
Afschrijving met hoofdletter A.
Een dikke twaalfcilinder Ferrari kopen, na een jaar deze zat zijn, te koop zetten en je verlies incasseren. Dat lijkt het geval bij deze blauwe Ferrari 812 Superfast. Het raspaardje werd in juli 2018 overgeleverd aan de eerste eigenaar. Aan het 800 pk sterke monster hing een prijskaartje van 524.558 euro. Serieus veel geld natuurlijk. Enkele prijzige opties hebben bijgedragen aan dat eindbedrag. Check bijvoorbeeld de carbon bumpers, carbon voorspoiler en carbon naafdoppen.

Om wat voor reden dan ook staat de Ferrari nu te koop op het internet. Munsterhuis Sportscars in Hengelo verzorgt de verkoop. Met de 812 Superfast is in zo’n anderhalf jaar slechts 4.500 kilometer gereden. Je zou dus kunnen zeggen dat de smurf net is ingereden. De configuratie is lekker uitgesproken. Naast de opvallende blauwe kleur, is gekozen voor een rood interieur. Het moet maar net je smaak zijn.

De Azzuro Dino Metallic Ferrari mag weg voor 437.500 euro. Dat is een afschrijving van exact 87.058 euro. Een behoorlijke klapper. Mocht de auto niet in Nederland verkocht worden, dan kan de 812 ook nog over de grens verdwijnen. De exportprijs bedraagt 374.900 euro. Dan heb je wel wat bijzonders in de garage staan. Volgens de verkopende partij is deze 812 Superfast zo uniek samengesteld dat er geen andere op de wereld bestaat.





