• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW is al bezig met een heftigere M5

Auteur: Author, gepost 18 september 2017 om 07:40 – 25 Reacties

BMW is al bezig met een heftigere M5


Fanb0is wereldwijd glijden acuut van hun stoel.

Onlangs werd de BMW M5 ein-de-lijk officieel aan het publiek voorgesteld. De angst voor een permanent AWD-systeem zat diep bij liefhebbers van het merk, maar het valt allemaal mee. De dikste Fünfer kan namelijk ook gewoon met RWD worden gereden. Het is maar net wat de bestuurder wenst, dus als de omstandigheden erom vragen kan de voortrein eveneens meedoen voor meer tractie en minder kans op overstuur.

Wie denkt “pwoah, ik had eigenlijk op iets heftigers gehoopt” moet nog heel even geduld hebben. BMW is namelijk bezig met een M5 met Competition Package die waarschijnlijk volgend jaar wordt gepresenteerd. Andy Cook, een hoge baas bij BMW, heeft aangegeven dat deze versie een aangescherpt weggedrag krijgt en dat een optie als keramische remmen op de Competition Package standaard is. Mind you: op de optielijst voor de gewone M5 kost zo’n setje al gauw 10K.

Verwacht dus dat deze hetere M5 minder op comfort is afgesteld en dat je daar heftiger bochtenwerk voor terugkrijgt. Of er ook iets aan het vermogen (600 pk) gaat gebeuren, is vooralsnog onbekend. De Nederlandse prijs van de M5 vind je HIER. (via: Motor1)

Ook interessant!

  • Gespot - Een BMW M5 van bijna €230k
  • Jawel: de nieuwe BMW M5 gaat aan de stekker
  • decente BMW M5 CS
    Eindelijk: een decente BMW M5 CS
  • Loop jij warm voor de nieuwe BMW M5 Touring? [Update]

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

5-serie, BMW, competition-package, F90, m5

Vorig bericht: « Deze 560 SEC is zo fout dat het weer cool is
Volgend bericht: Dit zeggen internationale media over de Ferrari sandwich »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jaymz zegt

    18 september 2017 om 07:56

    Ik zou zeker het Competition Package nemen. De rest van de auto kan ik niet betalen maar dan heb ik wel een vet Competition Package in de schuur staan.

    Login om te reageren
    • ab1963 zegt

      18 september 2017 om 08:38

      @jaymz: je kan ook de badges niet nemen, dat is zelfs gratis.

      Login om te reageren
  2. viezefreddyw zegt

    18 september 2017 om 07:56

    Geen verrassing dat BMW dit gaat doen. Doen ze tegenwoordig bij elk M-model. Ook bij niet elk M-model overigens…
    Ik val in herhaling maar van mij hoeft het niet.

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      18 september 2017 om 08:36

      @viezefreddyw: menig autoreviewer vind de Competition Package toch wel echt significant betere wegligging opleveren, mocht dat je ding zijn. Ik zou het erbij bestellen, maar kan mij voorstellen dat het voor zat mensen standaard al goed genoeg is

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        18 september 2017 om 08:39

        @jzaero: Klopt, de auto wordt er beter van. Mij gaat het er meer om of de auto er ook mooier van wordt. Maar dat gaat BMW niet lukken vrees ik. Ik vind de nieuwe 5 namelijk totaal niet mooi.

        Login om te reageren
        • damrakker zegt

          18 september 2017 om 08:46

          @viezefreddyw: niet? Had je dat al gezegd? Meen me te herinneren dat je m wel Ok vond… ?

          Login om te reageren
        • rhellema zegt

          18 september 2017 om 08:50

          @viezefreddyw: eeehhh…Freddy, werd er in dit stuk om jouw mening voor wat betreft het uiterlijk gevraagd? Volgens mij niet hè????

          Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          18 september 2017 om 09:18

          @viezefreddyw: De auto is hiermee in ieder geval sneller uit je zicht. Dat is ook wat waard toch?

          Login om te reageren
  3. granlusso zegt

    18 september 2017 om 08:16

    Ik denk eerlijk gezegd dat de kracht van de M5, of hoe de auto door de jaren heen gepresenteerd is in ieder geval, is dat de M5 een comfortabel snelheidsmonster was, vergelijkbaar met de 911 Turbo (S) qua beleving. Ook die auto is meer gericht op de combinatie van luxe, comfort en bizarre prestaties.

