• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW trekt doek van Neue Klasse, hier is je nieuwe 3 Serie

Auteur: RubenPriest, gepost 22 april 2025 om 08:49 – 46 Reacties

BMW trekt doek van Neue Klasse, hier is je nieuwe 3 Serie

Voor het eerst is de BMW Neue Klasse te zien zonder camouflage in een real life setting, dit is je nieuwe 3 serie!

Later dit jaar is de onthulling van het productiemodel, maar tot die tijd teasen ze er bij BMW nog rustig op los. Stukje bij beetje krijgen we meer te zien van de BMW Neue Klasse, de volgende generatie 3 Serie. Met deze onthulling krijg je een echt goed idee van de uiteindelijke vorm.

Geen camouflage

Waar je naar kijkt is de BMW Vision Driving Experience. De auto is te zien op Auto Shanghai 2025. Het is de Neue Klasse zoals we die al vaker gezien hebben, maar dit keer in het vlees en zonder flauwe camouflage. Dichterbij the real deal zijn we nog niet eerder geweest.

Dit testvoertuig is gebouwd op het platform van de Neue Klasse en is uitgerust met BMW’s nieuwste speeltje: de Heart of Joy. Deze centrale supercomputer regelt alles van aandrijving tot regeneratief remmen en brengt alle rijfuncties onder één dak. Het is voor BMW een nieuwe manier van elektrisch rijden. Klinkt allemaal fantastisch. In de praktijk moeten we zien of deze mooie woorden ook ingelost worden.

BMW Neue Klasse 3 Serie

Het is de meest krachtige prototype die BMW ooit gebouwd heeft. Met een krankzinnige 18.000 Nm aan koppel en tot 1.2 ton aan downforce zijn het cijfers die je amper verwacht van een normale straatauto.

BMW Neue Klasse 3 Serie
BMW Neue Klasse 3 Serie
BMW Neue Klasse 3 Serie

Het design is inmiddels herkenbaar voor de BMW Neue Klasse, met bijvoorbeeld de shark nose. Door het weglaten van de camouflage zijn de rondingen ook veel beter te zien. Dat heeft alles te maken met aero en is gunstiger voor een goede actieradius. Het is niet zo ‘zacht’ getekend als een Mercedes EQS, maar een enige druppelvorm is er wel in terug te vinden.

Speciaal voor de show in Shanghai kreeg de auto een zelfoplichtende laklaag die varieert van witgeel tot neon geel. De achterzijde is voorzien van een film die onder UV-licht verkleurt van geel naar oranje en roze.

Eind dit jaar rolt in de Hongaarse fabriek te Debrecen de eerste volledig elektrische Neue Klasse van de band.

Ook interessant!

  • Nieuwe generatie BMW's krijgt géén instrumentarium
  • Dit is hem: de elektrische BMW 3-Serie van de Neue Klasse!
  • BMW Neue Klasse krijgt enorme AI-bemoeienis?
    BMW Neue Klasse krijgt enorme AI-bemoeienis?
  • Breek: BMW komt met een nieuwe sportwagen!

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, Neue-Klasse, shanghai-2025

Vorig bericht: « Stellantis terugroepactie raakt Alfa Romeo en Maserati
Volgend bericht: Renault 5 Turbo 3E prijs is bekend (duurder dan je denkt) »

Lees Interacties

Reacties

  1. erik911 zegt

    22 april 2025 om 08:52

    Oh neejj… Civic-deurgrepen achter!

    Login om te reageren
  2. dromedaris zegt

    22 april 2025 om 09:09

    Die achterkant is toch hondslelijk… voorkant vind ik geslaagd.

    Login om te reageren
    • Lambrusco zegt

      22 april 2025 om 09:58

      Ik krijg juist Alfa Romeo vibes van de achterkant, best gaaf gelukt!

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        22 april 2025 om 10:23

        De hele auto heeft een Alfa 156 vibe maar de achterkant had Alfa zelf wel fraaier gedaan.

        Login om te reageren
      • vaakbenjetebang zegt

        22 april 2025 om 13:49

        @Lambrusco: Ja, dat snap ik wel een beetje. Maar als geheel geeft dit mij juist een Lancia-vibe. Ik vind het wel wat!

        Login om te reageren
  3. Huib zegt

    22 april 2025 om 09:14

    Lieve hemel, wat een gedrocht!

