• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW iNEXT overwint ijzige kou van de poolcirkel

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 5 februari 2019 om 15:16 – 37 Reacties

Afbeelding BMW iNEXT overwint ijzige kou van de poolcirkelAfbeelding BMW iNEXT overwint ijzige kou van de poolcirkelAfbeelding BMW iNEXT overwint ijzige kou van de poolcirkelAfbeelding BMW iNEXT overwint ijzige kou van de poolcirkel

BMW iNEXT op poolcirkel
Alles om de auto beter te maken.

De productieversie van de BMW iNEXT zal pas over ongeveer twee jaar gebouwd worden in de fabriek in Dingolfing, momenteel is de Beierse autofabrikant druk bezig de auto te onderwerpen aan allerlei verschillende tests. Vandaag deelt BMW een stuk van dit proces, door te laten zien hoe de (gecamoufleerde) iNEXT zich staande houdt op de poolcirkel.

BMW is uiteraard niet zijn verstand verloren en deelt daarom voorlopig nog geen keiharde specificaties over de iNEXT, maar wel geeft het ons een idee wat we van de volledig elektrische auto kunnen verwachten. Het merk belooft vandaag dat fans van het merk zich geen zorgen hoeven te maken, want ook deze auto krijgt een intelligent all-wheel-drive-systeem en een ophanging waarvan BMW zegt dat deze “specifiek voor het model is ontworpen”. Hierdoor moeten klanten zich direct thuisvoelen in de EV.

In de tests die BMW uitvoert wil de autofabrikant o.a. ontdekken hoe de kou invloed heeft op de elektrische systemen. De intensieve proeven die de EV moet doorstaan zijn eigenlijk ontworpen voor BMW’s met verbrandingsmotoren, maar het merk dat de iNEXT hiervan juist zal profiteren. Met name de elektromotor, de batterij en het koelsysteem worden nauw in de gaten gehouden. Of het rijbereik van de iNEXT indrukwekkender zal zijn dan die van zijn concurrenten, dat moet uiteraard nog blijken. BMW zal eigenlijk wel moeten, want het komt als laatste van de Duitse Drie met een grote EV op de proppen. Mercedes en Audi hebben hun eerste telg afgelopen jaar al onthuld.

Dankzij zijn camouflagejas is het lastig te zeggen hoe BMW de iNEXT precies heeft vormgegeven. Puur afgaande op hetgeen we nu kunnen zien lijkt de SUV, of Sports Activity Vehicle (SAV), minder extreem te worden dan het studiemodel waarmee BMW vriend en vijand de stuipen op het lijf wist te jagen. Dat gezegd hebbende, wanneer we een blik werpen op de neus van de auto zien we dat BMW daar twee grote ruimten open heeft gelaten. Dit kan mogelijk betekenen dat de afzichtelijke “grille” van het concept een werkelijkheid zal worden. We bidden van niet, maar weten ook dat het merk na de nieuwe 7 Serie geen grenzen meer kent.

Ook interessant!

  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • BMW Haters
    BMW vindt BMW-liefhebbers BMW-haters!
  • altijd weer die BMW-rijders
    Video: altijd weer die BMW-rijders
  • handgeschakelde M4 veel sterker
    Handgeschakelde M4 veel sterker dan BMW opgeeft

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, camouflage, Elektrisch, iNext, sneeuw

Vorig bericht: « Aan deze helm kun je Verstappen dit seizoen herkennen
Volgend bericht: Trucker die gewapende overval verzon mag de bak in »

Lees Interacties

Reacties

  1. mikje90 zegt

    5 februari 2019 om 15:31

    Weer een suv, Diepe zucht.

