• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Een eerste blik op de BMW 2 Serie Gran Coupé

Auteur: RubenPriest, gepost 24 juli 2019 om 07:38 – 40 Reacties

Afbeelding Een eerste blik op de BMW 2 Serie Gran CoupéAfbeelding Een eerste blik op de BMW 2 Serie Gran CoupéAfbeelding Een eerste blik op de BMW 2 Serie Gran CoupéAfbeelding Een eerste blik op de BMW 2 Serie Gran CoupéAfbeelding Een eerste blik op de BMW 2 Serie Gran CoupéAfbeelding Een eerste blik op de BMW 2 Serie Gran CoupéAfbeelding Een eerste blik op de BMW 2 Serie Gran CoupéAfbeelding Een eerste blik op de BMW 2 Serie Gran Coupé

Een eerste blik op de BMW 2 Serie Gran Coupé
Zo gaat de auto worden.

We moeten nog even geduld hebben voor de presentatie van de 2 Serie Gran Coupé. BMW geeft alvast een voorproefje met dit vrolijk gecamoufleerde exemplaar. Het merk laat weten dat pre-productiemodellen op dit moment de laatste uitgebreide tests ondergaan. De onthulling zal daarmee niet heel lang meer op zich wachten.

Met de trend dat auto’s de afgelopen jaren groter zijn geworden is er ruimte gekomen voor een auto als de 2 Serie Gran Coupé. Zet de nieuwe 3 Serie naast een E46 en je beseft wat een joekel moderne auto’s eigenlijk zijn. We weten de maten van de 2 Serie GC nog niet, maar wellicht dat dit een alternatief zou kunnen zijn. Zo riant zal de auto achterin overigens niet zijn. Met zijn aflopende daklijn is de kans aanwezig dat langere mensen niet lekker achterin kunnen zitten, maar dat is simpelweg afwachten. Daarnaast heeft de 3 Serie iets cruciaals wat de 2 Serie Gran Coupé niet heeft.

Het ‘slechte’ nieuws is dat de 2 Serie Gran Coupé technisch gebaseerd is op de nieuwe 1 Serie en dat betekent dat de auto in de basis een voorwielaandrijver is. Over de motoren heeft BMW nog weinig bekendgemaakt. Wel is al bekend dat er een topmodel gaat komen, de M235i xDrive. Net als in de M135i xDrive krijgt deze auto een tweeliter turbo viercilinder met 306 pk en een Torsen sperdifferentieel.

Deze Gran Coupé met achterwielaandrijving en een zes-in-lijn had tamelijk briljant geweest. Helaas komt de auto daar een generatie te laat voor. BMW denkt met deze auto onder meer op de Noord-Amerikaanse markt te gaan scoren. De onthulling is dan ook niet op de IAA in Frankfurt in september, maar op de LA Autoshow in november 2019. De auto komt in de lente van 2020 op de markt.

Ook interessant!

  • Officieel: BMW 4 Serie Gran Coupé
  • BMW 4-Serie Gran Coupe komt er eindelijk in de versie die je wil
  • Koop deze oude BMW 2-Serie Gran Coupé op Marktplaats
  • BMW 8-Serie Collector Edition glimt als een spiegel

Nieuwste artikelen

  • Documentaire over auto’s spotten op NPO 3
  • Maak je eigen hardcore Temerario voordat Lambo het doet
  • Maserati sloopt viercilinder uit instapmodel
  • Benzineprijs op laagste niveau sinds maanden
    Grote verschillen tussen het goedkoopste en duurste tankstation van Nederland
FacebookTweetPinLinkedIn

2-serie, BMW, gran-coupe, spyshot

Vorig bericht: « Officieel: dit is de Audi Q3 Sportback
Volgend bericht: Jaguar sloopt eigen record op de Nürburgring »

Lees Interacties

Reacties

  1. viezefreddyw zegt

    24 juli 2019 om 07:54

    Wat een gigantische stortkokers ook weer voor zo’n relatief kleine auto.

    Login om te reageren
    • chriscross zegt

      24 juli 2019 om 08:02

      @viezefreddyw: dat wel maar voor de rest zie ik toch best aardige lijnen

      Login om te reageren
      • jpoers zegt

        24 juli 2019 om 08:50

        @chriscross: lijn..hoop dat een overdaad aan lijntjes zoals elke moderne BMW deze misschien bespaard blijft. Al is een 1serie als basis al jammer.

        Login om te reageren
    • skinny058 zegt

      24 juli 2019 om 11:11

      @viezefreddyw: Waarom altijd direct die negatieve insteek…er is meer dan alleen die uitlaten. En zeg aub niet dat dat het eerst opvalt oid.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        24 juli 2019 om 11:14

        @skinny058: Opvalt? Het ding is tot over de top gecamoufleerd. Het enige wat je ziet is een daklijn, grote uitlaten en grote nieren.

        Login om te reageren
        • skinny058 zegt

          24 juli 2019 om 11:31

          @viezefreddyw: Vertel je me nu dat je totaal niet een idee hebt hoe hij er uit komt te zien? Kijk even naar de nieuwe 1…en dan ietsje anders.