    Login om te reageren
    • vondudenstein zegt

      22 april 2025 om 23:40

      Snel dat doek er weer overheen trekken..

      Login om te reageren
  4. mjpamsterdam zegt

    22 april 2025 om 09:19

    We zijn van die guppenbek af maar daar is alles wel mee gezegd. Man, wat een gedrocht!

    Login om te reageren
  5. peekaas zegt

    22 april 2025 om 09:25

    Nog even snel een mooie kopen voordat het niet meer kan dus ☠️

    Login om te reageren
  6. mundus zegt

    22 april 2025 om 09:31

    BMW + BBL = 0

    Login om te reageren
  7. Edge zegt

    22 april 2025 om 09:34

    De voorkant vind ik echt briljant, maar de achterkant vind ik helemaal niks. De achterlichten zitten echt veel te hoog, waardoor de achterkant optisch veel te veel massa heeft. Ik denk dat als de bovenkant van de achterlichten zou ophouden waar nu de onderkant van de achterlichten zit, het al een stuk fraaier zou zijn

    Login om te reageren
  8. KEV9 zegt

    22 april 2025 om 09:34

    Kunnen ze de ontwerpafdeling van BMW niet eens op cursus ‘hoe ontwerp ik mooie auto’s ‘ in Italië laten volgen. Man man man wat een gedrocht.

    Login om te reageren
  9. enrique zegt

    22 april 2025 om 09:39

    Ik blijf het toch een raar ding vinden. Er lijkt geen balans in te zitten. De zintuigen zitten vreemd laag, die kont wipt wat gek omhoog en eerlijk gezegd ben ik persoonlijk ook geen fan van het front.

    Het is een ander design dan het generieke dat je op straat ziet tegenwoordig, dat moet ik ze nageven. Maar mooi vind ik het niet.

    Zal ze verder een worst wezen denk ik maar goed.

    Login om te reageren
    • enrique zegt

      22 april 2025 om 10:35

      *zijruiten, niet zintuigen

      Login om te reageren
  10. harrie zegt

    22 april 2025 om 09:42

    Voorkant is fraai, en het zij profiel ook…
    Alleen de achterzijde lijkt wel een bavianenreet met een dubbele goatse.

    Login om te reageren
  11. potver7 zegt

    22 april 2025 om 09:59

    Dit is een beetje het “L`art pour l’art” zoals we dat van Alfa Romeo en Lancia kennen. Je vindt het prachtig, of je vindt het helemaal niks.

    Login om te reageren
  12. verdebosco zegt

    22 april 2025 om 10:16

    Een moeilijk ontwerp, met mooie en lelijke kanten. Met handige, fraaie delen, maar ook onhandige, geforceerde onderdelen. Mooi vind ik de voorzijde, het interieur, de materialen en de knoppen (wauw!).
    Het uitzicht naar de zijkant is een vraagteken met de B-stijl: te breed.
    En de achterzijde, dat begint al bij de visuele aansluiting van de achterportieren, da’s niet best. Alleen te compenseren met een mooie stationvariant. Achterlichten ook een dik vraagteken. Zie Alfa Junior. En die bak onderaan achter moet zeker weg. Da’s leuk voor racen op de Nurbürgring. Niet op straat. Kortom, nog veel werk aan de winkel voor BMW.

    Login om te reageren
    • verdebosco zegt

      22 april 2025 om 13:22

      Toch is dit artikel ook wat vreemd. Zie de spypics van 13 maart in AB. Dan zie je een veel evenwichtiger model. Wel mooi aan de meeste kanten.

      Login om te reageren
  13. potjak zegt

    22 april 2025 om 10:17

    Op het prototype was de achterzijde beter in balans. Vraag mij af waarom dit voor het productiemodel gewijzigd is. Aan de andere kant het is een lage auto en het standpunt van de camera is heel laag waardoor het geheel ook wel erg hoog en fors lijkt. Misschien dat het in het echt allemaal mee valt. Ben wel benieuwd naar de auto.

    Login om te reageren
    • harrie zegt

      22 april 2025 om 10:24

      Dit is (gelukkig) nog geen productiemodel.

      Login om te reageren
  14. SanderB zegt

    22 april 2025 om 10:19

    Ik heb de datum even dubbel gechekt of het niet 1 april is, maar zelf voor 1 april zou dit een slechte grap zijn, wat een dramatisch ontwerp net een mislukte Opel Ampera

    Login om te reageren
    • Roskampies zegt

      22 april 2025 om 12:57

      Idd Opel Ampera!

