• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is hem: de elektrische BMW 3-Serie van de Neue Klasse!

Auteur: Bas Leesberg, gepost 13 maart 2025 om 09:59 – 24 Reacties

BMW smijt een setje spyshots op het internet.

BMW heeft het razend druk. Afgelopen zondag zagen we hoe het merk in een koud gebied aan het testen was met een nieuwe 7-Serie. Die beelden werden vastgelegd door spotters. Nu speelt BMW open kaart en deelt zelf een mapje afbeeldingen van de testwerkzaamheden met een prototype van de elektrische 3-Serie.

BMW noemt de auto op de foto’s ”NA0”, maar we zien natuurlijk allemaal dat dit een pre-productieversie is van de Neue Klasse sedan conceptauto. Het duurt wel nog even voordat het uiteindelijke productiemodel er is. Eerst is de iX3 (Neue Klasse X) dit jaar aan de beurt. Pas later (ergens in juli 2026 volgens de laatste geruchten) begint de productie van de nieuwe elektrische 3-Serie.

Kom op met de foto’s!

Oké, oké, rustig maar. Klik eens rustig door de galerij heen. Helaas hebben we geen beeld van de bips van de BMW. Ach ja, dan doen we het voorlopig hiermee. Tevreden?

Volgens BMWBlog gaat de elektrische 3-Serie veel lijken op volgende generatie, de G50. Het vooraanzicht ziet er al een stuk strakker en ingetogener uit, al was dat niet zo moeilijk. De grille is heel erg geslonken in de hoogte, maar niet in zijn breedte. Daarnaast kijken de dubbele koplampen net wat anders uit hun doppen. Die lijken, afgaande van dit prototype, niet echt op de conceptauto. Of zou BMW die bewaren voor de M3?

Verder zien we verzonken deurgrepen voor minder luchtweerstand en weten we dat er in de cabine geen normaal bestuurdersdisplay te vinden is. In plaats daarvan krijgt de i3 het nieuwe iDrive-systeem met informatie over de hele breedte en een 17,9-inch groot middenscherm.

De krachtbron van de elektrische 3-Serie

Meer informatie over het testvoertuig geeft BMW helaas niet. We weten wel al dat er gebruik wordt gemaakt van een nieuwe generatie accu’s en elektromotoren. Je weet wel, met die vier ”superbreinen”. Exacte vermogenscijfers hebben we nog niet, maar met het koppel moet het wel goed zitten.

Ook interessant!

  • Nieuwe generatie BMW's krijgt géén instrumentarium
  • BMW Neue Klasse krijgt enorme AI-bemoeienis?
    BMW Neue Klasse krijgt enorme AI-bemoeienis?
  • Breek: BMW komt met een nieuwe sportwagen!
  • BREEK: nieuwe X3 lekt harder dan Titanic

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

3-serie, BMW, Elektrisch, Neue-Klasse, prototype, sedan

Vorig bericht: « Zo ontiegelijk veel duurder is F1 kijken bij Viaplay geworden
Volgend bericht: Zoveel geld geven we per jaar uit aan onze auto »

Lees Interacties

Reacties

  1. jcjc zegt

    13 maart 2025 om 10:07

    Heel voorzichtig uit ik het volgende: zou het dan nu echt zo zijn, dat we weer een lekker clean design krijgen voor de 3? Gewoon lekkere lijnen, weinig vouwen? Zou het???

    Login om te reageren
    • vondick zegt

      13 maart 2025 om 10:45

      Eindelijk weer een echte BMW? Ik hoop met je mee…

      Login om te reageren
      • heckblende zegt

        13 maart 2025 om 11:25

        een bmw is gewoon een bmw vriend

        stel je voor dat je in 2005 bent geboren, zou je dan ook meedoen aan dit eindeloze boomer-gejank?

        Login om te reageren
        • V8Vantage zegt

          13 maart 2025 om 12:15

          Hangt van hun ouders en sociale kring af vriend.

          Login om te reageren
        • jcjc zegt

          13 maart 2025 om 15:16

          Deze jongeman van 33 heeft gewoon een goede opvoeding genoten, wat er in geresulteerd heeft dat nazaat (ik dus) enige klasse nog kan waarderen. Daarom ook nog een e46 onder de carport staan.

          Dat even terzijde: niet alleen BMW, vrijwel álle nieuwe auto’s hebben naar mijn (niet geheel bescheiden) mening teveel vouwen en dingetjesdatjes. Eenvoud siert, niet alleen in autodesigns overigens.

          Fijne middag, en wissel de azijn voor een glaasje Laphroaig dit weekend!

          Login om te reageren
    • racerx zegt

      13 maart 2025 om 15:20

      Er is m.i. weinig mis met de G20/21… hele fraaie auto.

