Autoblog advies: dit hebben de lezers uiteindelijk gekocht!

Auteur: , 75 Reacties
Alfa Romeo 159 Sportwagon 2.4 JTDm 20v Ti

Het antwoord op de vraag: wat staat er nu uiteindelijk op de inrit? En hoeveel procent daarvan is daadwerkelijk een Alfa Romeo 159?

Vandaag hebben we een bijzondere aflevering van de Autoblog Advies rubriek. Normaliter (al jaren!) gaan we op zoek naar de ideale auto voor onze lezers, maar vandaag even niet. Allereerst willen wij iedereen bedanken die een aanvraag doet. Dankzij die aanvragen kunnen wij deze rubriek draaiende houden! We krijgen nog altijd veel meer aanvragen binnen dan dat we wekelijks behandelen, dus we kunnen helaas niet iedereen van advies voorzien.

Maar de aanvragen die we wel hebben behandeld, wat is daar eigenlijk de status van? Leuk dat mensen een aanvraag indienen en wij er een Autoblog Advies over schrijven, maar wordt er nog wat mee gedaan? Jazeker! Daar hebben we ooit al eens wat over geschreven, maar dat is alweer een tijdje geleden. Daarom hebben hebben we vandaag een nieuw overzicht van wat het nu eigenlijk geworden is:

Daan: Mazda 6 2.5 GT-M Wagon (GJ)
Ook Daan nam de moeite om de redactie van Autoblog in te schakelen voor zijn volgende aankoop. Hij was op zoek naar een sportief ruimtemonster. Een auto met voldoende ruimte en praktisch gemak voor het gezin, maar ook met voldoende rijplezier. Dat heeft hij gevonden in de Mazda 6 SportBreak. Niet zo maar eentje, maar een heuse 2.5 GT-M, de allerdikste die je kan krijgen. Deze was in Nederland erg lastig te vinden, dus heeft Daan hem uit Duitsland gehaald.

Mazda 6 SportBreakt 2.5 GT-M

Danny: Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Squadra (939B)
Bij Danny is het allemaal iets anders gelopen. Aanvankelijk had Danny zin om een potente sportsedan met benzinemotor aan te schaffen. Ondanks alle opties was Danny er vrij snel uit dat het een Alfa Romeo 159 moest worden, (uiteraard). In plaats van een sedan met benzinemotor werd het de minstens zo fraaie Sportwagen met een dijk van een dieselmotor: de 210 pk sterke 2.4 JTDm 20v. Nou ja, dat had ‘ie standaard. De 159 is naar de paardenfluisteraars van Squadra Tuning geweest en nu levert de vijfcilinder 240 pk! Waarom een diesel? Gezien het behoorlijke verbruik van de V6 betaalde de diesel zich toch sneller uit. De Sportwagon van Danny is schitterend uitgevoerd: Alfa-rood met bruin leder en het Ti-exterieurpakket. Goed om te zien dat de Alfa Romeo ook in 2018 het antwoord op al je vragen is.

Alfa Romeo 159 Sportwagon

Ivar: Sparen voor een F21
Het was voor Ivar nog twijfelen. Hij had aanvankelijk zijn zinnen gezet op een BMW 1 Serie van de tweede generatie. Met het beschikbare budget en de gestelde eisen (niet al teveel kilometers, sterke motor) was dat net niet te combineren. Wel konden we andere alternatieven vinden die premium, stijlvol en vlot zijn. Ondanks dat daar voor Ivar best wat aardige opties tussenzaten, bleef de gedachte van een BMW 1 Serie bij hem in het achterhoofd hangen. Zo erg dat die auto er gewoon moet komen.

BMW 120i M-Sport

Simone: Daihatsu Young RV
De zoektocht van Simone was absoluut een interessante: kun je voor 1.000 euro een deugdelijke auto kopen? Simone was net woonachtig in Nederland en had in no-time een baan gevonden. Gefeliciteerd! Nadeel: ze moet elke dag 70 km op én neer. Dus wat doe je dan als je een auto zoekt? Inderdaad, je struint alle handelaren af om te kijken of er wat bijzit. Na veel oprechte hokken kwam er een Daihatsu Young RV bovendrijven. De auto had net twee ton op de klok en was in goede staat. De 1.3 motor was nog altijd lekker fel en er zit zelfs werkende airconditioning in! Dat zou wel schrikken geweest zijn bij de eerste beurt plus APK, toch? Nou, nee: slechts 150 euro was er nodig om de auto weer perfect te krijgen. Dus kan je voor 1.000 euro een goede auto kopen? Jazeker, maar ga op zoek naar de muurbloempjes.

