.

        Login om te reageren
  6. racerx zegt

    17 november 2017 om 08:44

    Ziet er top uit! Kan alleen nog steeds niet echt warm worden van full electric supercars, maargoed. Ben benieuwd of de specs bij productie nog hetzelfde zijn

    Login om te reageren
    • pramm zegt

      17 november 2017 om 09:16

      @racerx: Tot op heden heeft Tesla altijd betere specs gerealiseerd dan vooraf gezien. Alle versies van de auto’s hebben na verloop van tijd updates (softwarematig) gehad, waarmee de auto’s sneller werden en vaak ook de range wat beter.

      Login om te reageren
  7. trustmeiamanengineer zegt

    17 november 2017 om 08:45

    Zeer puike prestaties, maar ook een enorme prijs. Bovendien moet je nu opeens alles al vooraf overmaken? Ik weet niet of ik dat nog zou durven gezien de huidige toestand bij Tesla. Ik had eigenlijk gehoopt op een normalere roadster met kloeke prestaties, maar veel kleiner en lichter dan een model 3. Zodat de prijs laag kon blijven. 1000km range in zo’n wagentje is natuurlijk nergens voor nodig.

    Login om te reageren
    • rovadepo zegt

      17 november 2017 om 09:22

      @trustmeiamanengineer: is toch een koopje man. Alle autos die in de buurt komen zijn 10 x zo duur. Bugatti Kegg, Pagani, laferrari niet te betalen. En deze is nog sneller ook.

      Login om te reageren
      • tvr1974 zegt

        17 november 2017 om 11:28

        @rovadepo: sneller? In een rechte lijn bedoel je dan.. Want alle wegen in Nederland en om ons heen zijn ook kaarsrecht. Maar gaaf, kun je met je Tesla mee doen aan draggstrip races, aan echte races kunnen ze niet mee doen want dan haalt ie de eerste bocht niet.. althans niet om met een “race” snelheid door heen te gaan..
        Maar ok; ieder zijn ding. Nb benieuwd of TESLA nog bestaat in 2020.

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          17 november 2017 om 11:42

          @tvr1974: Mèh, alle andere ‘supercars’ zijn ook onbruikbaar qua snelheid…

          Login om te reageren
          • tvr1974 zegt

            17 november 2017 om 12:01

            @esprit_de_flandre: dan heb je dus nog nooit in een Supercar gereden… Moet je is doen dan heb je direct een andere mening en begrijp je ook t verschil tussen TESLA en SUPERCAR. Ja de acceleratie van de Tesla zijn waanzinnig maar je moet eerder remmen voor bochten (door t gewicht), kan niet terugschakelen voor bochten, kan niet de bocht uit accelereren (ligt driftend, check hoe max t doet met een F1, enz enz..). Daarbij stuurt een Tesla relatief indirect en kun je de “full power mode” maar zeer kort gebruiken. En ja met een supercar kan dit allemaal wel.. Tesla is leuk voor dagelijks (zakelijk/taxi) verkeer. Maar dat constant vergelijk met supercars.. Dat zijn t namelijk gewoon niet.
            Nb serieuze aanraders; –> https://musei.ferrari.com/en/modena/museum-track of https://www.lamborghini.com/en-en/experience of als je echt is wil leren rijden https://www.ascari.net/en/home/
            Ik kan ze alle 3 adviseren…
            Helaas zelf nog niet met een Hypercar gereden om verschil tussen supercar en hyper te ervaren maar ben zeker nog van plan een keer langs te gaan bij Koenigsegg en Pagani.

            Login om te reageren
            • hehe zegt

              17 november 2017 om 15:49

              @tvr1974: ik heb al in een aantal supercars gereden en ben het helemaal eens met Esprit.
              Gewone auto’s worden steeds sneller en daardoor worden supercars steeds onzinniger.
              Ik weet zeker dat mijn XC90 in het dagelijkse verkeer sneller is dan ik met een EIGEN Ferrari zou rijden, want meer overzicht op de weg door hogere zit en ik kan harder over verkeersheuvels knallen.
              Met 420 pk trekt hij zo hard op als ik wil en vind dat sociaal acceptabel is, dat is vrijwel nooit volgas. Een snellere auto zou mij dus niet harder doen optrekken.
              Bochten snelheid is ook meer afhankelijk van overzichtelijkheid en medeweggebruikers dan van de wegligging van de auto.
              Op een circuit zou ik zelf ook niet direct voor een auto van 2 ton kiezen, maar dat zijn mijn financiële beperkingen.
              Voor de duidelijkheid hou ik echt wel van bijzondere auto’s en zou ik graag iets speciaals willen, maar niet met als redenatie dat het sneller rijdt.