Interieur is prachtig, echt Ferrari maar die blauwe kleur… Prachtig op een Renault 19 maar op een Ferrari staat het niet. De wordt er visueel zwaar van.
@mashell: raar. Blauw staat juist enorm goed hierop, nog mooier dan rood.
@fendercd60: maar dan had er geen rood interieur in moeten zitten.
@bullgod76: Toch wel, dit type blauw en het rode matchen 100%. Indien je het bevestigt wil zien, zoek naar een kleurenwiel. Anderzijds kan het natuurlijk uw goesting niet zijn, daar hebben we begrip voor.
Valt reuze mee die afschrijving. Pak elke willekeurige auto tussen de ton en anderhalve ton en 20-30%afschrijving in het eerste jaar is heel normaal. En deze is bijna anderhalf jaar oud. Gelukzoekers daar bij Munsterhuis.
@troljedemoeder: it’s a ferrari
@troljedemoeder: ben ik niet met je eens, het betreft hier een zeldzaam voertuig met lange levertijden en volgens mij nog steeds een redelijke schaarste her en der in de wereld. Ik vind de afschrijving erg hoog. Zeker als het hier een verkoopprijs betreft waarbij het nog maar af te vragen is wat de inkoopprijs was.
@jochen: Er staan er nog vijf te koop alleen al op gaspedaal. De buitenlandse markt nog daargelaten. Zo uniek is ‘ie dus niet. En deze wanstaltige kleurencombinatie zullen ze niet voor in de rij staan.
Lekker hoor, de wielen even fris zilver en hij is af. Je kan altijd nog naar Ferrari om het interieur te vervangen voor een pindakaas-lederen variant, dan is hij nóg mooier.
@dutchdriftking: juist!
@dutchdriftking: yessss doen
20% is niet veel het eerste jaar. Als je €437K kunt neerleggen dan zou ik de rest er ook nog bijdoen voor een verse. Dan kun je ‘m zelf samenstellen en last but not least de aankoopbeleving meemaken.
@mwti: en 1,5 jaar wachten?
@imaginenl: dat is wat minder ja….het leven kan soms zwaar zijn ;-)
Werkelijke afschrijving is hoger, Munsterhuis heeft ook marge nodig
@lavoro: precies ??
@lavoro: maar stel nou eens dat de 1e eigenaar niet de adviesprijs betaald heeft?
@kareljansen: geloof maar dat Ferrari jou niet gaat matsen op een nieuwe 812.. ;)
Zowel de carroseriekleur als de interieurkleur vind ik echt spectaculair maar de combinatie is toch een beetje moeilijk
Zou de vorige eigenaar er lang van wakker gelegen hebben? Denk ’t niet! Als dat wel zo zijn, dan had hij ‘m wel gehouden.
@9000cse: denk dat ie zich toch ook realiseerde wat een lelijk kadaver dit eigenlijk is.
Wat zou zo de korting zijn op de adviesprijs bij ferrari? Als je zietwat sommigen bij de duitse 3 krijgen…
@freddydevadder: Ferrari en korting? Hahahahahahahahahaha
Toen ik de foto met het interieur zag begreep ik de motivatie van de 1ste koper om deze GigaMegaSuperFast van de hand te doen. Het zijn die vreselijke oncomfortable ‘sportieve’ kuipstoeltjes in een straatauto voor dagelijks gebruik. Dat moeten wel 4.500 meestal pijnlijke kilometers zijn geweest onafhankelijk van de gekozen onderstel/vering setup. What was i thinking when i crossed the box….moet hij steeds gedacht hebben bij elke onvolkomenheid in het wegdek. Voor de rest vind ik hem goed geslaagd deze blauwe smurfin met rood interieur.
@iphonistvongates: mag ik vragen wat de functie is, van de ertussen geplaatste Engelse tekst?
@chills: I have no frakin’ clue what you mean by that question!? ??♂️
@chills: ah jij weer met anti-engelse rants… chill ’s man
Ah daar heeft superfast dus betrekking op, de afschrijving ?
@dree16v: jij snapt ’t.
Ik heb die hele naamgeving toch al niet zo begrepen. ‘Superfast’, is dat net zoiets als ‘enigste’? Het zal wel een typische Italiaanse vorm van overdrijving zijn geweest.
@RRRobert: blijkbaar weet jij maar weinig van de historie van Ferrari. Laten we het er maar op houden dat dit niet de eerste superfast van ferrsri is
@rrrobert: Gewoon naar de 500 Superfast, de opvolger van de 410 Superamerica. De naam is bedacht door de oude Enzo zelf.
Dat zijn een paar hele kostbare kilometers geweest zeg! En dan staat ie ook nog eens al die tijd bij de dealer weg te rotten ??
Zo’n mooie spec en dan de meest simpele velgen nemen die er zijn.
Heb er maar één woord voor: wansmaak. Wat een gedrocht van een auto. Hoe verneuk je een prachtige auto? Blauw van buiten, rood van binnen en nog wat frutsels die het alleen maar erger maken. Die afschrijving wordt nog veel erger, want de koper gaat een dikke discount worden om de pijn te verzachten.
@superfunky:
Want uw smaak is de benchmark? Ik vind het namelijk heel geslaagd..
En als we even verder scrollen dan zien we dat er meer mensen zijn die dit kunnen waarderen.
@generaalalfa: nee hoor, zeker niet. Maar ik weet wel wat foeilelijk is en ook wat commercieel domme keuzes zijn in autoland.
Maar goed, dat zal de oorspronkelijke koper volslagen koud hebben gelaten en die heeft gewoon lekker gekocht wat hij mooi vond. Goed voor hem. En na 18 maanden was hij het zat, en dat snap ik heel goed! ;)
De nogal uitgesproken kleurencombinatie zal de restwaarde ook niet ten goede komen. Wat dat betreft blijft een Monuta editie (zwart op zwart) waarschijnlijk toch de beste keuze. Al zou dat de mijne ook niet zijn wegens dodelijk (pun intended) saai. Lastig lastig . . .
20 euro per gereden kilometer aan afschrijving. Het moet je hobby maar zijn. Een ritje naar de super: 100 euro. Dan maakt het ook geen reet meer uit of je je bonuskaart bij je hebt. Fijne dagen, Pomoek out!
Dan zou een ritje naar m’n schoonouders in Zeeland ongeveer 7500 gaan kosten. Alsof ’t nu al niet pijnlijk genoeg is.
@dondeboer: is een reactie op @pomoek
klant heeft een nieuw speeltje in de garage. Ferrari 488 Pista Piloti
moest ruimte maken.
Is dit de auto van Spiderman??
@groninger: Bijna goed….de hint (clue ?) voor het juiste antwoord zit verstopt in de naam van deze auto:
Ferrari Super(man)Fast & Super(girl)Fast. Dit is namelijk zo’n deelauto!
@iphonistvongates: jij blowt veel of niet?
@groninger: Geen drugs en vrijwel geen drank maar ik doe wel aan parachutespringen (skydiven). De lucht bovenin is wel wat ijler dus….
Slechte adviseur gehad. Dit soort wagens zijn het beste in de lease.
Staat gewoon in consignatie volgens mij tenaamstelling is namelijk ook niet veranderd, volgens mij heeft hij ook bij VDM cars te koop gestaan.