      Login om te reageren
  15. mashell zegt

    22 april 2025 om 10:26

    Geachte BMW directie, het wordt nu echt tijd om afscheid te nemen van Adrian van Hooydonk.

    Login om te reageren
    • citroen55 zegt

      22 april 2025 om 10:43

      Maar ja, die directie heeft wel “ja” gezegd. Misschien kunnen Quandt en Klatten nog wat doen.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        22 april 2025 om 14:25

        Van Hooydonk is beter in directies overtuigen dan in zijn team aantrekkelijke auto’s laten ontwerpen.

        Login om te reageren
  16. Aalbert zegt

    22 april 2025 om 10:33

    Basisvorm erg geslaagd maar geheel oogt door details erg goedkoop en niet hoogwaardig, zoals helaas bij elke nieuwe BMW recent

    Login om te reageren
  17. MrSkyline zegt

    22 april 2025 om 10:49

    Iedere keer dat je denkt dat het niet lelijker kan komt bmw weer met een nieuw gedrocht op de proppen. Hoe krijgen ze het voor elkaar om autos te verkopen die zo ontzettend lelijk zijn? Zijn er dan echt zo veel mensen die niets geven om een auto die er niet uitziet alsof hij door een 3 jarige is ontworpen?

    Login om te reageren
  18. Joris24 zegt

    22 april 2025 om 10:51

    Smaken verschillen duidelijk. Ik kan er weinig mooi aan vinden. Echt geen enkele hoek. Het is nou niet dat die gigantische afgrijselijke nieren eerst mooi waren, maar dit oogt wat mij betreft gewoon onvolwassen en onaf. En wat tf is dat met die oplichtende grille en lampjes overal? Waarom moet een auto van een ton als een halve kermisattractie met een verlichte grille (en meer?) rondrijden? Toen ik 17 was stond dat op de explosive car tuning beurzen voor de calibra’s van weleer, maar die tijd hebben we ondertussen toch achter ons gelaten dacht ik.

    De chinezen vinden het leuk als het maar genoeg licht geeft en genoeg opvalt, is toch een cultuurdingetje ook denk ik.

    Login om te reageren
  19. por100 zegt

    22 april 2025 om 11:10

    Ik vind hem veel potentie hebben. Heel vernieuwend

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      22 april 2025 om 14:51

      Wat is er vernieuwend aan dan? Alles wat je hier ziet is al een keer gedaan, zelfs het idee van die hoge achterkant met een plaat blik eronder. Zoek even een plaatje van een Alfa Giulietta uit 1980…

      Login om te reageren
  20. erwingrunn zegt

    22 april 2025 om 11:16

    Mmmm nee doe maar niet !

    Login om te reageren
  21. styns zegt

    22 april 2025 om 11:47

    Geweldig

    Login om te reageren
  22. Stiggy zegt

    22 april 2025 om 11:47

    Dacht even dat dit een grap was. Vanuit elke hoek vreselijk, dit is toch met geen mogelijkheid een tijdloos, elegant design te noemen? Dit is gewoon rare, niet bij elkaar passende, lijnen verzinnen om maar iets aparts te doen. De foto’s in het donker van het zijprofiel waar het plastic aan de onderkant wegvalt: dan krijgt de hele auto lelijke lijn. En dat interieur, is dat een rendering? Die middenconsole ziet er wel erg goedkoop uit, dat verwacht je in een Dacia nog niet.

    Login om te reageren
  23. scoobyej20 zegt

    22 april 2025 om 12:12

    Wat een hok.. Steeds als je denkt dat het kwa design bij BMW niet erger kan, dan verzinnen ze toch wat nieuws.

    Login om te reageren
  24. baardmijt zegt

    22 april 2025 om 12:18

    Real life setting?
    Ik geloof dat ik blij ben dat mijn leven zich grotendeels in anders ogende omgevingen afspeelt.

    De auto vind ik best tof, wat Alfa 155/156/166 elementen inderdaad. Wat lastige details her en der, achterkant oogt wat te log lijkt het. Maar kan niettemin een gaaf ding zijn in het echt en na enige gewenning. En lekker herkenbaar als Alf eh… BMW.