              Login om te reageren
        • rovadepo zegt

          17 november 2017 om 15:01

          @tvr1974: ik rij nooit races, ik ken ook niemand die dat doet met zijn supercar. Hooguit met trackrace auto’s.

          Login om te reageren
          • tvr1974 zegt

            17 november 2017 om 15:26

            @rovadepo: de auto’s waarmee je ze vergelijkt zijn “hypercars”en geen supercars of trackday speeltjes. Een supercar is een 911-RS2 of een Ferrari 458/488 Aston martin, lambos, Mc Laren, Merceds enz. Allemaal doen ze mee in SUPERCAR challenge. Geen Tesla die daar tussen rijdt. Vwb de Hyper Cars. Nee daar is nog geen challenge van. maar je wil toch serieus dit ding van Tesla niet gaat verglijken met een Hyper car? Want die kunnen serieus de bocht om.. misschien dat deze Tesla mee kan doen met dragstrip challenges.. Dat is denk meer waar ie thuis hoort. Heel hard accelereren, rechtuit en geen bochten werk of schakelen… Past ie perfect tussen.

            Login om te reageren
            • rovadepo zegt

              17 november 2017 om 15:33

              @tvr1974: ik vergelijk enkel de 0/100 sprinttijd met hypercars. Zonder dat woord te gebruiken. Daarna zei ik, ik ken niemand met supercars die racen. Ik ken al helemaal niemand met een hypercar. Wat maakt het uit of iets de bocht om kan. Daarbij we weten nog helemaal niks van die Tesla, miss komt die niet eens. Ik vind alleen die 0/100 tijd extreem snel. Sneller dan alles wat er is voor 1/10 van de prijs. Dat is al uniek genoeg.

              Login om te reageren
  8. berlinetta zegt

    17 november 2017 om 08:48

    Gezien al het negatieve nieuws over Tesla ben ik vooralsnog een beetje sceptisch. Bovendien vind ik hem ook niet mooi. Het dak is, net als bij de X en de 3, veel te hoog. Lijkt wel een pausmobiel.

    Login om te reageren
  9. bastiaano zegt

    17 november 2017 om 08:53

    Als ze dit klaarspelen… Holy Shit!

    Login om te reageren
  10. jdeboer zegt

    17 november 2017 om 08:54

    Die bizarre specs mogen ze van mij achterwege laten, ook met een 60KW accu wil ik hem.
    Wat mij betreft, bouwen dat ding.

    Login om te reageren
  11. Dutchdriftking zegt

    17 november 2017 om 08:59

    Waarom ben ik bang dat het nog wel 20 jaar duurt voor dat deze cijfers daadwerkelijk in combinatie met elkaar genoemd kunnen worden?

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      17 november 2017 om 10:55

      @dutchdriftking: De Rimac One doet nu al vergelijkbare dingen. Nou ja, geen 1000km rijbereik.

      Login om te reageren
      • bmw335d zegt

        17 november 2017 om 20:49

        @fanboy: Die redt Tesla ook alleen op “highway speeds” die 1000km range. Aangezien je vrijwel overal maar 70mp/h* mag rijden houdt een Rimac het ook wel aardig lang vol denk ik zo…

        * https://en.m.wikipedia.org/wiki/Speed_limits_in_the_United_States

        Login om te reageren
  12. prototip99 zegt

    17 november 2017 om 09:04

    “claimen” elk artikel over tesla/musk ooit…

    Login om te reageren
  13. tkoote zegt

    17 november 2017 om 09:06

    Tot nu toe heeft Tesla zn eigen arrogante houding wel waar gemaakt dus op de een of andere manier denk ik dat het met deze auto ook wel met lukken. Toch blijf ik op de een of andere manier sceptisch. Vind m sowieso al niet mooi maar het druist ook volledig tegen de autonome visie van het bedrijf in en om nog meer fossiele grondstoffen (ijzer, olie voor de kunststoffen) te gebruiken voor zon auto is ook wat hypocriet ten opzichte van de “red de aarde” vosie van het bedrijf. Maar goed, dat zijn rakketten sturen naar Mars ook en daar is Musk toch ook flink mee aan de gang…

