Alles om de auto beter te maken.
De productieversie van de BMW iNEXT zal pas over ongeveer twee jaar gebouwd worden in de fabriek in Dingolfing, momenteel is de Beierse autofabrikant druk bezig de auto te onderwerpen aan allerlei verschillende tests. Vandaag deelt BMW een stuk van dit proces, door te laten zien hoe de (gecamoufleerde) iNEXT zich staande houdt op de poolcirkel.
BMW is uiteraard niet zijn verstand verloren en deelt daarom voorlopig nog geen keiharde specificaties over de iNEXT, maar wel geeft het ons een idee wat we van de volledig elektrische auto kunnen verwachten. Het merk belooft vandaag dat fans van het merk zich geen zorgen hoeven te maken, want ook deze auto krijgt een intelligent all-wheel-drive-systeem en een ophanging waarvan BMW zegt dat deze “specifiek voor het model is ontworpen”. Hierdoor moeten klanten zich direct thuisvoelen in de EV.
In de tests die BMW uitvoert wil de autofabrikant o.a. ontdekken hoe de kou invloed heeft op de elektrische systemen. De intensieve proeven die de EV moet doorstaan zijn eigenlijk ontworpen voor BMW’s met verbrandingsmotoren, maar het merk dat de iNEXT hiervan juist zal profiteren. Met name de elektromotor, de batterij en het koelsysteem worden nauw in de gaten gehouden. Of het rijbereik van de iNEXT indrukwekkender zal zijn dan die van zijn concurrenten, dat moet uiteraard nog blijken. BMW zal eigenlijk wel moeten, want het komt als laatste van de Duitse Drie met een grote EV op de proppen. Mercedes en Audi hebben hun eerste telg afgelopen jaar al onthuld.
Dankzij zijn camouflagejas is het lastig te zeggen hoe BMW de iNEXT precies heeft vormgegeven. Puur afgaande op hetgeen we nu kunnen zien lijkt de SUV, of Sports Activity Vehicle (SAV), minder extreem te worden dan het studiemodel waarmee BMW vriend en vijand de stuipen op het lijf wist te jagen. Dat gezegd hebbende, wanneer we een blik werpen op de neus van de auto zien we dat BMW daar twee grote ruimten open heeft gelaten. Dit kan mogelijk betekenen dat de afzichtelijke “grille” van het concept een werkelijkheid zal worden. We bidden van niet, maar weten ook dat het merk na de nieuwe 7 Serie geen grenzen meer kent.
Weer een suv, Diepe zucht.
De Mercedes EQC en Audi eTron zijn dan al meer dan twee jaar te bestellen, dus misschien is BMW iWalkAchterDeFeitenAan een betere naam
@edge: Vind ik wel meevallen. De E-Tron zie je pas recent op straat rijden en die EQC wordt volgens mij nog niet geleverd. En vergeet niet dat BMW met de i3 al enkele jaren een succesvolle EV heeft rondrijden. Dat hebben Audi en Mercedes niet.
@berlinetta: ja want de i3 is op technisch vlak echt een dikke topper voor €45.000,-
@detroitv8: carbonfiber constructie in een normale productiewagen, ken jij een andere?
@jonathan1996: is ook echt nodig om het een daverend succes te geven…
@detroitv8:
Dat dure carbon chassis stond het succes eerder in de weg.
@edge: ooit gehoord van i3 haha ;)
@neymar: vandaar dat er in de tekst ‘grote ev’ staat. Tenzij je de i3 en de i8 groot vind natuurlijk…
Heeft genoeg koeling met die grote nieren..
Toch had ik wel eerder een antwoord verwacht van BMW aangezien de i3 en i8 al weer even meegaan. Lijkt mij toch dat er eerdaags wel een volledig elektrische 1- of 3-serie op de markt gebracht kan worden? Of hebben ze jaren lang stil gezeten na het maken van de (spuuglelijke) i3?
@roberto: dat zijn hybrides myn kameraden i8 heeft een verbrandingsmotor als wel een elektro en ev betekend volledig elektrisch?
Als zelfs de nieren op de mule al veel te groot zijn, dan weet je dat het helemaal uit de klauwen gaat lopen bij het uiteindelijke productiemodel.
@berlinetta: niet zo lopen te nierenneuken, misschien valt ’t mee
@str8six: nou… Ik begrijp je volkomen dat je de BMW Vision iNEXT Concept Car uit je geheugen gewist hebt maar die had al die X7 nieren.
Lopen ze flink achter de feiten aan….
Miss Piggy met dito luchtweerstand. Ze snappen het nog steeds niet helemaal in Duitsland he.
@harrie: Ze snappen het daar heus wel, alleen de vijftigplussers die denken dat ze een hippe SUV nodig hebben snappen het niet. De fabrikanten produceren gewoon waar de markt om vraagt.
@harrie: en van welke autofabrikant ben jij CEO dan dat jij het allemaal wel zo goed snapt?
@rhellema: heb je nog meer dooddoeners?
@harrie: dus je eigen reactie vond je geen dooddoener?
De eerste keer dat ik de concept voor deze BMW zag had ik nog mijn bedenkingen.
Maar eigenlijk is het best een lekkere aparte verschijning, ondanks die rare snuit. Of misschien juist wel dankzij die rare snuit.
Over 5 jaar koopt iedereen weer een diesel….
Over zure regen of het gat in de ozonlaag heeft ook niemand het meer over…
@cloverleaf: daar is dan ook een reden voor
@lekkerlinksrijden: @harrie: oh. Zijn nu al vooraanstaande longartsen die het fijnstof no2 al volledig debunken.
Neemt niet weg dat ik voor technologische ontwikkelingen ben en met name zodat we minder afhankelijk worden van het Midden Oosten, Centraal Azië en Rusland. Maar de hetze in NL/DE tegen diesel is absurd in mijn ogen. Het zal me niks verbazen als we er over 5 jaar weer anders tegen kijken.
@cloverleaf: idd, de politiek loopt vrijwel altijd een ander plan dan de realiteit achterna wat vervolgens dan wel weer de realiteit word voor velen.
@snel70: precies, al die kids die gaan protesteren tegen klimaatveranderingen… Een tijd geleden lag over half Nederland een laag ijs waar je u tggen zegt en was de Noordzee er niet. Het klimaat verandert continu, zonder dat wij daar iets aan kunnen doen.
@enjoypunani: gelijk heb je ; ) die kds krijgen niet eens meer aardrijkskunde op school anders zouden ze ook wel weten hoe de utrechtse heuvelrug ontstaan is
@snel70: precies dat.. Ik loop dagelijks over de stuwwallen om de hoek. Wat betreft het klimaat zijn er zo veel scenario’s mogelijk dat het echt onzin is… Daarnaast, Co2 vinden bomen, planten en het zeeleven heel lekker. Hoe meer, hoe beter! ;-)
@enjoypunani: ter verduidelijking: onzin dat er wordt geprotesteerd.
@enjoypunani: precies, co2 onmisbaar voor de groei echter word het helaas weer aardig misbruikt voor dergelijke doelen te verwezelijken
@cloverleaf: misschien heeft dat iets te maken met het verbannen van CFK’s, Einstein.
Nu nog een rustgevend knor knor
@gandini: geluid uit de speakers en de beleving is compleet.
X5 met een snel kapsel.
https://i.imgur.com/Gmkcqu9.jpg
Jammer weer zo’n vierkant hok, niks geleerd van het Ipace debacle, wordt net zon tranendal als d eEtron en EQC gaan worden..
@pantarhei:
Precies, elke 200km Freude am laden.
Ik vind helemaal mooi!