• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW i4: alles wat je moet weten

Auteur: RubenPriest, gepost 3 maart 2020 om 08:30 – 55 Reacties

BMW i4: alles wat je moet weten

Eindelijk heeft BMW het doek getrokken van de i4. De eerste volledig elektrische Gran Coupé van het Duitse automerk.

Wees niet meteen onder de indruk van het uiterlijk van deze BMW i4 Concept. Zoals de naam al zegt: het gepresenteerde model is een concept. BMW kennende zullen er niet krankzinnig veel dingen aangepast worden aan het uiterlijk, maar we kunnen het maar gezegd hebben. De productieversie van de i4 staat gepland voor 2021.

BMW i4: achterkant

600 kilometer bereik

De i4 Concept is volledig elektrisch en heeft een actieradius van 600 kilometer volgens de WLTP-test. Dit heeft de auto te danken aan een 80 kWh accupakket en een aanwezige elektromotor. Het vermogen komt uit op 530 pk. Daarmee is de i4 net zo krachtig als de huidige 4.4 turbo V8 motoren van BMW. De elektrische auto maakt gebruik van de vijfde generatie van BMW’s eDrive aandrijflijn. De iX3, die dit jaar in productie gaat, zal de eerste zijn die gebruik maakt van deze nieuwe aandrijflijn.

BMW i4: zijkant

Prestaties

De i4 sprint in ongeveer vier seconden naar honderd kilometer per uur. De topsnelheid ligt op ‘meer dan’ 200 km/u. Om het gebruik aan motorgeluid te compenseren heeft BMW muziekcomponist Hans Zimmer ingeschakeld om een acceleratiegeluid te verzinnen voor de i4. Zo krijgen de inzittenden toch iets van een snelheidsbeleving mee. Er zijn meerdere geluidjes bedacht. Zo klinkt de auto in de Core-modus anders dan in de Sport-stand.

De productie van de i4 zal volgend jaar starten in München. BMW zegt dat de komst van de i4 naar de Duitse fabriek gepaard gaat met een investering van ongeveer 200 miljoen euro.

Interieur

Ook interessant!

  • BMW onthult het uiterlijk van de i4
  • Gelekt: BMW i4 M50 wordt de eerste elektrische M!
  • De BMW i4 is een belachelijk succes
  • BMW i4 vuurgevaarlijk door vergeten onderdeel

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, concept, Elektrisch, Genève 2020, i4

Vorig bericht: « Hyundai Prophecy is een enorm lekker ontwerp
Volgend bericht: Morgan Plus Four is de coolste cabrio van vandaag »

Lees Interacties

Reacties

  1. baklava zegt

    3 maart 2020 om 08:37

    Zowaar nog lelijker dan de i3. Het kan blijkbaar.

    Login om te reageren
  2. bbfix zegt

    3 maart 2020 om 08:39

    Ik vind hem wel wat hebben..

    Login om te reageren
    • henkp1 zegt

      3 maart 2020 om 08:54

      Ja, een lelijke neus!

      Login om te reageren
      • hetzwartesaabvandefamilie zegt

        3 maart 2020 om 21:28

        @henkp1: Vergeet de lelijke achterkant niet.

        Login om te reageren
  3. hardleersbv zegt

    3 maart 2020 om 08:41

    Holy fuck! Misschien moeten je de wielen laten vormgeven door hetzelfde team wat de carrosserie doet. Of in ieder geval eens met elkaar laten praten. De neus begin ik niet over, dat zullen genoeg anderen wel doen….

    Login om te reageren
    • henkp1 zegt

      3 maart 2020 om 08:54

      Je begon er wel over….

      Login om te reageren
      • hardleersbv zegt

        3 maart 2020 om 09:29

        kak!

        Login om te reageren
    • sntial zegt

      3 maart 2020 om 15:16

      @hardleersbv: aerodynamica bro. aerodynamica.