    Login om te reageren
  2. Edge zegt

    5 februari 2019 om 15:33

    De Mercedes EQC en Audi eTron zijn dan al meer dan twee jaar te bestellen, dus misschien is BMW iWalkAchterDeFeitenAan een betere naam

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      5 februari 2019 om 15:40

      @edge: Vind ik wel meevallen. De E-Tron zie je pas recent op straat rijden en die EQC wordt volgens mij nog niet geleverd. En vergeet niet dat BMW met de i3 al enkele jaren een succesvolle EV heeft rondrijden. Dat hebben Audi en Mercedes niet.

      Login om te reageren
      • detroitv8 zegt

        5 februari 2019 om 18:46

        @berlinetta: ja want de i3 is op technisch vlak echt een dikke topper voor €45.000,-

        Login om te reageren
        • jonathan1996 zegt

          5 februari 2019 om 18:58

          @detroitv8: carbonfiber constructie in een normale productiewagen, ken jij een andere?

          Login om te reageren
          • detroitv8 zegt

            5 februari 2019 om 19:07

            @jonathan1996: is ook echt nodig om het een daverend succes te geven…

            Login om te reageren
            • harrie zegt

              5 februari 2019 om 23:09

              @detroitv8:
              Dat dure carbon chassis stond het succes eerder in de weg.

              Login om te reageren
    • neymar zegt

      5 februari 2019 om 18:49

      @edge: ooit gehoord van i3 haha ;)

      Login om te reageren
      • snel70 zegt

        6 februari 2019 om 08:12

        @neymar: vandaar dat er in de tekst ‘grote ev’ staat. Tenzij je de i3 en de i8 groot vind natuurlijk…

        Login om te reageren
  3. roberto zegt

    5 februari 2019 om 15:37

    Heeft genoeg koeling met die grote nieren..

    Toch had ik wel eerder een antwoord verwacht van BMW aangezien de i3 en i8 al weer even meegaan. Lijkt mij toch dat er eerdaags wel een volledig elektrische 1- of 3-serie op de markt gebracht kan worden? Of hebben ze jaren lang stil gezeten na het maken van de (spuuglelijke) i3?

    Login om te reageren
    • kosanostra zegt

      6 februari 2019 om 13:41

      @roberto: dat zijn hybrides myn kameraden i8 heeft een verbrandingsmotor als wel een elektro en ev betekend volledig elektrisch?

      Login om te reageren
  4. berlinetta zegt

    5 februari 2019 om 15:38

    Als zelfs de nieren op de mule al veel te groot zijn, dan weet je dat het helemaal uit de klauwen gaat lopen bij het uiteindelijke productiemodel.

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      5 februari 2019 om 16:27

      @berlinetta: niet zo lopen te nierenneuken, misschien valt ’t mee

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        6 februari 2019 om 07:16

        @str8six: nou… Ik begrijp je volkomen dat je de BMW Vision iNEXT Concept Car uit je geheugen gewist hebt maar die had al die X7 nieren.

        Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    5 februari 2019 om 15:54

    Lopen ze flink achter de feiten aan….

    Login om te reageren
  6. harrie zegt

    5 februari 2019 om 16:07

    Miss Piggy met dito luchtweerstand. Ze snappen het nog steeds niet helemaal in Duitsland he.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      5 februari 2019 om 16:12

      @harrie: Ze snappen het daar heus wel, alleen de vijftigplussers die denken dat ze een hippe SUV nodig hebben snappen het niet. De fabrikanten produceren gewoon waar de markt om vraagt.

      Login om te reageren
    • rhellema zegt

      5 februari 2019 om 17:07

      @harrie: en van welke autofabrikant ben jij CEO dan dat jij het allemaal wel zo goed snapt?

      Login om te reageren
      • harrie zegt

        5 februari 2019 om 19:25

        @rhellema: heb je nog meer dooddoeners?

        Login om te reageren
        • rhellema zegt

          5 februari 2019 om 20:54

          @harrie: dus je eigen reactie vond je geen dooddoener?

          Login om te reageren
  7. moveyourmind zegt

    5 februari 2019 om 16:38

    De eerste keer dat ik de concept voor deze BMW zag had ik nog mijn bedenkingen.