          Login om te reageren
      • alexnaoumov zegt

        24 juli 2019 om 11:50

        @skinny058: omdat hij zich verplicht voelt om bij elk bmw artikel een negatieve comment te plaatsen volgens mij :’)

        Login om te reageren
        • skinny058 zegt

          24 juli 2019 om 13:13

          @alexnaoumov: Het gaat mij niet om het feit of het om een BMW-artikel gaat of niet maar dat veel mensen negatief ergens op reageren als eerste. Dat zit in de Nederlandse cultuur ingebakken. Klaagcultuurtje. Ik denk dat hij het vandaag ook veel te warm vindt, let maar op.

          Login om te reageren
          • davelepeef zegt

            24 juli 2019 om 13:59

            @skinny058: wat klaag jij veel zeg ;)

            Login om te reageren
            • skinny058 zegt

              24 juli 2019 om 16:27

              @davelepeef: Haha you got me ;-)

              Login om te reageren
              • davelepeef zegt

                24 juli 2019 om 16:29

                @skinny058: :P

    • mashell zegt

      24 juli 2019 om 11:19

      @viezefreddyw: sportief betekent opzichtige uitlaten en grote luchtinlaten die allemaal eigenlijk niet nodig zijn.

      Login om te reageren
    • rhellema zegt

      24 juli 2019 om 13:00

      @viezefreddyw: wat een voorspelbare opmerking van je. Open een BMW gerelateerd draadje en viezefreddy zal één van de eerste zijn die een negatief verhaal neerzet.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        24 juli 2019 om 13:10

        @rhellema: Valt dit keer wel een beetje mee toch? Heb het alleen over grote uitlaten, voor de rest heb ik nog niks gezegd.

        Login om te reageren
        • rhellema zegt

          24 juli 2019 om 13:41

          @viezefreddyw: gelijk dat negatieve gezwets, daar gaat het bij jou om in een BMW draadje. Beetje likes scoren lijkt het wel. Als iedereen je maar leuk vindt.

          Login om te reageren
          • viezefreddyw zegt

            24 juli 2019 om 13:47

            @rhellema: Mja, daar is het mij niet om te doen, likes scoren. Daarvoor kom ik hier al te lang. En zoals je ziet lukt het mij ook niet om likes te scoren… Ik geef gewoon mijn mening en blijkbaar kan niet iedereen daar tegen. Al snap ik ook wel dat ik relatief vaak mijn mening geef, het laatste wat ik wil is irriteren.

            Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        24 juli 2019 om 14:01

        @rhellema: OK, dus hij heeft een vrij rechtlijnige mening. Het zou gekker zijn als hij bij ieder BMW artikel compleet anders zou reageren, toch??

        Login om te reageren
        • rhellema zegt

          24 juli 2019 om 18:36

          @davelepeef: bij Mercedes artikels doet hij dat wel.

          Login om te reageren
          • laarhovenn zegt

            26 juli 2019 om 10:07

            @rhellema: best or nothing?

            Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    24 juli 2019 om 08:08

    Ik dacht dat de 2-serie coupé wél achterwielaandrijving kreeg? Weer jammer dat de 2-serie gran-coupe dan toch op de 1-serie gebaseerd is. 1-serie limousine zou dus een logischer benaming zijn. Maar de marketing boys zullen 2-serie gran-coupe wel beter vinden…….

    Login om te reageren
    • f40racer zegt

      24 juli 2019 om 08:22

      @dutchdriftking: Ik vind hem toch meer op de 2 serie lijken

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        24 juli 2019 om 09:01

        @f40racer: Tja, maar niets is wat het lijkt :P

        Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      24 juli 2019 om 08:25

      @dutchdriftking:

      De grand coupes hebben de even nummers. Sedans hebben de oneven nummers. Dat lijkt mij in elk geval de huidige strategie.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        24 juli 2019 om 09:16

        @jack_abarth: Ooit in een ver verleden had BMW een duidelijk modellen gamma. 3, 5 en 7-serie. Deze modellen levert BMW gelukkig nog altijd, en zijn in hun huidige hoedanigheid mooier en beter dan deze in de afgelopen 15 jaar (sinds de gouden e36/e38/e39 periode) zijn geweest.
        Daar een hoger nummer beter is, heeft men er een jaar of 6 geleden voor gekozen om de coupe’s op basis van 3 en 5 serie voortaan 4 en 6-serie te gaan noemen. Niet nodig in mijn ogen, zeker daar je hierom de legendarische M3 toch wat afzwakt, maar wel begrijpelijk. De 6-serie is er niet meer, daar deze nu 8-serie heet. Want met een hoger nummer een hogere prijs….

        Echter, het is niet heel duidelijk, en zorgt zeker nu met de 2-serie Gran-coupé voor onduidelijkheid. De 1-serie is een concurrent voor de A3 en A-klasse. De 2-serie is een sportieve achterwiel-aangedreven coupé (en blijft dit ook daar de koper dit weet te waarderen in dit segment) en meer een concurrent voor de TT en de SLC. Je zou verwachten dat de 2-serie Gran-coupe dit ook is, maar helaas, dit is dus een verkapte 1-serie. Hierom had 1-serie limousine (zoals de A3 limousine en A-klasse limousine) beter kloppend geweest.