Daihatsu Young RV 1.3

Wim: Audi A7 3.0 TDI quattro (48G)
Ook bij Wim werd het totaal wat anders dan verwacht. De eis van een cabriolet met vierwielaandrijving zorgde ervoor dat de keuze relatief beperkt was, op een rits Audi’s na. Vandaar dat Wim op zoek ging naar een A5 Cabrio. Tijdens het zoeken viel hem op dat het interieur wel erg verouderd was en de keuze niet heel erg reuze. Per toeval kwam hij een Audi A7 tegen en ja, dat is duidelijk geen cabrio. Maar deze was helemaal goed: de auto was voorheen eigendom van Audi AG en dat is te zien aan de opties: B&O installatie, nightvision, LED-koplampen, comfortstoelen met ventilatie en massagefunctie, adaptieve cruise control en een uitgebreid lederpakket.

Audi A7

Thijs: BMW i3 (I01) – Ford S-Max 2.5T
Thijs zat ook met een interessant dilemma. De eisen waren vrij simpel. Het moest een leuke auto zijn in de zin van een lekker dikke motor en goede rijeigenschappen. Makkie. Zoeken we zo voor je op. Maar de andere eis was dat het een zevenzitter moest zijn. Dat werd al een stukje lastiger. De keuze is uiteindelijk niet op één auto gevallen, maar op twee. Zakelijk rijdt Thijs nu rond in een BMW i3. Een grote zevenzitter op de zaak zetten (en jonger dan 15 jaar oud) was geen optie. Dus heeft Thijs privé een Ford S-Max gekocht, zo ongeveer de enige fijn sturende MPV in zijn klasse. Qua motor heeft hij de heilige graal te pakken: de 2.5 vijfcilinder turbo van Volvo. Voor een mooier aanzuiggeluid heeft Thijs een K&F filter geplaatst. Of dat de auto sneller maakt valt te betwijfelen, maar als je in 10 uurtjes naar Zuid-Frankrijk kunt knallen is het een bovengemiddeld vlotte auto.

BMW i3

Ford S-Max

Levi: Volkswagen Lupo GTI
Levi was een tijdje geleden op zoek naar een vervanger voor zijn klassieke Mini. De eerste auto waar wij aan moesten denken was een nieuwe generatie MINI. Althans, dat leek ons logisch. Voor Levi was het te voor de hand liggend. Zelf is Levi groot fan van kleine auto’s. Hij kwam uit op een uit Zwitserland geïmporteerde Volkswagen Lupo GTI. Qua concept eigenlijk niet compleet anders dan de Mini Cooper: compact, fel motortje en ronde koplampen. Al vrij snel begon het bij Levi te kriebelen en heeft hij zijn Lupo GTI onlangs ingeruild voor een, je raadt het al, MINI! En nog een bijzondere ook: een MINI Cooper S Park Lane.

Mini Cooper Park Lane

William: Morgan Plus 8
Sommige aanvragen zijn ware snoepjes voor de redactie. Natuurlijk is het heel uitdagend om binnen een beperkt budget een zo goed mogelijke auto te kiezen, maar van sommige aanvragen ga je bijna dagdromen. Zo was het ook het geval bij de aanvraag van William. Hij wilde namelijk een waardevaste investering op vier wielen. Uiteraard kwamen er voldoende snelle en bijzondere auto’s aan bod, maar pas bij de YOLO begon het bij William echt te kriebelen. De Yolo in dat geval was namelijk de Morgan Threewheeler. Morgans zijn traditiegetrouw zéér waardevast en ook nog eens erg bijzonder om te rijden. Ook bij lage snelheden is het echt iets bijzonders. Het werd alleen wel een iets stoerdere Morgan met vier wielen en zes extra cilinders: een heuse Plus 8! Meer foto’s op autojunk.nl.

Morgan Plus 8

Arjan: Audi A3 (8P)
Voor Arjan waren wij allen op zoek naar een kleine en lichte auto met potig dieselmotortje. Die zijn voldoende te vinden, maar de opties die je dan hebt waren niet naar Arjans smaak. Hij is naar eigen zeggen eigenwijs geweest en heeft de eisen wat aangepast. Hij maakte namelijk een proefrit met een Audi A3 en dat was toch een stuk fijner dan die kleine autootjes uit het advies. De A3 in kwestie viel in het budget dankzij de relatief hoge kilometerstand: 330.000. Als het allemaal snelwegkilometers zijn en onderhoud goed is uitgevoerd, dan hoeft dat helemaal geen belemmering te zijn. Het is geen scheurmonster of bochtenridder (daar heeft Arjan een 106 en 748 voor), maar voor de lange afstanden is het een fijne kameraad.

