
BMW smijt een setje spyshots op het internet.
BMW heeft het razend druk. Afgelopen zondag zagen we hoe het merk in een koud gebied aan het testen was met een nieuwe 7-Serie. Die beelden werden vastgelegd door spotters. Nu speelt BMW open kaart en deelt zelf een mapje afbeeldingen van de testwerkzaamheden met een prototype van de elektrische 3-Serie.
BMW noemt de auto op de foto’s ”NA0”, maar we zien natuurlijk allemaal dat dit een pre-productieversie is van de Neue Klasse sedan conceptauto. Het duurt wel nog even voordat het uiteindelijke productiemodel er is. Eerst is de iX3 (Neue Klasse X) dit jaar aan de beurt. Pas later (ergens in juli 2026 volgens de laatste geruchten) begint de productie van de nieuwe elektrische 3-Serie.
Kom op met de foto’s!
Oké, oké, rustig maar. Klik eens rustig door de galerij heen. Helaas hebben we geen beeld van de bips van de BMW. Ach ja, dan doen we het voorlopig hiermee. Tevreden?





Volgens BMWBlog gaat de elektrische 3-Serie veel lijken op volgende generatie, de G50. Het vooraanzicht ziet er al een stuk strakker en ingetogener uit, al was dat niet zo moeilijk. De grille is heel erg geslonken in de hoogte, maar niet in zijn breedte. Daarnaast kijken de dubbele koplampen net wat anders uit hun doppen. Die lijken, afgaande van dit prototype, niet echt op de conceptauto. Of zou BMW die bewaren voor de M3?
Verder zien we verzonken deurgrepen voor minder luchtweerstand en weten we dat er in de cabine geen normaal bestuurdersdisplay te vinden is. In plaats daarvan krijgt de i3 het nieuwe iDrive-systeem met informatie over de hele breedte en een 17,9-inch groot middenscherm.
De krachtbron van de elektrische 3-Serie
Meer informatie over het testvoertuig geeft BMW helaas niet. We weten wel al dat er gebruik wordt gemaakt van een nieuwe generatie accu’s en elektromotoren. Je weet wel, met die vier ”superbreinen”. Exacte vermogenscijfers hebben we nog niet, maar met het koppel moet het wel goed zitten.





Heel voorzichtig uit ik het volgende: zou het dan nu echt zo zijn, dat we weer een lekker clean design krijgen voor de 3? Gewoon lekkere lijnen, weinig vouwen? Zou het???
Eindelijk weer een echte BMW? Ik hoop met je mee…
een bmw is gewoon een bmw vriend
stel je voor dat je in 2005 bent geboren, zou je dan ook meedoen aan dit eindeloze boomer-gejank?
Hangt van hun ouders en sociale kring af vriend.
Deze jongeman van 33 heeft gewoon een goede opvoeding genoten, wat er in geresulteerd heeft dat nazaat (ik dus) enige klasse nog kan waarderen. Daarom ook nog een e46 onder de carport staan.
Dat even terzijde: niet alleen BMW, vrijwel álle nieuwe auto’s hebben naar mijn (niet geheel bescheiden) mening teveel vouwen en dingetjesdatjes. Eenvoud siert, niet alleen in autodesigns overigens.
Fijne middag, en wissel de azijn voor een glaasje Laphroaig dit weekend!
Er is m.i. weinig mis met de G20/21… hele fraaie auto.
Ik mis wel de typerende vouw over de deuren die mooi in lijn loopt met de deurgrepen.
Op die header foto zou ik haast zeggen dat het een moderne reïncarnatie is van de Peugeot 305.
Denk dat je gelijk hebt, is dit wel een BMW? Ondanks dat BMW de plaatjes zelf vrijgeeft is er weinig BMW dna te herkennen
Het wordt lamgzaamaan ook wel erg lastig na zoveel verschillende merken / modellen om nog met een totaal nieuw ontwerp te komen waar geen enkele invloed van ander merk model
op is terug te vinden.
Eindelijk weer een mooie drie serie, als prototype al een plaatje m.i….. Hoop dat BMW niet verder bezuinigd op afwerking want dat is bij recente BMW’s wel zeer onder de maat…. .
Raamlijn en vooral “motorkap” ligt extreem hoog, zou deze een enorme frunk van 400 liter krijgen of zo?
Dat die motorkap/frunkdeksel steeds hoger wordt heeft alles te maken met de strenger wordende regels omtrent de veiligheid voor fietsers en voetgangers. De vraag is alleen of een (nog) beter meegevende klep nog iets uithaalt wanneer je als zwakke verkeersdeelnemer omver wordt gereden door een auto die 2 ton en een beetje meer weegt…
een rubberen motorkap en bumper om de zwakkeren te beschermen
Die regels zijn zodat je als aangereden voetganger niet je hoofd stoot aan een aluminium motorblokje als je op de motorkap beland. Maar bij een EV is de motor heel klein en is de afstand van de harde delen tot de motorkap sowieso erg groot, daarom hoeft de motorkap ook niet eens heel hoog te liggen. Kijk maar naar de Model 3.
Je hebt gelijk; terwijl juist de mooiste designs platte motorkappen hebben waarbij de wielkast boven bijna net zo hoog is als de bovenste lijn van de motorkap.
Ik durf nog niet enthousiast te worden dus.
Ik denk dat we hier voor de gek gehouden worden en dat er iets op de “motorkap” ligt. Kijk maar naar de lijn boven de wielkast op foto 1
Lijkt zo op basis van deze eerste beelden een goed geproportioneerde, ‘no frills’ otomobiel..
Veel belovend.. We wachten het af.. in ieder geval beter dan de huidige line-up!
Op de plaatjes afgaande? IN EEN CIGAAR.
Doet me denken aan de 320i van mijn nonkel uit de jaren tachtig! Hoop dat ze de blauwe kleur van toen ook terug brengen.
Niet mijn ding, ziet er wat Opel/Peugeot achtig uit…
De lijnen doen me ook eerder denken aan een oostblok auto…
Ik vind de huidige 3 heel netjes, voor mij hoefde er nooit een grote omslag te gebeuren.
De BMW SUV’s zijn veel lelijker dan de 3.
Dat ziet er top uit. Kill the Tesla’s. Eindelijk luistert BMW weer. Ik wil er eentje.
Het Vizor design slaat niet alleen bij de Astra aan…