      Login om te reageren
  4. 900t zegt

    3 maart 2020 om 08:45

    God ik hoop toch zo dat alle spy-pics van de nieuwe 4-serie gewoon spy-pics waren van de i4. En dat de nieuwe 4-serie gewoon in lijn van de 3-serie is…

    Login om te reageren
    • mp014 zegt

      3 maart 2020 om 18:26

      @900t: hoop doet leven….

      Login om te reageren
  5. str8six zegt

    3 maart 2020 om 08:50

    Ik vind ‘m gaaf!

    Login om te reageren
  6. henkp1 zegt

    3 maart 2020 om 08:53

    Op zich een hele mooie auto zeker ook in deze kleurstelling. Maar mijn hemel wat een afschuwelijke, afzichtelijke, debiele voorkant (‘grille’) zeg. Maakt gelijk een suf karikatuur van de auto. Jammer.

    Login om te reageren
  7. stephane8200 zegt

    3 maart 2020 om 08:54

    Een grille op een auto zonder motor aan de voorkant. Wat zijn zij denkende?

    En ja, een accu moet ook koeling hebben. Ik weet het.

    Login om te reageren
    • vingers zegt

      3 maart 2020 om 10:57

      Volgens BMW wordt de “grille” nu gebruikt om alle sensoren in te plakken. Zo is het niet compleet nutteloos.

      Login om te reageren
  8. rechterbaanridder zegt

    3 maart 2020 om 08:58

    Ik vind het een knappe auto. Mooie grille ook.

    Login om te reageren
  9. olivier420 zegt

    3 maart 2020 om 09:01

    Ik krijg hier spontaan Corona van. Ugh.

    Login om te reageren
  10. nielsa87 zegt

    3 maart 2020 om 09:03

    Poeh dat valt heeel erg mee.. hoe langer ik er naar kijk hoe mooier die wordt!! Kom nu ook maar door met de nieuwe 4 serie :)

    Login om te reageren
  11. eklasse zegt

    3 maart 2020 om 09:04

    Ik vind hem eigenlijk qua uiterlijk wel geslaagd incl. neus. Bij de nieuwe 1-serie klopt hij in het echt ook wel en de nieuwe 7-serie is ronduit imposant als hij in je spiegels verschijnt.

    Login om te reageren
    • olivier420 zegt

      3 maart 2020 om 09:39

      @eklasse: vanmorgen reed ik toevallig voor een hagel hagel nieuwe 7 serie (1 week geleden op kenteken) op de ring A10 en ik kan er echt níet aan wennen. Vind het zo uit proportie.

      Login om te reageren
      • vroaaaaaaaaaar zegt

        3 maart 2020 om 13:24

        @olivier420: wennen heeft tijd nodig, dus zegt niks als je ‘m pas 1x in het wild hebt gezien… de meeste van ons zijn ondertussen ook gewend aan de single frame grille van Audi die eigenlijk nóg groter is…

        Login om te reageren
        • stoker zegt

          4 maart 2020 om 08:34

          @vroaaaaaaaaaar: jij bent er misschien aan gewend maar ik zie nog steeds een meerval op het droge.

          Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      3 maart 2020 om 09:47

      @eklasse: de 1-serie klopt voor geen kant, totaal uit verhouding. De 3-serie klopt wel

      Login om te reageren
      • 87sandyd zegt

        3 maart 2020 om 18:38

        @lekkerlinksrijden: juist, de 1-serie is in het echt nóg lelijker imo, maar de 2GC maakt het pas echt bont. Dat is een auto met het syndroom van down

        Login om te reageren
  12. Rick-dos zegt

    3 maart 2020 om 09:18

    Weten we ook gelijk hoe de volgende 4-serie GC er ongeveer uit komt te zien. Ik vind het wel wat hebben. Ook die gril stoort mij veel minder dan toen ik het voor het eerst zag.

    Login om te reageren
    • henkp1 zegt

      3 maart 2020 om 09:35

      Nou gaan sommigen die ouwewijvenbek nog mooi vinden ook! Waar moet dat heen met deze wereld?

