• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Blubberdikke Volkswagen ID.7 sportsedan heeft één nadeel

Auteur: Loek, gepost 8 september 2023 om 19:18 – 11 Reacties

Voordeel: je wil deze überdikke Volkswagen ID.X Performance gewoon hebben. Nadeel: dat kan niet.

Zoals je weet gaat het GTI Treffen in Wörthersee sinds kort niet meer door. Volkswagen erkent de teleurstelling dat dat oplevert en organiseert wel een eigen evenement. Maar als je toch in een Tirolse setting een feestje wil vieren om iets Volkswagens in het zonnetje te zetten, is er een alternatief. Het ID. Treffen.

ID. Treffen

Dat is zeg maar het GTI Treffen maar dan modern. Niet de GTI’s en hete Volkswagens staan in het zonnetje, maar de elektrische en nieuwe generatie Volkswagens. Tsja. Dat voelt toch een beetje als een vegetarische barbecue, maar ook daar zijn fans van. Het ID. Treffen vindt momenteel plaats in Locarno, Zwitserland. En wat betreft Wörthersee-tradities heeft Volkswagen wat leuks in petto.

Volkswagen ID.X Performance

Het ID. Treffen in Locarno is de plek waar Volkswagen deze ID.X Performance onthult. Een spannende naam voor een auto die we in grote lijnen al kennen, de ID.7. Wat krijg je als je daar dikke sportspullen op schroeft? Nou, dit.

En het is een dikke sjaak geworden. Dikkere (carbon) bumperpartijen en een toegenomen breedte van 60 mm maken al direct een verschil. Ook is de auto met 80 mm verlaagd. Een enorme achterspoiler, diffusor en zelfs centerlock velgen (waarvan wij vermoeden dat ze van een Porsche 911 GT3 (992) zijn geleend) zorgen ervoor dat het bijna een soort circuitauto wordt qua uiterlijk. Eerlijk is eerlijk, het staat ‘m goed.

Het rode accentlijntje aan de buitenkant met de rode remklauwen is een thema: binnenin is er ook veel rood te vinden als accent. Ook heeft Volkswagen twee kuipstoelen voorin de ID.X Performance geplaatst.

Performance

Daar de sportversies (we verwachten een ID.7 GTX) nog even op zich laten wachten, heeft Volkswagen de ID.X Performance alvast voorzien van veel dikkere specs voor de ID.7. Vierwielaandrijving met twee elektromotoren levert een totaalplaatje van 558 pk op. Mocht je dat alles direct tot je beschikking willen, dan kun je een boostmodus gebruiken. Dankzij geavanceerd torque vectoring kan je het achterste differentieel ‘locken’ en daar de meeste kracht over sturen, dus driften moet mogelijk zijn. Dat kan je namelijk al met een ID.4, dus met deze potente ID.7 moet het vast lukken.

Concept

Klinkt alsof Volkswagen veel werk heeft gestopt in deze ID.X Performance, waardoor je eigenlijk zou zeggen “strik erom en afleveren graag”. Maar dat gaat niet zo maar. We hintten er al op in de titel en intro: de ID.X Performance is een concept en blijft dat ook. Zoals gezegd kan Volkswagen misschien de know-how van de ID.X gebruiken in een ID.7 GTX, maar deze dikke sjaak gaat niet zo in productie.

Ook interessant!

  • Tiguan R zwaar belast
    Meer bekende namen van Volkswagen blijven
  • Volkswagen ID.Buzz Pro komt broer aflossen
  • Volkswagen showt volgende week nieuwste ID-model
  • Volkswagen ID. Buzz verkleed als ambulance
    Volkswagen ID. Buzz verkleed als ambulance

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

ID7, performance, Volkswagen

Vorig bericht: « Partij voor de Dieren: minder auto’s en vooral minder SUV’s
Volgend bericht: BBB: snelheidslimiet moet weer terug naar altijd 130! »

Lees Interacties

Reacties

  1. johnhert zegt

    9 september 2023 om 07:04

    Wat een lelijk kansloos elektrisch kraam is het toch…

    Login om te reageren
  2. banaan7 zegt

    9 september 2023 om 08:17

    Ziet er meer uit als een aftermarket tuning project dan een af fabriek dikkere uitvoering.

    Login om te reageren
  3. mashell zegt

    9 september 2023 om 08:31

    Dit staat gewoon niet op een zaken sedan.

    Login om te reageren
    • ggj1987 zegt

      9 september 2023 om 12:49

      Dit noem ik geen sedan maar een Crossover. Dit ding is maar liefst 8 cm verlaagt. Hoeveel sedans ken je die zo hoog op hun poten staan? Ik kan me alleen de Volvo S60 Cross Country voor de geest halen

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        9 september 2023 om 21:47

        Ehh kijk even na de foto’s, na de 8 cm verlaging is dit ook geen bruikbare auto meer. Ik heb in Wolfsburg in een ID.7 gezeten en de wagen straalt helemaal zaken sedan uit, is ook een stuk lager dan de ID.4 (die stond er naast).

        Login om te reageren
  4. flyerbunch zegt

    9 september 2023 om 09:39

    Heb het concept mogen aanschouwen in juni en in het echt ziet het er beter uit dan op foto. Vooral de foto hier waar de auto in z’n geheel op staat toont een beetje raar.

    Login om te reageren
  5. jensoffbutton zegt

    9 september 2023 om 19:39

    ik zou hem nog niet gratis willen, of het is om hem direct te verkopen. Daarin wil je toch niet gezien worden..

    Login om te reageren
  6. Jurgen zegt

    9 september 2023 om 22:28

    Grootste nadeel zijn de elektromotoren..

    Login om te reageren
    • vondick zegt

      10 september 2023 om 07:09

      Nope dat is zijn grootste voordeel.

      Login om te reageren
  7. lowlow zegt

    10 september 2023 om 09:28

    Jezus, 95% van de oude, gevestigde waarde bij VW moet zich toch wel ongelooflijk beschaamd voelen dat dit het nieuwe ‘cool’ (lees: imago) is die ze willen uitdragen. Een foeilelijke wagen nog lelijker gemaakt met Halfords pakketje en zilveren, opgelijmde mega-spoiler. Need for speed velgen erop en een range van 200km. De tijd van de Phaeton W12, dat was pas cool, maar die ligt helaas ver achter ons.

    Login om te reageren
  8. cossiekiller zegt

    11 september 2023 om 08:16

    Alleen van die echte wielkastverbreders word ik wel blij. Maar moet je dan dat hele hok erbij nemen?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North