    Login om te reageren
    • tkoote zegt

      17 november 2017 om 09:09

      @tkoote: en nu ik toch aan het zeuren ben, dit ding is een Targa, geen Roadster…

      Login om te reageren
  14. pramm zegt

    17 november 2017 om 09:15

    Voor diegene die wat meer willen zien:

    https://youtu.be/Gd9JQAkcYak

    https://teslamotorsclub.com/tmc/attachments/6ca5b1dd-101e-49e4-999f-9fe8291aea07-jpeg.260819/

    https://teslamotorsclub.com/tmc/attachments/ad59694d-8e68-4d6f-bf43-43c186a77f45-jpeg.260820/

    https://teslamotorsclub.com/tmc/attachments/a187b3c8-50c7-4e90-9222-57c14f40cd9d-jpeg.260822/

    Login om te reageren
  15. mgmgb zegt

    17 november 2017 om 09:16

    Eerst maar eens zien of ze überhaupt nog niet failliet zijn door het model 3 debacle voor dit ding in productie gaat.

    Login om te reageren
  16. ff40 zegt

    17 november 2017 om 09:17

    Waar kunnen die twee passagiers zitten?

    Login om te reageren
  17. deora zegt

    17 november 2017 om 09:17

    10.000 nm koppel! Ik vraag me af hoe lang een setje banden mee gaat.

    Login om te reageren
  18. rhellema zegt

    17 november 2017 om 09:19

    Ze kunnen wel pronken met bizarre specs, zolang ze geen degelijk volumeproduct neer kunnen zetten gaat deze auto tesla zeker niet uit het slop trekken.

    Login om te reageren
  19. Jochempie zegt

    17 november 2017 om 09:21

    Die 200kwh accu… Waar laten ze die? Of hebben ze de super hyper nieuwe accutechnologie al klaar voor gebruik? Lijkt me niet.

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      17 november 2017 om 11:20

      @jochempie: De Model S en X hebben al 100 kWh op basis van de oude cellen. De Model 3 heeft 30% hoger energie density. Op basis van huidige techniek hoeft de accu slechts anderhalf keer groter te zijn als van de S en X.

      Login om te reageren
  20. willemveenstra zegt

    17 november 2017 om 09:24

    Gewicht?

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      17 november 2017 om 10:57

      @willemveenstra: Hoog. Maar misschien niet hoger dan een Chiron o.i.d.

      Login om te reageren
  21. kennone zegt

    17 november 2017 om 09:31

    Ben benieuwd wat een rondje in de groene hel voor tijd op levert.

    Login om te reageren
    • jdbn zegt

      17 november 2017 om 10:18

      @kennone: een hoop smeulend plastic nadat het ding door het snelle ontladen overhit is geworden en vlam heeft gevat…

      Ik vind het overigens wel een mooi ding hoor, maar die specs, moet dat nou? Dat ze eerst maar eens de kwaliteit op orde krijgen voor die prijzen, want de bouwkwaliteit vond ik bij een Model S proefrit toch wel te wensen overlaten voor een auto van bijna anderhalve ton.

      Login om te reageren
    • tvr1974 zegt

      17 november 2017 om 11:35

      @kennone: nou geen tijd … meerdere Tesla’s konden namelijk op “full power” rondjes niet afmaken..
      Nb de snelste tijd tot nu toe door een tesla in vergelijking met een auto die wat langzamer accelereert is 8.50 voor de Tesla en bijv een BMW M4 van 7.37
      Maar ok… als dit ding wel full power een rondje kan doen en dan ook nog fatsoenlijk de bochten door kan dan zou ie toch ergens rond de 6.30 moeten rijden…

      Login om te reageren
  22. erce zegt

    17 november 2017 om 09:38

    Nu nog een fatsoenlijke automotive designer aannemen en het kan best wel eens wat worden met die roadster.