    Indien je een hardcore auto wilt, ga je voor een 911 GT3 of, in dit geval, een M4 GTS.

    De M5 hoeft wat mij betreft niet zo’n hardcore variant te hebben. Maar goed, dat baseer ik alleen maar op hoe de auto door de jaren heen gefunctioneerd heb. Ik sta wel open voor verandering, alleen persoonlijk trekt het me vooralsnog niet aan.

    Login om te reageren
    • Rudy zegt

      18 september 2017 om 08:51

      @granlusso: Ik heb een beetje ditzelfde gevoel. Je kunt als daily drive raket beter een M550i, E43AMG of S6 kopen en ~€50k in je zak houden voor een leuke weekend sportauto. Grote nadeel van de echte hardcore snelle sedans is dat ze vrij oncomfortabel zijn en eigenlijk het hele punt een beetje beginnen te missen.

      Login om te reageren
    • mnmg zegt

      18 september 2017 om 09:04

      @granlusso: volgens mij gaat je vergelijking tussen een M5 en een TurboS niet op. Valt sowieso op dat veel reageerder op Autoblog een mening over auto’s hebben die ze niet gereden hebben.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        18 september 2017 om 09:09

        @mnmg: Ik heb Geraldine Kemper ook nog nooit gereden maar ik vind het wel een lekker ding.

        Login om te reageren
        • mnmg zegt

          18 september 2017 om 09:18

          @viezefreddyw: hahaha, dat is een kwestie van smaak. Maar daarmee alleen kun je haar nog niet vergelijken.

          Login om te reageren
          • viezefreddyw zegt

            18 september 2017 om 09:19

            @mnmg: Klopt. Maar snap je wat ik bedoel? Iedereen heeft een mening over van alles. Een mening vormen kan ook als je een auto nog niet gereden hebt of in bezit hebt gehad.

            Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        18 september 2017 om 09:20

        @mnmg: Mag je alleen een mening hebben over een auto als je erin hebt gereden dan? Dan wordt het erg stil hier op Autoblog.

        Login om te reageren
        • mnmg zegt

          18 september 2017 om 09:29

          @berlinetta: mening wel, maar vergelijken wordt lastig lijkt me.

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            18 september 2017 om 09:36

            @mnmg: Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar ik maak ook wel eens een vergelijking tussen auto’s waar ik niet in heb gereden. Ik baseer me dan meestal op het oordeel van autojournalisten. Nu zijn die ook niet altijd unaniem, maar je kan er wel uit afleiden hoe zo’n auto nou ongeveer rijdt.

            Login om te reageren
        • autodrop zegt

          18 september 2017 om 23:30

          @berlinetta: vanaf heden heet het dan FietsBlog….

          Login om te reageren
      • yipikaye zegt

        18 september 2017 om 11:04

        @mnmg: dus ik moet alle F1 auto’s gereden hebben voordat ik een mening kan hebben over de Formule 1 ?

        Login om te reageren
        • mnmg zegt

          18 september 2017 om 12:28

          @yipikaye: als je wil vergelijken hoe de auto’s rijden wel ja.

          Login om te reageren
      • granlusso zegt

        18 september 2017 om 11:06

        @mnmg: Je mist mijn punt denk ik. Ik maak hier geen direct vergelijk tussen de M5 en de 911 Turbo (S).

        Login om te reageren
        • mnmg zegt

          18 september 2017 om 12:27

          @granlusso: ik begrijp je wel hoor :-)

          Login om te reageren
          • granlusso zegt

            18 september 2017 om 12:37

            @mnmg: Haha gelukkig

            Login om te reageren
  4. waterisnat zegt

    18 september 2017 om 09:18

    Nog nooit. I see what you did there

    Login om te reageren
  5. barry355gtb zegt

    18 september 2017 om 19:17

    waarom heeft BMW gekozen voor deze vorm van model ontwikkeling vroeg ik me echt af, na het lezen van dit stukje proza. Ik snap het niet meer. Je brengt een behoorlijk sportieve M5 al vele jarenlang en opnieuw komt er die hele sportieve auto op de markt. Allemaal auto-journalisten gaan dan helemaal uit hun panty, want teveel comfort. Dus alvast een nog extremere uitvoering in de prijzige lijst. Indekken t.o.v. de concurrent is het, want deze is wederom te soft en vervolgens kan BMW deze optie erbij leveren. We betalen derhalve teveel voor een M5 uitvoering die in de basis deze hardcore al had moeten bieden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North