• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW M2 Competition doet eerbetoon aan 2002 Turbo

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 30 april 2019 om 12:46 – 20 Reacties

Afbeelding BMW M2 Competition doet eerbetoon aan 2002 TurboAfbeelding BMW M2 Competition doet eerbetoon aan 2002 TurboAfbeelding BMW M2 Competition doet eerbetoon aan 2002 TurboAfbeelding BMW M2 Competition doet eerbetoon aan 2002 TurboAfbeelding BMW M2 Competition doet eerbetoon aan 2002 TurboAfbeelding BMW M2 Competition doet eerbetoon aan 2002 TurboAfbeelding BMW M2 Competition doet eerbetoon aan 2002 TurboAfbeelding BMW M2 Competition doet eerbetoon aan 2002 Turbo

BMW M2 Competition doet eerbetoon aan 2002 Turbo
En dat is eigenlijk best goed gelukt.

Die Fransen, ze boffen maar. De BMW-importeur in het land heeft recentelijk een wel heel smakelijke versie van de M2 Competition (rijtest) aangekondigd. Voor de vijfenveertigste verjaardag van de 2002 Turbo komt het met een eerbetoon op basis van de voorlopig krachtigste 2 Serie.

Of nou ja, dat is wellicht een ietwat overdreven manier van spreken, want in werkelijkheid is de M2 Competition Héritage precies hetzelfde als het productiemodel, maar dan met een aantal verwijzingen naar het verleden. De Héritage Edition, die onthuld werd op het circuit van Magny-Cours, heeft bijvoorbeeld een aantal stijlelementen in de bekende kleuren van de 2002 Turbo. Onder andere op de neus, de zij en de spoiler van de auto vinden we de rood-blauwe strepen.

Daarnaast heeft BMW France een aantal logo’s en platen in en op de M2 Competition geplakt, om aan te geven dat het om de gelimiteerde Héritage Edition gaat. De importeur zal in totaal niet meer dan veertig exemplaren van de auto op de markt brengen. De Héritage is in Frankrijk 7.000 euro duurder dan het origineel.

Die prijs komt overigens alleen door de innerlijke en uiterlijke aanpassingen, niet door motorische upgrades. De M2 Competition Héritage Edition behoudt zijn 410 pk sterke drieliter zes-in-lijnmotor. In vergelijking met de 2002 Turbo is dat trouwens wel een behoorlijke stap vooruit. De sportieve 2002, de eerste naoorlogse auto met een turbomotor, kreeg destijds ‘slechts’ 170 pk.

Ook interessant!

  • Video: BMW M2 crasht op rechte weg
  • Video: BMW M2 remmen staken bij 200 km/u
    Video: BMW M2 remmen staken bij 200 km/u
  • Manhart MH2 500 Limited
    Manhart MH2 500 Limited heeft 350 Nm per wiel*
  • Mijn Auto video: BMW M2 Competition van René
    Mijn Auto video: BMW M2 Competition van René

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

2-serie, 2002, BMW, bmw-m, competition, frankrijk, m2, m2-competition, turbo

Vorig bericht: « Verklikkers verdienen grof geld met aangeven stilstaand tuig
Volgend bericht: Hacker kon tienduizenden auto’s op afstand uitschakelen »

Lees Interacties

Reacties

  1. cazzo046 zegt

    30 april 2019 om 13:00

    Zou het eerder de Bull Caca Edition noemen.

    Login om te reageren
  2. cpp1 zegt

    30 april 2019 om 13:01

    Wat nou eerbetoon…waarom altijd die eeuwige zwarte grill? Gewoon mooi chroom zoals het origineel. Veel mooier en netter.

    Login om te reageren
    • hallokroket zegt

      1 mei 2019 om 01:45

      @cpp1:
      Chroom is zooo oubollig, zeker op zo een beest zouden chromen nieren compleet misstaan.

      Login om te reageren
  3. m550d zegt

    30 april 2019 om 13:07

    Erg subtiel en daarmee erg strak! Ik ben fan.

    Login om te reageren
  4. lincoln zegt

    30 april 2019 om 13:21

    Vette hommazie ..

    Login om te reageren
  5. Rick-dos zegt

    30 april 2019 om 13:36

    €7000 voor wat plakkertjes…

    Login om te reageren
    • gandini zegt

      30 april 2019 om 15:05

      hoekomjevanjegeldaf.nl

      Login om te reageren
  6. ghost zegt

    30 april 2019 om 13:39

    Wat een slap aftreksel. Maatje van mij had een M2 met exact een soortgelijke livery van M-performance maar dat was ten minste zichtbaar. Hier zie ik gewoon een witte M2C met 3 stickers…

    Login om te reageren
  7. sleepyj zegt

    30 april 2019 om 13:42

    De kleur komt niet echt overeen.

    Login om te reageren
  8. Hubert zegt

    30 april 2019 om 13:46

    Zet die 2002 hier maar voor de deur.
    Die nieuwe mogen ze houden.

    Login om te reageren
  9. dirkv zegt

    30 april 2019 om 14:08

    Alle twee zeer begerenswaardig maar ze lijken in niets op elkaar.

    Login om te reageren
  10. ghengiskhan zegt

    30 april 2019 om 14:12

    Met 1 ding hadden ze er een mooie ‘replica’ van gemaakt. Maar ik zie geen ‘TURBO’ in spiegelbeeld op de spoiler staan. Gemiste kans.

    Toch wil ik ‘m wel.

    Login om te reageren
  11. Arnoud zegt

    30 april 2019 om 14:35

    Tien keer betere hommage:

    https://www.autoblog.nl/archive/2008/10/27/rijtest-video-bmw-125i-performance#comments

    Login om te reageren
  12. emping zegt

    30 april 2019 om 14:45

    7k voor wat stickers en badges waar die eigenlijk langzamer van wordt, juist.

    Login om te reageren
  13. E34M5Touring zegt

    30 april 2019 om 15:41

    Geen Turbo in spiegelbeeld op de voorbumper…. Wat een aanfluiting…

    Login om te reageren
    • dper4mance zegt

      30 april 2019 om 16:39

      @e34m5touring: precies dit

      Login om te reageren
  14. skinny058 zegt

    30 april 2019 om 17:18

    De 2002 Turbo de eerste auto met turbo? Niet waar:

    “However, the first car to ever get boost was as American as apple pie. Back in 1962, General Motors decided that the 3.5-litre V8 under the hood of the Oldsmobile Cutlass just didn’t have enough power. Instead of looking to GM’s legendary arsenal of small and big-block V8s, however, Oldsmobile decided to do what nobody else had done before. Working with industrial turbo manufacturer Garrett, Oldsmobile created the now-legendary JetFire V8 in 1962. It was available as an option package on the F-85 Cutlass that same year.”

    https://www.carthrottle.com/post/a-brief-history-of-turbochargers-in-cars/

    Login om te reageren
  15. supercarboy zegt

    30 april 2019 om 19:39

    wat blijft die 2002 turbo toch een prachtige auto

    Login om te reageren
    • mpgc zegt

      30 april 2019 om 20:02

      @supercarboy: mee eens, blijft een schitterende auto om te zien. Zou er graag ook eens mee willen rijden, al schijnt het wel een turbo van het type aan/uit te zijn ?

      Login om te reageren
  16. C220AMG zegt

    30 april 2019 om 22:07

    Hee een ’02! Zo kwam ik enkele jaren geleden een bij het doorbladeren van een oud fotoalbum een foto tegen van mijn vader met zijn bmw ’02 touring die hij destijds nieuw had gekocht…. Nouja, laat ook maar…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North