    Login om te reageren
  23. defl8 zegt

    17 november 2017 om 09:38

    Waar laten ze die 200kWh dan? Het ziet er heel laag en slank uit. Bij de model X is het wel duidelijk waar de accu zit, de S is ook een lel van een wagen, maar hier lijken natuurwetten in het gedrang.
    De grote vraag is dus: serieus project of een vage belofte waarvan de meeste tijd in de bovenstaande illustraties is gestopt.

    Login om te reageren
  24. E34M5Touring zegt

    17 november 2017 om 09:39

    1.9 sec naar 100km/h. Een Dodge Demon doet dat in 2.23sec. Zonder AWD, zonder direct drive en zonder 10.000Nm. Vind ik dan een klein verschil gezien het enorme verschil in specs. En die Roadster/Targa zal geen 2000kg wegen denk ik. Range vind ik wel erg knap, zoiets in een Model S zou perfect zijn. Dan zou ik qua range niks inleveren tov m’n huidige diesel. Hoeft ie wat mij betreft ook echt niet in 3sec naar de 100. 5-6sec is snel zat en als je dan wel 1000km range krijgt vind ik het allang goed.

    Login om te reageren
    • ThomasBol zegt

      17 november 2017 om 09:44

      @E34M5Touring: eens. Als de range in je A naar B auto zo hoog ligt, is de oplaadtijd ook minder van belang.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        17 november 2017 om 09:59

        @thomasbol: Inderdaad, zou mooi zijn als dat doordruppelt naar de S en X.

        Login om te reageren
    • focusrs1 zegt

      17 november 2017 om 09:58

      @e34m5touring: ben ik met je eens – en 0-100kph volgas doe je toch eigenlijk nooit ik heb bij mijn auto de launch control nog nooit getest zelfs.. en gaat nooit gebeuren ook.

      Login om te reageren
    • Sir_Vmax zegt

      17 november 2017 om 10:34

      @E34M5Touring: volgens mij is zo een tesla onbestuurbaar, je kan dan nooit volstroom geven. Je zit zo snel aan allerlei limieten, niet eens wettelijk gezien. Zeker omdat je zoveel koppel vanaf 0 beschikbaar hebt. Ik denk dat dit zo snel wordt dat je continu jezelf aan t bang maken bent en er niet meer van kan genieten. En dan is dit nog maar t begin van de elektrische sportwagen… Wat hebben we over 20 jaar? Elktische porsches en ferraries met 30000nm en binnen 1 sec op de 100?? Niet te doen man, niemand die dat goed onder controle kan houden.
      En die demon doet dat op drag radials op een geprepte strip. Die tesla zal dat wel overal kunnen.

      Login om te reageren
    • fanboy zegt

      17 november 2017 om 11:02

      @e34m5touring: Zoals hierboven gezegd wordt is die Demon er voor geprepareerd. Deze Roadster zal het wel overal kunnen op iets normalere banden.

      De huidige snelste Model S trekt alle sportwagens er al uit zodra het een beetje regent. Volgens mij heeft het er ook mee te maken dat je een elektromotor nog beter kan beheersen (met tsc, esp e.d.) dan een benzinemotor (en slimme differentielen)

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        17 november 2017 om 12:34

        @fanboy: Die Roadster is volledig geprepareerd op 0-100 tijden. Net als alle Tesla’s. Vind ik geen argument. Je kan niet ontkennen dat het gewoon knap is van een rwd V8 tank om zo dicht op deze specs te komen. Beide productie voertuigen.

        Login om te reageren
    • flutterby zegt

      17 november 2017 om 11:22

      @e34m5touring: Een Tesla heeft een single speed versnellingsbak. Je kan de PK’s en NM’s dus niet zo maar met elkaar vergelijken. Tevens bied een elektro motor altijd dezelfde kracht, onafhankelijk van het toerental.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        17 november 2017 om 12:32

        @flutterby: Dat zeg ik toch. Allemaal voordeel voor de Tesla. Des te knapper van de Demon.

