• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

“BMW i4 rijdt 700 kilometer op één tank”

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 24 maart 2018 om 14:59 – 48 Reacties


De nadruk ligt hier op het woord ’tank’.

BMW is druk bezig met haar modellenoffensief voor de komende jaren. Binnen nu en 18 maanden willen de Beieren liefst 8 nieuwe modellen de wereld in knallen, en wel in het luxe segment. Hiertoe behoren auto’s als de nieuwe BMW i8, die later dit jaar op de markt komt. Deze wagens zijn echter onderdeel van de vierde generatie eDrive-modellen. Maar wanneer BMW over enkele jaren haar vijfde generatie eDrive-modellen lanceert, is het hek helemaal van de dam.

Althans, als we de claims van Harald Krüger mogen geloven in een recente persconferentie van het merk. Krüger vertelt dat de vijfde generatie eDrive-modellen het rijbereik flink de lucht in zal stuwen. Ten opzichte van de vierde generatie eDrive-modellen, zullen de wagens van de vijfde generatie ongeveer 40 procent verder kunnen rijden.

Heel simpel gezegd betekent dit dat de verschillende bolides, zoals bijvoorbeeld de nieuwe iX3 en de i4, na één goede laadbeurt tussen de 550 en 700 kilometer ver moeten kunnen komen. Onder de nieuwe elektrische modellen vinden we eveneens de iNEXT, die volgens BMW helemaal wordt klaargestoomd voor de toekomst.

De kans is groot dat de BMW i4 eveneens in 2020 onthuld, dan wel op de markt gebracht zal worden.

Ook interessant!

  • BMW onthult het uiterlijk van de i4
  • BMW i4 vuurgevaarlijk door vergeten onderdeel
  • Gelekt: BMW i4 M50 wordt de eerste elektrische M!
  • BMW i4 M Sport
    BMW i4 M Sport is nog strakker dan voorheen

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, bmw-i, Elektrisch, harald-kruger, Hybride, i4, iNext

Vorig bericht: « Autoblog advies: dit hebben de lezers uiteindelijk gekocht!
Volgend bericht: Het onfortuinlijke verhaal van deze Porsche 908 »

Lees Interacties

Reacties

  1. kazaluna zegt

    24 maart 2018 om 15:15

    BMW en de andere Duitsers gaan Tesla helemaal slopen. Zijn verder qua autonoom rijden (https://goo.gl/images/YxMCwR) en kunnen veel beter auto’s produceren.

    Login om te reageren
    • e90320d208pk zegt

      24 maart 2018 om 15:45

      @kazaluna: Fanboy?

      Login om te reageren
    • vbarchetta zegt

      24 maart 2018 om 15:52

      @kazaluna: trieste reactie weer op Tesla. Elon Musk heeft juist alle patenten vrijgegeven om de overige fabrikanten te stimuleren ook elektrische auto’s te gaan bouwen. Het is dus juist een goede zaak dat er meer fabrikanten (eindelijk) met elektrische auto’s komen.

      En tegen de tijd dat BMW z’n i4 in de showroom heeft staan (2020) zal Tesla ook wel weer een nieuw model van de S uitbrengen en komt ook de model Y op de markt.

      Straks gelukkig veel keuze in de elektrische auto’s !

      Login om te reageren
      • doublechevron65 zegt

        24 maart 2018 om 17:41

        @vbarchetta: Auto’s voorstellen en daadwerkelijk produceren; die kans is aanmerkelijk groter bij de oude wereld merken, die ook nog een geld verdienen. Daar was toch iets met een bodemloze put?

        Login om te reageren
        • vbarchetta zegt

          24 maart 2018 om 17:51

          @doublechevron65: geen 1 fabrikant ter wereld heeft het ooit voor elkaar gekregen om zoveel orders binnen te harken alvorens de auto op de markt gekomen is.

          Dit vergt inderdaad veel investering en organisatie voor een relatief jong merk.

          Die investering zijn helaas niet kosteloos, dus logisch negatief resultaat. Maar de kopers van een 3 zijn nog steeds niet afgehaakt en wachten geduldig af….

          Dus i.p.v een bodemloze put, zal je denk ik eerder iets bedoelen zoals:

          Eerst zaaien dan oogsten….