      Login om te reageren
  13. RiKe zegt

    3 maart 2020 om 09:40

    Ik denk dat dit een geweldige mooie auto kan worden nadat hij door een muur is gereden. Het kan er alleen maar beter op worden. Wat een afschuwelijk lelijk hok zeg, verschrikkelijk

    Login om te reageren
  14. densk zegt

    3 maart 2020 om 09:46

    Al van jongs af aan liefhebber van het merk maar ik kan ze tegenwoordig niet mooi meer. Nieren zijn al veelvuldig besproken, dan zie ik een diffuser… serieus?! Ik weet waar zo’n ding voor bedoeld is maar ik vind het nogal opzichtig en overdone op een elektrische auto. Een componist voor het geluid, gaat dat dan nog de ‘rijervaring’ geven die bij het merk past? Prestaties zijn nog het enige wat de badge op de neus kan rechtvaardigen. Nee ik sla over. Hou het nog wel een poos bij m’n 3 serie.

    Login om te reageren
  15. Dutchdriftking zegt

    3 maart 2020 om 09:50

    Ik vind hem gaaf! En die nieuwe grille went ook prima.

    Login om te reageren
  16. SpeedGeek zegt

    3 maart 2020 om 09:56

    Mooie auto maar een beetje “te”. De sleuven in de voor- en achterbumper zijn te groot, de knik in de achterbumper is te groot, velgen zijn te schreeuwerig en iets te veel blauwe lijntjes. Maar dat zal wel allemaal wat subtieler worden naarmate de auto dichterbij productie komt.
    De nieren zijn eigenlijk best wel tof. Ben zeer nieuwsgierig naar de nieuwe M3/M4 na het zien van deze beelden.

    Login om te reageren
  17. jwst zegt

    3 maart 2020 om 10:04

    Paar goeie m5 velgen eronder….

    Login om te reageren
    • emping zegt

      3 maart 2020 om 10:59

      @jwst: die zullen te breed zijn.

      Login om te reageren
  18. vbarchetta zegt

    3 maart 2020 om 10:16

    Vind hem echt strak. Nu nog in een mooie sportieve kleur (rood ofzo) en hij is af…

    Login om te reageren
  19. smex zegt

    3 maart 2020 om 10:20

    Wat is de voorkant afschuwelijk zo zeg, en dan die afzichtelijke tablet als dashboard ala MB. Nee, ik zou zonder enige twijfel voor de Audi E Tron GT gaan.

    Login om te reageren
  20. thedean zegt

    3 maart 2020 om 10:32

    Dit is een van de weinige voorbeelden waar een kentekenplaat de voorkant doet opfleuren

    Login om te reageren
  21. dare2think zegt

    3 maart 2020 om 10:57

    600 km WLTP met een 80 kWh accu? Ik weet niet wat BMW gedaan heeft maar als ze dat werkelijk gaan halen dan is dat verbazingwekkend knap.

    Login om te reageren
    • vingers zegt

      3 maart 2020 om 10:59

      Dat roepen ze allemaal, maar als het puntje bij paaltje komt valt het vies tegen.

      Login om te reageren
    • Alex_79 zegt

      3 maart 2020 om 11:11

      Aangezien de afwijking tussen theorie en realiteit in bereik van EV’s vaak op 75% liggen, ga ik uit van 450 km

      Login om te reageren
      • poeperman zegt

        4 maart 2020 om 19:29

        @Alex_79: ja maar dat maakt toch niet uit? Het gaat erover dat de concurrentie geen 600km WLTP range haalt met een 80kwh batterij. Dat staat los van de praktijk, de wltp is voor iedereen gelijk.

        Login om te reageren
  22. bimmerfan zegt

    3 maart 2020 om 11:05

    Zo heel erg lelijk vind ik hem niet eens, nog altijd beter als alle tesla modellen!