Audi A3 TDI

Roel: Volvo V60 T5
Sommige AB-bezoekers kun je bijna tot vrienden en intimi rekenen. Dat is het geval met Roel, jullie beter bekend als @dunhozzie. Zijn zoektocht naar een nieuwe auto leest als een spannend jongensboek! Roel is een grote Jaguar-Land Rover liefhebber en hij keek aanvankelijk naar een Land Rover Discovery Sport. Deze vielen helaas net buiten budget (net als de Mercedes E200d en Volvo V90). Met een Skoda Superb als voorloopauto ging Roel verder met zijn droommerk: Jaguar. Een XF zou net binnen de kaders vallen. Zo gezegd zo gedaan, Roel kreeg een fantastische XF 2.0d 180 in R-Trim mee om een paar dagen uit te proberen (keurige service!). Helaas kwam Roel erachter dat de XF in vergelijking met de Skoda Superb te krap was, met name de kofferbak. Dus exit Jaguar. Roel heeft er lang over gedaan om een keuze te maken, maar het lijkt nu toch echt de goede kant op te gaan. De spiksplinternieuwe Volvo V60 voldoet aan namelijk alle eisen.

Volvo V60 T5

Ronald: Mercedes-Benz C270 CDI (W203)
Groninger Ronald was aan het zoeken naar vervanging voor zijn oude Mercedes 190. Aangezien hij behoorlijk wat kilometers maakt moest het een diesel worden. We probeerden Ronald nog te laten kijken naar andere merken dan Mercedes, maar de merkliefde zat al te diep. Daarom is het een logische opvolger geworden, een Mercedes C270 CDI. Deze vijfcilinder diesel is in elk geval vlot genoeg. Ronald is voor het post-facelift model gegaan, dat er eigenlijk nog altijd bijzonder elegant uitziet. Meer foto’s op autojunk.nl.

Mercedes-Benz C270 CDI

Valencio: BMW 535d (E60)
Bij sommige adviezen is het al snel duidelijk wat eigenlijk de wens is van de aanvrager. In het geval van Valencio was dat namelijk de BMW 535d Touring. Zeer vlot, voldoende zuinig, praktisch, comfortabel en geschikt om eens lekker mee te sturen. Van alle markten thuis, zeg maar. Maar ja, zag Valencio dan iets over het hoofd? Jazeker, in het budget waren veel gave alternatieven te bieden. Maar eerlijk is eerlijk, de 535d is een perfecte aanbieding die eigenlijk nergens echt slecht scoort. Het werd uiteindelijk geen Touring, maar een sedan. Valencio heeft de auto meteen naar de garage gebracht om te zorgen dat ie in perfecte conditie is. Oh, en hij heeft de motor laten kietelen: de biturbo-diesel levert nu 340 pk!

BMW 535d (E60)

Joost: MINI Cooper S (F56)
Ook bij Joost ging het allemaal anders dan verwacht. Joost was namelijk op zoek naar een vlotte stationwagon. Wij hadden allerlei aanbevelingen, maar de beste kwam uit de comment-sectie: een Renault Mégane Estate GT TCE met 205 pk. Goede keuze! Joost had de auto al besteld, maar hij nam ontslag waardoor hij de leaseauto niet meer nodig had. De bestelling werd geannuleerd en Joost koos ervoor om verder te rijden in de Seat Leon ST FR. Die auto is nu doorgeschoven naar privé. Voor zakelijk gebruik heeft Joost nu een MINI Cooper S met handbak uit 2014 gekocht. Joost kon het niet laten om de MINI Cooper S langs te brengen bij de magiërs (en MINI specialisten) van Beek Auto Racing. De guitige MINI heeft nu 270 pk en 400 Nm. In een MINI!

MINI Cooper S

Thijs: Volkswagen Polo
Nog een Thijs. Ondanks dezelfde naam als bovenstaande was de aanvraag compleet anders. Deze Thijs mocht namelijk een nieuwe leaseauto uitzoeken. Binnen diverse kaders mocht hij op zoek naar een leaseauto voor ongeveer 25 mille. Dat bleek nog lastiger dan gedacht, zeker als er restricties zijn betreffende verbruik, opties en leaseprijs. Thijs zat te twijfelen tussen een kale C-Segment hatchback of een complete B-Segmenter. Thijs is Alfa liefhebber, maar de MiTo was hem te oud, te krap, niet comfortabel genoeg en in de lease nog te prijzig ook. Thijs heeft net zijn nieuwe auto besteld, een Volkswagen Polo Highline met R-Line pakket en een hele hoop opties. Daar komt wel een groot VW voordeel om de hoek kijken, de hogere nieuwprijs zie je niet terug in de leasetermijn.