    Login om te reageren
    • verdebosco zegt

      22 april 2025 om 13:16

      Misschien een opmaat voor de overname van Alfa Romeo door BMW. Die combinatie zou bijna ideaal zijn (alleen een overname door Ferrari van Alfa Romeo is nog beter).

      Login om te reageren
  25. Roskampies zegt

    22 april 2025 om 12:55

    Oei, Beetje Opel Ampera en profil? Lijkt dat zo? Hmm. Alfa 155 kont kan je aan wennen.

    Login om te reageren
  26. herve11f zegt

    22 april 2025 om 13:06

    Wat doen die schoen opklapkasten daar aan achterkant? Werkelijk?!?

    Login om te reageren
  27. intimrasiert zegt

    22 april 2025 om 15:45

    Doe het doek er maar weer terug op. Graf graf lelijk. Zometeen zijn de enige mooie BMW’s de Minis en Rolls Royces

    Login om te reageren
  28. tommycooker zegt

    22 april 2025 om 16:25

    Ik snap BMW echt niet. Waarom moet een electrische aandrijflijn zo lelijk verpakt worden? Is er daar dan niemand die doorheeft dat ze al jaren wegbewegen van wat mooi gevonden wordt en dus goed verkoopt? Het moet blijkbaar eerst fout gaan voordat er wat verandert. Dat krijg je met spreadsheet-management. Bij de motoren is het al mis aan het gaan. De 1300 GS en GSA slaan niet aan en verliest aan beter vormgegeven adv’s. Het is nu wachten tot de spreadsheets wakker worden en gaan reageren. Maar daar gaan eerst wat jaren en ontslagrondes overheen, zoals gebruikelijk. Zucht.

    Login om te reageren
  29. Roskampies zegt

    22 april 2025 om 17:01

    Die pedalen lijken me ook vreemd hoog te zitten. Drive-by-toe-nail oid? Of allemaal 70’s highheels/plateau zolen?

    Verder een enorm playmobil plastic aandoenerig interieur. Hmm not my cup of tea

    Login om te reageren
  30. HZW zegt

    22 april 2025 om 17:11

    Gewoon een verschrikkelijk lelijk ding, en denken ze echt bij BMW dat mensen dit gaan kopen, voor prijzen van € 60K tot € 100K+

    Login om te reageren
  31. jensoffbutton zegt

    22 april 2025 om 17:41

    Ik dacht dat het in 2025 wel beter zou lukken met AI, een mooi auto design te maken..

    Dit gedrocht is om niet aan te zien..

    De Alfa 155 was niet de mooiste Alfa in de geschiedenis, toch hebben ze die als voornaamste inspiratie genomen, zeker de verhouding “lage zijramen / hoge kofferbak”.

    Dit is voor mij dan ook weinig BMW DNA.. ik zit dit niet voorkomen in de geschiedenis van BMW
    In de tijd van oa The Shark was de hoge kofferbak ook niet aanwezig.

    Ik heb een vermoeden dat daar een groot deel van de batterij zullen zitten & dat ze toch nog een grote koffer aan de klanten willen geven.

    Dat rare scherm in’t interieur had trouwens ook niet gehoeven, het is duidelijk dat de Tesla diende als inspiratie, en ze geen rip-off wilden dus maar wat hoekjes en kantjes hebben bijgeveild.

    Ik zal wel bij de andere merken gaan shoppen als ik een nieuwe auto nodig heb..

    Login om te reageren
  32. Avidou zegt

    22 april 2025 om 18:11

    Moet m’n best doen om er enthousiast van te worden, maar denk dat het in de praktijk best een gaaf ding kan zijn. Kost toch altijd een beetje tijd. En ben vooral benieuwd naar de Touring, die zal zoals altijd de mooiste variant zijn.

    Login om te reageren
  33. mc96 zegt

    22 april 2025 om 18:32

    Dit is helemaal niet de productieversie. Dit is gwoon het studiemodel een beetje opgefrist en met wat nieuwe stickers. Gewoon dooropen mensen, er is niets te zien.

    Login om te reageren
  34. pietertje123 zegt

    22 april 2025 om 21:33

    Die zwarte vierkante gaten aan de achterkant, moet je daar kolen in scheppen of zo?

    Misschien dat het in een beetje gangbare kleur en zonder sjinese glimkralenonzin nog wat lijkt.

    Maar ik hou m’n ouwe E serie nog maar een jaar of wat, doet toch minder zeer aan m’n ogen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North