        Login om te reageren
    • dacija zegt

      17 november 2017 om 12:50

      @E34M5Touring: bij acceleratietijden als deze is het verschil in vermogen en koppel tussen de Demon en Tesla niet heel belangrijk. Ik verwacht dat de Tesla met 3x zoveel vermogen vrijwel dezelfde acceleratietijd behaalt, beperkende factor zijn de banden en gewicht. Het verschil tussen de Demon en Tesla zit hem puur in 4WD en RWD. Al geloof ik wel dat de Demon met semi-slicks is getest.

      Login om te reageren
  25. benzinehoofd zegt

    17 november 2017 om 09:42

    De meest bizarre specificatie zal toch wel (weer) de levertijd worden, vrees ik.

    Login om te reageren
  26. shadowbroker zegt

    17 november 2017 om 09:45

    Achterkant is net een Mitsubishi Eclipse

    Login om te reageren
  27. laurensaz zegt

    17 november 2017 om 09:47

    Ben ik dan de enige die me afvraagt hoe de prestaties van Bugatti en het ei zijn in 2020? Waarschijnlijk zijn deze stats dan minder indrukwekkend

    Login om te reageren
  28. focusrs1 zegt

    17 november 2017 om 09:54

    Vette bak alleen een beetje aan de prijs – maar dat vind ik met alle wagens boven de ton.

    Login om te reageren
  29. ericc zegt

    17 november 2017 om 09:55

    En toch koop ik liever een sportwagen met verbrandingsmotor. Er is ook zoiets als beleving van de opzwepende klank van een sportuitlaat. Toekomstige generaties zullen aan de Tesla de voorkeur geven , maar dat is hun keuze.
    Nu maar hopen dat diegene die een voorschot geven ook daadwerkelijk hun auto gaan krijgen.
    Hoeveel van de mensen die een Tesla 3 hebben besteld, hebben hun voorschot al terug gevraagd?
    En als ik elektrisch wil rijden, geef ik de voorkeur aan de elektrische Porsche die op komst is. Betrouwbaar merk dat al veel bewezen heeft en een dealer heeft op een kleine 15 minuten rijden. Voor Tesla moet ik naar Brussel voor de dichtsbijzijnde dealer.

    Login om te reageren
  30. tuutertuuter zegt

    17 november 2017 om 09:58

    Stel dat ze een accupakket maken met de huidige batterijen, zou slechts het accupakket al 1430 kg wegen (200.000Wh / 140Wh/kg). Stel je neemt een auto ter grootte van een mazda mx-5 (wat al onwaarschijnlijk is als het een vierzitter is), dan kom je exclusief motorblok toch wel op minimaal 2500 kg uit. Niet echt een sportwagen dus maar wel een prima GT misschien.

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      17 november 2017 om 11:32

      @tuutertuuter: De power corrigeren dat gewicht wel en er is spoiler voor downforce nodig!

      Login om te reageren
    • fanboy zegt

      17 november 2017 om 13:20

      @tuutertuuter: Een Mazda MX-5 is echt geen 1100 kilo zonder motorblok, juist 800 kilo ofzo.

      Login om te reageren
  31. alfagtv6 zegt

    17 november 2017 om 10:11

    Dit is echt DE ideale KITT voor de zoveelste knight rider revival. In het zwart, rode ledjes in de bumper en wegzoeven maar ! Met TURBO boost en Apple watch met remote control uiteraard

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      17 november 2017 om 11:04

      @alfagtv6: Haha lijkt me hartstikke mooi, en inmiddels zeer realistisch dat hij gewoon zelf aan komt rijden.

      Login om te reageren
  32. yippiekaye zegt

    17 november 2017 om 10:14

    Dit is de nieuwe manier van dhr. Musk om geld binnen te halen. Je laat mensen alvast betalen voor een auto die ze de komende jaren toch niet krijgen. Dit is makkelijker en goedkoper dan niet aandelen uitgeven.

    Login om te reageren
    • yippiekaye zegt

      17 november 2017 om 10:15

      @yippiekaye: niet = nieuwe

      Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      17 november 2017 om 10:16

      @yippiekaye: Wat moet je anders om je er tussen te vechten?

      Login om te reageren
  33. madmarky zegt

    17 november 2017 om 10:18

    Roadster? Ik zie toch echt een coupe of targa. Bekt ook wel goed, Tesla Targa.

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      17 november 2017 om 12:34

      @madmarky: Model T. Dat wordt wéér ruzie met Ford.