Volkswagen Polo

Dennis: Peugeot 2008 1.2 Allure
Voor Dennis was het zaak een auto te hebben om de bijtelling mee te vermijden. De opvolger moest van goede huize komen, want ze hadden een Previa, een gigantische, onverwoestbare MPV van Toyota. Als zelfs kinderen een auto niet kapot weten te krijgen, behoort het tot de top. Het geval is dat de omstandigheden van Dennis veranderden. Zijn vrouw kreeg een andere baan en had nu wél elke dag een auto nodig. Zijn vrouw rijdt nu rond in een Peugeot 2008 1.2 Allure, een pittig rijdend autootje naar eigen zeggen. Doet perfect waar ‘ie voor nodig is. Daarnaast rijdt Dennis zelf in zijn Mercedes-Benz C200d Estate automaat. Uiteraard, minder ruim dan de Previa, maar de eerste wintersport heeft die auto al overleefd (met dakkoffer, dat wel). Voorlopig gaat het nog prima, maar als de kinderen gaan groeien zou Dennis graag zo’n mooie Renault Espace aan het wagenpark toevoegen.

Peugeot 2008

Rutger: Suzuki Swift
Het allereerste Autoblog Advies wat ik mocht schrijven van @autoblogger dateert alweer van twee jaar terug. In dat artikel behandelden wij de vraag van Rutger, die op zoek was naar een eerste auto. Waarom dan nu pas de update? Nou, hij heeft eerst een oude Renault Clio gekocht waarin hij ‘het vak heeft geleerd’. In die tussentijd heeft Rutger rustig om zich heen gekeken om te wachten totdat er een mooie auto voorbij kwam. Dat gebeurde in de vorm van een heuse Suzuki Siwft in een bijzondere tint blauw. De 92 pk sterke Japanner komt uit 2009 en staat garant voor een hoop veilige en prettige kilometers! Meer foto’s op autojunk.nl.

Suzuki Swift

Bart: Volkswagen Golf 2.0 FSI (1K)
Vrijgezel Bart zat met zijn spreekwoordelijke handen in het spreekwoordelijke haar. Na een onfortuinlijk ongeluk moest er een nieuwe auto komen. Samen met zijn vrienden ging hij op zoek naar aan nieuwe auto. De vorige auto stootte de vrouwtjes nogal af. Bart was veel te lang vrijgezel, er moest dus een chick-magnet komen. Wij kwamen met doldwaze opties om zijn kansen voor reproductie te vergroten, maar het werd toch wat anders. Deze keurige Volkswagen Golf met dikke 2.0 FSI motor. Misschien dat die zijn romantische leven op de kop gaat zetten.

Volkswagen Golf FSI

Faizah: Renault Laguna Coupé dCi (X91)
Het is een vrij zeldzame combinatie: diesel en coupé. Meestal is een coupé meer toegespitst op de sportievere bestuurder en daar hoort op diesel rijden niet bij. Gelukkig zijn de dieselmotoren beter, sneller en krachtiger geworden. Goed nieuws voor Faizah, want zij was op zoek naar een fraaie coupe met dieselmotor. Aangezien Faizah veel kilometers maakt is een zelfontbrander onontbeerlijk. Gek genoeg waren er wel wat opties te vinden in het budget. De beste optie was wellicht de Renault Laguna Coupé en verrek, dat is hem ook geworden. Comfortabel voor de vele kilometers, eens schitterende koets en een hoge mate van betrouwbaarheid maken deze auto een topdeal. Check de foto’s op autojunk.nl.

Renault Laguna Coupé 2.0 dCi

Thom: Fiat Panda 100HP (169)
Vaak komen de aanvragen van Autoblog-lezers, maar soms zijn het ook de razendfanatieke autospotters die wel een adviesje kunnen gebruiken. Zo ook het geval bij Thom, bij jullie misschien beter bekend als @thomcarspotter. Thom was op zoek naar zijn allereerste auto. Hij had een paar eisen, vooral dat het iets leuks moest zijn. Licht, compact, wendbaar en het liefst een beetje vlot. Kan dat voor zo’n vier-en-een-half mille? Jazeker! De Fiat Panda 100HP stond op het lijstje en dat bleek voor Thom de beste keuze. Een sportief bommetje dat sneller lijkt te gaan dan dat ‘ie werkelijk gaat. Precies wat je wil op die leeftijd! Meer foto’s op autojunk.nl.