    Maar eigenlijk is het best een lekkere aparte verschijning, ondanks die rare snuit. Of misschien juist wel dankzij die rare snuit.

    Login om te reageren
  8. cloverleaf zegt

    5 februari 2019 om 16:43

    Over 5 jaar koopt iedereen weer een diesel….

    Over zure regen of het gat in de ozonlaag heeft ook niemand het meer over…

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      5 februari 2019 om 17:16

      @cloverleaf: daar is dan ook een reden voor

      Login om te reageren
      • cloverleaf zegt

        6 februari 2019 om 05:40

        @lekkerlinksrijden: @harrie: oh. Zijn nu al vooraanstaande longartsen die het fijnstof no2 al volledig debunken.

        Neemt niet weg dat ik voor technologische ontwikkelingen ben en met name zodat we minder afhankelijk worden van het Midden Oosten, Centraal Azië en Rusland. Maar de hetze in NL/DE tegen diesel is absurd in mijn ogen. Het zal me niks verbazen als we er over 5 jaar weer anders tegen kijken.

        Login om te reageren
        • snel70 zegt

          6 februari 2019 om 08:08

          @cloverleaf: idd, de politiek loopt vrijwel altijd een ander plan dan de realiteit achterna wat vervolgens dan wel weer de realiteit word voor velen.

          Login om te reageren
          • enjoypunani zegt

            6 februari 2019 om 09:48

            @snel70: precies, al die kids die gaan protesteren tegen klimaatveranderingen… Een tijd geleden lag over half Nederland een laag ijs waar je u tggen zegt en was de Noordzee er niet. Het klimaat verandert continu, zonder dat wij daar iets aan kunnen doen.

            Login om te reageren
            • snel70 zegt

              6 februari 2019 om 12:23

              @enjoypunani: gelijk heb je ; ) die kds krijgen niet eens meer aardrijkskunde op school anders zouden ze ook wel weten hoe de utrechtse heuvelrug ontstaan is

              Login om te reageren
              • enjoypunani zegt

                6 februari 2019 om 12:32

                @snel70: precies dat.. Ik loop dagelijks over de stuwwallen om de hoek. Wat betreft het klimaat zijn er zo veel scenario’s mogelijk dat het echt onzin is… Daarnaast, Co2 vinden bomen, planten en het zeeleven heel lekker. Hoe meer, hoe beter! ;-)

              • enjoypunani zegt

                6 februari 2019 om 12:33

                @enjoypunani: ter verduidelijking: onzin dat er wordt geprotesteerd.

              • snel70 zegt

                6 februari 2019 om 20:25

                @enjoypunani: precies, co2 onmisbaar voor de groei echter word het helaas weer aardig misbruikt voor dergelijke doelen te verwezelijken

    • harrie zegt

      5 februari 2019 om 19:29

      @cloverleaf: misschien heeft dat iets te maken met het verbannen van CFK’s, Einstein.

      Login om te reageren
  9. gandini zegt

    5 februari 2019 om 17:16

    Nu nog een rustgevend knor knor

    Login om te reageren
    • gandini zegt

      5 februari 2019 om 17:17

      @gandini: geluid uit de speakers en de beleving is compleet.

      Login om te reageren
  10. stuurloos zegt

    5 februari 2019 om 17:20

    X5 met een snel kapsel.
    https://i.imgur.com/Gmkcqu9.jpg

    Login om te reageren
  11. pantarhei zegt

    5 februari 2019 om 19:22

    Jammer weer zo’n vierkant hok, niks geleerd van het Ipace debacle, wordt net zon tranendal als d eEtron en EQC gaan worden..

    Login om te reageren
    • harrie zegt

      5 februari 2019 om 23:17

      @pantarhei:
      Precies, elke 200km Freude am laden.

      Login om te reageren
  12. ghost zegt

    5 februari 2019 om 22:42

    Ik vind helemaal mooi!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North