      Login om te reageren
  34. stfu zegt

    17 november 2017 om 10:35

    Holy shit, wat een prachtige auto!

    Login om te reageren
  35. stfu zegt

    17 november 2017 om 10:37

    http://www.tesla.com/roadster staan meer plaatjes. Wat een gaaf ding!

    Login om te reageren
  36. simonbv zegt

    17 november 2017 om 10:55

    Toch raar dat ze kiezen om bij een roadster voor een grote range te kiezen. Je zou toch veel eerder kiezen voor een 500km range en een 400 kilo lichter zodat die ook een beetje door de bochten komt. En kan daarnaast dan ook een stukje goedkoper gemaakt worden.

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      17 november 2017 om 11:08

      @simonbv: De oude roadster kreeg een mogelijke update voor meer range. Dit kan binnen Tesla ook makkelijk andersom gebeuren.

      Dus als dit ding gemaakt kan worden, dan weet je ook wel dat er straks een Model S gekocht kan worden met 200kWh accu. Zal denk ik wel even duren, en puur die range zal hem een stuk duurder maken.

      Dat is het grappige van deze elektrische sportwagen, met een hogere prijs kun je dus een grote accu naar binnen schuiven, en tegelijkertijd is het toch een goedkope auto in vergelijking met andere supercars die langzamer zijn.

      Login om te reageren
    • flutterby zegt

      17 november 2017 om 11:33

      @simonbv: Het formaat van de accu is nodig om elektromotoren van voldoende stroom te kunnen voorzien. Dit is ook de reden waarom de Model 3 LR sneller is als de standaard Model 3.

      Login om te reageren
  37. allesmetturbo zegt

    17 november 2017 om 10:57

    Oke ik ben om. Eerst de rimac en nu deze. Officieel geen geitenwollensokken troep meer. Alle priussen enz blijven dat uiteraard nog wel.
    Design vind ik ook zeer geslaagd

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      17 november 2017 om 11:06

      @allesmetturbo: Ben je even vergeten dat er al vele sportwagens het pad van de Prius hebben gevolgd?

      Login om te reageren
      • allesmetturbo zegt

        17 november 2017 om 11:39

        @fanboy: op zich met het concept hybride is niet zoveel mis. Maar de uitvoering en uitstraling van een prius wel. Verbrandings motor plus wat elektrohulp is prima, maar waarom moet het er dan zo verdomd lelijk uitzien en zo extreem langzaam zijn (in het geval van een prius)?

        Login om te reageren
        • fanboy zegt

          17 november 2017 om 11:53

          @allesmetturbo:

          De technische uitvoering van het hybride systeem (met atkinson loop, en planetaire wielen en verdelings/versnellingsbak) is tot nu toe (15 jaar later!) nog steeds niet ge-evenaard door andere merken. Meest efficient en tevens meest betrouwbaar.

          Het uiterlijk zijn inderdaad genoeg meningen over :D

          Overigens is zo’n Prius helemaal niet langzaam, dat is een mythe. Het is geen sportwagen, maar je hebt op ieder moment hulp van de elektromotor (ook op de snelweg).
          In 10 seconden op de 100 lijkt me een prima. Combi elektromotor en automaat betekend dat je zeker het eerste stuk toch vlotter weg bent dan de rest. (maar dat past niet echt bij het type eigenaren)

          Login om te reageren
          • allesmetturbo zegt

            17 november 2017 om 11:58

            @fanboy: technisch idd een mooi product en uiterlijk is natuurlijk smaak. Maar ik vind de prius echt wel een sloom ding. 0-100 in 10sec vind ik langzaam en de 100-170 oid is al helemaal om te huilen bij een prius. Is de auto ook niet voor gemaakt maar alsnog, dan liever een GTD voor vlot en zuinig rijden op de snelweg

            Login om te reageren
            • fanboy zegt

              17 november 2017 om 12:36

              @allesmetturbo: 0-100 in 10 seconden is niet langzaam voor een normale auto. In dit segment een hartstikke normale waarde.

              Maar je moet het zien in de categorie waar de “boomknuffelende” eco dieseltjes e.d. rond hangen, dan rijdt zo’n hybrid een stuk vlotter.