Fiat Panda 100HP

Sven: Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio (940)
Op een of andere manier komen er altijd Alfa Romeo’s bovendrijven bij de aanvragen én de adviezen. Op zich logisch, ze zijn relatief betaalbaar, rijden vaak sportief en zien er goed uit. Sven was in eerste instantie op zoek naar een BMW 3 Serie of Alfa Romeo 159. Of er ook nog andere adviezen waren? Maar natuurlijk! Sven kwam er gaandeweg achter dat hij met een Giulietta net zo goed uit de voeten kon. Zo’n hatchback is vaak net even praktischer dan een sedan, waar hij dus aanvankelijk naar keek. Hij ging meteen voor de allersnelste variant, de Quadrifoglio Verde. Check de foto’s op autojunk.nl.

Alfa Romeo Giulietta

Pam: Jeep Wrangler (TJ)
Voor Pam was het lang onduidelijk wat het moest worden. Een ding wist ze wel: de auto moest fun zijn. Voor de strandritjes met mooi weer moest het ook een cabriolet zijn. Oh ja, de auto moest ook nog eens origineel zijn. Het was voor ons op de redactie zoeken naar goede kandidaten. Uiteindelijk is Pam echter gegaan voor een auto die niet geadviseerd werd. Ze zette haar eis voor een comfortabele auto aan de kant, trok de stoute schoenen aan en nam een Jeep Wrangler uit 2004 van een vriend over. Aanvankelijk hobbelde de auto wel heel erg, maar met een een setje nieuwe velgen en banden was dat opgelost. De Wrangler is een echte zomerauto: de deuren kunnen er zelfs uit. Als fun-strandauto is de Wrangler perfect.

Jeep Wrangler

Wil jij ook advies over je volgende auto? Vul dan dit formulier in, waarbij je ons voorziet van alle relevante gegevens. Wie weet vinden wij jouw volgende droom-auto!



75 reacties

@dunhozzie
“Helaas kwam Roel erachter dat de XF in vergelijking met de Skoda Superb te krap was, met name de kofferbak.”
En een V60 is dan wel ruim genoeg, lijkt me nogal vreemd? Als ik me niet vergis heeft die 529 liter kofferruimte tov 550 voor de Jag XF…
@emmanuelwildiers: toch is de praktische ruimte van de Jaguar XF zwaar beperkt. Een deel komt door de hoge vloer (door de luchtvering), een deel door de scherpe stijling achter.

En van de Volvo lijkt deze beter te zijn. Dus gaat de 5de april de rolmeter mee naar het event bij de importeur, want de Superb Hatchback heeft 104x104x45, terwijl de Volvo naar het schijnt 103x103x70+ heeft.

Sowieso trouwens een punt van aandacht die liters. Ze worden niet hetzelfde berekent door de fabrikanten, dus je kunt er totaal niet van op aan. De ene meet tot de hoedenplak, de andere niet. De ene gebruikt ronde bollen, de andere melkpak-achtige. Ergo de rolmeter.
@dunhozzie: Aaah je rijdt een Superb Hatchback, ik dacht Combi, dat verklaart veel. Maar je hebt inderdaad volledig gelijk over de Jag XF combi. Mijn pa heeft er één en de koffer is inderdaad belachelijk veel kleiner dan die van mijn Superb Combi, hij rijdt dan ook de helft van de tijd met een extra dakkoffer rond :-) Maar die hoge laadvloer is bij heel veel merken tegenwoordig een probleem vind ik. Ben onlangs een nieuwe E klasse break gaan testen en ook die was door de hoge laadvloer en aflopende daklijn een stuk kleiner qua bruikbare koffer dan mijn Superb, terwijl de vorige E klasse net een stuk ruimer was. Identiek zelfde wat betreft nieuwe Volvo V90 vs oude V70. Het aantal écht ruimte breaks is tegenwoordig dun gezaaid :-( Wat betreft de liters kofferruimte: ik dacht dat er standaard tot aan de hoedenplank gemeten wordt wat betreft de minimum ruimte, tot aan het dak (en met de zetels plat) wat betreft maximum ruimte? Volgende keer toch ook maar de lintmeter meenemen :-)
@emmanuelwildiers: ik durf zelfs de nieuwe Superb combi niet meer te bekijken, volgens mij past mijn huis er in (-;
@emmanuelwildiers:@willeme: de maten kloppen: 103x103x65 (bij de klep) tot 103x103x73 op zijn maximaal.