          Login om te reageren
          • doublechevron65 zegt

            24 maart 2018 om 19:10

            @vbarchetta: ja Musk heeft ‘t gewaagd, waardoor de “oudjes” nu zijn gaan rennen. Maar waarom teveel hooi op de vork nemen als de Lego steentjes nog niet passen? Investeerders zijn hele ongeduldige mensen, haken af als er geen bevredigend resultaat te behalen is. Musk kan tot nu toe altijd goed lullen, maar er gaat een tijd komen dat deze lucht te heet gaat worden. Tesla zal het alleen niet gaan redden…

            Login om te reageren
            • vbarchetta zegt

              24 maart 2018 om 19:25

              @doublechevron65: de investeerders staan juist in de rij voor Tesla. Als de giga fabrieken voor de accu’s klaar zijn (samen met o.a. Panasonic) dan gaat Tesla helemaal los.

              De verkoop van personen en vrachtauto’s komen straks op de tweede dan wel niet derde plaats van Musk te staan.

              Tesla gaat groot worden in de levering van puur de accu’s en zonnedaken voor huizen.

              Maar wat die “praatjesmaker” Elon heel slim doet is vraag creëren wereldwijd naar elektrische auto’s (en dus accu’s) En overige duurzame producten.

              Daarom eerst zaaien (vraag) en daarna oogsten (producten leveren)

              De verkoop van zijn eigen auto’s is voor Musk straks gewoon bijzaak….

              Login om te reageren
              • BrutaalAapje zegt

                17 mei 2018 om 21:36

                @vbarchetta: +1. Mooi betoog. Elon is een held. Zet ideeen om in realiteit. Met een belachelijke snelheid. De man verandert de wereld terwijl de rest staat te kijken.

                btw: beetje happy met de Barchetta?

      • str8six zegt

        24 maart 2018 om 19:33

        @vbarchetta: er is een verschil. Software boys die een EV bouwen vs. autoboys die een EV bouwen. Drie keer raden wie er uiteindelijk aan het langste eind trekt..

        Login om te reageren
        • vbarchetta zegt

          24 maart 2018 om 19:41

          @str8six: leg eens uit…?

          Login om te reageren
        • doublechevron65 zegt

          24 maart 2018 om 21:27

          @str8six: precies! ??

          Login om te reageren
        • jeroenwz zegt

          25 maart 2018 om 13:32

          @str8six: en hoe lang moeten we dan wachten op dat “uiteindelijk”? BMW, Audi Porsche en Mercedes (en sinds kort ook Porsche) roepen al jaren “als wij een elektrische auto uitbrengen dan… veel grotere range, veel beterder dan Tesla, veel mooiereder dan Tesla). Bitch, bitch, bitch. Resultaat tot nu toe: sneue auto’s die met “range-extenders” (lees een doodnormale otto-motor nog een normale range hebben. De Tesla Model S haalt bij normaal gebruik volledig elektrisch 450 km of meer. Kortom: Duitse fabrikanten niet lullen maar poetsen.
          Of: geef minder uit aan je PR-boys en – girls en meer aan de ECHTE ontwikkeling van ECHT VOLLEDIG ELEKTRISCHE AUTO’S met een range van tenminste 500 km. Dan gaan we echt praten. Nu is en blijft het voor mij gelul in de ruimte. Veel geblaat, weinig wol.

          Login om te reageren
        • dutchneon zegt

          25 maart 2018 om 14:40

          @str8six: Inderdaad de software boys…. omdat je altijd een auto wilt hebben die zoveel mogelijk up-to date is. De oude auto bouwers zorgen niet eens dat je navigatie bijgewerkt word als je voor de hoofdprijs bij de dealer een grote beurt aftikt!

          Login om te reageren
      • basr32 zegt

        26 maart 2018 om 22:59

        @vbarchetta: ‘elektrisch’ en ‘auto’ gaan niet in een zin samen… Ik prefereer ‘stofzuiger’

        Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      24 maart 2018 om 19:07

      @kazaluna: Leuk met je grafiek erbij… Je bedoelt de wereldberoemde Duitse merken Ford en GM dus??

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        25 maart 2018 om 09:02

        @svenska_aeroplan_ab: Welk duitse merk heeft gm nu nog dan?

        Login om te reageren
    • BaRa zegt

      24 maart 2018 om 19:27

      @kazaluna: de Duitsers hebben jaren aan een stuk de elektrische auto tegengehouden via lobbying omdat hun productiemachine zo log is dat ze die niet zomaar omgeturnd krijgen. Elk voordeel etc.

      Login om te reageren
  2. zegheteens zegt

    24 maart 2018 om 15:44

    En waarom dan de nadruk op ’tank?

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      24 maart 2018 om 17:00

      @zegheteens: Dat zegt iets over het gewicht van het apparaat

      Login om te reageren
      • flutterby zegt

        24 maart 2018 om 19:11

        @potver7: de i3, Ioniq en Model 3 zijn amper zwaarder als de concurrentie met een verbrandingsmotor.