    Login om te reageren
  23. w0ut zegt

    3 maart 2020 om 11:07

    Vergelijkbare performance van hun V8 motoren gaat zich waarschijnlijk ook vertalen in vergelijkbaar prijskaartje. m.a.w. weer een (te dure) EV voor de happy few.

    Zullen ook wel (iets) goedkopere versies kopen met minder range en powwwwer.

    Login om te reageren
  24. boomhauwer zegt

    3 maart 2020 om 11:29

    Mooie bak!

    Login om te reageren
  25. lithiumion zegt

    3 maart 2020 om 11:32

    Ik vind m geweldig qua design; gewaagd, niet over de slaapverwekkende Duitse gebaande paden! Eindelijk een gedurfd en spraakmakend ontwerp. Geweldige statement!

    Login om te reageren
  26. budha zegt

    3 maart 2020 om 12:02

    What’s up, Doc?

    Login om te reageren
  27. qmdb zegt

    3 maart 2020 om 12:07

    Goed voor de luchtweerstand zo’n grill. Ik dacht dat in het elektrische tijdperk de luchtweerstand juist erg belangrijk was.

    Login om te reageren
  28. nout zegt

    3 maart 2020 om 12:35

    BMW pleeeease get your shit together. Zoveelste geweld aan de ogen van het merk dat ik tien jaar geleden met kop en schouders boven de concurrentie vond uitsteken. F.

    Login om te reageren
  29. potjak zegt

    3 maart 2020 om 12:44

    Heel gaaf, ziet er goed uit! Over 20 jaar nog mooi.

    Login om te reageren
  30. krikke240z zegt

    3 maart 2020 om 13:23

    Je wordt ouder, werkt hard, kunt een beetje sparen, een lekkere BMW wordt bereikbaar, maken ze dat niet meer….

    Login om te reageren
  31. frank2b zegt

    3 maart 2020 om 16:07

    Mooie bak. Leuke neus ook.

    Dat stuurwiel gaat ‘m niet worden vrees ik. Maar voor de rest? Fraai!

    Login om te reageren
  32. misterBo zegt

    3 maart 2020 om 17:17

    Tja…….wat kun je hierover zeggen?

    Login om te reageren
  33. e38ossie zegt

    3 maart 2020 om 18:17

    #autoblog. Hoe kan ik de foto’s in de app groter maken?

    Login om te reageren
  34. sparks zegt

    3 maart 2020 om 21:00

    Wat een afschuwelijk lelijke voor – en achterkant.
    Maar goed, concurrentie genoeg gelukkig.

    Login om te reageren
  35. davelepeef zegt

    4 maart 2020 om 12:37

    Zo’n beetje 90% van de reaganten hier vindt ‘m lelijk. Maar let op, hij zal als het spreekwoordelijke warme broodje verkopen.

    Login om te reageren
  36. ryze zegt

    4 maart 2020 om 14:00

    Fraai. Mooi hoe de traditionele bmw coupe vormen zijn behouden. De throwback naar de grille van klassieke bwms moet misschien nog op me groeien weet nog niet wat k daar van vind. Wat ik jammer vind is de gemiste kans om iets met de middenconsole te doen, aangezien er geen drijfstang is hadden ze alle vrijheid om iets creatiefs met die ruimte te doen. Laat de idrive besturingselementen omhoog komen wnnr nodig of iets. Zet er een uitklapbare tafel voor wnnr de auto in autonome modus gaat en maak de stoelen draaibaar. Mag iets gewaagder zijn naar mijn mening, voor een concept van iets wat we over 2 jaar pas op de weg zien

    Login om te reageren
  37. freezzr zegt

    4 maart 2020 om 20:13

    Superdik, heerlijk om te zien hoe iedereen het afzeikt. Voor die mensen is er gelukkig nog steeds een VW Golfof een Alfa Giulia! Ik weet wel wat er besteld gaat worden volgend jaar….

    Login om te reageren
  38. Roskampies zegt

    8 oktober 2021 om 01:17

    Configurator is live van i4

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North