D4 en T6 zijn snel leverbaar, de T5 (die ik wil) wordt pas gebouwd vanaf w46, dus ik ga in september nog rijden om hem definitief te maken. Mooi is ie iig
Die laatste vier zijn zeker leuk, maar de meesten hadden toch beter een yolo-advies op kunnen volgen.
@5cilinder: yolo ten koste van dagelijks gebruik?
@5cilinder: Nee joh, iedereen moet kiezen wat bij hem of haar past. Het is immers hun geld wat ze een keer uit kunnen geven. Daarbij: de Morgan wás een Yolo ;)
Wat is die Alfa toch mooi zeg.
@bmwfreak038: he fijn zeg die edit-knop, de 159 bedoel ik, guiletta ook erg mooi trouwens.
@bmwfreak038: ik vind de 159 toch een stuk minder mooi ( lees minder elegant) dan een 156. Maar dat mag ik hier niet hardop uitspreken. Dus mondje dicht a.j.b. ;-)
@milan0: Eensch!
@milan0: min 1, ik vind de 156 er wat gedateerd uitzien tov. De 159.
@bmwfreak038: Jazeker. alleen ziet ie er op de tweede foto toch er een beetje raar uit. Volgens mij iets mis met de proporties.
@bmwfreak038: jazeker maar op de tweede foto ziet ie er toch raar uit. Miss is de foto wat uit proportie?
@ikleesookoverautos: komt door de foto, en heel toevallig zag ik net zo’n witte 159 staan.
@bmwfreak038: mooi he! Vandaag weer n rondje meegeweest, top ding!
@bmwfreak038: bruuut
Was even bang dat deze wekelijkse rubriek net zo goed veranderd zou kunnen worden in:

“advies gevraagd voor de kleur van mijn nieuwe tweedehands 159”

Gezinssamenstelling: twee personen en een rode kater
Rijdt nu: in een rode 159
Voorkeursmodellen: een rode Alfa Romeo 159
No go modellen: alles wat geen rode 159 is
Lievelingskleur: Alfa Romeo rood
Reden aanschaf: wil weer eens wat anders
Dank voor de mooie woorden vriend @willeme.

@all: zoals Willem al aangeeft is er veel voorgevallen, hij heeft de helft van de soap niet eens meegenomen. Wat ik wel oprecht aan wil geven is dat ik zijn advies goed heb proberen te volgen, zo heb ik via mijn pa (die in een eerder advies van Willem al de CX-5 had uitgekozen (en nu later de ook geadviseerde XC60 genomen heeft)) de CX-5 uitgeprobeerd en zijn de Ford, Opel en Kia uitgeprobeerd.

Toch bleef Willems advies van de XF bij de Yolo maar knagen, ergo dat ik daar zowel de sedan als de SportBreak van heb geprobeerd ondanks dat ze eigenlijk boven budget lagen. Het heeft helaas niet zo mogen zijn.

Ook wil ik nog even benadrukken dat voor mij in ieder geval ook de auto’s uit de comments die jullie plaatsen gewaardeerd worden. Dus ga vooral door!

En een laatste NB: ik ben naast de Volvo ook op zoek geweest naar een XJ-L. Er stond een Eindhoven een prachtig exemplaar, maar die heeft teveel km voor de prijs. Dus ik droom nog even verder.
@dunhozzie: Die grijze bedoel je, vlakbij het stadion?

Als dat zo is, van die Oekraïnse jongen zelf heb ik twee jaar terug nog zijn eigen Soevereign gekocht. Die hij nu aanbiedt is van zijn pa. En dat is nu net het leuke aan kopen via Marktplaats. Je koopt niet alleen een auto, tegelijk vaak ook een leuk verhaal…

Of in het ergste geval, een verhaal zonder einde, maar om met Lincoln te spreken, onderhoudsboekjes lezen kan iedereen, de kunst is auto’s leren lezen.
@moveyourmind: helaas is de advertentie inmiddels weg, maar hij stond op foto’s bij de valk. En het was een nieuw model LWB
@dunhozzie: Dan is het een andere geweest. Mooie auto voor op de shortlist in ieder geval. Én ook een mooie droom om te verwezenlijken, het wachten op het juiste moment meer dan waard.
Tijs met de VW Polo had ook kunnen kiezen voor de Tipo. Toch Italiaans, nieuw te koop en een maatje groter dan de Mito. Mijn zus heeft een Mito en ik vind hem ronduit krap in vergelijking met de Punto’s die ik voorheen reed. De instap naar achteren is eigenlijk alleen voor jonge kinderen ( lees onder de 12) te doen.
Maar ieder zijn keuze.
Maar goed, voor de zakelijke kilometers dan met de VW en een leuke Italiaan voor de fun/pretkilometers er bij.
‘Pam’ die een funauto wil voor bij het strand…er schieten opeens een paar rode badpakken door mijn hoofd.
@jaapiyo: de oorspronkelijke bedoeling van Silicon Valley
@dunhozzie: bedoeling *zucht*