      Login om te reageren
    • alcantara zegt

      14 maart 2025 om 08:54

      Ik mis wel de typerende vouw over de deuren die mooi in lijn loopt met de deurgrepen.

      Login om te reageren
  2. enrique zegt

    13 maart 2025 om 10:12

    Op die header foto zou ik haast zeggen dat het een moderne reïncarnatie is van de Peugeot 305.

    Login om te reageren
    • JelmerS zegt

      13 maart 2025 om 10:53

      Denk dat je gelijk hebt, is dit wel een BMW? Ondanks dat BMW de plaatjes zelf vrijgeeft is er weinig BMW dna te herkennen

      Login om te reageren
    • maotje zegt

      13 maart 2025 om 11:43

      Het wordt lamgzaamaan ook wel erg lastig na zoveel verschillende merken / modellen om nog met een totaal nieuw ontwerp te komen waar geen enkele invloed van ander merk model
      op is terug te vinden.

      Login om te reageren
  3. cdlop01 zegt

    13 maart 2025 om 10:16

    Eindelijk weer een mooie drie serie, als prototype al een plaatje m.i….. Hoop dat BMW niet verder bezuinigd op afwerking want dat is bij recente BMW’s wel zeer onder de maat…. .

    Login om te reageren
  4. mashell zegt

    13 maart 2025 om 10:24

    Raamlijn en vooral “motorkap” ligt extreem hoog, zou deze een enorme frunk van 400 liter krijgen of zo?

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      13 maart 2025 om 10:51

      Dat die motorkap/frunkdeksel steeds hoger wordt heeft alles te maken met de strenger wordende regels omtrent de veiligheid voor fietsers en voetgangers. De vraag is alleen of een (nog) beter meegevende klep nog iets uithaalt wanneer je als zwakke verkeersdeelnemer omver wordt gereden door een auto die 2 ton en een beetje meer weegt…

      Login om te reageren
      • lekkerlinksrijden zegt

        13 maart 2025 om 11:17

        een rubberen motorkap en bumper om de zwakkeren te beschermen

        Login om te reageren
      • mashell zegt

        13 maart 2025 om 13:16

        Die regels zijn zodat je als aangereden voetganger niet je hoofd stoot aan een aluminium motorblokje als je op de motorkap beland. Maar bij een EV is de motor heel klein en is de afstand van de harde delen tot de motorkap sowieso erg groot, daarom hoeft de motorkap ook niet eens heel hoog te liggen. Kijk maar naar de Model 3.

        Login om te reageren
    • Motomoto zegt

      13 maart 2025 om 11:26

      Je hebt gelijk; terwijl juist de mooiste designs platte motorkappen hebben waarbij de wielkast boven bijna net zo hoog is als de bovenste lijn van de motorkap.
      Ik durf nog niet enthousiast te worden dus.

      Login om te reageren
    • imaginenl zegt

      13 maart 2025 om 11:47

      Ik denk dat we hier voor de gek gehouden worden en dat er iets op de “motorkap” ligt. Kijk maar naar de lijn boven de wielkast op foto 1

      Login om te reageren
  5. kniesoor zegt

    13 maart 2025 om 11:12

    Lijkt zo op basis van deze eerste beelden een goed geproportioneerde, ‘no frills’ otomobiel..

    Login om te reageren
  6. base85v zegt

    13 maart 2025 om 11:44

    Veel belovend.. We wachten het af.. in ieder geval beter dan de huidige line-up!

    Login om te reageren
  7. Exit Luminar zegt

    13 maart 2025 om 14:26

    Op de plaatjes afgaande? IN EEN CIGAAR.

    Login om te reageren
  8. ericc zegt

    13 maart 2025 om 16:39

    Doet me denken aan de 320i van mijn nonkel uit de jaren tachtig! Hoop dat ze de blauwe kleur van toen ook terug brengen.

    Login om te reageren
  9. jensoffbutton zegt

    13 maart 2025 om 16:44

    Niet mijn ding, ziet er wat Opel/Peugeot achtig uit…

    De lijnen doen me ook eerder denken aan een oostblok auto…

    Ik vind de huidige 3 heel netjes, voor mij hoefde er nooit een grote omslag te gebeuren.
    De BMW SUV’s zijn veel lelijker dan de 3.

    Login om te reageren
  10. verdebosco zegt

    13 maart 2025 om 19:44

    Dat ziet er top uit. Kill the Tesla’s. Eindelijk luistert BMW weer. Ik wil er eentje.

    Login om te reageren
  11. cossiekiller zegt

    14 maart 2025 om 09:13

    Het Vizor design slaat niet alleen bij de Astra aan…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North