              Login om te reageren
  38. ghost zegt

    17 november 2017 om 11:11

    Another day, another Tesla (soap) story op Autoblog.

    #vermoeienddieElon

    Login om te reageren
  39. fanboy zegt

    17 november 2017 om 11:14

    Als er straks een sportwagen fabrikant opstaat om deze specs te verslaan middels een benzine motor, dan kan dat bijna niet anders dan met een elektromotor erbij. Daarbij komt dat als je een benzine motor maakt van 1000 kilowatt, dat je dan ook al 1500 kilowatt aan warmte af moet voeren. Op een gegeven moment gaat de koeling installatie niet meer passen als de vermogens nog hoger gaan liggen.

    Login om te reageren
  40. mashell zegt

    17 november 2017 om 11:31

    De belachelijke prestaties daargelaten, 1000km actieradius in een 4 zits coupe, dat is echt knap. Waar die wonderaccu’s zitten is me een raadsel. Hoewel dit allemaal natuurlijk gewoon gerenderde plaatjes zijn. Of dit echt gebouwd kan en gaat worden moet je altijd afwachten.

    Login om te reageren
  41. panda007 zegt

    17 november 2017 om 12:03

    Wat ik mij tegenwoordig afvraag bij koppel specs van EV’s is hoeveel er op de wielen terecht komt en hoe dit zit in vergelijking met de dinosap auto’s. EV’s hebben meestal een vaste overbrengingsverhouding die ook mee moet kunnen in de hoge snelheden terwijl bij de conventionele wagens er een transmissie tussen zit die het koppel naar de wielen serieus kan versterken. Iemand die al het vergelijk heeft kunnen doen tussen een Tesla en een andere supercar met vergelijkbare specs?

    Login om te reageren
  42. dacija zegt

    17 november 2017 om 12:13

    10.000 Nm aan de wielen is indrukwekkend, maar niet vergelijkbaar met specificaties van andere auto’s. Ter vergelijking: de Veyron Supersport heeft er bijna 16.000 (met aanname rendement van 90%).Je moet het motorkoppel vermenigvuldigen met de overbrengverhoudingen van de aandrijflijn. Makkelijk trucje van tesla om mensen voor de gek te houden denk ik.

    Login om te reageren
    • panda007 zegt

      17 november 2017 om 12:36

      @dacija: dit is dus de info waar ik in mijn post hierboven naar op zoek was ? koppel op de wielen is wat telt. Onlangs nog een proefrit met een Renault Zoë gaan maken en verkoper kon mij zelfs niet vertellen wat de overbrenging was die erin zit zodat ik een idee kreeg van koppel op de wielen… ik ben wel voorstander van EV’s, maar dit is wel iets dat vaak genegeerd wordt…

      Login om te reageren
      • dacija zegt

        17 november 2017 om 12:44

        @panda007: had je post niet gelezen maar vond het sowieso interessant te posten. Maar over het algemeen is de overbrengverhouding van een elektrische auto niet super interessant omdat je gelijk vermogen hebt. Je kan bij elk willekeurige snelheid het vermogen van de auto delen door het toerental van de achter as (wel omgerekend in hoeksnelheid) en je hebt het koppel. Koppel neemt altijd af bij een hogere snelheid, ook bij verbrandingsmotoren.

        Login om te reageren
  43. gtveej zegt

    17 november 2017 om 12:56

    Sorry tesla dit gaat het niet worden. Jullie vernietigen de wereld met je batterijtjes!

    200kwh dan sta je bij een supercharger station met 120kw bijna 1uur 50 min stil.

    Thuis laden of op de zaak met drie fase en 32A max 22kw bijna 10 uur!

    Login om te reageren
  44. BJ zegt

    17 november 2017 om 13:11

    Kon het niet helemaal plaatsen, maar nu weet ik waar ik hem op vindt lijken; de Porsche Mission E. De overheersende lijnen aan de voor en achterkant zijn in mijn ogen bijna hetzelfde.