        Login om te reageren
  3. tombarry zegt

    24 maart 2018 om 15:52

    Met een 740i uit 1995 haal ik ook weleens 700km op een tank. Oke, daar gaat wel 80 liter in.

    Login om te reageren
    • galant zegt

      24 maart 2018 om 16:38

      @tombarry: precies en daarom zegt die opmerking dus ook helemaal niks. Mijn 6 uit 2008 rijdt met gemak 800 op een tank. En los daarvan wordt er in het artikel niet ingegaan op dat “tank” verhaal. Ik gok zelf maar dat de i4 dan hybride is?

      Login om te reageren
    • racerx zegt

      24 maart 2018 om 17:50

      @tombarry: ik haal t ook wel met mn 540i, 70l tank.

      Login om te reageren
    • phevtreb zegt

      24 maart 2018 om 20:11

      @tombarry: ik haal het met 120ltr benzine niet..

      Login om te reageren
  4. utregcity zegt

    24 maart 2018 om 16:42

    Er zijn er meer die verder komen na een goede laadbeurt…

    Login om te reageren
  5. potver7 zegt

    24 maart 2018 om 16:59

    Kleine lettertjes: “behalve als u bij windkracht 6 de Russische beer tegemoet rijdt”

    Login om te reageren
  6. rhellema zegt

    24 maart 2018 om 17:01

    @ikschrijfookoverautos; in welk opzicht bedoel je “met de nadruk op”?

    Login om te reageren
  7. sjonniedeluxe zegt

    24 maart 2018 om 17:12

    Ik zou graag elektrisch rijden, maar ik houd van wintersport. Met een koffer op het dak is de actieradius tot hier om de hoek gok ik. Veel huidige elektromodellen hebben geen skiluik.

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      24 maart 2018 om 19:13

      @sjonniedeluxe: bij de Model X kan het op de trekhaak of bij de 6 zitter tussen de stoelen.

      Login om te reageren
    • BaRa zegt

      24 maart 2018 om 21:47

      @sjonniedeluxe: kies voor een Bollinger, beste skiluik ooit.

      Login om te reageren
    • fanboy zegt

      26 maart 2018 om 10:36

      @sjonniedeluxe: Er zijn gewoon laadpalen, en zo erg is de beperking in range nou ook weer niet.

      Login om te reageren
  8. noensboy zegt

    24 maart 2018 om 17:52

    Vraag me af wat het stroomnetwerk gaat doen als iedereen na werktijd tegelijk hun auto aan de lader hangt thuis.

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      24 maart 2018 om 19:17

      @noensboy: zorgen voor een uitstekend uitgebalanceerd netwerk, waarbij met vehicle-to-grid alleen oneffenheden en zelfs kleine onderbreking kunnen opvangen.

      Login om te reageren
      • draadloos zegt

        24 maart 2018 om 22:44

        @flutterby: als het zo simpel was..

        Login om te reageren
        • flutterby zegt

          25 maart 2018 om 09:52

          @draadloos: het klinkt mij anders behoorlijk complex, maar het is direct de oplossing voor de nadelen van groene stroom (geen betrouwbare productie).

          Login om te reageren
      • lekbak zegt

        25 maart 2018 om 09:06

        @flutterby: Ik heb het al veel vaker gezegd, maar het probleem is veel groter. Ooit berekend hoeveel er in een auto gaat tov het verbruik van een huishouden waar het net nu op gebaseerd is? En dan wil men ook nog stroom gebruiken om te verwarmen in de toekomst…

        Login om te reageren
        • flutterby zegt

          25 maart 2018 om 10:06

          @lekbak: tussen 23:00 en 7:00 is er vrijwel geen vraag naar stroom. Perfect om auto’s te laden en tapwater te verwarmen voor de komende dag. Verwarming van een nieuwbouwwoning is minimaal.

          Vergeet ook niet dat je auto niet elke dag leeg rijdt en als je dat doet is de kans klein dat je dat de volgende dag wéér van plan ben. Je hoeft dus vrijwel nooit te laden van 0 tot 100.

          Login om te reageren
          • lekbak zegt

            25 maart 2018 om 11:00

            @flutterby: Tussen 5 en 6 komt bijna iedereen thuis in een saaie woonwijk. De auto gaat aan de stekker, de kachel twee graadjes omhoog en de kookplaat aan. Dan verbruikt elk huis maximaal en daar is het net echt niet op gemaakt. Het net is gemaakt om een gemiddeld verbruik te kunnen leveren. In een nieuwbouw wijk iets meer dan in een oude jaren ’30 wijk, maar het is altijd te weinig.