Betekenis dus
Sowieso BMW! Maakt niet uit welke model!
@iniesta: Ook dat active tourer gedrocht of die foeilelijke 3GT?
@berlinetta: Snap de kritiek op de 2 Serie tourer niet. Ik vind het een geweldige zet van BMW. Het is een hele fijne auto en stuurt als een echt BMW (messcherp), en rijdt super fijn. Ook is hij erg comfortabel. BMW blijft heel goed in het afstemmen van een geweldige aandrijflijn en geweldige onderstel.

Daarnaast is het absoluut geen lelijke auto sterker nog ik vind hem mooi.

Dat het een voorwielaandrijver is vind ik wel jammer, maar dat is waarschijnlijk vanuit praktisch oogpunt zo gedaan.

Daarnaast Mercedes heeft ook de B klasse. Niks mis mee toch? BMW verkoopt net zoals Mercedes vele 2 serie tourers. Dat genereert uiteraard inkomsten voor BMW en dat gun ik ze van harte.
@iniesta: Zal ik dan een 2 serie Active Treurnis of Gran Divorse Tourer achterlaten bij jou? Denk dat daar niemand vrolijk van wordt, laat staan als Autoblog advies.
@gijsso: een gegeven paard mag je niet in de bek kijken. Zet maar neer en ik zal er plezier aan beleven.
@flutterby: had er een keer ééntje van Sixt… het wegdek hoeft maar een beetje vochtig te zijn. Die aandrijving zit echt aan de verkeerde kant.
@doublechevron65: vandaar dat je al die andere voorwielaandrijvers ook over de weg ziet schaatsen zodra het wegdek niet kurkdroog is, toch?
Leuk die keuzes, mijn favoriet is Faizah en haar Laguna.
Coupé!
Twee die Panda 100Hp vanThommyhilfinger
@desjonnies: merci, rijdt iedere dag nog zeer fijn! Inmiddels de eerste 20k binnen het jaar erop gezet :)
Wat leuk om dit nog eens terug te zien. Ik ben jullie nog steeds erg dankbaar voor de tip van de Renault Laguna Coupe. Ik kende de auto namelijk niet en met mij vele anderen want ik zie ze zelden rijden. Nu al weer 50.000 km verder en nog steeds volledig tevreden. De 3.0 Dci is op de lange afstand nog best zuinig (1/16 gemiddeld) en de onderhoudskosten zijn tot op heden alleen nieuwe banden geweest en olie service. Overigens zie ik dat de meeste mensen toch kiezen voor een saaie Duitse auto (sorry moest ik toch even zeggen 😂)
@faizah: goede keuze! Ik heb de 3.5 benzine, heerlijke auto
@faizah:

blijft een stoer ding ..
en ja .. ik wil em nog steeds wassen ..
De Mazda is een topkeuze! Buiten de bijzondere auto’s zoals de Wrangler, Panda 100HP, Morgen en Mazda niet veel interessants… De Renault Laguna coupé is trouwens ook een leuke keuze.
Haha die BMW i3
Veel gave auto’s! Maar ook een paar zaaddodende hokken van mensen die echt niet wisten wat er op de shortlist kon staan.
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
de oogst van het zaaien ..
echt een super leuk artikel .. eindelijk feedback ..
de zoektochten en suggesties zijn een plezier om te lezen ..
leuk dat mensen er echt mee geholpen zijn ..

jaloers op jullie allemaal .. thumbs up ..
@lincoln: Cynische vent, jij. ;-)
@tge1:

zuur vooral ..
onzekere mensen noemen dat “zuur” ..
@lincoln: We zijn ook stiekem allemaal een beetje jaloers op jou, lincoln.
Wow, die 159. Zo zou ik ‘m ook graag willem hebben!
Mooi artikel! @willeme, vandaag de 2.4 JTDM aan het werk gezet. 1800kg stenen aan de trekhaak, merkte er niks van met dat koppel!
@dutchdriftking:

toch een diesel geworden !!
leuk maat ..
en yep .. die GM/Fiat diesels zijn helemaal top ..
@lincoln: Ik heb mezelf vandaag ook wat cadeau gedaan. Weliswaar geen diesel maar een lekkere 3.0 V6 12V.

