• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW i3 Concept Coupé: Is dit nou de toekomst?

Auteur: robbie, gepost 29 november 2012 om 14:12 – 30 Reacties

BMW i3 Concept Coupé @ LA 2012


Deze elektrische kookwekker heeft weliswaar achterwielaandrijving, maar is het verder ook een echte BMW? Het idee achter deze auto is revolutionair, maar zou je er ook daadwerkelijk eentje kopen? Misschien nog wel belangrijker: wil je achter het stuur gezien worden?

Het idee van BMW om elektrische auto’s op een volledig ‘nieuwe’ manier te bouwen (LifeDrive) met behulp van een carbonfiber ‘huisje’ (dat geplaatst is op een aluminium ‘skateboard,’ voorzien van een elektromotor met accu’s) is zeker innovatief. Maar is het ook aantrekkelijk?

De elektromotor levert 170 pk/250 Nm aan de achterwielen en met een volledig opgeladen accupakket kom je 160 kilometer ver, maar dan moet je alle stroomverbruikers uitzetten en als een oud wijf rijden. Niet echt praktisch dus. Gelukkig komt er op termijn ook een versie met range-extender.

Als we de 3-deurs i3 Coupe vergelijken met de 5-deurs i3, die we al een tijdje kennen, dan valt op dat de afmetingen héél sterk afwijken. De wielbasis van 2,57 meter is gelijk bij beide auto’s, maar verder verschillen ze als dag en nacht. Hieronder de afmetingen van beide auto’s:

BMW i3: 3,85 meter lang, 1,54 meter hoog en 2,01 meter breed
BMW i3 Coupe: 3,96 meter lang, 1,56 hoog en 1,77 breed

De i3 Coupé is dus 12 centimeter langer, 2 centimeter hoger en maar liefst 24 centimeter smaller.


Ook interessant!

  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Deze BMW kende je gegarandeerd nog niet
  • BREEK: BMW i3 wordt elektrische 3 Serie!
  • BMW M440i xDrive Gran Coupe rijtest video
    BMW M440i xDrive Gran Coupé rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, BMW, concept, Coupe, Elektrisch, i3, la-2012, oranje

Vorig bericht: « Briljant! Porsche koplampen kluis! #koplampgate
Volgend bericht: Baas boven baas: Spanjaarden willen 140 km/u »

Lees Interacties

Reacties

  1. E34M5Touring zegt

    29 november 2012 om 14:20

    Geen E– dus geen BMW.

    Login om te reageren
  2. leandro zegt

    29 november 2012 om 14:22

    Hee een te heet gewassen x5

    Login om te reageren
    • lamborgfan zegt

      29 november 2012 om 14:28

      @leandro: Je hebt iets te veel alcohol op denk ik..

      Login om te reageren
      • leandro zegt

        29 november 2012 om 19:02

        @lamborgfan: nee het is nog geen weekend

        Login om te reageren
  3. toroloco zegt

    29 november 2012 om 14:28

    i3, i3 coupe,…niks voor mij. iPhone, ipad, iMac, iPod vallen beter in de smaak dan een iBMW?!?

    Login om te reageren
  4. bluesbrother zegt

    29 november 2012 om 14:32

    als ik mijn 7-er erop kon inruilen zou ik het doen. wat een gave bak!

    Login om te reageren
  5. sacha zegt

    29 november 2012 om 14:32

    “The Future’s So Bright, I Gotta Wear Shades”

    Nou, als ik dit zo zie niet dus…

    Login om te reageren
  6. kaasboerin zegt

    29 november 2012 om 14:33

    Oeh lekker, kan ik voetjevrijen met m’n passagier!

    Login om te reageren
  7. morello zegt

    29 november 2012 om 14:38

    Voordeel: als je ermee rijdt, zie je de buitenkant tenminste niet.

    Login om te reageren
  8. brasi zegt

    29 november 2012 om 14:38

    Afgrijselijk, shame on you BMW!

    Login om te reageren
  9. papa zegt

    29 november 2012 om 14:41

    Ik dacht dat het dieptepunt wel bereikt was met de Chris Bangle creaties, hij zal blij zijn dat BMW ook kan falen zonder zijn hulp! Zo een type auto zou beter zijn met de logo’s smart forfour op zn kont…

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      29 november 2012 om 14:44

      @papa: LOL! BMW en faal.. Goeie!

      Login om te reageren
    • mannetje zegt

      29 november 2012 om 15:00

      @papa: Paar vleugels erop en produceren die klote zooi!

      Login om te reageren
  10. Simpson zegt

    29 november 2012 om 14:44

    Ik ben normaal niet zo’n bmw fan, maar dit kan me wel bekoren.

    of zeg ik nou gewoon dat dit geen ‘echte’ bwm is?