    Login om te reageren
  45. bmwe46m3balling zegt

    17 november 2017 om 13:27

    JAAHOOOORRRR rot op joh 0-100 wil ik nog wel geloven 0-160 minder maar die 10000 koppel en 1000 km actieradius ga toch knikkeren jackson. Je hebt je shit niet eens af (model 3) deze is nog niet eens gebouwd niet eens mee begonnen kom je deze specs al geven??? Alsjeblieft gooi jezelf weg musk dit is gewoon pure marketing zodat mensen blijven speculeren over jou merk en iedereen elke dag wel een keer tesla zegt. Wat een sausman is hij. Remia sausfabriek. Ik ga hem e-mailen en zeggen gefeliciteerd namens remia sausfabriek je bent genomineerd voor de grootste sausman/uitspraken van 2017. SAUS.

    Login om te reageren
    • bmwe46m3balling zegt

      17 november 2017 om 13:29

      @bmwe46m3balling: oh ja en dan nog die topsnelheid van meer dan 4 meier per uur HAHAHAHAHAHHAHA balzak.

      Login om te reageren
    • dacija zegt

      17 november 2017 om 18:48

      @bmwe46m3balling: het is 10000 koppel aan de wielen, heeft de gemiddelde Mercedes AMG ook

      Login om te reageren
      • bmwe46m3balling zegt

        18 november 2017 om 00:00

        @dacija: waar zie jij dat de gemiddelde amg dit heeft? Ik zie alleen rond de 1000 ik zie geen enkele amg met 10,000 koppel? Die 6×6 heeft 760 de nieuwe s65 1000. Ben benieuwd waar je dit vandaan haalt? Misschien moet ik iets uitgelegd krijgen?

        Login om te reageren
        • bmwe46m3balling zegt

          18 november 2017 om 00:09

          @bmwe46m3balling: sorry sorry kwartje is gevallen, AAN DE WIELEN. Ik las te snel

          Login om te reageren
          • dacija zegt

            18 november 2017 om 15:13

            @bmwe46m3balling: inderdaad, vergelijking koppel van de motor en aan de wielen is makkelijk gemaakt. Dit is gewoon Tesla die met leuke specs mensen misleid.

            Login om te reageren
  46. hjal zegt

    17 november 2017 om 15:09

    0-100 in 1,9 sec, zo accelereren kun je nergens (behalve op een circuit maar daar is hij niet echt geschikt voor) en die topsnelheid haal je alleen op de zoutvlakte dus wat moet je met dat ding: helemaal NIETS ! Conclusie:
    het is enkel PR rommel.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      17 november 2017 om 17:29

      @hjal: en waarom zou je niet zo snel kunnen acceleren op een invoegstrook van de snelweg?

      Login om te reageren
      • hjal zegt

        17 november 2017 om 17:43

        @mashell: simpel: omdat je zo snel niet kunt zien of je veilig kunt invoegen en bovendien is geen enkele oprit kaarsrecht en moet je dus stil gaan staan aan het begin van de invoegstrook die over het algemeen niet lang genoeg is.

        Login om te reageren
  47. kermit123 zegt

    17 november 2017 om 15:26

    Geweldig nieuws. Tesla is goed bezig ! Wat is dat ding snel. Sta je met je AMG of M of RS naast de tesla bij een stoplicht.

    Login om te reageren
  48. base zegt

    17 november 2017 om 15:49

    Volgens mij deed een delta Hf integrale S4 martini het in 1.9 naar 100km/h op gravel toch? Dus het kon heel lang geleden ook al..

    Login om te reageren
  49. speedie zegt

    17 november 2017 om 16:00

    Allemaal mooi op maar wat ben je ermee. Over 5 à 10 j spreekt niemand meer van Tesla. Dan beschikken de grote merken ook over electische auto’s en die hebben meer verstand van auto’s bouwen voor de gewone man.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      17 november 2017 om 17:31

      @speedie: over 5..10 jaar spreekt niemand meer over Shell, Total en BP maar ze tanken dan allemaal bij Tesla. en de andere fabrikanten kopen baterijen in bij Tesla.

      Login om te reageren
  50. mashell zegt

    17 november 2017 om 17:31

    Het doet me allemaal een beetje denken aan Lotus. Die lieten ook ineens een berg nieuwe modellen zien, die allemaal helaas toch niet kwamen.

    Login om te reageren
  51. snel70 zegt

    20 november 2017 om 16:36

    Edoch, ook Tesla gebruikt aardig wat fossiele brandstoffen. Iemand die dat niet inziet is werkelijk blind.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North