            Ik ben de laatste die ontkent dat elektrisch rijden de toekomst is. Maar voordat iedereen aan de ev kan moeten er hele grote veranderingen aan de (elektrische) infrastructuur gedaan worden. En word nu nog niet eens gesproken over plannen van hoe ze dat willen doen. Laat staan dat het in 2025 gereed is.

            Login om te reageren
            • flutterby zegt

              25 maart 2018 om 18:39

              @lekbak: met één regel software is jou probleem opgelost. Zit niet zo azijn te pissen joh.. Je wilt juist dat je EV net klaar is met laden voor vertrek, wan dan is de batterij vast warm. Bijna elke (PH)EV ondersteunt laden via een schema en wanneer er 5-6 cent verschil per kWh gerekend wordt gebruikt iedereen dat.

              Login om te reageren
              • lekbak zegt

                25 maart 2018 om 22:14

                @flutterby: Jij hebt duidelijk nog nooit de rekenmachine gepakt en berekend hoeveel energie wat kost. Ik ben niet azijn aan het zeiken, jij bent kinderachtig naïef en denkt zeker niet praktisch en nuchter na.

              • flutterby zegt

                26 maart 2018 om 19:36

                @lekbak: en hoe bereken jij hoeveel energie kost op een rekenmachine? Bij mij staat het op de factuur gespecificeerd.

                Komt bij mij neer op 7 cent per kWh excl belasting. Dat is de ruimte waarin gespeeld kan worden. In Canada zijn al abonnementen te krijgen waar je ‘S nachts slechts 3ct betaald.

                Voor het energienet is spreiden alles. Het nadeel van de piek rond het avondeten is dat het zeer onvoorspelbaar is. Machines vragen slechts enkele minuten veel vermogen (koffie, waterkoker, inductie, ovens, ect). Een ladende auto vraagt stabiel veel vermogen, maar is er niet van afhankelijk. Bij een onderbreking duur het enkel iets langer en heeft dus last van een dip.

  9. de63amg zegt

    24 maart 2018 om 17:54

    Actieradius van elektrische auto’s is veel te slecht en als iedereen elektrisch gaat rijden kan ons stroomnet dat nooit aan, elektrisch rijden wordt het niet.

    Login om te reageren
  10. de63amg zegt

    24 maart 2018 om 17:55

    Actieradius van elektrische auto’s is veel te slecht en als iedereen elektrisch gaat rijden kan ons stroomnet dat nooit aan, elektrisch rijden wordt het niet.

    Login om te reageren
    • mennok zegt

      24 maart 2018 om 19:12

      @de63amg: Ah, ok, balen, moeten we opzoek naar iets anders. Bel jij Elon? Bel ik de rest.

      Login om te reageren
  11. noensboy zegt

    24 maart 2018 om 20:33

    @flutterby
    Bedankt voor je reactie.
    Even ernaar gegoogled.
    Op zich een goed idee om accu’s als buffer te gebruiken, maar of iedereen daar mee kan leven?
    Wellicht de acculeveranciers, daar de levensduur van je accu sneller achteruit zal gaan door het te gebruiken als buffer.
    En buiten dat moet het ook nog ondersteunt worden door de autofabrikanten.
    Zie er wel potentie in op de langere termijn, wanneer de accutechnologie op een hoger niveau is en er meer samenwerkingsverbanden zijn.

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      25 maart 2018 om 18:49

      @noensboy: graag gedaan hoor. Zo lang een lithium accu tussen de 30 en 80% blijft en rond de 20 graden dan is de levensduur 25-30 jaar. Lees de levensduur op basis van Tesla batterijen er maar op na.

      Als de batterij niet op 4 wielen rond hoeft te rijden speelt gewicht geen rol meer en ruimte veel minder. Temperatuur is binnen ook een eitje onder controle te houden, eventueel gebruik je de restwarmte voor je tapwater.

      Login om te reageren
    • flutterby zegt

      25 maart 2018 om 18:52

      @noensboy: oh ja, en baseer niets op de resultaten van Renault/Nissan. Die hebben gewoon een waardeloze BMS, zelfs de nieuwe Leaf kent geen actieve koeling en wordt daardoor beperkt in topsnelheid, snelladen en voorkomen van achteruitgang van de batterij door verhitting (lithium houdt niet van hoge temperaturen).

      Login om te reageren
  12. wilgraagbmwmaarwordtaltijdgolf zegt

    24 maart 2018 om 22:09

    Mooie auto. Ik graag wel heben :'(

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North