    Login om te reageren
  11. gforce zegt

    29 november 2012 om 14:46

    Die achterste zijruit… Hoe verzin je het?!? Welke jan lul bedenkt dat dat “cool” of “modern” moet uitstralen.. Sorry maar dit vind ik echt wel een dieptepunt van design. Maak gewoon eens een normaal uitziende auto, met een radius van meer dan 350km. Misschien dat ik dan over die elektro nonsens heenkom…

    Login om te reageren
  12. perrry zegt

    29 november 2012 om 14:49

    tsjah, als ze hem dan ook gewoon één kleur geven kan het wel een grappig karretje zijn.

    Login om te reageren
    • mannetje zegt

      29 november 2012 om 14:57

      @perrry: Een Bmw kopen die vervolgens afgeschetst wordt door het publiek als een “leuk karretje” is natuurlijk not done.

      Login om te reageren
  13. avsdesign zegt

    29 november 2012 om 14:52

    @gforce:
    De achterste zijruit is niet zomaar decoratie, maar om de achterste inzittende een betere visibiliteit te geven.
    Dat is niet omdat het ‘cool’ of ‘modern’ moet zijn. Dit is een zowel functionele als esthetische beslissing en zeker niet de goedkoopste.
    Wat ik wel graag van u zou weten is wat u verstaat onder een ‘normaal uitziende auto’?

    Login om te reageren
    • gforce zegt

      29 november 2012 om 15:09

      @avsdesign: 4 deuren, 4 wielen, algemeen aanvaarde proporties, rechttoe rechtaan raamlijn alsmede een daklijn. Ik snap dat dit voor het zicht van de passagiers is, maar het geeft mij gewoon de kriebels. Net zoals de Meriva, Citroën C4 Picasso, etc.
      En dan bedoel ik niet dat alles op een VAG auto moet lijken, maar er is wel degelijk een tussenweg.

      Login om te reageren
  14. solmatje zegt

    29 november 2012 om 14:56

    kill it with fire!

    Login om te reageren
  15. ar75 zegt

    29 november 2012 om 15:02

    Doet u er mij maar een!

    Login om te reageren
  16. meneersander zegt

    29 november 2012 om 15:16

    RWD, dus het moet wel een echte BMW zijn…

    Login om te reageren
  17. fit4fun zegt

    29 november 2012 om 16:14

    Die 201 cm breedte lijkt mij niet kloppen. Als puur EV zal ’t geen succes worden wegens te gering rijbereik. Met range extender zou het wel beperkt kunnen verkopen denk ik.

    Login om te reageren
  18. mpwpeter zegt

    29 november 2012 om 16:22

    Been there, done that… NEXT!

    Login om te reageren
    • dondeboer zegt

      29 november 2012 om 16:28

      @mpwpeter: Ha, ik ben dus niet de enige die aan de A2 moest denken. Overigens was de A2 zijn tijd ver vooruit, dus wellicht dat we over 10 jaar wel massaal i3’s gaan importeren :)

      Login om te reageren
  19. jrk68 zegt

    29 november 2012 om 16:30

    De coupé is dus hoger dan de 5 deurs, yeah right….
    Vergeleken met dit hok was de A2 een schoonheid.
    Als dit echt de toekomst van BMW is dan zie ik het somber in….

    Login om te reageren
  20. pieter-jan_catteeuw zegt

    29 november 2012 om 16:56

    De achterkant is een beetje ‘hoog opgetrokken’ (in de concept tekening word ie oppervlakte uitdrukkelijker gebroken) maar voor de rest heel interresant als stadswagentje. Vooral het vloeiende, ruime en schijnbaar simplistische interieur.

    Ik hoor van connectieloze electriciteits transmissie. Je moet uw GSM bijvoorbeeld enkel op iets leggen en magnetische velden ofzo laden de batterij op. Dan kan je misschien parkeerplaatsen hebben die auto’s opladen. Dan heb je misschien ook houders in de wagen op uw gsm op te laden. Als we de smartphone gaan gebruiken als deursleutel (en de iris als contact sleutel) dan kan het wel handig zijn om uw gsm in de auto bij wijze van gewoonte op te laden.

    Login om te reageren
  21. HzR zegt

    29 november 2012 om 21:59

    Bouwt BMW eigenlijk og wel auto’s? Het lijkt wel of ze alleen nog maar varianten van varianten als concept tonen maar het niet op de markt komt. Zie i8, Mini etc.

    Login om te reageren
  22. mellie zegt

    30 november 2012 om 20:04

    BMW onwaardig dit

    Login om te reageren
  23. zender zegt

    7 december 2012 om 22:45

    Ik vind de i3 niks, maar de i8 is geweldig!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North