Ik kan me herinneren dat jij eens tegen me zei dat je de 164 mooi oud vind worden. Ben ik het met je eens. Vandaag eentje op de kop getikt. Een 94’er met dus de 3.0 V6 12V en handbak. Geweldige wagen.
@viezefreddyw:

zoooooo .. groen van jaloezie maat ..
gun je em je van alle kanten ..
kan niet in de toekomst kijken .. maar denk dat je er op tijd bij bent ..

een beetje in ordentelijke staat ??

heerlijk ding om lekker te verwennen iig ..
top maat .. gefeliciteerd ..
@lincoln: In uitstekende staat als je het mij vraagt. Wel veel kilometers maar zie je er niet van af en boeit me ook niet. Lederen interieur ziet er keurig uit. Het blok is zo’n 80.000 kilometer terug volledig gereviseerd en loopt als een trein. Alles werkt nog. Elektrische stoelen, ruitjes, airco, radio en noem maar op. Tis een blauwe. Eerste lak en ziet er nog goed uit.

Gekocht in Zeeland en terug gereden naar Friesland. Geen krimp gaf ze.
ben zo blij voor je ..
hoop er snel wat van te horen of zien op autojunk ofzo ..

mooie voorwielaandrijver ..
want daar lag toen de echte kracht van Alfa ..
ben gewoon een soort “trots” op je ..
klinkt dat weird ?? yep .. dat klonk raar ..
@lincoln: Haha dank je wel! Moet zeggen dat ik meer gevoel bij deze auto heb dan bij dat rooie kreng. Ofzo. Kan het niet echt uitleggen.

Ik had nog op je gereageerd maar die moet nog door de keuring heen blijkbaar. Ik zal spoedig eens wat op Autojunk plaatsen.
@lincoln: Ha die Lincoln. Hierbij wat beeldmateriaal van de 164. Ik ben benieuwd wat je er van vind.

https://www.autojunk.nl/2018/03/mijn-nieuwe-aanwinst-215604
@viezefreddyw: Gefeliciteerd! Two-tone clover leaf? Die zijn zooo lekker..
@Jochempie: Technisch gezien geen QV maar ze heeft een squadrakuur gehad. Zit nu op zo’n 210 PK in plaats van 188 geloof ik.

Maar inderdaad wel two-tone.
@lincoln: werkelijk een fantastisch blok! Wegenbelasting is wel even slikken.
Ik heb ook een reactie ingediend voor een autobolg advies. Nooit geen reactie gehad. Maar maakt niet uit . Over 2 weken haal ik hem op. Een Ford s-max uit 2011 2.0 ecoboost titanium.
@jarnobakker: waarom is daar nog 2 weken voor nodig?
@ikleesookoverautos: import uit DE.
@jarnobakker: Dat bedoelde ik, sorry. Wel een topauto. Als de electronica gekke meldingen gaat geven (lampen aan/uit, cruise control weigert soms), kan het zijn dat er een xenonpit naar de eeuwige jachtvelden wil vertrekken. Maar wellicht was dat bij de facelift al opgelost.
@Jochempie: bedankt , ik zal het onthouden. Tzt plaats ik wel wat foto’s
Echte petrolheads hebben geen advies nodig. Die komen er zelf wel uit.
@ikleesookoverautos: er is niets leukers dan met andere liefhebbers een beetje te sparren over je volgende auto.
/me ook een fan van de Alfa 159. Mooiste station ooit gemaakt. Iets verlagen en klaar. En 2e hands lekker betaalbaar.
Tof deze update!
Ik ben ook wel benieuwd naar wat die jongen die 200k aan een suv uit wilde geven uiteindelijk gekocht heeft. Maar ik denk niks. Ik denk dat het gewoon populair doen is.
@legion1349: Dat was een oudere meneer.
@willeme: ook die komen soms aandacht tekort.
@legion1349: Gaat niet om aandacht. Soms krijgen we dit soort aanvragen. Dat advies is overigens nog recent. Aangezien het om een nieuwe auto ging, moet deze is eerst nog besteld worden. Ging nooit lukken om in dit overzicht mee te nemen. Wellicht in het volgende artikel!
Grappig om mn swiftje hier te zien! Ondertussen ruim een jaar lol van.
Ben stikjaloers op Valencio met zijn dikke 535d. Heerlijke bak! En anders is die Mazda 6 2.5 ook een mooie verschijning!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).