BMW M2 Competition doet eerbetoon aan 2002 Turbo

Auteur: , 20 Reacties

En dat is eigenlijk best goed gelukt.

Die Fransen, ze boffen maar. De BMW-importeur in het land heeft recentelijk een wel heel smakelijke versie van de M2 Competition (rijtest) aangekondigd. Voor de vijfenveertigste verjaardag van de 2002 Turbo komt het met een eerbetoon op basis van de voorlopig krachtigste 2 Serie.

Of nou ja, dat is wellicht een ietwat overdreven manier van spreken, want in werkelijkheid is de M2 Competition Héritage precies hetzelfde als het productiemodel, maar dan met een aantal verwijzingen naar het verleden. De Héritage Edition, die onthuld werd op het circuit van Magny-Cours, heeft bijvoorbeeld een aantal stijlelementen in de bekende kleuren van de 2002 Turbo. Onder andere op de neus, de zij en de spoiler van de auto vinden we de rood-blauwe strepen.

Daarnaast heeft BMW France een aantal logo’s en platen in en op de M2 Competition geplakt, om aan te geven dat het om de gelimiteerde Héritage Edition gaat. De importeur zal in totaal niet meer dan veertig exemplaren van de auto op de markt brengen. De Héritage is in Frankrijk 7.000 euro duurder dan het origineel.

Die prijs komt overigens alleen door de innerlijke en uiterlijke aanpassingen, niet door motorische upgrades. De M2 Competition Héritage Edition behoudt zijn 410 pk sterke drieliter zes-in-lijnmotor. In vergelijking met de 2002 Turbo is dat trouwens wel een behoorlijke stap vooruit. De sportieve 2002, de eerste naoorlogse auto met een turbomotor, kreeg destijds ‘slechts’ 170 pk.



20 reacties

Het is bijna vakantie in Italie, net voor de vakantie hebben ze nog een voordeelactie, kijken HIER!
Zou het eerder de Bull Caca Edition noemen.
Wat nou eerbetoon…waarom altijd die eeuwige zwarte grill? Gewoon mooi chroom zoals het origineel. Veel mooier en netter.
@cpp1:
Chroom is zooo oubollig, zeker op zo een beest zouden chromen nieren compleet misstaan.
Erg subtiel en daarmee erg strak! Ik ben fan.
Vette hommazie ..
€7000 voor wat plakkertjes…
hoekomjevanjegeldaf.nl
Wat een slap aftreksel. Maatje van mij had een M2 met exact een soortgelijke livery van M-performance maar dat was ten minste zichtbaar. Hier zie ik gewoon een witte M2C met 3 stickers…
De kleur komt niet echt overeen.
Zet die 2002 hier maar voor de deur.
Die nieuwe mogen ze houden.
Alle twee zeer begerenswaardig maar ze lijken in niets op elkaar.
Met 1 ding hadden ze er een mooie ‘replica’ van gemaakt. Maar ik zie geen ‘TURBO’ in spiegelbeeld op de spoiler staan. Gemiste kans.

Toch wil ik ‘m wel.
7k voor wat stickers en badges waar die eigenlijk langzamer van wordt, juist.
Geen Turbo in spiegelbeeld op de voorbumper…. Wat een aanfluiting…
@e34m5touring: precies dit
De 2002 Turbo de eerste auto met turbo? Niet waar:

“However, the first car to ever get boost was as American as apple pie. Back in 1962, General Motors decided that the 3.5-litre V8 under the hood of the Oldsmobile Cutlass just didn’t have enough power. Instead of looking to GM’s legendary arsenal of small and big-block V8s, however, Oldsmobile decided to do what nobody else had done before. Working with industrial turbo manufacturer Garrett, Oldsmobile created the now-legendary JetFire V8 in 1962. It was available as an option package on the F-85 Cutlass that same year.”

https://www.carthrottle.com/post/a-brief-history-of-turbochargers-in-cars/
wat blijft die 2002 turbo toch een prachtige auto
@supercarboy: mee eens, blijft een schitterende auto om te zien. Zou er graag ook eens mee willen rijden, al schijnt het wel een turbo van het type aan/uit te zijn 😄
Hee een ’02! Zo kwam ik enkele jaren geleden een bij het doorbladeren van een oud fotoalbum een foto tegen van mijn vader met zijn bmw ’02 touring die hij destijds nieuw had gekocht…. Nouja, laat ook maar…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).