        Neemt niet weg dat BMW het nog redelijk doet. Mercedes mag dan netjes de A-klasse limousine hebben, men heeft ook de CLA in het aanbod, en nee, dit is ook geen sportievere achterwielaandrijver….
        Kortom, niches vullen is leuk, maar het is een hele kunst om met zoveel modellen in je gamma,welke enorme overlap hebben, toch nog een duidelijk overzicht te creëren in je modelnamen.

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      24 juli 2019 om 11:20

      @dutchdriftking: maar met een hoger nummer en een langere toevoeving kun je gewoon er meer voor vragen.

      Login om te reageren
  3. tenaci zegt

    24 juli 2019 om 08:59

    Wat een ellende weer, ‘het houdt niet op, niet vanzelf…’

    Login om te reageren
  4. OverSoft zegt

    24 juli 2019 om 09:04

    Meh, tot de E60 was ik groot voorstander van BMW, zowel qua uiterlijk als qua techniek (hoewel die af en toe niet bepaald betrouwbaar was).
    Tegenwoordig is het een grote eenheidsworst en zijn de auto’s gewoon ECHT niet meer mooi.

    Wat dat betreft is Mercedes de juiste kant op gegaan (qua uiterlijk, niet zozeer qua eenheidsworst) en dat had ik nooit verwacht te kunnen zeggen.

    Login om te reageren
    • hollow zegt

      24 juli 2019 om 09:12

      @OverSoft: ik vind de achterlichten van de nieuwe A klasse en C ook maar lelijk. Nu ja, van de nieuwe 3 ben ik ook niet echt fan.

      Login om te reageren
      • OverSoft zegt

        24 juli 2019 om 09:13

        @hollow: Mwa, vind het wel meevallen, maar ik ben het er wel mee eens dat de Duitsers misschien iets minder naar Azië moeten kijken voor hun inspiratie.

        Login om te reageren
    • laarhovenn zegt

      24 juli 2019 om 09:18

      @OverSoft: Mercedes heeft gewoon goed werk verricht de afgelopen jaren: geen oude lullen design meer, 9 traps automaten, MBUX, daarnaast proberen ze de nieuwe modellen ook een sportief randje te geven

      Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      24 juli 2019 om 09:34

      @oversoft: Gek, de e60 vond ik niet bepaald mooi. Natuurlijk was de M5 geniaal, en als touring in de juiste kleur (dat ijsblauw) met wit of caramel lederen interieur een schitterende wagen, maar de normale modellen zijn niet echt knap oud geworden., De F10 en de huidige F90 zijn als standaard non M-pakket auto juist al schitterend. De 3-serie e90 en F30 vond ik niet bepaald mooi in standaard trim, de G20 is ook als 316i weer een knap ding, net zoals de e46 dat destijds was.

      Login om te reageren
      • OverSoft zegt

        24 juli 2019 om 09:51

        @dutchdriftking: Zo zie je maar weer, smaken verschillen duidelijk. De F10 is gewoon echt een saaie auto om te zien, de F90 is simpelweg gewoon lelijk.

        Login om te reageren
      • doublechevron65 zegt

        24 juli 2019 om 12:38

        @dutchdriftking: oh die Bangle BMW’s vond ik wederom top; lekker polariserend.

        Login om te reageren
  5. mpgc zegt

    24 juli 2019 om 09:22

    Eerst maar eens kijken hoe het model er uit ziet zonder camo.

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      24 juli 2019 om 12:39

      @mpgc: Te hoog, toch weinig binnenruimte en FWD. Totaal niet interessant dus; de enige goed rijdende FWD BMW is een Mini Cooper S.

      Login om te reageren
  6. mpgc zegt

    24 juli 2019 om 09:25

    Dit zou trouwens ook een mooie basis kunnen zijn voor een TCR tourwagenracer

    Login om te reageren
  7. potjak zegt

    24 juli 2019 om 09:59

    Ik zie een mooie auto, enthousiast. Nou vind ik het huidige design van BMW (in tegenstelling van velen hier op Autoblog) wél mooi. Dat helpt natuurlijk ;)

    Login om te reageren
    • Loek zegt

      24 juli 2019 om 11:41

      @potjak: ik deel je mening over het BMW design wel. Het is modern, opvallend en als het de tongen los maakt is BMW alleen maar blij. Voor auto’s als de 1 Serie doelt BMW toch niet op petrolheads, maar mensen die de auto daadwerkelijk kopen en voor die mensen is de 1 Serie perfect.

      En voor de rest, de nieuwe 8 Serie (met name de GC) en 3 Serie zijn gewoon mooie auto’s, vind ik. Naast de ‘niergate’ vind ik het bij de SUVs ook nogal meevallen.

      Login om te reageren
  8. focusrs1 zegt

    24 juli 2019 om 11:02

    Ziet er best goed uit

    Login om te reageren
  9. jippie zegt

    25 juli 2019 om 18:19

    Honey, I shrunk the 4-series Gran Coupe.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North